Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Kypäräpuhelimet kaipaisivat päivitystä ja mietin nykyisten tilalle Schuberthin radiokauluksia.
    Vuosia sitten meinasin hankkia, mutta muistelen silloin lukeneeni niistä jotain negatiivista.. Oliko radion kuuluvuus, vai mikä..? Radiota ihmeemmin kaipaa, mutta saishan sekin toimia.

    Mikä mahtaa olla tilanne nykyään? Onko toimiva laite, vai saanko samalla rahalla jotain parempaakin? Tuo olisi ainakin sillain pätevä, ei tarvitse liimailla kypärään mitään ulkopuolisia mötiköita. Löysin kotimaan kaupasta hinnan 269 €, halvemmalla jostain muualta? Kenelläkään käytettyjä tarjolla - koot olis 56/57 ja 58/59, eli molempiin käy se pienempi malli kauluksesta.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  2. #2
    Duellin jälleenmyyjien kautta on tarjolla Senan valmistamaa järjestelmää C3:seen, ei ihan yhtä integroitu kuin kaulussysteemi mutta kuitenkin kyseiseen pottaan suunniteltu. En ole perehtynyt sen tarkemmin tuotteeseen, mutta sanoisin että ehdottomasti harkitsisin sitä ennemin kuin kaulusta, se on useammastakin syystä melko paskaksi tuotteeksi todettu.
  3. #3
    Itellä 2 vuotta ollu kaulus, kaverilla sena. Molemmissa puolensa. kauluksen näppäimet mukavasti integroitu, senassa taas mahdollisuus ratti-kaukosäätöön. Senassa parempi mikki, koska jäykästi poskessa, ei ole puomi suussa. Akut tuntuu olevan tapauskohtasia. Toisella kauluskäyttäjällä menee 6h mulla 12, senat viimekesänä tasasesti 8 paikkeilla...
    Mut tuliks senalta joku uus malli markkinoille??? Muistelisin jossain nähneeni....tai sit en
    GSX-R 600
    GSX-R 750
  4. #4
    C3 Pro src toimii pääsääntöisesti hyvin. Yhteyden muodostaminen on helppoa ja yhteys toimii.
    Radio on surkea. Itse kuuntelen puhelimen kautta nettiradiota.
    Puheluun vastaaminen ajon aikana on helppoa ja puhelu kuuluu selvästi ilman mitään sivukohinoita, ainakin lain sallimissa nopeuksissa.
    Näppäimet on kauluksessa selkeät ja itse olen mieltynyt niiden toimivuuteen.
    mikrofoni on herkkä ( saa säädettyä )
    Äänen voimakkuuden saa säädettyä melun mukaan toimivaksi.

    Äänikomennoissa on omat juttunsa. Jos kaverilla ei ole kypäräpuhelinta ja kypäräpäässä juttelee kaverin kanssa, puhelin menee äänikomento tilaan.

    Bluetooth laitteita on helppo liittää ja puhelimeen saa api:n

    Cardion tekemä laite.
    coming to nothing, going nowhere
  5. #5
    Minulla on toinen kaulus menossa, ensimmäinen kesti 5-6 vuotta. Radion kuuluvuudesta en tiedä, kuuntelen joskus puhelimen kautta nettiradioita. Yksin ajaessa kuuntelen puhelimesta paljon äänikirjoja ja Spotifytä sekä iTunesia.
    R1200GS, F700GS
  6. #6
    Toimii ja istuu hyvin, radiota oon vaan kerran kokeillut kun kuuntelen vaan pörinää ja rouvan höpinöitä jos en yksin ajele.
    Toimii useita satojametrejä ja liittyy takaisin jos mamma eksyy (jää kyydistä). Tuntuu varmasti paremmalta kukn irtomöykky kypärän kyljessä.
    Pojat ajaa mopoilla
  7. #7
    Paras konsepti olisi mielestäni sellainen että kypärässä olisi vain mikki, kaiuttimet ja (bt) yhteys pyörään kiinnitettävään osaan jossa olisi myös hallintakytkimet. Paras olisi älymittaristo jonne saisi näytön ja ohjau tietty pyörän omilla kytkimillä. Kypärässä riittäisi pienitehoinen lähetin (kaiuttimet ottavat tietty jonkin verran tehoa).

    Src-kaulus on toiminut siedettävästi, c3pro:ssa radiokin joten kuten. Hankalinta on toimintojen ohjaus.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  8. #8
    Hyvä ja toimva peli on ollut c3-kypärässä. Täällä olisi myynnissa 59-kokoiseen pottaan sopiva kaulus joka täysin toimiva kaikkine kilkkeineen ja alkuperäisessä paketissaan. Oisko 70e sopiva hinta kuluineen... Laturi kadonnut, mutta millä tahansa kännykkälaturilla tuo on lataantunut...

    Toni
    Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
  9. #9
    ^Jeps, otan yhteyksiä pikapuoliin. Nyt muuta puuhaa..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  10. #10
    Kuuluvuus saisi olla parempi kuin nykyisissä BMW-merkkisissä, niiden kantavuus kun on ehkä max. 30 metriä. Esim. huoltiksella yhteys katkeaa, jos vaimo menee kassalle. Keskustelun pitää onnistua ainakin vielä kotimaan motarinopeuksissa ja akut saisivat kestää pitkän ajopäivän verran, muuten mitään ihmeempiä ominaisuuksia edes kaipaa. Nuo em. bemun luurit ovat olleet akun ja äänenlaadun puoleen ihan kelvolliset.
    Käyttö on vaan matkustajan kanssa jutustelua ja navin opasteiden kuuntelua. Ajellessa en jotenkaan halua edes ajatella puhelinta, musan kuuntelukin on vähän niin ja näin. 16 GT:llä ajellessa radio oli kyllä joskus käytössä..

    Mahtaako Sena parittua SRC kauluksen kanssa? Ajattelin, jos Annen kypärään tuo suntsan tarjoama käytetty ja omaan vaikka Senan C kolmoseen tarkoitettu malli - tai toisin päin..
    Löysin muuten vastattain uuden C3:sen todella kohtuuhintaan. Uusi = 20 km käytetty, eikä ole edes syytä epäillä..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 24.02.2018 klo 11:19.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #11
    Onko kellään kokemuksia kuinka saisi Schubert C3 Pro SRC-radiokauluksen päivitettyä . Maahantuojan ohjeilla ei onnistu?
  12. #12
    Lainaa jukkara kirjoitti Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia kuinka saisi Schubert C3 Pro SRC-radiokauluksen päivitettyä . Maahantuojan ohjeilla ei onnistu?
    Cardon laiteko kyseessä?
    Laitesarjaa päivitellään kahdella eri softalla ja laitteen tarkka tyyppi määrittää oikean softan.
    Ja tietsikalla saa olla vain toisen ajurit ja softa, muuten ei päivitykset toimi.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  13. #13
    Lainaa jukkara kirjoitti Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia kuinka saisi Schubert C3 Pro SRC-radiokauluksen päivitettyä . Maahantuojan ohjeilla ei onnistu?
    Kytkin eilen kypärän PC:llä olevaan SRCS softaan ja kertoi että päivitykset on ok.
    Kysyin sitten Schuberthilta mitkä ovat viimeisimmät päivitykset:

    The latest firmware for the SRC C3 is 3.0.
    The latest firmware for the PC software is 3.0.8

    Eli viimeisimmät ovat sekä PC:llä että kauluksessa minullakin.
    R1200GS Adventure -08
    IBA # 21008
    IBAF # 785
  14. #14
    Argh! Nyt v*tuttaa (taas) tuo kaulus. En saa millään sitä yhdistettyä PC:n ohjelmistoon. Olisin halunnut tarkistaa päivitykset. Mulla kypäränä siis C3 Pro ja kaulus SRC-System Pro.

    Latasin PC:lle ohjelmiston täältä:
    https://www.schuberth.com/en/product...downloads.html
    ("SRC-SYSTEM™-SOFTWARE: S2, S2 SPORT AND C3 PRO")
    Näyttäisi olevan versio 4.1.7(?).
    Mites tuo nyt on ihan eri versio kuin veepeeteellä?

    Oisko jollain vinkkejä tai ohjeita ihan rautalangasta vääntäen? En tajua miksei tuo kypärä halua muodostaa yhteyttä tietokoneeseen (juu, on USB-kaapelilla kiinni).

    Muutenkin menee niin hermot kun saa taistella parituksen kanssa Sena 20S:ään joka kaverilla on.
  15. #15
    Noita on useita eri mallisukupolvia ja niihin käytetään eri softia.
    http://www.duell.fi/fi/content/43-schuberth
    Ja koneella saa olla asennettuna vain sen oikean softa ja ajurit.
    Muuten ei toimi.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  16. #16
    Kiitti tonttuj kun taoit tuota versioasiaa vielä mulle uudelleen. Väärä softa oli koneella. Kivan sekavat nuo kaikki eri versiot ja mallisukupolvet. Mut nyt sain tarkistettua päivitykset, ei ollut uusia kaulukseen tarjolla (kaulus v.1.1 ja softa v.3.0.1).
  17. #17
    Mp-tuki jäsen.MotORG.jäsen Aamies:n avatar
    Liittyi Jan 2011
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Ostin tällaisen ja heti kyselemään.
    Tuossa on toinen ketju yhteensopivuuksista, mutta ehkä tähän omaan...
    Siis oletteko saanut 'pariutumaan' muiden laitteiden kanssa?
    'Mary_' senan kanssa vaihtelevasti, onko muita?
    Ottaako pariksi vain yhden vai kaksi kuten ohjeissa luvataan.
    Laite on C3 src normale. Ainakin tuon softan sopivuuden mukaan kun ei pro versio jutellut.

    T: Antti R.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    =pysyisi pystyssä koko 2012 kauden.Pysyin!
    Myös 2013. Hitaasti mutta pystyssä.
    2014. Ajoa yksi tankkaus.
    2015 ok.
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
  18. #18
    Hieman epäilyttää tuo bt:n toimivuus jos liitäntöjä on useampi kuin yksi. Mulla on kans toi radiokaulus ja se parittuu kyllä sekä puhelimen (s8) että navin (595) kanssa. Jos puhelu tulee, navi näyttää että puhelu tulee ja näyttää vastausnappia. Sillä ei kuitenkaan saa puheluun vastattua. Samoin siinä on spottarisovellus, mutta äänenvoimakkuus jää mitättömäksi (se ei johtune navista). Yhdellä laiteparilla bt tuntuu toimivan kohtalaisen hyvin.

    Kauluksen lataus on todella hidas, latausaika on melkein sama kuin käyttöaika. Olisko c4 sitten parempi...
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  19. #19
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Hieman epäilyttää tuo bt:n toimivuus jos liitäntöjä on useampi kuin yksi. Mulla on kans toi radiokaulus ja se parittuu kyllä sekä puhelimen (s8) että navin (595) kanssa.

    Kauluksen lataus on todella hidas, latausaika on melkein sama kuin käyttöaika.
    Kaulus pariutetaan Navin kanssa ja Navi edelleen Puhelimen kanssa, Ei Kaulus-Puhelin paria

    Lataus on hidas, pitää laittaa yöksi latautumaan...
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F800GS--
  20.  
  21. #20
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Hieman epäilyttää tuo bt:n toimivuus jos liitäntöjä on useampi kuin yksi. Mulla on kans toi radiokaulus ja se parittuu kyllä sekä puhelimen (s8) että navin (595) kanssa. Jos puhelu tulee, navi näyttää että puhelu tulee ja näyttää vastausnappia. Sillä ei kuitenkaan saa puheluun vastattua. Samoin siinä on spottarisovellus, mutta äänenvoimakkuus jää mitättömäksi (se ei johtune navista). Yhdellä laiteparilla bt tuntuu toimivan kohtalaisen hyvin.

    Kauluksen lataus on todella hidas, latausaika on melkein sama kuin käyttöaika. Olisko c4 sitten parempi...
    Paritukset pitää tehdä kirjaimellisesti käyttöohjeen mukaan.
    Sieltä jää helposti välistä painamatta jotain namiskaa.
    Puhelut toimii kaikkein parhaiten yhdistämällä puhelin suoraan radiokaulukseen, ja vasta toissijaisena naviin.
    Jos parituksissa menee jotain vikaan, puhelun tullessa radiokaulus menee sekaisin ja siitä lähtee itsekseen virrat pois joka puhelun kohdalla. Jos näin käy, paritukset on menneet väärin.
    C4, siinä ainakin on parempi radio, toimii todella hyvin, RDS:kin toimii, äänet tulee paremmin korviin kuulokkeista, mutta namiskakomentojen ulkoa oppinen on aika haasteellista.
    Tänään satoi kaatamalla, ajoin koko päivän käyttäen molempia kypäriä vuorotellen, C3 Pro ja C4.
    C4 radio toimi paljon paremmin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!