Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 73:sta
  1. #31
    Voitais sopia että saatte käyttää tietulleihinne italialaisen Luca Giancarlon kusettamat 570 euroa muutaman vuoden takaa. Poliisilla kyllä tiedossa asia Italian päässä, mutta eipä ole jaksanut kiinnostaa. Kuinkahan olis käynyt, jos tilanne olisi ollut toisinpäin... epäilen että aikaa sitten olis jo saanut maksaa korkojen kera rahat takaisin.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  2. #32
    Jotenkin mun oikeustajun mukaan aika eksoottisia nämä muutamat keskustelut täälläkin: "Jätin italialaisen tietullin maksamatta / ajoin Latviassa ylinopeutta / sain sakon Espanjassa etc. - kannattaako tuo maksaa?" Ihan oikeasti, mikä teidät saa kuvittelemaan että noita ei tarvitsisi maksaa? Se että ajopelinne sattuu olemaan Suomen kilvissä??? Tietysti ne pitää maksaa ja näin yhteiseurooppalaisena aikana ne kyllä päätyvät perintään sitten joskus, olkaa huoleti. Jos ajaa ylinopeutta/jättää tietullit hoitamatta/hölmöilee muuten vaan niin kyllä maksaja on aika selvä, ihan kilvistä riippumatta.

    -jp-

    PS. Edesmennyt velimies ignoorasi täältä Espanjasta tulleen tolppasakon... meni sitten lopulta kuolinpesän varoista.
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  3. #33
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin mun oikeustajun mukaan aika eksoottisia nämä muutamat keskustelut täälläkin: "Jätin italialaisen tietullin maksamatta / ajoin Latviassa ylinopeutta / sain sakon Espanjassa etc. - kannattaako tuo maksaa?" Ihan oikeasti, mikä teidät saa kuvittelemaan että noita ei tarvitsisi maksaa? Se että ajopelinne sattuu olemaan Suomen kilvissä??? Tietysti ne pitää maksaa ja näin yhteiseurooppalaisena aikana ne kyllä päätyvät perintään sitten joskus, olkaa huoleti. Jos ajaa ylinopeutta/jättää tietullit hoitamatta/hölmöilee muuten vaan niin kyllä maksaja on aika selvä, ihan kilvistä riippumatta.

    -jp-

    PS. Edesmennyt velimies ignoorasi täältä Espanjasta tulleen tolppasakon... meni sitten lopulta kuolinpesän varoista.
    Sama pisti silmään. Onneksi on myös kaltaisiasi yhteiseurooppalaisia joilla on jotain oikeustajua.

    Näillä .Orgin vandaaleiden metodeilla joutuisi pian jokainen tekemään töitä oman leipänsä eteen ja eihän se sovi meidän hyvinvointiyhteiskunnan arvoihin moinen. Suomalainen mies kyllä elättää myös heikommat ja laiskemmat.
    Supermoto
  4. #34
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Sama pisti silmään. Onneksi on myös kaltaisiasi yhteiseurooppalaisia joilla on jotain oikeustajua.

    Näillä .Orgin vandaaleiden metodeilla joutuisi pian jokainen tekemään töitä oman leipänsä eteen ja eihän se sovi meidän hyvinvointiyhteiskunnan arvoihin moinen. Suomalainen mies kyllä elättää myös heikommat ja laiskemmat.
    Se elättäminen kun vaan lankeaa loppupeleissä ihan jokaisen maksettavaksi - niin varakkaampien kuin vähemmän varakkaampien. Mutta siitähän tässä ei liene kyse, vaan siitä, pitäisikö mun (tai sun tai serkkupojan...) maksaa muiden ajamia ylinopeussakkoja/maksamattomia tietulleja etc. ...ttu jos ajoit niin itse maksat!

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  5. #35
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Se elättäminen kun vaan lankeaa loppupeleissä ihan jokaisen maksettavaksi - niin varakkaampien kuin vähemmän varakkaampien. Mutta siitähän tässä ei liene kyse, vaan siitä, pitäisikö mun (tai sun tai serkkupojan...) maksaa muiden ajamia ylinopeussakkoja/maksamattomia tietulleja etc. ...ttu jos ajoit niin itse maksat!

    -jp-
    "Maksat" muiden ajamia ylinopeussakkoja.

    Kerrotko miten se tapahtuu muutoin ja muualla kuin siinä maailmassa jossa maksamaton sakko
    voidaan jollain tapaa nähdä "budjetoidun erän mahdollisen toteutumisen haittaamisena" .

    Tietullin laistaminen, ainakin tahallisesti, voidaan toki nähdä eräänlaisena "pussylifting" juttuna .
    Suhteellisesti täysin olematonta "vahinkolaukausten" määrää voisi taas merkitykseltään verrata
    tuossa PL asiassa lähinnä "suostumuksen pyytämisen... eiku sorry... saamisen unohtamisena".

    Väittäisin kuitenkin, että suurempi todellinen haitta ja uhka yhteiskunnassa,
    on hieman muissa ja suuremmissa asioissa. Asioissa joilla voidaan "muuttaa kurssia" .

    Tähän ei ole mitään edellytyksiä, jos paneudutaan mitä suurimmalla hartaudella ja kustannuksia säästämättä tavoittelemaan täydellisyytä, virheettömyyttä..... ja eletään täysin rinnoin "mahdottomuuksien maailmassa".

    "Resurssit" ovat aina rajalliset. Sen jälkeen keskustellaankin, mitä niillä tavoitellaan ja miten niitä käytetään.....
    mutta menehän sanomaan toimistolla kaverille joka pesee "puhtaita" käsiään kolme tuntia työpäivän aikana....
    että riittäiskö tuohon oikeasti vaikka vartti päivässä??? Jos sen muun ajan johonkin muuhun??? .

    Periaatteet ovat tärkeitä.... mutta mutta..... Voi kyllä jatkaa .
    Viimeksi muokannut: Bone; 09.03.2018 klo 11:36.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #36
    "Follow the money". Minne menee sakkorahat? Mitä tapahtuu jos sakkorahaa menee vähemmän? No tietysti veroista menee enemmän, jos ei tämän vuoden niin ensi vuoden budjetista. Eli kyllä, maksamaton sakko maksatetaan muilla veronmaksajilla.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  7. #37
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    "Follow the money". Minne menee sakkorahat? Mitä tapahtuu jos sakkorahaa menee vähemmän? No tietysti veroista menee enemmän, jos ei tämän vuoden niin ensi vuoden budjetista. Eli kyllä, maksamaton sakko maksatetaan muilla veronmaksajilla.
    Pyydän anteeksi niiltä italialaisilta joiden leivän vien nyt suusta, kun yritän olla maksamatta todennäköisesti jo raamatussa kielletyn ja jokaisen moraalitajun ylittävän korttelin kiertämisen keskustassa väärään aikaan.

    Siirtokilvet kun oli, niin kokeillaan jos saksan ja italian yhteystyö ei yltäisi näin pitkälle. Jos yltää niin maksetaan sitten perintäkuluineen pois. Tietysti jännittäen siihen asti Milanon lentokentän tullia ja heidän suorittamaa Hollywood tyylistä pidätystä tämän johdosta. Tietysti jos on vapaaehtoisia lampaita forumilla, niin voin sitten ottaa heihin yhteyttä niin saa joku onnekas suorittaa tämän "miehisyyden mitan" luvallani. Kovia on täällä ihmiset kyllä iloiten maksamaan sakkoja
  8. #38
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    hyvinvointiyhteiskunnan arvoihin moinen.
    Varoitus; hyvinvointiyhteiskunnasta, ja sen arvoista, puhuminen on varattu Suomessa vain feministeille, punavihreille ja heidän piippukavereilleen.

    Mikäli aiot puhetta jatkaa, on sinun jättäydyttävä pois työelämästä ja alettava elämään ns. taiteilijaelämää tukien varassa. Äläkä myöskään unohda jatkuvaa lisäetujen vaatimista, koska edut ovat sinulle ilmaisia.
    .
  9. #39
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Varoitus; hyvinvointiyhteiskunnasta, ja sen arvoista, puhuminen on varattu Suomessa vain feministeille, punavihreille ja heidän piippukavereilleen.

    Mikäli aiot puhetta jatkaa, on sinun jättäydyttävä pois työelämästä ja alettava elämään ns. taiteilijaelämää tukien varassa. Äläkä myöskään unohda jatkuvaa lisäetujen vaatimista, koska edut ovat sinulle ilmaisia.
    Tuli pari juttua mieleen.
    Sellaista, jotka voi ymmärtää kovin eri tavalla..... ja lopputulemat ovat eri yhteyksissä sitten sen mukaan.

    "Tyhmä paljon työtä tekee... viisas pääsee vähemmällä"

    "Ei se ole tyhmä joka pyytää.... vaan se joka maksaa"

    Sitten on tämä, tuolla aiemmin heitetty: "Follow the money" .

    "Tuet - asuminen - säätiöt - politiikka..... nuor...."

    Tästä sitten miettimään kuka/ketkä tienaa itselle ja muille ihan vaan suu auki vaatimalla ja
    persiillään istumalla... .

    Itse asiassa.... tuossahan tavallaan "painetaan hiki päässä hommia ja tehdään toiselle rahaa" .
    Väitä siinä sitten, että vaan loisitaan.

    "Mikä mahtaa olla kikka sen".... Noh, se kun vaan miettii pikkasen.... ennen kuin tekee
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #40
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    "Follow the money". Minne menee sakkorahat? Mitä tapahtuu jos sakkorahaa menee vähemmän? No tietysti veroista menee enemmän, jos ei tämän vuoden niin ensi vuoden budjetista. Eli kyllä, maksamaton sakko maksatetaan muilla veronmaksajilla.
    "Saamatontahan" sitä enimmäkseen pyydetään.... mistä sitten onkaan kyse.
    Lohi nyt ainakin on sellainen kala.

    Pitää vaan miettiä, mitä se maksaa Tenolta pyydettynä pöytään, mitä kaupan kalatiskiltä.....
    paljonko on rahaa ja miten ruokittavia suita.
    Lohen/ravinnon puute tappaa.... sen toisen kuuluisan punalihaisen... vaan näivettää ja masentaa.

    Jos nähdään täysin kestämättömäksi tavaksi keskittyä enemmän niihin kaupan kalatiskin mahdollisuuksiin
    käsillä olevan asian ytimeen liittyen..... ollaan taas kuuluisan äärellä.
    Yksittäinen asia kokonaisuudesta irroitettuna on teoriassa näin.... käytännössä homma muotoutuu
    väistämättä toisin.... fysiikan lakien silti kumoutumatta.

    Toivotan edelleen.... Hyvää elämää mahdottomuuksien maailmassa ja loppumattomia orgioita
    sekundääristen aspektien kanssa pelehtiessä .

    "Jätin 10:n miltsin kaupan tekemättä, kun en pudottanut varmaa 30%:n tuottoa 29%:iin... periaatteesta .

    "Maksamaton sakko"..... on se huono juttu, ei siinä mitään.

    Niin on myös vaikka vain yksi yksittäinen 30:n miljoonan euron velkomustuomio jonkun kadulle asti putsatun
    persaukisen kanssa.

    Kysymys kuuluukin, miten tuo todellakin realisoitumaton "todellinen saatava" arvotetaan ja mihin.... ja montako vuotta sitä
    utopiaa odotetaan toteutuvaksi rinnukset märkänä .
    Viimeksi muokannut: Bone; 09.03.2018 klo 13:36.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #41
    Eivät sakot ole mikään maksu, vaan rangaistus. Jos siis et voi maksaa sakkoa, voit vaikkapa käyttää saunassa yhden kerran saunavastana katajaa, niin oikeus toteutuu.
    Olen ihan viralliselta ja korkealta tasolta asiaa tiedustellut ja minulle vakuutettiin virkavastuulla, ettei sakkojen tarkoituksena ole kerätä rahaa.
    CianCarlo PanisJosvaanmistäänsais, voi siis olla täysin huoleti ja keskittyä heittämään uusia verkkoja turistien tielle.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #42
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Eivät sakot ole mikään maksu, vaan rangaistus. Jos siis et voi maksaa sakkoa, voit vaikkapa käyttää saunassa yhden kerran saunavastana katajaa, niin oikeus toteutuu.
    Olen ihan viralliselta ja korkealta tasolta asiaa tiedustellut ja minulle vakuutettiin virkavastuulla, ettei sakkojen tarkoituksena ole kerätä rahaa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #43
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin mun oikeustajun mukaan aika eksoottisia nämä muutamat keskustelut täälläkin: "Jätin italialaisen tietullin maksamatta / ajoin Latviassa ylinopeutta / sain sakon Espanjassa etc. - kannattaako tuo maksaa?" Ihan oikeasti, mikä teidät saa kuvittelemaan että noita ei tarvitsisi maksaa? Se että ajopelinne sattuu olemaan Suomen kilvissä??? Tietysti ne pitää maksaa ja näin yhteiseurooppalaisena aikana ne kyllä päätyvät perintään sitten joskus, olkaa huoleti. Jos ajaa ylinopeutta/jättää tietullit hoitamatta/hölmöilee muuten vaan niin kyllä maksaja on aika selvä, ihan kilvistä riippumatta.

    -jp-

    PS. Edesmennyt velimies ignoorasi täältä Espanjasta tulleen tolppasakon... meni sitten lopulta kuolinpesän varoista.
    Sanos muuta.....,mut on niin reteetä,olla änkyrä.....(antaa sellaisen kuvan tällä palstalla)..todellisuudessa ollaan paskat housuissa kun miliisi pysäyttää....
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  14. #44
    [QUOTE=Kimi70;6558204]Sanos muuta.....,mut on niin reteetä,olla änkyrä.....(antaa sellaisen kuvan tällä palstalla)..todellisuudessa ollaan paskat housuissa kun miliisi pysäyttää....[/QUOTE
    Kovin on matkabudjetit tiukoilla, jos ei tietulleja pysty maksaan..kantsiis ehkä jäädä sinne härmään kurvaileen sitten...
    Viva la figa & Panigale V4R
  15. #45
    Tämä on hauska ketju. Erityisesti huvitti itseäni oma ajatus siitä miten maksamaton ylinopeusmaksu kurjistaa verovaroilla elävän taiteilijan elämää. On tämä Suomi oikea sääntöjen ja määräysten ihannemaa kun näin ajatellaan. Lisää vain veroja ettei vaan kukaan erehdy ostamaan vaikka moottoripyöräturhaketta ja tekemään kaikenlaisia kauheita rikkeitä. Itse muuten maksaisin mamiksena laskun pois.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  16. #46
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Mikäli aiot puhetta jatkaa, on sinun jättäydyttävä pois työelämästä ja alettava elämään ns. taiteilijaelämää tukien varassa. Äläkä myöskään unohda jatkuvaa lisäetujen vaatimista, koska edut ovat sinulle ilmaisia.
    Vallan houkutteleva ajatus, voisinkin kyllä mielellään ruveta polttelemaan heinää ja tiluttaan Hendrixiä ihan kokopäiväisesti.

    Ajan henki alkaisi olemaan kyllä tähän elämänmuutokseen kypsä, nyt kun tavan raksajätkätkin menee lakkoon sen puolesta että jokaisella olisi mahdollisuus jäädä kotiin chillaileen niin halutessa. Vallan hieno ele kun ottaa huomioon että kohtuu merkittävän osan omista tuloistaan siihen kuitenkin lahjoittavat.

    Nykypäivän suvatsevaisuus on erittäin hieno asia ja mukavaa että myös rahoitus järjestyy hymyssä suin ja yhdessä rintamassa rinta rottingilla.
    Supermoto
  17. #47
    Ihan mielenkiintoista, että osa ihmisistä on valmis maksamaan mukisematta laskun, joka tulee jostain ja näyttää viralliselta. No toisaalta 72% suomalaisista kuuluu kirkkoon ja maksaa aika ison summan tuloistaan kirkollisveroa saamatta vastineeksi mitään. Ja osa ihmisistä tulee huijatuksi muuten vain hyväuskoisuuttaan.

    Saattoi olla, että viikonloppuna tolppakamera välähti minun kohdallani. Aion käydä poliisilaitoksella katsomassa, kuka siinä potretissa on - se oikeus minulle on suotu, niin miksen kävisi? Vai pitäisikö olla nöyrä esivaltaa kohtaan ja maksaa mukisematta tällainen rahankeruusakko.
  18. #48
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Ihan mielenkiintoista, että osa ihmisistä on valmis maksamaan mukisematta laskun, joka tulee jostain ja näyttää viralliselta. No toisaalta 72% suomalaisista kuuluu kirkkoon ja maksaa aika ison summan tuloistaan kirkollisveroa saamatta vastineeksi mitään. Ja osa ihmisistä tulee huijatuksi muuten vain hyväuskoisuuttaan.

    Saattoi olla, että viikonloppuna tolppakamera välähti minun kohdallani. Aion käydä poliisilaitoksella katsomassa, kuka siinä potretissa on - se oikeus minulle on suotu, niin miksen kävisi? Vai pitäisikö olla nöyrä esivaltaa kohtaan ja maksaa mukisematta tällainen rahankeruusakko.
    Oletko vetänyt Espanjassa tai Italiassa poliisia turpaan...?
    Minä olen....
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  19. #49
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    ? Vai pitäisikö olla nöyrä esivaltaa kohtaan ja maksaa mukisematta tällainen rahankeruusakko.
    Pitäisi...
    Supermoto
  20. #50
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    On tämä Suomi oikea sääntöjen ja määräysten ihannemaa kun näin ajatellaan.
    Ehkäpä juuri siksi tänne noita maksulappuja lähetellään..
    Turha ehkä syytellä muita maita! Täällä Suomessa kaikki lippuset ja lappuset on totuttu maksamaan säntillisesti ja mukinat on tehty perinteisesti jossain "halkopinon takana" itsekseen hiljaa mutisten.
    Nykyään halkopinojen takaa on siirrytty esim. internetin foorumeille tai sosiaalisen median syövereihin nimimerkeillä esiintyen ja asiat joskus "kovallakin äänellä" esittäen, jopa julistaen..
    Suomalaiset tunnetaan tunnollisina ja lainkuuliaisina kansalaisina, jotka aina maksavat sen, mitä heille määrätään maksettavaksi. Eu-edustajamme ovat tämän asian tuoneet esille erinomaisesti niissäkin äänestyksissä, missä on määritelty yhteisen Euroopan heikoimmin pärjänneiden valtioiden sanktioita huonosti hoidetun talouden korjaamiseksi. Kyllä lähtee..sakkolaput ja muut..Suomeen.
    Ehkä se on kuitenkin oikein. Minä kyllä maksaisin maksut ja palaisin "rikos-paikalle" puhtain mielin ja voittajana.
    Oon suomalainen..
    Joksa
  21. #51
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    Oletko vetänyt Espanjassa tai Italiassa poliisia turpaan...?
    Minä olen....
    Ihan mielenkiinnosta kysyn kuinka tämä liittyy asiaan?
  22. #52
    Lainaa TheArska kirjoitti Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta kysyn kuinka tämä liittyy asiaan?
    Ei saa kuitenkaan ylimielinen olla....
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  23. #53
    Pääseekö siellä Italiassa luovimaan järjellisesti ilman maksuteitä?
    Itse ajelen aina kun mahdollista pikkuteitä, kun sitä aikaa yleensä on.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  24. #54
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    Ei saa kuitenkaan ylimielinen olla....
    IMG_0665.JPG
    .
  25. #55
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Herääköhän aamulla ,jos heti menää nukkumaan?
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  26. #56
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    Ei saa kuitenkaan ylimielinen olla....
    Oliko kysymykseni ylimielisesti aseteltu?
  27. #57
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    Herääköhän aamulla ,jos heti menää nukkumaan?
    IMG_0666.JPG
    .
  28. #58
    Ajoin kyllä ausseissa sujuvasti tulliteitä Suomen kivistä olevalla pyörällä. Täytyy maksaa pois, jos viitsivät kaivaa tiedot ja saavat lapun lähetettyä. Siellä olisi pitänyt soittaa jonnekin, mutta mitenkäs hitossa toppaat kesken moottoritien soittelemaan minnekään.
  29. #59
    [QUOTE=jules;6558205]
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    Sanos muuta.....,mut on niin reteetä,olla änkyrä.....(antaa sellaisen kuvan tällä palstalla)..todellisuudessa ollaan paskat housuissa kun miliisi pysäyttää....[/QUOTE
    Kovin on matkabudjetit tiukoilla, jos ei tietulleja pysty maksaan..kantsiis ehkä jäädä sinne härmään kurvaileen sitten...
    En ole änkyrä enkä asu härmässä. Saamani sakot olen maksanut aina mukisematta.
    Kyse oli nyt siitä että olen mielestäni tuon ohi ajamani tietullin jo kertaalleen maksanut paikan päällä virkailijalle joka tuli avaamaan porttia.
    Tuntuu että asialliseen kysymykseen vastataan tällä palstalla aina vittuilemalla.
    ZZR1400
  30.  
  31. #60
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Tuntuu että asialliseen kysymykseen vastataan tällä palstalla aina vittuilemalla.
    Nykyään vittuilu on välittämistä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen