Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Joku on varmaan matkustanut laivalla Italiasta Kreikkaan. Anconasta, Barista tai Bridisistähän sinne pääsee, mutta miten lienee tunkua laivoilla kesä-heinäkuun vaihteessa, pitäisköhän liput ostaa ennakkoon?
    Joksa
    Barista Albaniaan olen mennyt ja liput tilasin reissunpäällä kesäkuussa, ensikesänä 21.06 tilasin ennakkoon Brindisistä Igoumenitsaan kun oli talvitarjouksessa pyörä + 2 henkilöä +hytti 146 €. Kyllä siellä laivoja kulkee ja mopolle yleensä paikka löytyy, mutta hyteistä voi olla pulaa.
    pl
    Bari-Dubrovnik välille ainakin tein jo varauksen hyvissä ajoissa ennakkoon.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 50.
    Igoumenitsaan juurikin ollaan menossa vaimon kanssa kesäkuun lopulla. Sieltä sitten rannikkoa seuraillen Albaniaan. Ehkä se on viisainta ostaa ennakkoon ne laivaliput, vaikka se sitookin aikataulullisesti. Jos vaikka sattuu niin, että hyttipaikkaa joutuu odottelemaan parikin päivää, niin se on taas loppulomasta pois...
    Pusi on saanut kyllä tosi edullisesti tuon Bari-Igounemitsa matkan, kun on ollut ajoissa liikkeellä! Autoliiton Pluskortilla saa onneksi Grimaldeilta ja Minoan-linesilta 20% pois, joten se pitää kyllä ainakin hyödyntää ja sijoittaa vaikka:
    Joksa
    Kannattaa varata etukäteen. Directferries tms sivuilta olen itse ottanut.

Venetsiasta myös pääsi ainakin aiemmin Igumenitsaan ja Patrakseen. (jollei halua ajaa Italian läpi)

Igumenitsan satamasta ei ole pitkä matka lähimmälle pienelle raja-asemalle. Suosittelen kuitnekin Ionniinan kylän lähellä olevaa isompaa raja-asemaa. Ioniinan lähettyvillähän olisi Meteoran luostari joka kannattaisi käydä katsomassa

Anek Lines laivoilla olen itse matkannut, ne eivät olleet kovinkaan tuoreen oloisia 1978 Mitsubishi oli toisen vääntänyt..
    http://www.ledpolttimot.fi/
    * * * * -Ledit pyörääsi-
  6.  
    Tuo luostari näytti aivan upealle paikalle! Erinomainen vinkki! Ei olla vaimon kanssa vielä sen kummemmin reissua suunniteltu, mutta pitää pikkuhiljaa alkaa jo joitain "tärppejä" haeskelemaan, se kun on vielä mukavaa puuhaakin. Tuo luostari nyt on sen seudun ykkönen.😁
    Joksa