Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Elikkä kesäksi hankintalistalla kaksiosainen sadeasu joka menisi pieneen tilaan, on helppo pukea kun tarve ja myös oikeasti pitäisi veden ulkopuolella. Kerro jos on suositella jotain tuon mukaista
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  2. #2
    Mulla on ollut käytössä tämä. Ei tuntunut suomesta enää löytyvän, tilasin täältä.

    http://www.dhautos.co.uk/alpinestars...uit-3881-p.asp

    Toi Hi Viz näkyy hyvin; mulla sellainen.


    Hemmetin hyvä ollut. Tilasin just vaimolle saman. Helppo pukea, kevyt ,pitää vettä eikä hiosta niinkuin monet paksummat.. Toimii rotsi myös hyvin jos keli viilenee. Mitään viikko rankkasateessa kokemuksia ei ole, mutta ......

    Ite oon 178cm/ 87kg. Kokona mulla XL. Mahtuu hyvin/sopivasti päälle.
    T7
  3. #3
    eurobikers sielt org alennuksella sweepit poistoista........ on halvat ja ainakin minut pitänyt nahkoineen kuivana ainakun on tarvittu.......
  4. #4
    Hanx Rain Activo. Vesi pysyy ulkopuolella eikä hikikään tule. Housujen pukeminen onnistuu ajosaappaat jalassa.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  5. #5
    Mac in a Sac on hyvä sadetakki ja menee todella pieneen tilaan.
    Pakkauksen koko on halkaisija 8 x 16 cm.
    Paino 275 g XL koko.

    Tuohon jotkut sadehousut sitten lisäksi.
    Kärkkäiseltä löytyy, klik
    Pekka
  6. #6
    Vastaus löytyy yllättävän läheltä, Biltema
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  7. #7
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Hanx Rain Activo. Vesi pysyy ulkopuolella eikä hikikään tule. Housujen pukeminen onnistuu ajosaappaat jalassa.
    Minusta Hanx myös erittäin hyvä, ja olisi sitten vielä kotimainen....
    FJR -17
  8. #8
    Itselläni on käytössä Alpinestarsin kaksiosainen sadeasu.

    Voin suositella.
    -Suzuki DL650 V-Strom -06
    -ex-Honda CB 500 -01
  9. #9
    Tuolla on meikäläisellä myynnissä hyvänlaatuiset XL-koon 2-osaiset sadeasut.
    http://www.moottoripyora.org/keskust...i-koko-XL-2kpl
  10. #10
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Onkohan huppu ajateltu kypärän päällä käytettäväksi..
    Tää oli varmaan vitsi
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #11
    Ohuiden sadetakkien ongelma on vittumainen lepatus, ainakin nahkatakin päällä. Itsellä tämä:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/40125...akki-keltainen

    jossa on sentään hauisten kohdalla kiristusnauhat joilla saa lepatusta hiukan hillittyä. On pitänyt myös sateen ulkopuolella.
    CBF600SA ==> CBF1000FA
  12. #12
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Olisko jollain kuvaa huppu päässä, niin saisi havainnollistettua.
    Noi ei mielestäni mitenkään häiritsevästi edes lepata. Ei ainakaan veemäisesti..
    Piti oikein testata, kuvaa en tosin ottanut. Ei tuo Hanx Activon huppu nykyaikaisen umpikypärän päälle mene. Ehkä se voisi mennä jonkun wanhan avopotan päälle. Muussa käytössä huppu toimii mainiosti, kun vetäisee ensin lippiksen päähän. Ja hupunhan saa tarvittaessa piilotettua kaulukseen.
    Kävin ostamassa tuon puvun alkukesästä Hanxin tehtaanmyymiöstä. Ellen ihan väärin muista, kauppias taisi puhua kypärän mahtumisesta huppuun, mutta ei tullut aiheeseen se enempää tartuttua.
    Lepatus ei ole ongelma ainakaan väljemmän tekstiiliasun kanssa.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  13. #13
    Sen verran jos kattoo sadeasua ostettaessa, jotta saa kaula-aukon pysymään/kiristettyä tiukalla..mennee muute vodaa niskaan ja tuntuu ikävältä ku se kylmä vesi valuu selkää pitkin persvakoon..
    T7
  14. #14
    Ei niissä mp sadeasuissa mitään huppua saa olla. Itellä tällainen yksiosainen. Etuna on että pakkautuu kahden ison nyrkin kokoiseen tilaan.

    Eikä sitä kaula-aukkoa edes tarvitse kovin tiukallekkaan saada. Kunhan on tarra kiinni. Ei ihme kyllä tule sisään.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  15. #15
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Ei niissä mp sadeasuissa mitään huppua saa olla. Itellä tällainen yksiosainen. Etuna on että pakkautuu kahden ison nyrkin kokoiseen tilaan.

    Eikä sitä kaula-aukkoa edes tarvitse kovin tiukallekkaan saada. Kunhan on tarra kiinni. Ei ihme kyllä tule sisään.
    Ehdottomasti paras kaksosanen on yksosanen
    T7
  16. #16
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut käytössä tämä. Ei tuntunut suomesta enää löytyvän, tilasin täältä.

    http://www.dhautos.co.uk/alpinestars...uit-3881-p.asp

    Toi Hi Viz näkyy hyvin; mulla sellainen.


    Hemmetin hyvä ollut. Tilasin just vaimolle saman. Helppo pukea, kevyt ,pitää vettä eikä hiosta niinkuin monet paksummat.. Toimii rotsi myös hyvin jos keli viilenee. Mitään viikko rankkasateessa kokemuksia ei ole, mutta ......

    Ite oon 178cm/ 87kg. Kokona mulla XL. Mahtuu hyvin/sopivasti päälle.
    Onko kisoissa luvallista vetää 1-osaisen nahkapuvun päälle tällainen?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  17. #17
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Ei niissä mp sadeasuissa mitään huppua saa olla.
    Eipä se haittaa, kun hupun saa kauluksen sisään piiloon. Halutessaan siitä pääsee saksilla eroon.
    Kaksiosainen sadepuku on mukavampi telttaleireillessä.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  18. #18
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Onko kisoissa luvallista vetää 1-osaisen nahkapuvun päälle tällainen?
    Heh..enpä kisoista tiedä yhtään mittään. Mutta noitahan on kait kisoihin tarkoitettuja läpinäkyviä tiukkoja kortsuja...sellanenhan olis hyvä ihan luonnonnahkojen päälle....
    T7
  19. #19
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Ei niissä mp sadeasuissa mitään huppua saa olla. Itellä tällainen yksiosainen. Etuna on että pakkautuu kahden ison nyrkin kokoiseen tilaan.

    Eikä sitä kaula-aukkoa edes tarvitse kovin tiukallekkaan saada. Kunhan on tarra kiinni. Ei ihme kyllä tule sisään.
    Mun mielestä se huppu sadeasun takissa on äärimmäisen hyvä. Itsellä on Hanxin kaksiosainen sadeasu. Ensin kypärämyssy päähän, sen jälkeen nahkapuvun päälle sadeasu ja huppu kypärämyssyn päälle. Kaulus menee edestä ylös leukaan asti, sitä kautta ei kastu ja huppu päässä ei vesi pääse niskasta mitenkään väärään paikkaan. Kovassa sateessa todettu hyväksi muutaman kerran.
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  20. #20
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Hanx Rain Activo. Vesi pysyy ulkopuolella eikä hikikään tule. Housujen pukeminen onnistuu ajosaappaat jalassa.
    Juu ajellu IXS sadehaalarilla monet vuodet ja sehän on hyvä..
    Mut usein tarviin vain takin kun nahkaa ylä ja gore ala joka pitää kohtuu hyvin vettä viel...
    Tämä Hanxin sadepuku on kamujen mukaan huippu hyvä :-)
    Sellanen on hankintalistalla täällä ennen ajokauden avausta
    KTM - Ready To Go
  21. #21
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla ei ole kyllä koskaan vesi tullu niskasta tai kaulasta sisään, ja ihan helvetinmoisissa sateissa tullu ajettua. Tosin ei mitään "aamusta sateeseen ja illalla perille" tourinkia, mutta uudeltamaalta tampereelle perussateessa. No tosin viimeks sateessa jostain karkkilasta virttaalle ihan kunnollisessa vesisotkussa parituntia ja en kokenut kastuneeni. Tosin vasta perillä huomas että yksosainen nahka oli kaikkialta läpikostea, mutta se ei sillälailla tunnu ollenkaan märältä kuin tekstiilikamat.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  22. #22
    Scott Ergonomic Pro DP sadeasu. On hyvä, ei hiosta. Tosin ihan pieneen pakettiin ei pakkaudu.
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  23. #23
    Lainaa Empperi kirjoitti Katso viesti
    Scott Ergonomic Pro DP sadeasu. On hyvä, ei hiosta. Tosin ihan pieneen pakettiin ei pakkaudu.
    Itsellä on tämä.Ja on kyllä venyvyytensä takia hyvä,ei lepata.Saa ottaa aika naftin koon,on helppo pukea.
    Ja plussaa huomio väristä.
  24. #24
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jos haluaa sadekortsun ratakäyttöön, niin RS Taichilla on mielenkiintoisen oloinen ryysy: NXR003. Tuo on tietääkseni 2-osainen ja hengittävähkö. Ei ole tarkoitettu reissuamiseen sateessa koko päivää. Koko pitää kuulemma valita pykälää suuremmaksi kuin mikä nahkapuvun koko on.
    1000
  25. #25
    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...eltainenmusta/ tuolla tulee suojauduttua ja aivan saakelin hyvä: viime kesänä kun ei auringosta tarvinnut murehtia, tuli vedettyä parhaimmillaan yli 1000 km/vrk tuolla sateessa enkä kastunut kertaakaan. Ja toimii mainiona lisäeristeenä kylmänä aamuna startatessa, kulkee omassa säilytyspussissa varsin näppärästi (itsellä useimmiten takaritsillä kiinni mustekalalla - on sitten lähellä tarvittaessa).
    Ratapäiville mukaan: saappaat, retkisänky, pakettiauto ja lukemista.
  26. #26
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Ehdottomasti paras kaksosanen on yksosanen
    Itselläni tuppaa muovikatepyörässä kastumaan yleensä vain kädet ja hartiat. Niinpä pelkkä takki olisi helpompi vetää ylle, jonnei ole tiedossa koko päivän ajoa monsuunisateessa.

    Harkinnassa pieneen tilaan pakkautuvan kevyen sadetakin hankkiminen paksun ja hiostavan yksiosaisen tilalle. Ennemmin ajan pari tuntia kaatosateessa kuin alan kuljettamaan mukana sadeasua, joka yksinään täyttää melkein koko tankkilaukun.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  27. #27
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Harkinnassa pieneen tilaan pakkautuvan kevyen sadetakin hankkiminen paksun ja hiostavan yksiosaisen tilalle. Ennemmin ajan pari tuntia kaatosateessa kuin alan kuljettamaan mukana sadeasua, joka yksinään täyttää melkein koko tankkilaukun.
    Mac in a Sac menee pieneen pussukkaan.
    Pussukan koko on halkaisija 8 cm x 17 cm. XL koko.
    Paino on 265 g pussukan kanssa.
    Pieni pakkauskoko ja hyvä takki.

    Mac in a Sac.jpg
    Pekka
  28. #28
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Mac in a Sac menee pieneen pussukkaan.
    Pussukan koko on halkaisija 8 cm x 17 cm. XL koko.
    Paino on 265 g pussukan kanssa.
    Pieni pakkauskoko ja hyvä takki.

    Mac in a Sac.jpg
    Miten nuo koot menevät? Tällainen voisi kiinnostaa. Oon ite noin 177 cm ja 83 kg, niin oisko XL sopiva nahkojen päälle?

    EDIT: Näitähän saa Motonetistä. Pitää mennä ihmettelemään.
    Triumph Tiger XC -11

    Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
  29.  
  30. #29
    Lainaa Tommitomminen kirjoitti Katso viesti
    Miten nuo koot menevät? Tällainen voisi kiinnostaa. Oon ite noin 177 cm ja 83 kg, niin oisko XL sopiva nahkojen päälle?

    EDIT: Näitähän saa Motonetistä. Pitää mennä ihmettelemään.
    Koot ovat isoja.
    XL koko mahtuu oman Sweep Adventure 2XL ajotakkini päälle.
    Minä olen 180 cm ja 95 kiloa.
    Pienempi menee sinulla nahkojen päälle kyllä.
    Siinä on huppukin, mutta sen saa rullattua kauluksen takana olevaan taskuun.
    Tuoltahan niitä tosiaan löytyy eri värisinä, klik
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 11.02.2018 klo 20:04.
    Pekka