Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tuli tänään mopomessuilla katteltua ja koeistuttua kyseinen peli. Vaikutti vaihtoehdolta, ajamassa pitää toki käydä kun kelit. Olen kaikki huollot nykyiseen wanhempaan mopoon tehnyt kun on lämmin talli, "kaikki" työkalut eikä peukalokaan ihan keskellä kämmentä, mutta mites nämä moternit laitteet jotka ovat täynnä elektroniikkaa, millaisia ovat huoltaa, saako huoltoilmaisimet nollattua yms.? Ja muutenkin mielenkiinnolla kuulisin kokemuksia, mielipiteitä ja tunnelmia ko. pelistä. Vakuutus lienee siellä tontun kieppeillä (50% liikenne, 70% kasko), mistä firmasta halvimmalla?
  2. #2
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Vakuutus lienee siellä tontun kieppeillä (50% liikenne, 70% kasko), mistä firmasta halvimmalla?
    Rekkarilla hyökkäät vakuutusyhtiöiden laskureiden kimppuun, niin alkaa hintatieto selventyä.
  3. #3
    Onkohan tuo mun Rocket näitä moderneja, vanhoja vai siltä väliltä?

    No, oli mitä oli, öljyt ja suodatin vaihtuu siinä missä tuohon mun vanhaan Suitsaan. Vikamuistin voi/pystyy lukemaan TuneEcu -ohjelmalla, jolla ainakin melkein kaikki tarvittavat säädötkin pystyy tekemään (itse ei muuta ole tarvinnut säätää kuin uuden TPS -anturin voltit kohdalleen) ja halutessaan ecun kartat vaihtuu. Tulpat vaihtuu siinä missä muihinkin laitteisiin, kuten jarrupalat (levyineen). Jarrunesteet (ellei apsit ja hapsit aiheuta jotain metkuja) ja jäähdytysnesteet pystyy itse vaihtamaan ja mitä muita huoltoja sitä nyt sitten tarttee tehdä. Eiköhän sen huoltoilmaisimenkin saa nollattua?? Onkohan mun pyörässä huoltovälinäyttö eli ilmaisin??

    Vaativammat huollot/korjaamiset, kuten venasäädöt jätän sitten ammattilaisille.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  4. #4
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Tuli tänään mopomessuilla katteltua ja koeistuttua kyseinen peli. Vaikutti vaihtoehdolta, ajamassa pitää toki käydä kun kelit. Olen kaikki huollot nykyiseen wanhempaan mopoon tehnyt kun on lämmin talli, "kaikki" työkalut eikä peukalokaan ihan keskellä kämmentä, mutta mites nämä moternit laitteet jotka ovat täynnä elektroniikkaa, millaisia ovat huoltaa, saako huoltoilmaisimet nollattua yms.? Ja muutenkin mielenkiinnolla kuulisin kokemuksia, mielipiteitä ja tunnelmia ko. pelistä. Vakuutus lienee siellä tontun kieppeillä (50% liikenne, 70% kasko), mistä firmasta halvimmalla?
    En tuosta huoltovälinäytön nollauksesta osaa sanoa, mutta mikäli haluaa takuun pysyvän voimassa, niin käytännössä takuuaikana huollot on ”pakko” teettää jossain asianmukaisessa liikkeessä. Vaikkei takuu sinänsä nykyään raukeakaan merkkihuollon leiman puutteeseen, niin ilman jonkun sopivan firman kuitteja on aika hankala todistella huoltojen olevan tehtynä huolto-ohjelman mukaisesti. Lakisääteinen myyjän virhevastuu toki on aina olemassa, mutta silloin valmistusvirheen todistustaakka on asiakkaalla (toisin kuin takuussa).
  5. #5
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tuo mun Rocket näitä moderneja, vanhoja vai siltä väliltä?

    No, oli mitä oli, öljyt ja suodatin vaihtuu siinä missä tuohon mun vanhaan Suitsaan. Vikamuistin voi/pystyy lukemaan TuneEcu -ohjelmalla, jolla ainakin melkein kaikki tarvittavat säädötkin pystyy tekemään (itse ei muuta ole tarvinnut säätää kuin uuden TPS -anturin voltit kohdalleen) ja halutessaan ecun kartat vaihtuu. Tulpat vaihtuu siinä missä muihinkin laitteisiin, kuten jarrupalat (levyineen). Jarrunesteet (ellei apsit ja hapsit aiheuta jotain metkuja) ja jäähdytysnesteet pystyy itse vaihtamaan ja mitä muita huoltoja sitä nyt sitten tarttee tehdä. Eiköhän sen huoltoilmaisimenkin saa nollattua?? Onkohan mun pyörässä huoltovälinäyttö eli ilmaisin??

    Vaativammat huollot/korjaamiset, kuten venasäädöt jätän sitten ammattilaisille.
    Kiitoksia infosta. Nykyiseen mopoon olen venat säätänyt kun toisessa pytyssä ei ollut spekseissä (merkkihuollon jäljiltä), helppo hommahan se on lopulta kun ei ole kiire. Lienee uusissa automaagisesti säätyvät (hydrauliset) eli ei ehkä tarvii niiden kanssa pelleillä. Työkalujen lisäksi pysyy kyllä myös tietotekniikka lapasessa jos jotain tarvitsee tökätä obd tms. porttiin kun on melkein 20 v ollu jonkun lajin siantuntijana IT hommeleissa
  6. #6
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    En tuosta huoltovälinäytön nollauksesta osaa sanoa, mutta mikäli haluaa takuun pysyvän voimassa, niin käytännössä takuuaikana huollot on ”pakko” teettää jossain asianmukaisessa liikkeessä. Vaikkei takuu sinänsä nykyään raukeakaan merkkihuollon leiman puutteeseen, niin ilman jonkun sopivan firman kuitteja on aika hankala todistella huoltojen olevan tehtynä huolto-ohjelman mukaisesti. Lakisääteinen myyjän virhevastuu toki on aina olemassa, mutta silloin valmistusvirheen todistustaakka on asiakkaalla (toisin kuin takuussa).
    Mielellään tekisi huollot itse. Pitää miettiä jokin keino jolla saa luotettavan aikaleiman videoon jonka ottaa kun tekee huollot. Jos joutuu tappelemaan niin systeri on varatuomari, ei ehkä ota viimeistä hintaa oikeusavusta
  7. #7
    ^ Perinteinen ratkaisuhan ajan todisteluun on päivän sanomalehti, paitsi ettei se oikein toimi todistamaan huollon tapahtuneen ajoissa, kun mikään ei estä kuvaamasta viimevuotista lehteä. Kilometrilukemat on toki helppo mittaristosta kuvata siihen samalle videolle.

    Mutta joo, sinänsä lompakon riskinsietokyvystähän tässä on kyse siinä kuin kaskovakuutuksessa tai sen puutteessakin.
  8. #8
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    ^ Perinteinen ratkaisuhan ajan todisteluun on päivän sanomalehti, paitsi ettei se oikein toimi todistamaan huollon tapahtuneen ajoissa, kun mikään ei estä kuvaamasta viimevuotista lehteä. Kilometrilukemat on toki helppo mittaristosta kuvata siihen samalle videolle.

    Mutta joo, sinänsä lompakon riskinsietokyvystähän tässä on kyse siinä kuin kaskovakuutuksessa tai sen puutteessakin.
    Päivän lehteä mietinkin ja sehän itseasiassa kyllä todistaa että tapahtuma ei ole tapahtunut aiemmin kuin mitä videolla väitettään, tulevaisuuden sanomalehteä on vaikea väärentää. Video on tietenkin voitu kuvata milloin tahansa lehden päivämäärän jälkeen, mutta sehän ei haittaa mitään. No, asiaa pitää fundeerata tarkemmin jos mopon vaihtaa.
  9. #9
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Päivän lehteä mietinkin ja sehän itseasiassa kyllä todistaa että tapahtuma ei ole tapahtunut aiemmin kuin mitä videolla väitettään, tulevaisuuden sanomalehteä on vaikea väärentää. Video on tietenkin voitu kuvata milloin tahansa lehden päivämäärän jälkeen, mutta sehän ei haittaa mitään.
    Niin, mutta myyjää / maahantuojaahan kiinnostaa myös se, että milloin video viimeistään olisi kuvattu. Esimerkiksi siis jos huoltoväli on 10tkm tai yksi vuosi, niin sinun pitäisi todistaa myös se, ettet ole suorittanut huoltoa vaikka vasta 18kk kohdalla mikäli kilometrejä on kertynyt alle 10tkm. Tuo on se sanomalehden ongelma mitä yritin edellisessä viestissä huonosti ilmaista.
  10. #10
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Niin, mutta myyjää / maahantuojaahan kiinnostaa myös se, että milloin video viimeistään olisi kuvattu. Esimerkiksi siis jos huoltoväli on 10tkm tai yksi vuosi, niin sinun pitäisi todistaa myös se, ettet ole suorittanut huoltoa vaikka vasta 18kk kohdalla mikäli kilometrejä on kertynyt alle 10tkm. Tuo on se sanomalehden ongelma mitä yritin edellisessä viestissä huonosti ilmaista.
    Joo ihan totta, minulla oli aivot narikassa Pitää varmaan perustaa sertifiointilaitos jonka huoltoa itse tekevä kutsuu paikalle. Laitoksen edustaja voi sitten oikeudessa tarvittaessa käsi Aku Ankan taskukirjalla vannoa ja juhlallisesti vakuuttaa että huollon tehnyt henkilö on tehnyt sen ajallaan.
  11. #11
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Joo ihan totta, minulla oli aivot narikassa Pitää varmaan perustaa sertifiointilaitos jonka huoltoa itse tekevä kutsuu paikalle. Laitoksen edustaja voi sitten oikeudessa tarvittaessa käsi Aku Ankan taskukirjalla vannoa ja juhlallisesti vakuuttaa että huollon tehnyt henkilö on tehnyt sen ajallaan.
    Nyt keksin, uppaa videon youtubeen privatena, julkaisupäivää ei saa itse muutettua aikaisemmaksi. Sillä voi todistaa että huoltoa ei ainakaan ole tehty ko. päivämäärää myöhemmin. The black pill moment...
  12.  
  13. #12
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Nyt keksin, uppaa videon youtubeen privatena, julkaisupäivää ei saa itse muutettua aikaisemmaksi. Sillä voi todistaa että huoltoa ei ainakaan ole tehty ko. päivämäärää myöhemmin. The black pill moment...
    Tämä on muuten hyvä idea. Videot vaan kaikista huolloista Youtubeen, niin ongelma ratkaistu. Sitten vielä jos haluaa perfektionistiksi, niin kuitit kaikista huolto-osista kuvaten (kuitit ei välttämättä säily lukukelpoisena kovin pitkään) ja verkkoon, niin jää nekin jälkipolville.

    Mulla on seuraava iso huolto 64tkm:n huolto ja sen ajattelin teettää, niin jää leima huoltokirjaan. Muuten olen ihan vaan pitänyt päiväkirjaa pyörälle tehdyistä huoltotöistä, sis. kuluvat osat kuten jarrupalat, levyt etc. (korjauksia ei tuota aiemmin mainitsemaani TPS anturia lukuunottamatta ole tarttenut tehdä). Kelpaa sitten tahi ei jos joskus päätän luopua laitteesta. Se on siinä vaiheessa jo kuitenkin niin vanha, ettei taida olla niin väliä.

    Toi mun Suitsa on niin vanha, ettei ketään kiinnosta. Ovat ylipäätään ehkä enempi ihmeissään, kun käy ja kukkuu niin kivasti kun polkaisee tulille....
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18