Sivu: 6 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 243:sta
  1. #151
    Miten olisi CBR600F4i? Mulla oli alkuun tuommoinen. Hyvä opetella kyykyn saloihin. Suht reipas eikä ulkonäkökään saanut oksentamaan.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    "I don't like the alcohol but the alcohol like me"
  2. #152
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Toimii erittäin hyvin.

    Ei tosin ole langan aloittajan listalla, koska liian kyykky.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #153
    Joko saa alottaa tän.....
    Eikä missään nimessä 650:stä kun on leppoisasti vääntävä 1250 ns. samoissa raameissa saatavana😆.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #154
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mental kirjoitti Katso viesti
    Miten olisi CBR600F4i? Mulla oli alkuun tuommoinen. Hyvä opetella kyykyn saloihin. Suht reipas eikä ulkonäkökään saanut oksentamaan.
    Pomminvarma laite, tosin isomman kuskin (+80kg) kannattaa suosiolla vaihtaa jouset omalle painolle sopivaksi. Noissa kun on tosi löysät vieterit vakiona.
    Superbike B #7
  5. #155
    aika monesta ja jopa monen merkkisestä tulee asiallinen peli kun se on oikein säädetty ja huollettu...
    eli pidetty kuinka kuuluukin........on paljon kaliitakin mopoja ........ huonolla pidolla ...... ylättää millaisella uskalletaan oikeasti ajaa
  6. #156
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Olipas aika karu yleistys, joka ei oikein pidä paikkaansa. (Tuo lihavoitu kohta siis)
    Nojoo, totta, vähän liiottelin, ja pätee ehkä enemmän noihin "vanhoihin" japseihin. Mutta eipä tosiaan siinä Z1000 hääppönen alusta ole, ja ohan noita muita japseja. Eurooppalaisissa taas tuntuu olevan vakiona jo ihan käypää kamaa (BMW, Triumph, KTM, Ducati, Aprilia, MV Agusta)
    Aprilia Tuono V4R (-11) + KTM 350 EXC-F SD
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  7. #157
    F4i on myös meikäläisen suosikki yhä edelleen, vaikka onkin kyykky.
    Syksyllä ajelin parina päivänä työmatkat tuolla omalla, ja onhan se näppärä vehje ainakin tuohon Bläkkäriin verrattuna.
    Mattamustarastas.
  8. #158
    F4i, Kun kiristää alustan vakiot tappiin ni takaa riitti yks päällä varat mut etupää pohjaa syvään ja sit takanakki lukkoon kovissa jarrutuksissa. Eteen jäykkyyttä ni käy alkuun hyviin ja kone on kyl hieno kiertämään ja ketterä ku mikä!
    "I don't like the alcohol but the alcohol like me"
  9. #159
    No joo, ratahemmot on erikseen...
    Meikämakkaralle toikin on ihan riittävä tykki. Aina on kerinnyt kun on tarvittu.
    Mattamustarastas.
  10. #160
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -JiiHoo- kirjoitti Katso viesti
    No joo, ratahemmot on erikseen...
    Meikämakkaralle toikin on ihan riittävä tykki. Aina on kerinnyt kun on tarvittu.
    Jos haluaa hauskuuttaa itseään, niin kannattaa laskea paljonko omassa autossa pitäisi olla hevosvoimia, että oltaisiin samoissa lukemissa kuin mitä pyörällä. Melko nopeasti ollaan lukemissa, jossa autot on superautoja ja maksaa "miljoonan"...

    Kyllä noilla 2-pyöräisillä taitaa aina ehtiä ennen autoja
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  11. #161
    Oliko tämä haaste?

    Edit: disclaimerina itse puhun suorasta tiestä.
    Some might call me an asshole, but I simply have a very low tolerance level for stupid fucking bullshit.
  12. #162
    Knaku vei sanat suusta, olisi kiva tietää millaisella autolla porukat ajelee... Jos olisi ekaa pyörää ostamassa niin tämän topicin perusteella tärkein asia on että tehoa pitää olla helvetisti ettei ala heti vituttamaan ja ettei jää jalkoihin. Toinen hämmentävä asia on kun porukat puhuu pyöristä pelkillä slanginimillä tai malli lyhenteillä, yritä sitten arvuutella mikä pyörä on kyseessä ja miltä vuosituhannelta.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  13. #163
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Knaku vei sanat suusta, olisi kiva tietää millaisella autolla porukat ajelee... Jos olisi ekaa pyörää ostamassa niin tämän topicin perusteella tärkein asia on että tehoa pitää olla helvetisti ettei ala heti vituttamaan ja ettei jää jalkoihin. Toinen hämmentävä asia on kun porukat puhuu pyöristä pelkillä slanginimillä tai malli lyhenteillä, yritä sitten arvuutella mikä pyörä on kyseessä ja miltä vuosituhannelta.
    Eli turbobusan sijaan pitäisi puhua turbotetusta Suzuki GSX-R1300:sta?

    P.S. Mun autossa...tai siis kulkuneuvossa taitaa olla n. 75heppaa. Sutii vielä nelosellakin kun on riittävän huonot renkaat.
    Superbike B #7
  14. #164
    Mun Transportterissa on ollu uutena vissiin 100 heppaa, mutta niistä on varmaan jäänyt jokunen matkalle laiduntamaan ekan miljoonan kilsan aikana... ja taitaa tossa neloskopan jolffissakin olla joku sata.
    F4i lienee ameriikan nimi Cbr 600 f Håndalle, olisko ollut vuosimallit 2001 - 2007.
    Mattamustarastas.
  15. #165
    mähän sanoin... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    cbr_600f_1993.jpg

    mulla oli tollanen honda CBR 600F joskus vuokralla ja olihan se ekan tunnin hieno viguttaa mutta sitten se jo alkoikin tuntua mopolta ja palauttaessa fiilis oli kuin olisi ajellut vähän tehokkaammallla piikkisellä

    onneks tuli vuokrattua eikä ostettua ,koska vitutuksen määrä ois ollut valtava..

    autossa on 400 heppaa, pitäis olla 1480 että ois samoissa ku V-max
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700 "Tohatsu"
    GSX-R 1100
    R1
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    S600coupe V12
    Jaguar xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
  16. #166
    Tykkäsin VN15:kin ja oli vääntöä ja äänimaailmaa. Ei sitä tehoa tarvi olla enää näin neljässäkymmenessä enää överisti. Autona Z28NET Opel Vectra C2 ja 300hp/430nm farmari. VN jäi sille kun emäntä kiusas.
    CBR 600 pysy rinnalla aika hurjien vehkeidenkin kanssa jo mutta tuo allekirjoituksen NOS honda olikin sitten lähes 300 kaakkia hetken teoriassa. 150km/h vauhtia ja nokka nous hulluna vaikka koko painona makasin tankin päällä kun tööttinappia painoi. Oli yks kesä kivaa mut sit pari läheltä piti tilannetta ja pyörä myyntiin.
    "I don't like the alcohol but the alcohol like me"
  17. #167
    Onko muutes miten kiven alla pk-seudulla tollaset vuokrattavat tallipaikat moottoripyörälle?
    kuinka hinnoissa ne on? Kiitos.
  18. #168
    Terve

    Hakusessa olisi ensimmäinen pyörä kevarin jälkeen. Täysi A-kortti löytyy.
    -hinta max. 4000-5000e
    -"sporttinen", eli kyykky tai naku (~600cc tai enemmän?)
    -suht koht edullinen ylläpidettävä

    Pyörän ei tarvitse olla mikään helppo aloittelijapyörä, mihin tottuu tai tylsistyy muutamassa viikossa. Joku 200hp maantiehirmu saattaa toisaalta olla vähän jo liikaa Ulkonäön puolesta esim. R6, CBR tai nakuista esim. Suzuki GSR, KTM 690 Duke näyttäisivät hyvältä. Vastaavasti joku CBF ei miellytä omaa silmää ollenkaan.

    Kaipaisin siis vinkkejä, mitä malleja kannattaisi alkaa katsomaan. Kaikki lisävinkit vaikkapa vuosimalleista, "isoista" huolloista tai sopivista km-määristä olisivat plussaa
  19. #169
    Ratavastaava pupu:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    Onko muutes miten kiven alla pk-seudulla tollaset vuokrattavat tallipaikat moottoripyörälle?
    kuinka hinnoissa ne on? Kiitos.
    tässä yx: Kimppatallipaikkoja-vapaana-Vantaa-Tikkurila
    kaikki ajoharjoittelu asiat: ratavastaavat(ät)moottoripyora.org ei privaviestejä!

    "Puput on suloisia muttei kovin älykkäitä"
  20. #170
    Lainaa Vupi kirjoitti Katso viesti
    Terve

    Hakusessa olisi ensimmäinen pyörä kevarin jälkeen. Täysi A-kortti löytyy.
    -hinta max. 4000-5000e
    -"sporttinen", eli kyykky tai naku (~600cc tai enemmän?)
    -suht koht edullinen ylläpidettävä

    Pyörän ei tarvitse olla mikään helppo aloittelijapyörä, mihin tottuu tai tylsistyy muutamassa viikossa. Joku 200hp maantiehirmu saattaa toisaalta olla vähän jo liikaa Ulkonäön puolesta esim. R6, CBR tai nakuista esim. Suzuki GSR, KTM 690 Duke näyttäisivät hyvältä. Vastaavasti joku CBF ei miellytä omaa silmää ollenkaan.

    Kaipaisin siis vinkkejä, mitä malleja kannattaisi alkaa katsomaan. Kaikki lisävinkit vaikkapa vuosimalleista, "isoista" huolloista tai sopivista km-määristä olisivat plussaa
    Suzuki GSXR1000 K5-K8. Tuommonen edullisesti alle niin ei tartte heti vaihtaa ja toimii sekä kestää kaikessa.
    Tuono 1100RR
  21. #171
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Suzuki GSXR1000 K5-K8. Tuommonen edullisesti alle niin ei tartte heti vaihtaa ja toimii sekä kestää kaikessa.
    Myös 600räärää on ihan ok. Kulkee normaalipainoisen kuskin alla aivan julmetusti ja jää vielä varaa päivittää myöhemmin nopeampaan.

    Ota se, jonka ulkonäkö ja imago miellyttää eniten. Kaikissa omat ominaispiirteensä mutta ajolta sekä toimivuudeltaan ainakin kaikki japsit ovat ihan ok.

    Tässä aika hyvä vertailu 2007 Hondasta ja Yamahasta: https://youtu.be/N1de03Ygn9s
    Myös nuita vanhemman mallin pyörät ovat aivan hyviä ja todella halpoja. (Tällä hetkellä nettimoton valikoima ja pyynnit vähän mitä sattuu)
    R6 2005 vuosimallissa saa jo ns. seksikkäät radiaalijarrut ja usd-keulan hieman 2003-mallia leppoisammalla alustageometrialla.
    Honda cbr600f4i on vielä leppoisampi ja hieman lössöhkö, mutta todella halpa ja toimiva ja perää prikoilla korottamalla sen saa kääntymään terävästi! Cbr600rr on hieman äffää kisaisempi: kovempi istuin, kompaktimpi ajoasento, kiertävämpi kone, jämäkämpi jousitus, huonommat käyttöominaisuudet jne.

    Kaikissa suunnilleen samat isot huollot. Niillä ei saa japanilaisiin räärääpyöriin merkittäviä eroja. Alle 50tkm ajettuna ei pitäisi oll mitään vikoja(ominaisuuksia lukuunottamatta esim hondassa nokkaketjunkiristin), mikäli huollettu ja käytetty oikein.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  22. #172
    Kiitos vastauksista

    600cc japsikyykyt (GSX-R, R6, CBR, ZX-6R) taitavat olla kaikki aika varmoja ja hyviä valintoja. Näistä kallistuisin pienen selvittelyn jälkeen CBR 600RR puoleen. Ei liian ratapainotteinen (vrt. esim R6?), kevyt ja kone toimii muillakin kuin yläkierroksilla. Ulkonäkökin miellyttää

    Olisiko jollakulla kokemusta mainitsemistani nakuista tai ehdottaa jotain muita nakuja vertailtavaksi?
  23. #173
    Lainaa Vupi kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksista

    600cc japsikyykyt (GSX-R, R6, CBR, ZX-6R) taitavat olla kaikki aika varmoja ja hyviä valintoja. Näistä kallistuisin pienen selvittelyn jälkeen CBR 600RR puoleen. Ei liian ratapainotteinen (vrt. esim R6?), kevyt ja kone toimii muillakin kuin yläkierroksilla. Ulkonäkökin miellyttää

    Olisiko jollakulla kokemusta mainitsemistani nakuista tai ehdottaa jotain muita nakuja vertailtavaksi?
    690 dukesta sen verran, ettei ole lainkaan vertailukelpoinen peli nelisylinteristen supersporttien kanssa.
    Duke on näppärä, ketterä ja hauska "pikkupyörä".

    600-kyykän katteet, matala asento ja teho hyödyttävät kunnolla vasta laittomissa nopeuksissa. Nylisylinterinen kone käy paljon tasaisemmin ja sopii paremmin tourinkiin. Tehoakin löytyy melkein tuplat. Mutta matalissa vauhdeissa 690 duke hyökkää itseasiassa jopa näpäkämmin kuin supersportti (vakiovälityksillä).

    Duken pysty asento auttaa pitämään painon pois käsiltä ja helpottaa pään pyörittelyä ja havainnointia kaupungissa. Leveä tanko tekee ohjaamisesta tarkempaa ja kevyempää.
    Kyykällä täytyy pitää selkä jämäkkänä alhaisissa vauhdeissa, jotta saa pidettyä painon pois käsiltä ja pystyy ohjaamaan rennoin käsin. Vasta jossain 100km/h paikkeilla alkaa saada vähän apua yläkropan kannatteluun kyykässä.

    Mieltymyksistä kiinni nämä. Mielestäni aivan aloittelijakin voi mennä supersportilla, kunhan vain hyväksyy sen seikan, jotta täytyy kiinnittää vähän enemmän huomioa ajamiseen ja ajoasentoon, jotta saa kaiken ilon irti.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  24. #174
    Laitoin Vupille yv:n. (Tallissani on yksi ylimääräinen GSR ABS:llä, joka ei ihan vielä ole ehtinyt Nettimotoon.)
  25. #175
    Lainaa Vupi kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksista

    600cc japsikyykyt (GSX-R, R6, CBR, ZX-6R) taitavat olla kaikki aika varmoja ja hyviä valintoja. Näistä kallistuisin pienen selvittelyn jälkeen CBR 600RR puoleen. Ei liian ratapainotteinen (vrt. esim R6?), kevyt ja kone toimii muillakin kuin yläkierroksilla. Ulkonäkökin miellyttää

    Olisiko jollakulla kokemusta mainitsemistani nakuista tai ehdottaa jotain muita nakuja vertailtavaksi?
    Henk koht olen asiasta eri mieltä. CBR600RR:n alakierroksilla ei tapahdu yhtikäs mitään.
    Yläpäässä mennäänkin sitten melko vimmatusti. But thats just me...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
  26. #176
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Vupi kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksista

    600cc japsikyykyt (GSX-R, R6, CBR, ZX-6R) taitavat olla kaikki aika varmoja ja hyviä valintoja. Näistä kallistuisin pienen selvittelyn jälkeen CBR 600RR puoleen. Ei liian ratapainotteinen (vrt. esim R6?), kevyt ja kone toimii muillakin kuin yläkierroksilla. Ulkonäkökin miellyttää

    Olisiko jollakulla kokemusta mainitsemistani nakuista tai ehdottaa jotain muita nakuja vertailtavaksi?
    Aikalailla yhtä rataisia nuo kaikki kuussatkut on. Pari tommosta ceebraa omistaneena voisin sanoa, että sen paras ominaisuus on ketteryys ja heikoin sitten taas moottori. Vakiona häviää aika reilusti tehoissa R6:lle ja etenkin kawalle. Pikku gixusta ei kokemusta. Myös Hondan jarrut on heikot verrattuna saman ikäluokan jamppiin ja kawaan. Mut auht hyviä ne kaikki on, joten lähinnä makuasioita. Ja tämä siis koskee n. -07->, vanhemmista ei omaa kokemusta.
    Superbike B #7
  27. #177
    Kuis ois tollanen xjr 1300. Eikö sen pitäis olla aika helppo ajaa vaikka onkin massiivinen?
  28. #178
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    Kuis ois tollanen xjr 1300. Eikö sen pitäis olla aika helppo ajaa vaikka onkin massiivinen?
    Ei ole mielestäni erityisen helppo ajaa. Kankea ja kömpelö. Mutta jos sellaista haluaa, niin mikä ettei. Mielestäni jopa S1000RR tai Supertenere 1200 on helpompi ajaa kuin XJR1300.

    Tässä koeajomietteeni xjr1300 jamahasta
    https://www.youtube.com/watch?v=Egj63uwn1bA

    cb1000r on huomattavasti helpompi ajettava ja alkaa menemään jo 4-5000€ budjettiinkin
    https://www.youtube.com/watch?v=xUGK67r9am4
    Viimeksi muokannut: Miikam; 26.03.2018 klo 22:59.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  29. #179
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    Kuis ois tollanen xjr 1300. Eikö sen pitäis olla aika helppo ajaa vaikka onkin massiivinen?
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Ei ole mielestäni erityisen helppo ajaa. Kankea ja kömpelö. Mutta jos sellaista haluaa, niin mikä ettei. Mielestäni jopa S1000RR tai Supertenere 1200 on helpompi ajaa kuin XJR1300.

    Tässä koeajomietteeni xjr1300 jamahasta
    https://www.youtube.com/watch?v=Egj63uwn1bA

    cb1000r on huomattavasti helpompi ajettava ja alkaa menemään jo 4-5000€ budjettiinkin
    https://www.youtube.com/watch?v=xUGK67r9am4
    Riippuu tietysti myös vähän siitä minkä kokoinen kuski on kyseessä. En tiedä laittoiko aloittaja strategisia mittojaan aikaisemmin.

    Tuulen nussimalle vinkuheinälle eli ns. laihalle tuo XJR voi olla vaikea viedä, mutta jos kuskilla on samantyylinen rakenne kuin pyörällä niin tuo voi istua paremmin hanskaan.

    Jos taas on unelmavartalon omaava, niin esim tuo cb1000r voi tosissaan olla helpompi käsitellä. Vaikka voima ja valta tuleekin erilailla pihalle kuin Yamahassa?
    Viimeksi muokannut: tumb1; 26.03.2018 klo 23:20.
    Yamaha MT-01 vm.2008

    Ex: Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  30.  
  31. #180
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    Kuis ois tollanen xjr 1300. Eikö sen pitäis olla aika helppo ajaa vaikka onkin massiivinen?
    Ei se ainakaan älyttömän vaikealta tunnu. Onhan se aika iso ja raskas, mutta kummasti se kevenee kun liikkeelle lähtee. Vaikkei ihan kolikon päällä käännykään.

    Nää on näitä mielipiteitä.
Sivu: 6 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen