Sivu: 24 / 34:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 142223242526 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 691:stä 720:een 1009:sta
  1. #691
    Lainaa -dq- kirjoitti Katso viesti
    Hyvin pärjää kaupan nastoilla ABS:in apustamana auratuilla teillä.
    Käytännössä voi pärjätäkin, mutta pärjääkö myös teoriassa?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  2. #692
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ei. Polkupyörissä, mopoissa ja jopa mummojen kengissä käytetään nastoja. Painon puolesta polkupyörän nastan tyyppinen nasta sopii mankiin hyvin, mutta suuremman ajonopeuden ja pienemmän renkaan vuoksi g-voimat saattavat olla ongelma (nastaa irrottava voima kasvaa v^2-verrannollisena ja kääntäen halkaisijaan verrannollisena).

    Jos vaikka leikitään, että ajat metrin ulkohalkaisijan renkaalla 30 km/h verrattuna 0.5 m halkaisijan renkaalla 100 km/h, on nastaa irrottava voima noin 22-kertainen.

    Nastan siis pitää olla laitteen painoon ja ajonopeuteen sopiva. Jos katsot, että polkupyörännastalla näin on, niin rohkeasti vain asentamaan.
    Kylläpä on mennyt vaikeaksi tämäkin laji kerrassaan! ¨¨

    Että g-voimia myöten, on otettava nastat pärrän painoon, ja ajonopeuden suhteen! VO 2- verrokit, kastepisteet, gavitaatiokertoimet, aurinkotuulten fotonikeskivertoesiintymät, jne, mitä vielä, että ajohomma voi edes TEORIASSA mennä oikein..... VOI VOI!

    Juu, että väärin ajettu koko ajan, jos ei nasta PAINU jäähän.......Hyvä kun joku oikaisi tämänkin täällä!
  3. #693
    Paha sanoa, en ole ajellut niillä kuin käytännössä.

    Uusi CT kyllä päheän oloinen laite, ei varmaan paha homma laittaa käsikytkimelle jos automaattiin leipääntyy. Onneks ei taida vielä ens kaudelle keretä myyntiin asti.
  4. #694
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Kylläpä on mennyt vaikeaksi tämäkin laji kerrassaan! ¨¨

    Että g-voimia myöten, on otettava nastat pärrän painoon, ja ajonopeuden suhteen! VO 2- verrokit, kastepisteet, gavitaatiokertoimet, aurinkotuulten fotonikeskivertoesiintymät, jne, mitä vielä, että ajohomma voi edes TEORIASSA mennä oikein..... VOI VOI!

    Juu, että väärin ajettu koko ajan, jos ei nasta PAINU jäähän.......Hyvä kun joku oikaisi tämänkin täällä!
    Nyt en osaa päässälaskea kummassa se ihan sama rallinasta ei toimi:
    A: eskortissa 13" renkaassa 120 vauhdissa pikiksellä vaiko
    B: pärrässä 21" renkaassa 50 vauhdissa taajamassa ?
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  5. #695
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti

    Juu, että väärin ajettu koko ajan, jos ei nasta PAINU jäähän.......Hyvä kun joku oikaisi tämänkin täällä!
    Pitäskö kuule Huurusmiehen joskus ajaa talvella ja tulla sitten kommentoimaan uudestaan...
  6. #696
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Pitäskö kuule Huurusmiehen joskus ajaa talvella ja tulla sitten kommentoimaan uudestaan...
    Tai voidaan tehdä yhteinen päätös, että samanlainen nastoitus toimii kaikissa ajoneuvoissa vähintään yhtä hyvin jos ei paremmin, niiden painosta riippumatta. Samalla päätetään, että polkupyörän nastarengas kestää yli 10-kertaisia nopeuksia tavanomaisiin talvipyöräilynopeuksiin verrattuna.
    Sitten vain tuon päätöksen mukaisesti jokainen nastoittaa laitteensa. Ei siinä sen kummempaa ole.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #697
    Pitävätkö nastat ihan oikeasti jäisellä tiellä? Olen vaan nähnyt vain sellaisen talvipyörän, jossa ilmeisesti oli jotkin rallinastat alla - ei kuulemma sovi asfaltille...

    Ja minkälaisia renkaita kannattaa nastoittaa? Eli jos hommaisi mahdollisimman edulliset kumit talveksi ja paremmat kesäkelille. Itsellä siis vstrom ajokkina. Voisi olla nastaa ajella talvellakin sopivan kelin vallitessa.

    Ai niin - tää olikin Honda Monkey -ketju. No - olis kiva saada vinkkiä kuitenkin.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  8. #698
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Pitävätkö nastat ihan oikeasti jäisellä tiellä? Olen vaan nähnyt vain sellaisen talvipyörän, jossa ilmeisesti oli jotkin rallinastat alla - ei kuulemma sovi asfaltille...

    Ja minkälaisia renkaita kannattaa nastoittaa? Eli jos hommaisi mahdollisimman edulliset kumit talveksi ja paremmat kesäkelille. Itsellä siis vstrom ajokkina. Voisi olla nastaa ajella talvellakin sopivan kelin vallitessa.
    Juuri näin.
    Hyvät kesäkelille ja mahdollisimman edulliset talvikelille...
    Käännä ajatus niin, että talvirengas parempi ja kesärengas hyvä

    Mie en lähtis nastoituslinjalle ollenkaan, vaan Satapiikin sivuilta sopivat renkaat.
    Sitten, kun ollaan oikein spesiaalilinjalla, niin sitten valitaan renkaat ja nastat ja tehdään niistä yhtä käyttöä varten soiva paketti.
    Satapiikki siksi, koska itse olen sieltä saanut hyvää palvelua ja esim. omassa talvipyörässä on takahaarukka sen verran ahdas, että korkea nastarengas ei mahdu sinne, niin Satapiikki teki minulle uniikin takarenkaan.

    Rätkän talvirengas on vähän siitä kiinni, että missä ajetaan.
    Esim. hyvä talviasfalttirengas ja sille tietysti kunnon sisäkumi ja vannenauha, jos pinnavanteet
    https://www.satapiikki.fi/epages/sat...cts/18KEBB140A
  9. #699
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Pitäskö kuule Huurusmiehen joskus ajaa talvella ja tulla sitten kommentoimaan uudestaan...
    Joo, täytyisi varmaan koettaa, vaan ei arvaa lähteä, kun en osaa teoriaa.....

    ....joskus olen vain rallinastoilla ja ihan ite nastoittamilla kumisaappailla kävellyt, vaan empäs laskimella laskenut painoja, g-nopeuksia, jne....

    ....pysyin kuitenkin pystyssä?
  10. #700
  11. #701
    varmaan jotain vikaa ollu ku noin äkkiä luopuupi...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  12. #702
  13. #703
    Menisköhän akrapovic käyrä vakiovaimentimelle? Katti jäis pois ja olis tuo lisäpaisuntasäiliö ainaki henkisenä tukena.

    https://www.akrapovic.com/en/moto/pr...78&yearId=5809

    Olen vieläki laamana ajellu vakiolla, mutta tonne 3000-4000 kohdalle pieniki väännön lisäys olis kiva. ECUa tms muita en olis edelleenkään vaihtamassa. Pystymetässä käydessä kamaa oli köytettynä niin paljon ku kykeni ja tuulisuoja lisäjarruna. 100 sain kuitenki mittariin vilahtamaan kaasu auki kinnatessa isolla tiellä muun liikenteen mukana.

    Oman kokemusken perusteella 80 jälkeen nousu 90 kohdalle on tukalaa. Sitte ku sen 90 saa fyrraamaan pystyy vauhdin pitää paremmin yllä vaikka maasto ei oliskaan iha tasasta.
    Liikaa moottoripyöriä.
  14. #704
    Kyllä se sinne päin menee mutta voi olla vähän huonosti virtaava.. Paras hinta-laatusuhde taitais olla jos löydät jonkun paikallisen metallimiehen ketä putkia taivuttelee ja on intoa firkkuna tehdä, kahdella taivutuksella pääsee jo aika lähelle.

    Mut eihän se pelkkä putki tee asialle juuri mitään, sillä eturattaalla on huomattavasti suurempi vaikutus.
  15. #705
    eikös se absi alkanut jollain reagoimaan, kun vaihtoi sen eturattaan?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  16. #706
    Joo valo syttyy/absi katoaa ehkä 15 km jälkeen täyskaasulla, hitaammalla nopeudella paljon myöhemmin. Korjaantuu foorumijuttujen mukaan speedohealerilla mikäli kynnyskysymys.
  17. #707
    ja jos vaihtaa vakion takaisin niin ei syty valo enää? minkä kokoista ratasta sinne on tungettu ja paljonko lopulta vaikutti ajoon?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #708
    Itse en ole ikinä vaihtanut vakioratasta takaisin mutta eihän siellä mikään rikki siis mene, ECU vaan menee hämilleen nopeuserosta ja valo syttyy kun saa tarpeekseen, tilanne siis resetoituu aina kun virrat vääntää pois.

    Halvin versio on Motonetista 14-piikkinen eteen (98-17878, tilaustavaraa) 3,90 euroa. Tarpeeksi venyneille ketjuille saa varmaan 2 piikkiä isomman takarattaan menemään. Vaikuttaa ihan tolkuttomasti ainakin läskin alla (minä) tai kuormahommissa (Kalkkuna).

    Speedohealeri Suomeen asti +-100 euroa, en ole vielä jaksanut tonkia halvinta. Eikä se absittomuus nyt niin kamala mörkö ole..tarjoan kahvit ensimmäiselle joka saa talvikelillä syttymään ilman paikallaan sutimista.
  19. #709
    paljonko sillä saa nopeutta tuohon vehkeeseen? saisi se yli satasen kulkea kuitenkin liikenteen seassa.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  20. #710
    Pelkkä (pienempi) eturatas ei tuo lisää nopeutta, kiihtyy vaan nopeammin eikä hyydy enää mäkiin. Tasamaan todellinen 100 km/h vois onnistua kevyemmälle kaverille tiukempi nokka + sopivat välitykset (<150 €), läskimmälle varmaan vaatii jo avoimemman putken lisäksi (vajaa 200 halvimmat tehdastekoset).
  21. #711
    Lainaa -dq- kirjoitti Katso viesti
    Pelkkä (pienempi) eturatas ei tuo lisää nopeutta
    ...vaan päinvastoin syö huippunopeudet, parantaa vain kiihtyvyyttä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #712
    No mulla huiput hyvin loivaan alamäkeen/tasasella kilometrilleen sama GPS, tietty joku 60 kg saa pää tangon välissä venytettyä. Koko vehkeen luonne vaan muuttuu aneemisesta hiukan normaalimmaksi.
  23. #713
    mun mielestä kiihtyy ihan tarpeeksi, etenkin alussa, mutta huippunopeutta saisi tulla lisää. toki sinne 80 asti kelaa suht ok. sillä pääsee jo kylälle. sitte ku menee nelostielle, niin saisi olla reilu satanen nopeutta.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  24. #714
    Lainaa -dq- kirjoitti Katso viesti
    No mulla huiput hyvin loivaan alamäkeen/tasasella kilometrilleen sama GPS, tietty joku 60 kg saa pää tangon välissä venytettyä. Koko vehkeen luonne vaan muuttuu aneemisesta hiukan normaalimmaksi.
    Nojoo jos se alustava välitys on täysin överisti mitoitettu pyörän voimavaroihin ni sitte toki pienempi ratastus ei tapa vielä huippuja kuin ainoastaan teoreettisella tasolla myötätuuleen
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  25. #715
    Sepä se, kyllä tuo on tehty enemmän se 50-60 kiloinen aasialainen kuski mielessä kuin tämmöset möröt.

    Sanotaan nyt näin että kun elopainoa 80 kg tai enemmän niin pysyy paremmin liikenteen mukana. Maksaa tosiaan sen 4 euroa kokeilla..
  26. #716
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Toi on jo sen kokoinen että ihan hyvin voisi olla myös 250cc-versio. Sen se tarttis, kakspuokkikoneen. Omassa on 26hv, ja painoa vain hieman enemmän. Satasen alueella pysyy ihan rennosti liikenteen mukana, satakakskymppiä on jo urheilua ja 140 on kuin äänivallin ylitys Ennätys Tuusulantiellä iso ukko eli minä kuskina.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  27. #717
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  28. #718
    Joo. Tallissahan olikin jo ostettuna pienempi eturatas. Huiput ei sillä tdn tipu ja sais paremmin vauhdin pidettyä yllä. Tää kamppailee viimaa vastaan eikä rajoitinta. Ilmapoksi modikin muistui taas mieleen.
    Liikaa moottoripyöriä.
  29. #719
    Tilasin nyt vielä tiukemman nokan ennen big bore -törsäilyä, raportoidaan jahka saapuu kun on varmaan sopiva ratkaisu monen "ongelmiin" täällä.
  30.  
  31. #720
    Mielenkiinnolla odottaen..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 24 / 34:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 142223242526 ... ViimeinenViimeinen