Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 70:sta
  1. #1
    Tervehdys kaikille,

    Pyöräkuume on iskenyt kun pitäisi saada kunnon Möhkö Customi! Kaksi kesää ajellut Kawa Versyksellä 650 -15. Hyvin on toiminut se ja ketterä ja helppo ajettava, mutta mitenkä se onkaan alkanut tekemään mieli...Möhköä jossa on kunnon kokoinen V2 motti. Eihän mulle kilsoja ole tullut kuin 3000-4000 km/kesä. Viime kesänä oli kyllä hyvät ajokelit harvassa. Mut ens kesästä tulee Hellekesä!

    Seuraavia pyöriä olen tuumaillut, niin kokemuksia ja ajatelmia niistä toivoisin alan harrastajilta.

    1. Honda VTX 1800
    2. Kawasaki VN 1700
    3. Suzuki Intruder C1800
    4. Mikä muu muka?


    Hakusessa on siis käytetty japsipyörä hintaluokaltaan 9-12 k€. Ja vuosimalli 2010 +/- 3v. Sen verran olen netistä pyöriä penkonut että tuossa noiden hintaluokka näyttäisi olevan.

    Tällä hetkellä itseäni kiinnostavat nuo ed. mainitut pyörät ja juurikin tuossa järjestyksessä. Mistään noista mulla ei ole ajokokemusta. Kaikkia kolmea saa pienemmälläkin motilla, mutta ei, musta möhkössä pitää olla kunnon kokoinen motti. Hondan ja Kawan päällä olen istunut ja hyvältä on ajoasento Tuntunut. Suzuki M1800R:n päälläkin olen istunut, mutta siinä oli koivet&kädet liian edessä...selkä mutkalla liikaa? Pikainen istahdus se vain oli, ei antanut oikeaa kuvaa välttämättä. Pituutta mulla 1,72m. Ja musta C1800 on enemmän sen näköinen Customi kun haluaisin customin olevan.

    Noiden Honda VTX1800 valmistus loppui jo vuoteen 2008 vai mitenkä, kun ei noita näytä myynnissä oikein olevan? VN:ä ja Intikoita näyttää myynnissä olevan enemmän. Intikoista tosin suurin osa on noita M1800R malleja.

    Pyöränhän pitäisi tietty olla luotettava. Itse tykkään keskittyä enemmän ajamiseen kuin tuunailuun/rassailuun. Ajelu on päiväkruisailua ja pientä, muutaman päivän, Suomi turneeta. Ja sit pitäis olla hyvät Äänet! Nykyisessä on samanlaiset äänet kuin ruohonleikkurissa. Möhkössä pitää olla kunnon lotkotus. Iso pleksi vie vähän siitä tyylistä pois, mutta toisaalta ei se nyt ihan pahaltakaan näytä. Ja näin vanhana käpynä (ikä menee 40-50v välimaastoon) sitä on tullut mukavuuden haluisemmaksi ja pleksi parantaa matka-ajelussa ajomukavuutta.

    Kawoissa on hihnaveto, Hondassa ja Suzukissa kardaani. Kardaani käsittääkseni melko huoltovapaa. Kuha vaihtaa perään öljyt jollakin aikavälillä. Mitenkä hyvin VN:ssä hihnat toimineet?

    Muttani kaikenmoisia (asiallisia) kommentteja olisi kiva kuulla. Mikä on Paras? Minkälaisia ovat ajella matkassa ja kaupunkiajossa? Toiminta varmuus? No riippuu ehken vähän miten on pidetty..
  2. #2
    Rätkäily on tunnetta, joten osta se, mikä sinua haluttaa.
  3. #3
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mä ostaisin V-Rodin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  4. #4
    Jostain kun löytyis ryssimätön VN 2000:n
    1700:n tuntuu siihen verraten melkein sähköskootterilta.

    Jos Harrikka muhevan matalilla jyminöillä (ei siis kovalla räkäisellä metelillä)
    edustaa "The Voicea", eikä HD ole optiona, tulee muuten ongelma.

    Isosta kiinanraudasta saa kyllä helvetillistä meteliä irti, mutta se muistuttaa parhaimmillaankin
    enemmän venttiilivikaista, putketonta vanhaa Volvoa, kuin muhevaäänistä jymistintä.

    Jos ei ISOA Väinöä löydy, ota Suikka. Siinä on jemmassa monella tapaa esiin loihdittavaa potentiaalia
    ja lähtöjäänkin hieman sitä "robustista luonnetta" jota noista muista mainitsemistasi ei löydy
    pätkääkään vaikka kuinka kaivaisi.

    Noissa värkeissä sijoitukset ei määrity kuutioiden/kilojen kautta, varsinkaan kun liikutaan luokassa 1600+
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #5
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mä ostaisin V-Rodin.
    Joo, munkin mielestä se on paras vaihtoehto Japanilaisista. Toinen tietysti Rocket 3.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  6. #6
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Vittu sitä pikkukaljoissaan ole aikaa joka sanaa lukea. Mutta V-Rod on joka tapauksessa mun mielestä ehdottomasti paras jalat edellä ajettava, japseja en ostaisi ollenkaan. Ja koska se mahtuu budjettiin, niin...
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  7. #7
    Melko samanlaista listaa kävin läpi pari vuotta sitten. Kävin koeajamassa Suzukeista M1800R ja C1800R:n. VTX1800:sta riitti päällä istuminen, ei ollut minun pyöräni. Kawa ei ollut listallani lainkaan.

    Kaupat tein Yamaha XV1900:sta. Jammu on nyt pari vuotta ollut käytössä ja vaihtoaikeita ei toistaiseksi ole. Alpeilla en sillä vielä ole käynyt mutta ainakin Tatra-vuoriston tiet maistuivat ihan hyvin, samoin sinne ja takaisin pääsi oikein sujuvasti. Ei sillä kaupungissakaan paha ole ajaa.

    Ei noissa varmaan pahasti metsään mene minkään kohdalla, jokaisessa on omat hyvät puolensa. Suzukeissa oli mieletön ero ajettavuudessa M oli todella hyvä verrattuna C:hen. Siinä oli jousitus ja jarrut ihan eri planeetalta. Yamaha sitten mutkatiellä jossain noiden välillä ajettavuudeltaan minun mielestäni.

    HD:n suuntaan vilkuilin myös mutta niissä ei mielestäni kohdannut sillä hetkellä vuosimalli/kilometrit/pyörän fyysinen koko/hinta sillä tavalla kun sillä hetkellä oli mielessä.
    .
  8. #8
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Vittu sitä pikkukaljoissaan ole aikaa joka sanaa lukea. Mutta V-Rod on joka tapauksessa mun mielestä ehdottomasti paras jalat edellä ajettava, japseja en ostaisi ollenkaan. Ja koska se mahtuu budjettiin, niin...
    On se hieno peli jossa on ihan sielu sisällä.

    Pitkää reissua varten voi reenata mukavasti vaikka tuvan lattialla istuen... kädet varpaissa .
    Asento on aika identtinen
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #9
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Melko samanlaista listaa kävin läpi pari vuotta sitten. Kävin koeajamassa Suzukeista M1800R ja C1800R:n. VTX1800:sta riitti päällä istuminen, ei ollut minun pyöräni. Kawa ei ollut listallani lainkaan.

    Kaupat tein Yamaha XV1900:sta. Jammu on nyt pari vuotta ollut käytössä ja vaihtoaikeita ei toistaiseksi ole. Alpeilla en sillä vielä ole käynyt mutta ainakin Tatra-vuoriston tiet maistuivat ihan hyvin, samoin sinne ja takaisin pääsi oikein sujuvasti. Ei sillä kaupungissakaan paha ole ajaa.

    Ei noissa varmaan pahasti metsään mene minkään kohdalla, jokaisessa on omat hyvät puolensa. Suzukeissa oli mieletön ero ajettavuudessa M oli todella hyvä verrattuna C:hen. Siinä oli jousitus ja jarrut ihan eri planeetalta. Yamaha sitten mutkatiellä jossain noiden välillä ajettavuudeltaan minun mielestäni.

    HD:n suuntaan vilkuilin myös mutta niissä ei mielestäni kohdannut sillä hetkellä vuosimalli/kilometrit/pyörän fyysinen koko/hinta sillä tavalla kun sillä hetkellä oli mielessä.
    XV 1900:n on tossa genressä hyvä peli. Miksihän ei ollut listalla??
    Jammu on noista tosin eniten "ison pojan pyörä"..... eikä nyt puhuta pikkumasusta.
    Stanustonga on noissa jo valmiiksi aikasen "pitkä" (ei siis korkea), mutta alta 190 senttinen ukko alkaa
    tolla silti jo vetää etukenoon.

    Menee stongaa vaihtamalla jo "Polariksen" rinnalle.
    Sehän on myös ihan hyvä peli, mutta siinä ohjauksessa on sen stongan kanssa jotain "sairasta".
    OK, taitaa toi kelkka mennä reilusti yli budjetin muutenkin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #10
    Lainaa Peltikorva kirjoitti Katso viesti
    Ja musta C1800 on enemmän sen näköinen Customi kun haluaisin customin olevan.
    Siinä tuli lienee vastaus. Hintakin on kohdillaan kokoon ja ominaisuuksiin nähden. Ei mitään linkkuveitsiasennossa matkantekoa vaan reilusti rinta rottingilla.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  11. #11
    Japanialainen on tehnyt yhden customrätkän ja se on Honda VT1300CX
    https://www.nettimoto.com/honda/vt/2152240
  12. #12
    kyl noi M1800 ja C1800 on parhaat(puolueeton zukizukiomistaja)... C1800 tällä hetkellä itsellä ja on ulkonäön puolesta just se customin-näkönen mitä kaipaankin. ECUa ehkä käyn säädättään Lahdessa keväällä, "päästö" - säädöt pintakaasulla yms on asioita jotka joskus härnää. M-sarjalla sama murhe mielestäni. Tietty ei kaikki huomaa tollasia

    en tiedä muista ehdokkasita mutta en kyl C:n jälkeen suosi kun leveitä takarenkaita enää, muut on fillareita

    C-mallin ajoasento parani raisereilla entisestään.. ei enää tule kipeeksi olkapäät tai muut paikat
    ***
  13. #13
    Lainaa Peltikorva kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys kaikille,

    1. Honda VTX 1800
    2. Kawasaki VN 1700
    3. Suzuki Intruder C1800
    4. Mikä muu muka?

    Tällä hetkellä itseäni kiinnostavat nuo ed. mainitut pyörät ja juurikin tuossa järjestyksessä.
    tekis mieleni sanoa että jos kerran VTX on se mikä eniten kiinnostais niin mitä asiaa sen pidemälle pohtimaan, kauppaan vaan ja rahat tiskiin. Toki keskustelupalstoilla saa keskustella ja mallien huonoja puolia kartottaa. Muistettava kuitenkin että täydellistä pyörää ei ole olemassa ja joka mallista löytyy jonkinlainen alttius jollekin tyyppivialle kun kovasti googlaa.

    Yamaha Stratoliner:ssa mielestäni hieno oma tyyli, jotenkin art decomainen. Ei se tavallisista tavallisin customin ulkonäkö eikä toisaalta ole mikään "sport-custom" (yhtään tarkistamatta millaseen rahaan niitä myydään)
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  14. #14
    Kiitoksia kommenteista. Juu, tuo järjestyshän ei ole kiveen hakattu vielä. Jos olisi, niin en olisi palstalta kysellyt mielipiteitä. Suzuki näytti saaneen eniten kehuja. M1800:n tyyliin ei sovi iso pleksi. En tiedä minkämoinen tuulenvire siinä käy 100 km/h vauhissa? C1800:een iso pleksi taas sopii. Honta VT1300CX on liian chopperi vai mikä seon. Ja Jammu XV:n päälläkin olen istunut. Se tosiaan ei ole listalla, kun tuntui että on taas liian möhkö. Tai liian "matkamalli". Vähän sekavaa tää meikäläisen juttu, kun pitäis peraatteessa olla semmonen pyörä, että ei liian sporttinen eikä liian matkamalli. Vaikka kaikki customithan ovat matkaan tehtyjä.

    HD:t ovat hienoja pyöriä, mutta niissä hinnatkin ponppaavat. Saa pulittaa >15 k€ ja mahani on sopiva japsi customeille, HD vaatisi vielä isomman mahan. Kuten Jammu XV:kin alkaa olemaan/näyttämään siltä, että pitääkö kasvattaa mahaa isommaksi? Mutta ehkäpä se voisi olla listalla mukana.

    Kawa VN/Vulcan:sta ei tullut yhtään konmenttia. Eikö se liene kuitenkin Intikan jälkeen toisiks suosituin japsi? Ainakin mitä noita myynti-ilmoituksia katsoo mitä on eniten myynnissä.

    Valintaa helpottaisi varmaan huomattavasti jos pääsisi koeajolle noilla malleilla. Perstuntuma kertoo. Ja kyllähän näissä pyörätuohuissa mennään 90/10% suhteessa tunne/järki.

    Niistä äänistä ni ei tarvitse lähteä älytön meteli, eikä ruohonleikkuri, vaan jotain siltä väliltä. Sillein että ajossa Kuuluu muttei sillein että ajopäivän päätteeksi on armoton tinnitus. Olen kyllä reissussa käyttänyt kawallakin ajellessa tulppia. Voihan se tietty olla, että noissa möhköissä on vakionakin ihan riittävät äänet mun makuun. JuuTuupista olen vain mopovideoita katsllut kun eri putkilla ovat kokeilleet. V&H tuntuu olevan paljon käytetty ja tykkään kyllä sen soundista. Vanha hifisti niin äänen määrä ei siis ratkaise vaan soundi.
  15. #15
    Jos lisä info kiinnostaa käy intikka kerhon sivuilla lukemassa
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  16. #16
    Lainaa Peltikorva kirjoitti Katso viesti
    Jammu XV:n päälläkin olen istunut. Se tosiaan ei ole listalla, kun... Mutta ehkäpä se voisi olla listalla mukana.

    Kawa VN/Vulcan:sta ei tullut yhtään konmenttia. Eikö se liene kuitenkin Intikan jälkeen toisiks suosituin japsi? Ainakin mitä noita myynti-ilmoituksia katsoo mitä on eniten myynnissä.

    Käy ehdottomasti ajamassa se XV 1900. Nurkka-ajoissa ilman kapsäkkeja erittäin hieno cruiseri.
    Reissuun sitten kontit takas kylkeen.

    Totesin ton 1700 VN osalta sen tuntuvan sähköscootterilta 2000:een verraten.
    Ei se tarkoita että toi pienempi on millään tapaa huono. Jotenkin turhan sivistynyt.....
    sellanen "toimihenkilövehje" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #17
    entisenä VN1500 classicin omistaja ostasin enää ehka VN 1600 Classic Tourer kawan... 1700:nen kutistu akseliväliltään ja sillä oli ihan ihme vaikutus oman tykkäämiseeni. Kaipa sillä saadaan parempi ketteryys/ajettavuus... mut evvk..
    tärkeempi on ulkonäkö ja C1800:sen osalta eron teki se että pyörä elää aina sinne korkeille kierroksille asti, tuo vähän vaihtelua
    VN1700 taitaa olla hepoiltaan muutenkin laiskin noista isoista customeista, tietty kortin saa kaikilla peleillä menetetty . ...siihenhän se omakin ajokausi 2017 päätty


    mutta nää on niiiiiin mieliepide juttuja.. koeajolle ja vertaan, ei näitä muiden mielipiteillä osteta
    ***
  18. #18
    Ei ole v2, mutta munaa senkin edestä on Honda Valkyrie. Bokseri 6 :-)
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  19. #19
    Lainaa Peltikorva kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia kommenteista. Juu, tuo järjestyshän ei ole kiveen hakattu vielä. Jos olisi, niin en olisi palstalta kysellyt mielipiteitä. Suzuki näytti saaneen eniten kehuja. M1800:n tyyliin ei sovi iso pleksi. En tiedä minkämoinen tuulenvire siinä käy 100 km/h vauhissa?
    Se vanhakeulainen nätimpi M1800R on ainakin muotoilultaan sellainen, että tuuli ottaa - ainakin tälläiseen 184cm kuskiin - yllättävän vähän. Ei kaipaa pleksejä, kahdensadan jälkeen on vähän tukalan oloinen... Muutenkin yksi hienoimmista pyöristä mitä olen omistanut. Voimaa on tarpeeksi, alusta ja jarrut oikein hyvät, ajoasento tilava (isompi kuin Vrodit mm.). Yksi niistä harvoista pyöristä jollaisen voisin ostaa uudelleenkin. Suosittelen.

    Miinuksina taajaan huollot (6tkm välein) ja kuluttaa takarenkaita nopeasti ja ne oli aikoinaan pirun kalliita. Tuskin enää niin.

    Tarinaa omasta: http://www.moottoripyora.org/keskust...ntruder-M1800R

    Edit: Näemmä tuolloin pidin enemmän R2 lampusta. Nykyään siis originaalista.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 24.02.2018 klo 21:50.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  20. #20
    https://www.storm-motor.fi/osat/moot...si-tumma-savu/

    Saahan tuohon 1800 nätimmän pleksin jos haluaa.
    Stormilta löytyy vaihtoehtoja joka malliin.

    Ehkä yksi kriteeri joka voi voisi vaikuttaa valintaan jos puntit menee tasan niin olisi venttiilivälysten säätäminen.
    Suzukissa aika työläs homma mutta joissain pyörissä esim Kawa..muistaakseni hydraulinen säätö eli ei tarvitse itse säätää.

    Takarenkaalla olen ajellut 10-15 tuhatta
    Eturenkaalla noin 20 tuhatta.

    Mezler rengassetti Saksasta hintaan 360 euroa.
    Viimeksi muokannut: Ek1; 25.02.2018 klo 10:23.
    EK
  21. #21
    Kannattaa ehdottomasti tutustua vn1700 , juurikin nuo venahuollot ja 6.-loikkarivaihde matkantekoon plussaa ,kardaani jos olisi vielä niin olisi paketti koossa , suzuki 1800m kova tykki joka ehdottomasti kiva kokeilla mutta pitemmän päälle tuommonen letkeä pitkäiskuinen ja mukavuuspainotteinen perinteistä customia arvostavalle varsin mukava vaihtoehto tuo kawa , itse ollu vaihtoon tyytyväinen ja istui parhaiten omaan hanskaan ajettavuuden ja kokonsa puolesta , isompi kuin hd muttei liian iso järkäle kummiskaan.Äänimaailman saa cobrian pöntöillä kuntoon ja kulutuskin tippuu entisestään.Tainnu olla uutenakin pikkasen vähempi myyty kovan hintansa takia , edustaja mainitsi juurikin tuon hintapuolen syyksi myynnin loppumiseen kun uusia ei enää saa.
  22. #22
    Kannattaa lukea myös käyttäjäkokemuksia Jenkki-foorumeilta kiinnostuksen kohteena olevien pyörien osalta. Tällä sivustolla vähemmän ehkä isoja customeja. Kawasakin osalta kotimainen merkkikerho / sivusto on http://www.vulcanriders.fi.

    Aiemmin todettu pitää paikkaansa, että Kawasakeissa VN 2000 kannattaa ottaa harkintaan sen 1700 rinnalle. Hihnaveto Kawasakeissa ainakin on kardaanivetoisiin verrattuna ns. huoltovapaa, ja eniten esikuvan eli HD:n mukainen vetotapa.
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  23. #23
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Suitsa on mahtava pyörä, josta löytyy sitä kuuluisaa voimanpaskaa. Siinä on kuitenkin kolme seikkaa, minkä takia en itse sitä ostaisi: 1) täydellinen sivistyneisyyden puute kaikessa, tuntuma on kuin traktorissa 2) leveä takarengas nostaa persettä ärsyttävästi kallistettaessa 3) 5 vaihdetta.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  24. #24
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Suitsa on mahtava pyörä, josta löytyy sitä kuuluisaa voimanpaskaa. Siinä on kuitenkin kolme seikkaa, minkä takia en itse sitä ostaisi: 1) täydellinen sivistyneisyyden puute kaikessa, tuntuma on kuin traktorissa 2) leveä takarengas nostaa persettä ärsyttävästi kallistettaessa 3) 5 vaihdetta.
    Suzuki on iso ja painava pyörä ,varmaankin tottumattomalle tuntuu raskaalta ja jäykältä verrattuna pienenpiin pyöriin.
    Mutta kyllä sitä pystyy viemäänkin pitää vain olla miehen otteet , kevyttä mutkapyörää siitä ei saa.
    EK
  25. #25
    Lainaa Ek1 kirjoitti Katso viesti
    Suzuki on iso ja painava pyörä ,varmaankin tottumattomalle tuntuu raskaalta ja jäykältä verrattuna pienenpiin pyöriin.
    Mutta kyllä sitä pystyy viemäänkin pitää vain olla miehen otteet , kevyttä mutkapyörää siitä ei saa.
    Jos noita viranomaisten vanhoja videotallenteita muistellaan....,
    niin pysyy Suikalla ainakin iso Vifferi melkein puolen päivää takana.

    Jarrutkin on ilmeisesti paremmat kuin Vifferissä.... kun tuollainen ei pysähtynyt ajoissa ja
    lanasi sivukaukun lauluun Suikasta .

    Sori.... Oli taas ihan pakko .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #26
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Vittu sitä pikkukaljoissaan ole aikaa joka sanaa lukea. Mutta V-Rod on joka tapauksessa mun mielestä ehdottomasti paras jalat edellä ajettava, japseja en ostaisi ollenkaan. Ja koska se mahtuu budjettiin, niin...
    Onhan se hieno. Mahdottoman pieni vaan isolle miehelle.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  27. #27
    Nonni...päivitin tota ehdokaslistaa. Numerojärjestys ei olekaan enää haluttavuus/kiinnostavuus järjestys, kun nyt en enää tiedäkään mikä se pitäisi olla. Kaikkihan noista ois hyviä ja kaikilla on hyvät & huonot puolensa.

    1. Honda VTX 1800
    2. Kawasaki VN 1700/2000
    3. Suzuki Intruder C1800(/M1800R varauksella)
    4. Yamaha XV 1900 (Keskiyön Stara)

    Intikka sivu vaatii rekistyröitymisen että pääsee lueskelemaan. Vulcan riders ei vaadi ja niitä olenkin lueskellut.
    Huollot on hyvä pointti. Kyllähän siihen valintaan vaikuttaa hyvin pitkälti mallista riippumatta kyseinen yksilö. Mitenkä hyvin on pidetty ja jotta siinä valmiina olisi jo kaikki tarvittavat varusteet. Ja jos ostaa liikkeestä, niin vanhan saa annettua vaihdossa sinne (johonkin hintaan), niin säästyy sen kaupittelulta. Yksityiseltä voisi vastaavan pyörän saada ehken 1000-2000€ halvemmalla, jos liikutaan jossain 10-13 k€ hintaluokassa(?).

    Kiitoksia vaan kaikille jotka sekoititte pääni entisestään... Nythän tässä on kyseessä se "toinen" pyörä kun nälkä kasvaa syödessä ja sanotaan ettei kannata ostaa liian pientä pyörää, ettei heti tarvii olla vaihtamassa isonpaan. Ni mää ostin eka sen pienen, että nyt voi sit 2v sillä ajettua ostaa isomman. Ja sen takia niitä Kuutioita pitää siinä olla, ettei jää sekin pieneks.
  28. #28
    Mun miälestä VTX. Valitettavasti perusteluita ei ole. Paitsi ehkä että sen on meikäläisen silmään hienoin. Siis se versio, missä on isot lokasuojat.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  29. #29
    Kannattaa koeajaa ja päättää sitten.
    Ite kokeilin aikanaan VTX 1300 satasta ja oli mielestäni laiska...
    Suzuki M 1800 R on jo orkkispelinä hyvä ja kun säätää ruiskun niin aina vaan paranee.
    Suzukin 1800 huollot ei oo niin pahat ,öljyt vaihtuu 6000 välein ja muut huollot niinkuin muissakin pyörissä.
    Palaventtiileitä on todellisuudessa tarvetta säätää jossain 80 tuhannen kilometreissä.
    Jos teet huollot itse niin ei oo paha , muuten tuo vena huolto on kallis jos sitä 24 tuhannen välein tarkastuttaa.
    Ei tämä aina ole järkikauppaa...tunne ratkaisee ja tuntuma penkin ja tien välissä....KOEAJA kaikki ja osta ISO pyörä.
    EK
  30.  
  31. #30
    Suzukin huolloista sen verran, että vaikka öljyt vaihtuukin 6000 km välein, niin jos käyttää Suzukin orkkis "long-life" öljynsuodatinta, niin se tarvitsee vaihtaa vain joka toisella öljyn vaihdolla eli 12000 km välien. Näin siis tuo väliöljynvaihto ilman suodatinta on helppoa ja siistiä tehdä vaikka parkkiksella, kun ei tarvitse suodattimeen koskea.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen