Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Minulla on Kawasaki KZ1300 -79. Ongelmana on se, että moottori nykii alle 3000 kierroksilla - sen jälkeen vetää tasaisesti. Asentaja laitteli pyörää viime syksynä ja sanoi puhdistaneensa ja säätäneensä kaasarit, mutta nykiminen ei vähentynyt - muut korjaus- ja huoltohommat onnistuivat hyvin.
    Olisiko hyviä neuvoja? Itse en osaa juurikaan säädellä eikä minulla ole työkalujakaan siihen.
    SV 1000
  2. #2
    Lainaa sukahoto kirjoitti Katso viesti
    Minulla on Kawasaki KZ1300 -79. Ongelmana on se, että moottori nykii alle 3000 kierroksilla - sen jälkeen vetää tasaisesti. Asentaja laitteli pyörää viime syksynä ja sanoi puhdistaneensa ja säätäneensä kaasarit, mutta nykiminen ei vähentynyt - muut korjaus- ja huoltohommat onnistuivat hyvin.
    Olisiko hyviä neuvoja? Itse en osaa juurikaan säädellä eikä minulla ole työkalujakaan siihen.
    Mulla nyki joskus samanlailla Honda cm 400 ja syy oli vetopakassa.
    Jopa pari ammattimiestä väitti ettei nykimistä saa pois jos ei vaihda orkkis ilmansuodatinta.


    You make me sick i make music
  3. #3
    Useimmiten yhtä kokoa isommat tyhjäkäyntisuuttimet auttavat vaivaan.
  4. #4
    Käytä dynossa seosmittauksessa, siitä saat suorat tulokset tuuttien päistä että onko se rikkaalla vai laihalla. Ei tarvi arpoa suuttimien kanssa.

    Tuosta ei nyt ihan yksiselitteisesti käynyt ilmi, että synkkasiko tämä kys. huoltomies nuo kaasarit myös. Jos kaasarit on epäsynkassa niin voi ilmetä esim. niin että pienillä kierroksilla ei _tasakaasulla_ meno ole tasaista, vaan tekee vähän kaikkea muuta. Myös tyhjäkäynnillä voip ilmetä käynnissä epätasaisuutta ja jopa pieniä pätsäyttelyjä.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  5. #5
    40 vuotta vanhojen kalvokaasareiden säätäminen voi olla aika haastavaa , varsinkin kun niit on 6 kpl...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  6. #6
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    40 vuotta vanhojen kalvokaasareiden säätäminen voi olla aika haastavaa , varsinkin kun niit on 6 kpl...
    Ei kai siinä niin montaa kaasaria ole?
    Mie muistelen, että kolme 32mm kaks'kurkkusta Mikunia.
  7. #7
    Kiitos vastauksista! Kaasareita on todellakin kolme kaksikurkkuista. Vien pyörän dynomittaukseen ja tilaan sitten tarvittaessa uudet tyhjäkäyntisuuttimet.
    SV 1000
  8. #8
    Lainaa sukahoto kirjoitti Katso viesti
    tilaan sitten tarvittaessa uudet tyhjäkäyntisuuttimet.
    Miksi ihmeessä? Riittää, kun ne vanhat puhdistaa (eikä vain maksa "puhdistuksesta").
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  9. #9
    Lainaa sukahoto kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksista! Kaasareita on todellakin kolme kaksikurkkuista. Vien pyörän dynomittaukseen ja tilaan sitten tarvittaessa uudet tyhjäkäyntisuuttimet.
    Asiantuntevalla penkittäjällä on varmasti näkemystä millä lähteä vikaa korjaamaan.
  10. #10
    Uskoisin että vika on tyhjäkäynti piirin puolella, roskaa tai hapettumaa. Vie kaasarit asiantuntijalle hoitoon, vasta sen jälkeen säädöt kohdalleen.
  11.  
  12. #11