Sivu: 7 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 480:sta
  1. #181
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Sitten ostin bemun K1200S:n, samaan tarkoitukseen. Oli hienoa aikaa. Ja tuo pyörä oli todella helppo ja kevyt ajaa vaikkapa kaupungissa. Käy koeajamassa, niin jäät koukkuun.
    Ethän yritä tarkoituksellisesti johtaa ihmisiä harhaan... Pannaan vaikka verrokiksi Triumph Street Triple, niin k1200 alkaakin tuntua todella kankealta ja raskaalta.
    Alkaa muuten menemään streetriplerikin jo 4-5000€ hintaluokkaan. Kovin keveä ajettava sekä vahvan ja vääntävän tuntuinen moottoriltaan.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  2. #182
    Lainaa Vupi kirjoitti Katso viesti

    XJR1300 tai vastaavat menevät jo ehkä turhan massiivisiksi omaan makuun. CB1000R viehättäisi muuten, mutta ainakin Nettimoton hinnat tuntuvat aika suolaisilta. Mitat 185cm/85kg ovat ehkä vähän laihemmasta päästä ja ei ole tarkoituskaan hommata markkinoiden isoimpia pyöriä.

    Nakuissa viehättää nimenomaan tuo näppäryys. Pienissä vauhdeissa ei kyykyistä saa yhtä paljon iloa irti, ja siksi nakut kulkevat harkinnassa mukana vaikka poikkeavat täysin ominaisuuksiltaan

    Kiitoksia vastauksista ja kokemuksista, näillä pääsee jo hyvin alkuun pyörän metsästyksessä
    Oon siuta 6 cm lyhyempi eikä XJR oo liian iso. Mutta onnea pyörän etsintään!
  3. #183
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Ethän yritä tarkoituksellisesti johtaa ihmisiä harhaan... Pannaan vaikka verrokiksi Triumph Street Triple, niin k1200 alkaakin tuntua todella kankealta ja raskaalta.
    Alkaa muuten menemään streetriplerikin jo 4-5000€ hintaluokkaan. Kovin keveä ajettava sekä vahvan ja vääntävän tuntuinen moottoriltaan.
    No en todellakaan. Triumphia en ole koskaan ajanut, joten en tuohon voi verrata. Tarkoitatko tuossa yllä nimenomaan K1200S:ää vai esimerkiksi K1200RS:ää. Noi ovat aivan eri pyöriä. Mulla on muutama kaveri, joka lainasi tota mun pyörää aikanaan ja sanoivat samaa verrokkina heidän omat pyöränsä.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  4. #184
    Mielenkiintoinen ketju, aloittaja ei ole vastannut kertaakaan Joko on sekaisin kaikista hyvistä vastauksista tai sitten nauraa partaansa hyvästä avauksesta
  5. #185
    Itse asiassa kohtuullisen yleistä nettifoorumeilla. Puolihuolimattomasti pikkukaljoissa heitetään epämääräinen tajunnanvirta-avaus ja sen jälkeen hävitään kuin pieru saharaan. Tai sitten ei muista edes kirjoittaneensa mitään tai koko homma lakannut kiinnostamasta.

    Tuo aloitus on tämän motoristiehdokkaan ainoa viesti koko foorumille.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  6. #186
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    No en todellakaan. Triumphia en ole koskaan ajanut, joten en tuohon voi verrata. Tarkoitatko tuossa yllä nimenomaan K1200S:ää vai esimerkiksi K1200RS:ää. Noi ovat aivan eri pyöriä. Mulla on muutama kaveri, joka lainasi tota mun pyörää aikanaan ja sanoivat samaa verrokkina heidän omat pyöränsä.
    Oli se "kliparikahvallinen" malli, jota ajoin peräkkäin streetriplerin kanssa. Saattoipa olla vaikka k1300s, mutta ei kai noissa niin perustavanlaatuisia eroja ole.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  7. #187
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Oli se "kliparikahvallinen" malli, jota ajoin peräkkäin streetriplerin kanssa. Saattoipa olla vaikka k1300s, mutta ei kai noissa niin perustavanlaatuisia eroja ole.
    Tosta en ymmärtänyt sitten yhtään mitään, mutta liekö tuo tarpeellistakaan "kliparikahvallinen?"
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  8. #188
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Tosta en ymmärtänyt sitten yhtään mitään, mutta liekö tuo tarpeellistakaan "kliparikahvallinen?"
    No se, jossa on vain pienet kahvantöpöt eikä leveää ohjaustankoa. K1300S oli kyseessä - tarkistin.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  9. #189
    Doh, ketjun aloittajaa varmaan kiinnostaa kiviäkään tämä keskustelu. Kaikista vähiten väittely. Hän voipi käydä testaamassa ehdoitettuja motskareita ja tehdä omat päätöksensä.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  10. #190
    Kyllä tää väittely ainakin mua kiinnostaa
    Kiva käydä välillä heittämässä jotain johonkin väliin ja mikäs sen parempaa, kuin saada kunnon väittely aiheesta.

    On tarjottu kevyen ketteriä möhkömopoja, reilun kahvikupin kokoisia singereitä, rennon letkeitä sportteja ja hemaisevan kauniita triplejä.

    Viissatku gessu tosin pesee kaikki. Ja moottorissakin voi käyttää kuorma-autoille tarkoitettua öljyä. Mikäs se parempi siirtymävaihe TB:seen Tuliko siinä jo kaikki?
  11. #191
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tää väittely ainakin mua kiinnostaa
    Kiva käydä välillä heittämässä jotain johonkin väliin ja mikäs sen parempaa, kuin saada kunnon väittely aiheesta.

    On tarjottu kevyen ketteriä möhkömopoja, reilun kahvikupin kokoisia singereitä, rennon letkeitä sportteja ja hemaisevan kauniita triplejä.

    Viissatku gessu tosin pesee kaikki. Ja moottorissakin voi käyttää kuorma-autoille tarkoitettua öljyä. Mikäs se parempi siirtymävaihe TB:seen Tuliko siinä jo kaikki?
    Tissit tais unohtua
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  12. #192
    Itselläkin MP hakusessa, ekaa pyörää siis hankkimassa. A-kortti syksyllä ajettu (B ollut ~20v).

    Muutama tonni käytettävissä, mutta mistä sopiva pyörä?

    Keskikokoinen (600-->) kelpaisi mulle, en tosin isompaakaan pelkää lähinnä vaan meinaa tuo hinta olla se rajoittava tekijä. Tai sitten ihan vaan pyörän ikä, isoja saa samaan rahaan kuin vähän pienempiä mutta ikää +10v.
    ABS-jarrut pyörässä tulisi olla joka taasen vähän rajoittaa valikoimaa.

    Syytä olisi saada myös kaveri kyytiin.
    Itsellä kokoa 70/176.

    Mistähän voisi turvallisin mielin ostaa pyörän?
    Kun ei tee mieli ostaa pyörää kahdella tuhannella ja korjata sitä kahdella, kun neljällä saisi kuitenkin oletettavasti paremman ja ehkä sellaisen jota ei tarvitse niin paljoa heti laittaa. Tarkoitus olisi opetella huollot tekemään itse, mutta saas nähdä.
  13. #193
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tuossahan tuo edullisen tuotteen perus dilemma jo olikin mainittu. Joskus kun ostaa vanhemman edullisesti. Huonolla tuurilla menee säästetty pari tonnia korjaamisiin ensimmäisellä kaudella. Tosin ei se vähän uudempikaan mikään ikiliikkuja välttämättä ole. Parilla tonnilla voi saada ihan kelpo pelinkin, mutta ABS taitaa olla aika harvinaisuus tuossa hintaluokassa. En osaa muuta suositella, kuin Nettimoto auki ja selaamaan. Kannattaa verrata myös vakuutusten hintoja pari saman kaltaista pyörää ja vakuutuksen hinnassa voi olla eroa monta satasta/vuosi
    Viimeksi muokannut: Bolt; 06.04.2018 klo 17:42.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  14. #194
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jisan speksiin voisi mennä abs-jarrullinen VFR. Kolme tonttua on kiikun kaakun, tonni-pari lisää niin löytyy jo. Perusongelmaton laite ja kestää normaalia ajamista loputtomasti.
    1000
  15. #195
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Jisan speksiin voisi mennä abs-jarrullinen VFR. Kolme tonttua on kiikun kaakun, tonni-pari lisää niin löytyy jo. Perusongelmaton laite ja kestää normaalia ajamista loputtomasti.
    Kiitoksia neuvosta, löytyyhän noita kun vaan jaksaa etsiä (tietää mitä etsiä).
    Budjetti tosiaan kokonaisuutena alle 5 tonnia, eli siihen hintaan kaikki pitää saada kuntoon mm. renkaat/jarrut jos eivät jo ole riittävän hyvässä kunnossa, harvassa ne renkaat on juuri vaihdettu.

    Jos joltain mulle sopiva pärrä niin kannattaa pistää viestiä, ei tässä tiedä mikä päivä tulee käytyä koeajamassa noita ja sopiva lähtee matkaan kun/jos löytyy.
  16. #196
    Lainaa jisa kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia neuvosta, löytyyhän noita kun vaan jaksaa etsiä (tietää mitä etsiä).
    Budjetti tosiaan kokonaisuutena alle 5 tonnia, eli siihen hintaan kaikki pitää saada kuntoon mm. renkaat/jarrut jos eivät jo ole riittävän hyvässä kunnossa, harvassa ne renkaat on juuri vaihdettu.

    Jos joltain mulle sopiva pärrä niin kannattaa pistää viestiä, ei tässä tiedä mikä päivä tulee käytyä koeajamassa noita ja sopiva lähtee matkaan kun/jos löytyy.
    Edullinen abs-pyörä on Hondan CBF 600SA. https://www.nettimoto.com/honda/cbf?id_engine_model=72

    Ihan kahdella tonnilla ei irtoa, mutta alle kolmen. Jos kokonaisbudjetti pyörään on se 5k, niin sillä laittaa tuollaisen jo hyvään iskuun.

    Laitteena CBF ei ole mikään erityisen jännittävä, mutta varsin hyvä peli aloitella. Ajoasento on myös sopivan neutraali.
  17. #197
    Lainaa jisa kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia neuvosta, löytyyhän noita kun vaan jaksaa etsiä (tietää mitä etsiä).
    Budjetti tosiaan kokonaisuutena alle 5 tonnia, eli siihen hintaan kaikki pitää saada kuntoon mm. renkaat/jarrut jos eivät jo ole riittävän hyvässä kunnossa, harvassa ne renkaat on juuri vaihdettu.

    Jos joltain mulle sopiva pärrä niin kannattaa pistää viestiä, ei tässä tiedä mikä päivä tulee käytyä koeajamassa noita ja sopiva lähtee matkaan kun/jos löytyy.
    Ihan vahingossa löytyi fz6s, kun laitoin hakuehdoiksi abs-jarrut.
    https://m.nettimoto.com/yamaha/fz6-s/2254090
    Levy, palat, renkaat vaihdettu. Saattaisi olla harkitsemisen arvoinen laitos!
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  18. #198
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Ihan vahingossa löytyi fz6s, kun laitoin hakuehdoiksi abs-jarrut.
    https://m.nettimoto.com/yamaha/fz6-s/2254090
    Levy, palat, renkaat vaihdettu. Saattaisi olla harkitsemisen arvoinen laitos!
    Näyttää aika hyvältä ja vielä laukkujen kera, joten hinta kallistuu miun mielestä edullisen puolelle.
    Toiset rätkän on nettimotossa myytävänä ja toiset näytillä. Tämä on myytävänä.
  19. #199
    Oli kyllä edullinen, ja meni näköjään heti myös kaupaksi

    Pitää näköjään olla heti luuri kädessä jos tuollainen sattuu eteen (ohi meni).
    Noo, tänään vasta vaatteet kaupasta haettu...



    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Näyttää aika hyvältä ja vielä laukkujen kera, joten hinta kallistuu miun mielestä edullisen puolelle.
    Toiset rätkän on nettimotossa myytävänä ja toiset näytillä. Tämä on myytävänä.
  20. #200
    Tuollainen FZ6-S on minulla ekana pyöränä, tosin ilman ABS-jarruja.
    Yhden kesän sillä ajellut ja olen tykännyt.
  21. #201
    Lainaa rosputo kirjoitti Katso viesti
    Moro vaan! Varmaan näiltä sivuilta löytyy kokeneita motoristeja jotein nyt tarvis apua. Itse ajoin kaun sitte "piikkikortin" ja persuksen alla oli Yamaha Rd 125 ja kivaa oli. Nyt noin 30-vuotta niistä hyvistä ajoista tekisi mieli taas hypätä moottoripyörän sarviin ja ajaa auringonlaskuun asti...Mutta "itsesuojeluvaistoa"on nyt tullu sen verran että tarvis helposti hallittavan moottoripyörän ja myös kokoni puolesti en halua mitään "kyykky" mallia. Joten arvoisat ihmiset antakaa aikuisten oikeesti hyviä suosituksia aloittelijalle moottoripyörä merkeistä ja malleista. Ja käyttö olisi minulla "normaalia ajoa".
    Jokohan se motskari löytyi?

    Itsellä oli vähän sama tilanne 2 vuotta sitten, kun piti pähkäillä mikähän olisi sopiva pyörä pitkän tauon jälkeen. 80-luvulla ajelin kevarilla. Mulla oli Kawa AR125.

    Itse päädyin Kawa Versykseen, jota voin kyllä kehua hyväksi ja helpoksi pyöräksi aloittelijalle. Ja hyvin toimii sen aloituksen jälkeenkin. Pyörä on ketterän ja näppärän tuntuinen. Kääntyy hyvin ja on kallistusvarojakin. Ajoasento on pysty ja rento. Luotettava ja varmatoiminen ollut, ainakin tämä minun yksilö. Mutta ei kai 3v ikäisessä pyörässä mitään vikoja kuulu ollakaan.

    Nyt on kuitenkin 2 kesää tolla ajettuna ja Kuume on iskenyt, että nyt pitääkin saada ihan toisenlainen pyörä...kunnon Möhkö custom.
    Möhkö = Suzuki Intruder C1800R -10
    Ex: Kawa versys 650 abs -15
  22. #202
    Perkele. Mulla on Virago 1100 v. 1993. On kaikin puolin kunnossa . Ittelle tuunaamassa, osia tilattuna ja on huollettu viime keväänä.
    Onko tuo Möhkö- Custom... Päätä itte.
    Varmasti kunnossa. Ilmoittele jos kiinnostaa.
  23. #203
    Minulla on aloittajan kanssa yhteistä pitkä (35v) tauko moottoripyöräilyssä. Ikää minulla nyt 56v. Pari kesää sitten sain kaverin innoittamana kipinän kokeilla vielä kerran harrastusta, vaikka eihän se silloin 70-luvulla mikään harrastus ollut, käyttöpyöriä ihan olivat. Aloitin pienellä ja halvalla pyörällä GSX750F, riittävän tehokas joskin aika painava kokoisekseen. Halvoilla pyörillä olen myös jatkanut, viime kesä meni nakulla Hondalla CB1100SF eli X11 ja nyt gen1 Busalla aloittelen ajokautta. X11 oli vähän liian painava minulle, kukkakeppi kun olen (174cm/65kg), muuten mainio ja tehokas pyörä kyllä, ja etsiskelin kevyempää ja matalaa pyörää ja mielellään katettua mutta ei ihan kyykkyä. Hintarajana oli alle 7000€ koska oman ajotaitoni tietäen kaadan pyörän kuitenkin jossain vaiheessa ja noita edullisia voi vaihtaa vaikka joka ajokausi jos ei miellytäkkään tai jos haluaa kokeilla jotain muuta. En vielä tiedä Busasta onko sopiva (madallettu/tangon korotus 1") mutta kevyemmän ja helpomman tuntuinen on näin alkuun ainakin - olisi voinut ottaa ihan hyvin ensimmäiseksikin tuon pitkän tauon jälkeen.
    Suzuki GSX1300R -05
    Honda CB1100SF -02
    Suzuki GSX750F -02
    *******************
    Suzuki T500 -73
    Kawasaki F11 -73
    Honda SS125A -69
  24. #204
    Kumpi parempi Yamaha Xjr1300 07 vs Suzuki Gsf1250 07?
    Onko nuissa edes suuria eroja? Näiden kahden väliltä ajattelin pyörän valita.
  25. #205
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    Kumpi parempi Yamaha Xjr1300 07 vs Suzuki Gsf1250 07?
    Onko nuissa edes suuria eroja? Näiden kahden väliltä ajattelin pyörän valita.
    Suitsa on kevyempi käsitellä, yammussa taas mukavampi moottori. Koeajolle mars ja tekemään päätös.
  26. #206
    Ihan uteliaisuudesta kysyn, että missä mielessä Xjr:n moottori on parempi kun bandiitin?

    Eikö tuo xjr ole enemmän kierroskone vrt bandiitti?
  27. #207
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Ihan uteliaisuudesta kysyn, että missä mielessä Xjr:n moottori on parempi kun bandiitin?

    Eikö tuo xjr ole enemmän kierroskone vrt bandiitti?
    Omasta mielestä vääntävämpi ja mukavampi
  28. #208
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    Kumpi parempi Yamaha Xjr1300 07 vs Suzuki Gsf1250 07?
    Onko nuissa edes suuria eroja? Näiden kahden väliltä ajattelin pyörän valita.
    Hallussa on käynyt kumpikin ja tykkäsin Suitsasta enemmän, ketterämmän oloinen ja jotenkin hieman nuorekkaampi kuin yamaha. Ei yamahakaan huono ole, hieman raskaamman oloinen, toisaalta tuntuu pitävän hyvin hintansa. Ota se kumpi mielyttää silmää ja lompakkoa!
    Se maksaa kuka nauttii!
  29. #209
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    Kumpi parempi Yamaha Xjr1300 07 vs Suzuki Gsf1250 07?
    Onko nuissa edes suuria eroja? Näiden kahden väliltä ajattelin pyörän valita.
    Rätkäily on tunnelaji.
    Ota se, kumpi juttelee siule mukavammin
  30.  
  31. #210
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    Kumpi parempi Yamaha Xjr1300 07 vs Suzuki Gsf1250 07?
    Onko nuissa edes suuria eroja? Näiden kahden väliltä ajattelin pyörän valita.
    XJR:n kone on ilmajäähdytteinen, Suikan kone nestejäähdytteinen (vanhemmissa suikissa on ilma/öljyjäähdytys)
    Kestäviä molemmat, jammu ja suikka, mutta tuollainen nakupyörä, niin jammun kone on kauniimpi ja ehkä legendaarisempi.
    Toki myös tuollaisessa ilmakoneessa on vähemmän vuotavia ja hapettuvia asioita, kun nestekoneessa.
Sivu: 7 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen