Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Onko kellään mitään kokemusta esimerkiksi Espanjassa varastokoppien hinnoista? Ideana olisi että lähtis loppukesästä ajaen jonnekkin etelän maahan ja sitten seuraavana keväänä toinen mopo reissu etelästä takaisin suomeen. Koppiin pitäisi siis mahtua mopo ja ajokamat. Mieluiten tunnettu palveluntarjoaja että se mopo vielä puolen vuoden päästä todellakin on siellä vielä.

    Toki tällä järjestelyllä talvilomakohdekin olis helppo valinta
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  2. #2
    Ellet satu olemaan töissä kansainvälisessä firmssa ja vuokraa paikallisen työkaverin avulla jotain tallia niin laittele postia kiinteistövälittäjille, espanjassahan on suomalaisiakin joita kiusaamalla voi aloitella. Itellä oli joskus Bresciasta (Gardan lähellä) vuokralla tallinpuolikas samalla tarkoituksella, oliskohan ollut joku 50e/kk mutta oli siis suhteilla joskus reippaat 10v sitten
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  3. #3
    Katsoitko tämän? Luotettava ainakin!

    https://www.fin-enduro.com/exdreames/fi/talvis.php
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  4. #4
    Alicanten alueella vartioidulla alueella varasto vuokrat lähtee 50€ ylöspäin.
    Vartioimattomia en suosittele. Ne on huomattavasti halvempia, mutta tavarat ei pysy niissä paikoillaan.
    Yleensä ajoneuvoille tarjotaan merikontteja säilytyspaikaksi vuokralle. Niissä ei ole ilmanvaihtoa ja ajokamat voi olla talven jäljiltä homeessa. Samaan konttiin tungetaan monen turistin mopot ja kotilo viimeiseksi.

    Kuljetusliike ottaa 600-1000€ riippuen mitä liikettä käyttää, jos pyörän ajaa vaan toiseen suuntaan. Yksi vaihtoehto sekin. Itse olen asian niin ajatellut. Toiseen suuntaan auto vie mopon ja varusteet. Itse ajan mopon kesän lähestyessä suomeen.

    Vakuutusyhtiöstä kannattaa selvittää niiden korvaus into, jos mopo tai varusteet häviää talven aikana.
    Vihreäkortti ei ole kuin 3kk voimassa kerrallaan. Espanjassa on myös muita säädöksiä ajoneuvojen suhteen mitkä on vieraskilpisiä mm. maassa oloajat. Ovat niitä alkaneet ratsaamaan niitä samalla tavalla kuin suomen tulli.
  5. #5
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jos haluaa teneriffalle saakka, niin tällä voi ajaa koko talven aikana. Muutaman viikon aikana saattaa vuorten tiet olla suljettuna. Tänään kävin vuorilla ja lämpöä oli alimmillaan 6 C ja lunta paikoitellen ihan reippaasti, mutta tiet olivat paljaana ja kuivat.

    Jos kiinnostaa, niin Ricardolta voi kysyä. Pärjää joten kuten englannin kielellä. https://www.facebook.com/ricardo.zerene.1/

    Täällä hoituu renkaan vaihdot ja isommatkin rempat. Hinnoittelu ollut kohillaan. Kertaakaan ei ole vielä kusettanut.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  6. #6
  7. #7
    Lainaa fredi kirjoitti Katso viesti
    Alicanten alueella vartioidulla alueella varasto vuokrat lähtee 50€ ylöspäin.
    Vartioimattomia en suosittele. Ne on huomattavasti halvempia, mutta tavarat ei pysy niissä paikoillaan.
    Yleensä ajoneuvoille tarjotaan merikontteja säilytyspaikaksi vuokralle. Niissä ei ole ilmanvaihtoa ja ajokamat voi olla talven jäljiltä homeessa. Samaan konttiin tungetaan monen turistin mopot ja kotilo viimeiseksi.

    Kuljetusliike ottaa 600-1000€ riippuen mitä liikettä käyttää, jos pyörän ajaa vaan toiseen suuntaan. Yksi vaihtoehto sekin. Itse olen asian niin ajatellut. Toiseen suuntaan auto vie mopon ja varusteet. Itse ajan mopon kesän lähestyessä suomeen.

    Vakuutusyhtiöstä kannattaa selvittää niiden korvaus into, jos mopo tai varusteet häviää talven aikana.
    Vihreäkortti ei ole kuin 3kk voimassa kerrallaan. Espanjassa on myös muita säädöksiä ajoneuvojen suhteen mitkä on vieraskilpisiä mm. maassa oloajat. Ovat niitä alkaneet ratsaamaan niitä samalla tavalla kuin suomen tulli.
    Hyviä pointteja! Varsinkin tuo maassaolo aika pitää selvittää. Toi 50 e olis ihan ok hinta, kuitenkin kattais tavallaan kahden reissun rekka kuljetukset.
    Olis kuienkin aika helppo käyttää öljynvaihdossa ja tyrkkäis mopon koppiin ja irrottais akun ja lähtis lentokentälle.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  8. #8
    Säilytän omaa mopedia Torreviejassa talvet, hyvin mahtuu toinenkin ruutuun
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  9. #9
    Vakuutusyhtiöstä kannattaa selvittää niiden korvaus into, jos mopo tai varusteet häviää talven aikana.
    Vihreäkortti ei ole kuin 3kk voimassa kerrallaan. Espanjassa on myös muita säädöksiä ajoneuvojen suhteen mitkä on vieraskilpisiä mm. maassa oloajat. Ovat niitä alkaneet ratsaamaan niitä samalla tavalla kuin suomen tulli.[/QUOTE]

    Vihreää korttia en ole koskaan tarvinnut, syksyllä sen jostain syystä vakuutusyhtiöltä pyysin. On vuoden voimassa (IF)

    Pari puhallusratsiaa näkynyt viikonloppuisin, muuten ei mitään Suomen tyylistägrin:
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  10. #10
    suomi espanja (SE) lehti. Tammikuun numerossa oli juttua siitä, että poliisi on ruvennut tarkkailemaan ulkomaan rekisterissä olevia ajoneuvoja.
    Se vihreäkortti on ns. kansainvälinen vakuutusmaksutodistus. Periaatteessa Eu:ssa autoillessa ei tarvita vihreääkorttia, vaan vakuutusmaksutodistus riittää. Se voilla olla pankkikuitti tai vakuutusyhtiön kirjoittama todistus. Vihreäkortti on käytännöllisin kun sen kaikki viranomaiset tunnistaa.
    Se mikä kannattaa pyytää vakuutusyhtiöstä on todistus hinauspalvelun maksamisesta. Jos sattuu hajoamaan mopo moottoritielle , niin saat helpommin hinausapua.

    Ajoneuvoa saa käyttää 185 vrk Espanjassa. Tämän ajan jälkeen ajoveuvoa ei saisi lain mukaan käyttää espanjassa tieliikenteessä. Moni ei niin tee vaan ajelee Espanjassa. Espanjassa myös moottoripyörät on tieliikenne maksun alla. Aika alkaa siitä päivästä kun ajoneuvon ajetaan rajan yli.

    Hotelli Masan kohdalla, missä on se hiekka levennys. Poliisit pysäytti viimeksi kun olin suomen kilpisellä pakettiautolla liikenteessä. Kysyivät maassa olo aikaa ja koska olen tullut Espanjaan ja koska olen lähdössä pois espanjasta.

    Poliisille riittää esim. Jos ylinopeussakkoja on valvontakameroissa on yli 185vrk aikana.
    Espanja on tiukentanut lain tulkintaan viimeaikoina ja varsinkin verotusta. Siellä on valtiolla sama tauti kuin täälläkin. Valtiolta on rahat vähissä.

    Muutama vuosi sitten poliseillakin oli viiniä lounasleipien kanssa. Nyt näytti olen vesipulloja, kun söivät eväitään.

    Käteistä rahaa kannattaa varata sen verran mukaa, että voi maksaa mahdolliset sakot heti. Saa 50% alennusta ja kuitin
  11. #11
    Lainaa fredi kirjoitti Katso viesti
    Käteistä rahaa kannattaa varata sen verran mukaa, että voi maksaa mahdolliset sakot heti. Saa 50% alennusta ja kuitin
    Sen saman -50% saa myös pankin kautta maksaessa, kunhan maksaa parin viikon sisällä.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  12.  
  13. #12
    Varastointipalvelua tarjoavat myös mp-vuokraamotkin, jos vain arvaa kysyä! Hinnat menevät sitten sesongin ja kysyjän puheentaidon mukaisesti, mutta toimii tuommonenkin!