Tulokset 1:st 26:een 26:sta
  1. #1
    Aina vlill mieleen putkahtaa motukkamatkailuun liittyv kysymys, jonka takia ei halua aloittaa uutta aihetta. Tssp niille kaikille oiva paikka.

    Aloitan itse:
    Onko Saksan autobaanoilla sellasia luottokortilla toimivia "kylmi" hotelleja eli niit automatisoituja, joihin voi trht vaikka keskell yt? Jos on, niin millanen hintataso noissa on?
    KTM 990 SMT -12
    Honda NX 250 -88

    Tarinoita motukkaretkilt: http://tommitravels.blogspot.fi/
  2. #2
    En tied onko ihan suoraan autobaanoilla niit mutta kaupungeista nit paikallisia formule ykksi lytyy johon mennn luottokortilla sisn.
    Tosin pikkukylien gasthauseissa psee bunkkaamaan suurin piirtein samaan hintaan.
    Joku kes sitten olin yt Knigsdorfissa, siin vhn Mnchenista Garmischiin pin. Siin on sellainen gasthof jonka yhteydess on kylpylhotelli. Kun huone oli kylpyln puolella 84,- ja gasthofin puolella 44,-/ y niin pyysin tietenkin huoneen gasthofin puolelta. Respan mukava tytt veloitti sen 44,- mutta antoi kuitenkin sielt kylpyln puolelta huoneen. Hyv palvelua
  3. #3
    On. Osassa on respassa joku, osassa ei. Hintataso (ja muukin taso) vaihtelee. Aika muovisen nkisi mutta tosiaan suoraan baanan vieress eli jos haluaa vaan vet sen muutaman tunnin unta niin nppri.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    XX
  4. #4
    Formel1 ei taida en toimia Saksassa, mutta saman konglomeraatin (accor ) lhes vastaava ketju Ibis Budget kyllkin
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
  5. #5
    Hotels.com:ista saa kyll varattua myhn (viel saman vuorokauden puolella) huoneen ja joskus on jotain viime hetken alennuksiakin saanut. Tosin kannattaa tarkistaa kuinka respa on auki ainakin pienemmiss hotelleissa. Puolen yn jlkeen voi varaaminen olla hankalaa/mahdotonta.
  6. #6
    Suosittelisin itse ypaikan etsimisen aloittamista noin klo 18 nurkilla, ei tule sitten kiire jos pariin ensimmiseen paikkaan ei jostain syyst psekn.
    Joillain autobahnin raststelleillhn on mys hotelleita eli tien varressakin voi ypy.
    Itse en juurikaan ole varannut matkan varrelta huoneita etukteen, mutta liikumme yleens 1-2 pyrll niin tilaa on helppo lyt.
    Saksasta lyt pienell vaivalla pikkukyli melko lhelt motaria joissa on yleens mukavia ja suhteellisen edullisia gasthofeja ja hotelleja.
  7. #7
    Varataan yleens majoitus etukteen vain mrnpst, jollainen onkin kytnnss meidn kaikilla reissuilla. Mrnp tarkoittaa joitain pivi ns. perill, jolloin mopokin enimmkseen vaan lomailee..
    Viime kes oli poikkeus, varattiin etukteen vain yksi ypyminen n. 150 km Trawesta eteln. Ajeltiin sinne ltayst, tll sai vltetty kivasti Hampurin ympristn aamuruuhkat. Uskaltaisin suositella Finnlinesill matkaajille tllaista pient ilta-ajelua Trawe-Lbeck maisemissa ypymisen vaihtoehtona.

    Vaimon tabletin kanssa seurusteluun (=tuntikausien majapaikkojen etsimiseen ja vertailuun ) tuskastuneena monet vlietepit on menty ja tullaan menemn ilman tarkoja ennakkosuunnitelmia ja ennakkovarauksia - vhn sillain olosuhteiden ja fiilisten mukaan..
    Kun silt tuntuu, niin sitten etsitn se seuraavan yn majoitus. Ei mitn turhia pyshtelyj ja netist penkomista, vaan randomilla Garminin kohdepisteist joku majapaikka lhietisyydelt. Yleens ajaminen alkaa riitt 18. maissa... Tllin majapaikan etsimisen kanssa ei tule kiirett ja illalla enntt mys viel hieman jaloitella sek kyd oikeasti symsskin.

    Euroopassa joka kylst ja kaupungista lytyy majoituksia pilvin pimein ja ainakin Garmin tuntee lhes kaikki. Kes-heinkuussa ypaikka on lytynyt 95 % ensimmisell yrittmll ja aina viimeistn toisella. Hyv sekin, ett nin ollaan - ihme kyll - lydetty ne parhaat majapaikat. Voi olla ettei tllainen pikahaku oikein toimi elokuussa, jolloin koko Eurooppa lomailee - en tied..

    Tuo navin majapaikan etsimisominaisuus on todella kyttkelpoinen, kuten mys huoltoasemien vauhdissa paikantaminen. Vaikka motareilla huoltikset saattavat olla harvassakin, niin kytnnss mist vaan ausfartista ulos ja asema lytyy lhelt. Sstyy turhilta varmistelutankkauksilta, joka tarkoittaa mys matkan etenemist.. Lisksi kylien ja pikkukaupunkien asemilla bensa on hieman halvempaa kuin autobahnojen varrella olevilla..

    Niin ja jos pikkukylst bongaa sattumalta Zimmer Frei kyltin, niin sinne.. Privaattimajoitukset ovat poikkeuksetta olleet onnistununeita lytja. Saattaa mys ssty jokunen kymppi..
    Autobahnojen tusinahotellit / motellit - vain suurimmassa hdss

    Tss viel bensan hintaan liittyv linkki, viimeisill riveill se oleellisin.. https://yle.fi/uutiset/3-5342939
    Viimeksi muokannut: J@ck; 13.02.2018 klo 14:29.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #8
    Tuo Travesta ajelu eteenpin illalla/yll itseasiassa kysymyksen syyn olikin. Heti ei jaksaisi lyd maaten kun laivasta ajaa ulos ja jos ajo maittaa niin miksei ajaisi pidemmllekin. Mutta aina hyv olla plan b, jos alkaa ramaisemaan.

    Kokemuksia yll ajelusta Saksaa etelnpin?

    Lhetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
    KTM 990 SMT -12
    Honda NX 250 -88

    Tarinoita motukkaretkilt: http://tommitravels.blogspot.fi/
  9. #9
    Lainaa Tommitomminen kirjoitti Katso viesti
    Kokemuksia yll ajelusta Saksaa etelnpin?
    Muutama vuosi takaperin lhdin suoraan lautalta eteln ja omat suositukseni on, ett pyrss on syyt olla hyvt valot - erityisesti pitkt - Keski-Euroopan y on pime. En lhtisi ajamaan sadekelill, riskit nousee: on viel pimemp, visiirin lpi nkee huonosti ja on liukkaampaa. Nopeudet on syyt pit jrkevin ihan oman turvallisuuden vuoksi. Ei kannata ajaa kelloa vasten, vaan jos vsytt, niin sitten menn makoilemaan vaikka huoltoasemalle. Liikennett moottoritiell on jonkin verran, lhinn rekkoja ellei ole sunnuntai. Kannattaa huomioida, ett aamun valjetessa tymatkaliikenne lisntyy - juuri silloin kun itse on todennkisesti vsyneimmilln.

    Laivallahan on hyv aikaa lepill "varastoon" - kupittelulla voi toki tuhota lepmisen hydyt.

    Olikohan mchuurre, kun aikanaan luetteli riskej, joita ei kannata ottaa ainakaan montaa yht aikaa:
    Ylinopeus, tuntematon tie, pimeys, ajo-olosuhteet (sade).
  10. #10
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Muutama vuosi takaperin lhdin suoraan lautalta eteln ja omat suositukseni on, ett pyrss on syyt olla hyvt valot - erityisesti pitkt - Keski-Euroopan y on pime. En lhtisi ajamaan sadekelill, riskit nousee: on viel pimemp, visiirin lpi nkee huonosti ja on liukkaampaa. Nopeudet on syyt pit jrkevin ihan oman turvallisuuden vuoksi. Ei kannata ajaa kelloa vasten, vaan jos vsytt, niin sitten menn makoilemaan vaikka huoltoasemalle. Liikennett moottoritiell on jonkin verran, lhinn rekkoja ellei ole sunnuntai. Kannattaa huomioida, ett aamun valjetessa tymatkaliikenne lisntyy - juuri silloin kun itse on todennkisesti vsyneimmilln.

    Laivallahan on hyv aikaa lepill "varastoon" - kupittelulla voi toki tuhota lepmisen hydyt.

    Olikohan mchuurre, kun aikanaan luetteli riskej, joita ei kannata ottaa ainakaan montaa yht aikaa:
    Ylinopeus, tuntematon tie, pimeys, ajo-olosuhteet (sade).
    Ajaa yll ja nukkuu pivll.
    Nukkuu yll ja ajaa pivll.
    Ajaa vain eik nuku.

    Viimeisell vaihtoehdolla voittaa aikaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #11
    Lainaa Tommitomminen kirjoitti Katso viesti
    Tuo Travesta ajelu eteenpin illalla/yll itseasiassa kysymyksen syyn olikin. Heti ei jaksaisi lyd maaten kun laivasta ajaa ulos ja jos ajo maittaa niin miksei ajaisi pidemmllekin. Mutta aina hyv olla plan b, jos alkaa ramaisemaan.

    Kokemuksia yll ajelusta Saksaa etelnpin?

    Lhetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
    Juu on, ei erityisen miellyttv mutta menettelee, tosin kokemukset lhinn Stuttartista eteln ja siell motari monikaistaisuudetaan huolimatta kapeahkoa ja kasvillisuus alkoi heti kaiteen takaa aika korkeana. Toki jos hyvt valot ja hereill menee kohtuuvauhtia niin joutuuhan se matka mutta maisemista ei juuri nauti
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
  12. #12
    Lainaa Tommitomminen kirjoitti Katso viesti
    Kokemuksia yll ajelusta Saksaa etelnpin?
    Huonosti.. Ainoita mopolla tuo mainitsemani, suunnilleen tm reitti https://goo.gl/maps/BX748dQa4EM2
    Ei nkjn ny meidn kyttm reitti sinisell. Se oli tuo 166 km pitk, 404 - 209 - 4.
    Katseltiin mapsista parin tunnin pss Trawesta oleva etappi ja varattiin jostain Uelzenin paikkeilta majoitus. Pieni Gasthaus, jonka yhteydess ravintola oli auki puolille in. Sisnpsy varmisteltiin jotenkin, jos oltais myhstytty. En muista tarkemmin, vaimo hoiteli varauksen. Vaan ajoissa enntettiin, kiitos lhinn nopeasta laivasta ulospsyst. Se kun saattaa joskus kest...

    Matkailuautolla yajelua vhn enemmn, Trawesta joitain satoja km ja aamuyksi miss-lie-ollutkaan-rekkaparkkiin.. Ajeltiin sitten muutenkin pimell mys Ranskassa ja Espanjassa. Sen ihmeemp kuin pimell kotimaassakaan ajaminen, liikennett toki enemmn.
    Kaukovaloja eivt motareilla juurikaan kyt, johtunee kotimaata paljon suuremmista liikennemrist. Ehk kuitenkin hyv lhivalo olisi trkempi?
    Peilit, joista nkee kunnolla ovat asiaa. Motareilla takaa tulevaa liikennett on pakko seurata koko ajan.. Kannattaa mys opetella htvilkkunapin sijainti, sille tulee kuitenkin kytt. Huomioliivien kyttkin suosittelen, vaikka itse olenkin laiska kyttmn. Liivit ovat muuten pakollinen varuste ainakin autoissa, lie pyrisskin?

    Ilman varattua majoitusta en lhtisi iltamyhll Saksan baanalle ja sittenkin vain 2-4 tunniksi. Vsy iskee aamulla ja sitten seuraava piv on hukassa. Saati, jos sattuu olemaan hyvinkin mrk..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 15.02.2018 klo 10:52.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  13. #13
    Hyv, mutta vain tnn voimassa oleva ystvnpivtarjous Finnlinesilt. Jos keskuun 10. pv menness lht, niin kannattanee hydynt.. Meille tuosta ei ole iloa, ikv kyll.

    Kaveri matkaan ja merelle! Varaa laivareissusi Saksaan tai Ruotsiin ystvnpivhintaan.
    Ystvnpivn kaikki kevn lhdt Suomesta - 50 %, vain netist!

    Katso kaikki ystvnpivhinnat suoraan nettivarausjrjestelmstmme tarjouskoodilla LOVE. Sinulla on yhn asti aikaa suunnitella matkasi ja tehd varaus, joten toimi pian!

    Valitse siis special-hintainen matka ja sst jopa 50 prosenttia standard-hinnoista. Tarjous koskee kaikkia reittej, poikkeuksena iltalhdt reitill MalmTravemnde tai p.v. Tarjous ei koske esimerkiksi aterioita ja lemmikkielimi.

    Matkustusaika: 16.2.10.6.2018

    Varausaika: 14.2.2018 klo 01.0015.2.2018 klo 00.59 Suomen aikaa
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ajaa yll ja nukkuu pivll.
    Nukkuu yll ja ajaa pivll.
    Ajaa vain eik nuku.

    Viimeisell vaihtoehdolla voittaa aikaa.
    T oli hyv. Kaikkein eniten pystyy ajamaan reissun aikana kun ei nuku ollenkaan vaan ajaa vain koko ajan. Mutta oikeasti. Voihan sit menn nukkumaan normaaliaikaan ja sitten vain her kukonlaulun aikaan. Itselle tuo sopii parhaiten jos on kova kiire. En kun tykk yhtn ajaa pimell noilla keskieuroopan teill. Mutta kuka mitenkin.
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Kun masentaa, muista ykknen on alhaalla ja loput yls.
  15. #15
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  16. #16
    Kiitokset vinkist, nyt on paluumatka Travesta 19.4 varattu.
    BMW K1200 RS, Honda xl1000v
    EX:
    -Yamaha FJ1200
    -Aprilia RSV 1000R Factory
    -Suzuki RF900,GSX750es
    -Kawasaki Z650SR
  17. #17
    Ibist itsekin suosinut ypymiseen, hinta/laatu/kohdillaan, ja kattavuus hyv ainakin Euroopassa ja Ranskankielisiss maissa ja jos ei ole respaa niin koodilla sisn.

    Yll ajoa olen vlttnyt, mutta joskus esim. ajanut lautalta Berliiniin, Hampuriin tai Bremeniin, vesisateella ei niink mukavaa ja se skkipimeys tuo oman jnnityksens ainakin jos on peuramerkkej havaittavissa.

    Vauhti vain sopivaksi niin hyvin mennee.
    pl
  18. #18
    Real Oviedo dos-equis:n avatar
    Liittyi Dec 2007
    tsadi/costa blanca
    MotOrg ry jsen
    Lainaa pusi kirjoitti Katso viesti
    Ibist itsekin suosinut ypymiseen, hinta/laatu/kohdillaan, ja kattavuus hyv ainakin Euroopassa ja Ranskankielisiss maissa ja jos ei ole respaa niin koodilla sisn.

    Yll ajoa olen vlttnyt, mutta joskus esim. ajanut lautalta Berliiniin, Hampuriin tai Bremeniin, vesisateella ei niink mukavaa ja se skkipimeys tuo oman jnnityksens ainakin jos on peuramerkkej havaittavissa.

    Vauhti vain sopivaksi niin hyvin mennee.
    Juu Ranskanmailla mieluusti koodilla sisn, bonjour vaan
    cb125-73, cb350f-74, cb500f-74, cx500-81,vf750s-83,gl1100-83, vf500f-84, gsx750f-89, xj900-88, cbr1000f-99, cbr1100xx-06, 21.08.08 busa-08
  19. #19
    Onko tietoa/kokemusta kuinka onnistuu varata lauttamatka jos ei viel ole tiedossa tulevan moottoripyrn rekisterinumeroa?

    Laitoin kysely Finnlinesille aiheesta, mutta arvelinpa heidn vastaustaan odotellessa kysist tltkin.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  20. #20
    Tuttu jokavuotinen ongelma, tosin helppo ratkaisu; ilmoitat tyyliin 12-ABC ja korjaat sitten kun oikea tiedossa...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 50.
  21. #21
    Varaa paikka vanhan pyrn tai vaikka kaverin pyrn rekisterill ja ilmoita/vaihda oikea numero kun sen tiedt.
  22. #22
  23. #23
    Kiitos vastauksista Kaj+Break!
    Sain juuri mys spostia Finnlinesilta ja ohjeena oli merkata rekisteri vaikka XX-XXX ja korjata sitten myhemmin.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  24. #24
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Onko tietoa/kokemusta kuinka onnistuu varata lauttamatka jos ei viel ole tiedossa tulevan moottoripyrn rekisterinumeroa?

    Laitoin kysely Finnlinesille aiheesta, mutta arvelinpa heidn vastaustaan odotellessa kysist tltkin.
    Itse ilmoitin joskus vrn pyrn rekisterinumeron, ja reissulle lhdinkin toisella. En muistanut edes checkiniss sanoa asiasta, eik kukaan siihen mitenkn reagoinut laivamatkan aikana.

    Sinne voit siis sytt ihan mit vain, mutta ehk kannattaa olla yhteyksiss tai viimeistn checkiniss sanoa asiasta.
    https://reissu.org
  25. #25
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Itse ilmoitin joskus vrn pyrn rekisterinumeron, ja reissulle lhdinkin toisella. En muistanut edes checkiniss sanoa asiasta, eik kukaan siihen mitenkn reagoinut laivamatkan aikana.

    Sinne voit siis sytt ihan mit vain, mutta ehk kannattaa olla yhteyksiss tai viimeistn checkiniss sanoa asiasta.
    Eihn sill rekkarilla ole mitn tekemist asian kanssa ennen kuin sattuu jotain...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  26.  
  27. #26
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Eihn sill rekkarilla ole mitn tekemist asian kanssa ennen kuin sattuu jotain...
    Niin tai viimeksi kun tulin saksasta suomeen finnlinessill. Saksan pss kysyttiin onko rekisterinumero muuttunut? Vastasin ei ole. Auto laivaan ja Suomen pss tulliin ja koko auto tyhjksi
    Ilmeisesti kun ajoin saksaa kohti ja varasin laivalle paikkaa tuli vr rekisterinumero.

    Kyll otti pattiin olla tullissa pari tuntia turhaan.
    coming to nothing, going nowhere