Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Terve!
    B-kingin kaveriksi olisi kiinnostusta hommata moto. Aprilia SXV 550 iskee omaan silmään aika hyvin ja v2-moottorinsa ansiosta erittäin kiinnostava tuossa luokassa.
    Jos jollain on kokemuksia kys. moposta, edes omia tai kaverien kokemuksia, niin otetaan vastaan.

    Tehoja vakiona 70hv luokkaa. Onko totta, että pelkästään putkistolla, "viritysputsarilla" ja uusilla kartoilla pääsee 80hv kieppeille?

    Mites koneremppa. Paljonko sille kertyy hintaa itse tehtynä, mitä siinä pitäisi uusia ja paljonko se suurinpiirtein maksaa?
    Manuaali ei tarjoa mitään tietoa konerempan kilometrimääristä, mutta ilmeisesti männillä pitäisi päästä 9000 suht kevyessä katukäytössä.

    Kaupunkikikkailuun, mutkapätkille ja kevyeen hiekkatieajoon tuota olisin ottamassa. Ja miksei sillä välillä radallakin innostuisi käymään.
    Rempat ei oo ongelma ja stefat/laakerit saisin itse aika hyvään hintaan

    Starttiongelmat ja 07 tiivisteongelmat on tiedossa.
    Suzuki GSX1300BK 2008
    Suzuki DR600 1987
    Suzuki GT550K 1973
    Suzuki Pv50(80) 1986
  2. #2
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Tarkoitit kai 90 000?

    Mikäs sen nelarin särkis kevyessä räppäilyssä? Ton enskaversio kyllä kiinnostava.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitit kai 90 000?

    Mikäs sen nelarin särkis kevyessä räppäilyssä? Ton enskaversio kyllä kiinnostava.
    Tällainen ohjeistus ainakin löytyi

    http://www.apriliaforum.com/forums/a...5&d=1245540620

    Tarvitseeko oikeasti vaihtaa tuolloin, tuskin, jos käyttö on kevyttä.

    Olikos tässä SXV:ssä niin että venojen säätöön piti ottaa kone irti että mahtui tekemään?
    Yamaha MT-01 vm.2008

    Ex: Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  4. #4
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  5. #5
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Ohhoh... onpas kireäksi viritetty laite.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #6
    Nojoo. Pieni öljytilavuus ja mahdollisimman kevyeksi tehty kone, niin kyllähän toi huoltoa kaipaa.

    Tosin kyllähän 450 motoihin saa jo aiemminkin olla öljynvaihtoa ja yläkertaremppaa tekemässä, jos meinaa jonkinnäköistä huolto-ohjelmaa noudattaa. Toki tässä on sitten tuplasti osia.

    Noi mototnetit, bomberforumit on selattu, mutta noihin kysymyksiin en löytänyt oikein vastausta.
    Suzuki GSX1300BK 2008
    Suzuki DR600 1987
    Suzuki GT550K 1973
    Suzuki Pv50(80) 1986
  7. #7
    Tuolla se vastaus on. Jossain. http://www.apriliaforum.com/forums/f...-5-5-5-V-Twins
    Välillä kun alkaa pienempi mopo houkuttaa, tekee hirmuisesti mieli tuommoinen RXV hommata. Eiköhän se päivä vielä eteen tule.
  8. #8
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Nojoo. Pieni öljytilavuus ja mahdollisimman kevyeksi tehty kone, niin kyllähän toi huoltoa kaipaa.

    Tosin kyllähän 450 motoihin saa jo aiemminkin olla öljynvaihtoa ja yläkertaremppaa tekemässä, jos meinaa jonkinnäköistä huolto-ohjelmaa noudattaa. Toki tässä on sitten tuplasti osia.

    Noi mototnetit, bomberforumit on selattu, mutta noihin kysymyksiin en löytänyt oikein vastausta.
    Kahdelta kaiffarilta kuuntelin 2000- luvun lopulla ensimmäisen kauden/vuoden kokemuksia.
    Toisella pelillä päivän pöristelinkin.

    Nyt pitää asetella kieli.... aika keskelle suuta.... vaikka kirjoitteleekin

    Käyttötunnit/huoltovälit/kulut on suhteettomat "pelkkään hauskanpitoon".....
    vaikka ei sinkki tiukalla koko ajan menisikään.

    Tuntien myötä riski vaurioille kasvaa potenssiin joka tapauksessa, eli "ajan kevyesti ja venytän tunteja"
    muuttuu nopeasti hazardihommaksi..... ja arvan suosiessa käsi menee sitten kenkää myöten taskuun.

    Jokainen ajotunti on sinällään hintansa.... ja vaivansakin arvoinen. Siitä ei tarvitse keskustella.
    Hommaa pitää lähestyä yksinkertaisesti sitä kautta, että onko oikeasti valmis
    maksamaan sen "hinnan", mikä ajotunnille kertyy.

    Siitä "hinnasta" (ylläpitotunneista/kuluista) kun "ei voi neuvotella".

    Käytettyä jos meinaa, olisi syytä tietää ihan tarkkaan kenen käsissä ja millä systeemillä yksilö on vanhentunut.
    Ilman vakuuttavan oloista ylläpitodokumentointia kannattaisi ehkä lopettaa jutut aika lyhyeen.

    En ole seurannut noiden hinnoittelua käytettynä, mutta kaiken edellä olevan pohjalta ollaan aika
    helposti samassa tilanteessa kuin 30-40v vanhan dieselillä varustetun matkaveneen kanssa.

    Myyjä arvottaa kokonaisuuden siten, että ruumassa louskuttaa ikuisesti se nöyrä palvelija......
    mutta varmaan 80%:ssa noita pata on käytännössä poijunpainona 2-3 vuoden haarukalla......
    Merivesikoneissa sinkit vaihtamatta ja hävinneet. sStten häviää rauta,glygolihuuhtelut syksyisin tekemättä jne.
    ja koneen uusiminen maksaa saman ja enemmänkin kuin nyt pyydetään koko toosasta.

    Niin... Sanotaanko: Vaikka sisko olis kuinka tiukka pakkaus tahansa ja hymyilisi miten rivosti..... sen huoneeseen ei ehkä kuitenkaan öisin kannata mennä.

    Olisko linkissä sopiva biisi kuvaamaan tunteiden ristiriitaisuutta.

    https://ww.youtube.com/watch?v=glyFZX_7ByU
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #9
    Tää on kyllä supermotojen kuningas...
    Netistä lukenu että putkistolla ja powercommanderilla siinä 70-73 hv olis mahdollista, voisin kuvitella että koko koneen remppa maksaa n.1500-2000€, jos jotain osia saa enään, kun kuulema osat vähän kiven alla. Ainakin NolandTransWorldCycle mukaan osia saa, mutta osalla on kova hinta. Myös aprilia foorumin mukaan joku on vaihtanut 23 000km aika vain kerran männät ja vielä porskuttaa. Myös nuo nolantrans mukaan usein on kone kasattu väärin, niin sitä myöten on niitä ongelma, myös hyvä on käyttää punaista lukitetta vauhtipyörässä oleville pulteille, että ei pääse aukeamaan ja sitä myöten tuhota magneettoa. Vaihtaa niitä öljyä vain ajoissa ja pitää ilmanputsaria puhtaa, myös venoja säätä, niin kestää, myös se koneen antaa lämmetä...
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  10. #10
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Tuolla se vastaus on. Jossain. http://www.apriliaforum.com/forums/f...-5-5-5-V-Twins
    Välillä kun alkaa pienempi mopo houkuttaa, tekee hirmuisesti mieli tuommoinen RXV hommata. Eiköhän se päivä vielä eteen tule.
    On se hieno laite ainakin 450 endurona ja krossina. Jousitus on vakiona löllö, mutta vaihtamalla keula paranee ja takaiskarista saa shimmaamallakin hyvän.

    Gileralla voisi olla yksi ylimääräinen 2011 vuosimallia oleva myynnissäkin.
  11.  
  12. #11
    Luulen että pankkikirjan katsominen palauttaa mieleen että yhdellä pyörällä pärjää aivan hyvin. Gileran jäljiltä voisi kyllä ehkä kerrankin ottaa pyörän ajoon purkamatta ihan kaikkea ensin.