Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Moi! Kesä alkaa painaa päälle.

    Limingan tienoilta jos haluasi ajella Kemiin vältellen isoja teitä, mutta kuitenkin enimmäkseen asfaltilla pysyen, niin löytyykö täältä reittiehdotuksia?

    Tässä linkki Google Maps reittiin. Kemissä pitäisi olla jo varmaan iltapäivällä neljän tienoilla. Reitin alkupäähän olen todennäköisesti ajellut edellisenä iltana, ellen sitten ole innostunut starttaamaan kotoa auringonnousun aikaan ja ehättänyt tuohon kohtaan jo puolilta päivin eli klo 12.

    Tuota mapsin reittiä voi editoida eli laittaa sinne välietappeja ja uusitun reitin voi jakaa linkkinä tänne. Saapas nähdä toimiiko?! Varmaan paikalliset tietävät noista reiteistä enemmän kuin tällainen etelän turisti.

    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  2. #2
  3. #3
    Tämä Oulun seutu on siinä mielessä vähän kurjaa aluetta että reittivaihtoehtoja ei tuohon juuri ole. Vanhaa nelostietä toki pääsee Limingasta Kempeleeseen ja siitä Oulun keskustan läpi kohti Haukipudasta. Mut kiinnostaako kaupunkiin lähteä liikennevaloihin seisomaan onki makuasia.

    Haukiputaalta kun lähtee Kemiä kohti niin voi koukata välillä lähemmäs merenrantaa Rantatielle...merkattu teiden varsilla majakan kuvilla. Muutaman kilometrin lenkkejä jotka palaa aina takaisin 4-tielle.

    Sitte jos on valmis koukkaamaan reilusti sisämaahan niin Liminka-Oulu-Kiiminki-Yli ii-Tannila-Kuivaniemi-Kemi reitti on yks vaihtoehto. Asfalttiteitä...tosin ei yhtään mitään näkemistä kyllä.

    En tiedä mistä tulet tai mihin oot menossa mut sinuna ajaisin 4-tietä äkkiä oulun ohi Kemiin ja säästäisin aikaa ja polttoainetta johonki viisaampaan
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  4. #4
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    En tiedä mistä tulet tai mihin oot menossa mut sinuna ajaisin 4-tietä äkkiä oulun ohi Kemiin ja säästäisin aikaa ja polttoainetta johonki viisaampaan
    Tämä on kyllä varteenotettava näkökulma myös. Liikkeelle lähden Jämsän ja Lahden puolesta välistä. Tämän hetkinen suunnitelma näyttää tältä.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  5. #5
    Ilveskorvesta eteenpäin: Alpua-Luohua-Paavola. Jos et jää Liminkaan yöksi, tai vaikka jäisitkin, niin sitten Tyrnävän ja Muhoksen kautta Ylikiiminkiin, edelleen Hetekylä-Kipinä-Oijärvi. Oijärvellä vaihdat järven länsipuolelle ja ehdottomasti ajat Närränharjuntien. Alussa muutama kilometri hyvää, isoa soratietä, mutta loppuosa palkitsee kyllä. Pohjois-Pohjanmaan parasta asfalttipätkää.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  6. #6
    Nyt reitti näyttää mielenkiintoiselta eli tältä.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  7. #7
    Muuta vielä reittiä tuosta oijärveltä että ajat sen närränharjuntien läpi.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  8. #8
    Hyvähän siitä tuli. Ja paluu sitten Olhava - Tannila - Pudasjärvi - Puolanka - Manamansalo - Pyhäntä - Kiuruvesi - Pielavesi - Karttula - Suonenjoki - Pieksämäki - Kangasniemi...

    Edit, kun kiertelee noita pienempiä teitä, niin kahvipaikkoja on sitten vähänlaisesti. Tuo Jämsä - Lestijärvi väli on mukavia maisemia, mutta varsinkin illalla kahvipaikat melko anhittomissa.
    Viimeksi muokannut: mek; 27.02.2018 klo 12:42.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  9. #9
    Paluureitti näyttäisi taasen tällaiselta.

    Nyt ei sitten muuta kuin toivomaan, että ei sada vettä kumpaankaan suuntaan mennessä. Olen kaavaillut menomatkalle 1-2 päivää käyttäväni, mutta eihän sitä tiedä, jos innostuu aamuyöstä lähtemään liikkeelle. Pikkulaavun olen kuvitellut ottavani mukaan pieniä nokosia ajatellen. Toivottavasti tuolla ei ole nälkäisiä susia.

    Paluumatkalla on tavallaan kiiire, kun lähtöpaikka on Norjan puolella ja pitäisi ehtiä suunnistuskisoihinkin. Joten Laavun voisi viritellä jossain Manamansalon kohdilla, silloin lienee takana jo kuitenkin aikamoinen päivätaival... liki 900 km. Voihan olla, että pysähdyn jo reilusti aikaisemminkin .

    Ajelemaanhan sitä tosin on lähdetty ja kesäpäivät ovat pisimmillään tuossa ennen juhannusta!
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  10.  
  11. #10
    Laavuja on lähes kaikkialla, www.laavu.org
    https://www.youtube.com/user/mtubeist