Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 104:sta
  1. #61
    Dukella on oma maineensa vikojen osalta mutta ehkä niistä on jo päästy eroon, ihan kivä pyörä ja näyttävän näköinen mutta lähipiirissä olevissa Dukeissa on ollut vaikka minkälaista vikaa sähköistä moottoriin. Tuon tyyppisistä pyöristä Yamaha MT125 on myös harkinnan arvoinen vaihtoehto, luotettava tekniikka, väljempi ajoasento ja haluttu pyörä myös käytettynä hyvän maineen takia.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  2. #62
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Ei oo mitään väliä, kunhan on KTM Duke (kun syksyllä alkoi näyttää näiden myynti-ilmoituksia, niin hivenen nieleskelin - mun oma maksoi murto-osan (1/2) näiden hinnasta). Mennään katsomaan perjantaina Messuilla tykkäsi eniten sen päällä istua.

    Mitä olen nyt kuulostellut muutamilta tutuilta, jotka ovat perehtyneet näihin enemmänkin, niin heidänkin mielestään tämä on se paras tapa - jää enempi aikaa ajeluun. Ja tietysti se, että melkein kaikki teinit haluavat ajaa mieluummin uudemmalla kuin vanhemmalla. Itse päädyin tällaiseen ratkaisuun, kun olen niin pihi. Talvella voi saada hyvän tarjouksen ja jos ostaa halvalla vanhan ja paljon ajetun, niin korjausten jälkeen hinta voi pompsahtaa ties mihin lukemiin. Ja myydessä olen liian rehellinen, että ei viitsi sutta ja sekundaa myydä. Ja kuka ostaisi mopedin, josta myyjänä sanoisin, että paljon on vikaa ja ihan on konekin p....na, jotta parempi on ostaa joku muu...

    Ja onhan se jo nähty tuon skootterinkin osalta, että vanha on konstikas. Katteet vaihdettiin heti kättelyssä, seuraavaksi sylinterikannen tiiviste, kun falskasi ja oli siksi vaikeaa käynnistää (kunnes lirahti kaikki nesteet pihalle). No sitten piti jo tarttua hitsausvehkeisiin, kun pakoputken kannake ei kestänyt. Muutenhan tuo on kyllä toiminut - varsinkin kun laitettiin sen haurastuneen imukaulan tilalle uusi. Tosin siinä täytyy vieläkin olla herkällä kuulolla, kun käynnistelee. Muuten joutuu jalkamieheksi ellei joku taitavampi käynnistä. Tälläkö mopedilla tytär sitten tulee ajelemaan? - jos niin käy, niin kaksi oikukasta ja itsepäistä kohtaa toisensa!
    Nainen se on "pienikin" nainen .

    Siihen perinteiseen heittoon.... että mies on kuulemma valmis jo syntyessään, se kasvaa vaan kokoa,
    täytyy todeta, että ei se homma naisen suhteen ole mitenkää erilainen .

    Voimia ja kestävyyttä .

    (kestävä mopo ei tossa yhtälössä varmaan haittais yhtään) .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #63
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Tuon tyyppisistä pyöristä Yamaha MT125 on myös harkinnan arvoinen vaihtoehto, luotettava tekniikka, väljempi ajoasento ja haluttu pyörä myös käytettynä hyvän maineen takia.
    Itsekkin tuota olen katsellut. Täytyy varmaan pyytää tuostakin tarjous. Mutta Duke tuntuu olevan mieluisampi tulevalle kuskille.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  4. #64
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Itsekkin tuota olen katsellut. Täytyy varmaan pyytää tuostakin tarjous. Mutta Duke tuntuu olevan mieluisampi tulevalle kuskille.
    Uusimmassa Tekniikan Maailmassa oli piikkisen Kotarin kestotesti, venttiili(t) meni ennen 20 000 km
    Taivas saa odottaa
  5. #65
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Uusimmassa Tekniikan Maailmassa oli piikkisen Kotarin kestotesti, venttiili(t) meni ennen 20 000 km
    Katselin tuota mp-messuilla. Olikos tuo testikappale vuosimalli 2017? Vuoden 2017 mallissa on ainakin netistä löytyvien artikkeleiden mukaan kiinnitetty huomiota osien laatuun muiden pikkumuutosten lisäksi. Poika piti enemmän Dukesta ja näyttää siltä, että sen saa jopa tonnia edullisemmin kuin MT:n, mutta kyllä vanhemmasta MT:stä pyydetään kovempaa hintaakin kuin vastaavasta Dukesta.

    Molemmissa on 2 vuoden takuu - sen aikana ilmenevät laatuviat kuulunevat sen piiriin, mutta harmillistahan tietysti on, jos uusi pyörä on usein huollossa.

    Kymppitonnin/yhden kesän ajetusta MT:stä pyydetään näemmä vain muutama sata euroa vähemmän kuin tuliterästä Dukesta (ja toiset pyytää liki saman kuin uudesta Dukesta...?) . Dukessa olisi takuuta kaksi ajokautta, käytetyssä MT:ssä yksi ajokausi. Jälleenmyynnissä voi hintaa kyllä nostaa tuo jäljellä olevan takuun määräkin.

    Kyllä tässä pähkäilyä riittää! Mutta tämmösten pohtiminen on kivaa (siihen saakka, kun joutuu avaamaan lompakon ).
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  6. #66
    kolme kirjainta, CBR jos halua ajaa eikä opetella korjaamaan.

    Vanhempi 2005 cebari oli ilmeisesti venttiilinsäätöä isompia remontteja tekemättömänä n. 37000-45000km pelkillä öljynvaihdoilla ja nyt uudempikoppainen 2012 on ollut puolitoista vuotta 24000-31000 nyt saman näköisellä hoidolla.
    Perushuollot, öljynvaihto n. 2000km välein (kun ei oo suodatinta ja litran öljytilavuus...) ja talvella sitten isompi huolto venttiilintarkastuksineen tuntuu olevan se juttu.
    Helpolla mennään vrt oma rd -vesipyssyaika jolloin todellakin oppi korjaamaan eikä niinkään ajamaan. Ei sellaista pidempää reissua ollut ettei jotain mennyt
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  7. #67
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Ei oo mitään väliä, kunhan on KTM Duke (kun syksyllä alkoi näyttää näiden myynti-ilmoituksia, niin hivenen nieleskelin - mun oma maksoi murto-osan (1/2) näiden hinnasta). Mennään katsomaan perjantaina Messuilla tykkäsi eniten sen päällä istua.:
    Mielenkiintoista kuinka nuorten naispuolisten kuskien maku vaihtelee saman merkin eri mallien välillä. Meillä kun haettiin neidille pyörää päädyttiin RC125:een eikä Duke ollut edes vaihtoehto. Perusteluina kuului olevan että haluaa pyörän joka näyttää moottoripyörältä ja jota ei tule vastaan kovin usein

    Ja melko lailla samat pohdinnat ja etsinnät tuli läpikäytyä käytettyä miettiessä ja tarjokkaita tutkaillessa.
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

    While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

    Sincerely

    The Opportunist
  8. #68
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    kolme kirjainta, CBR jos halua ajaa eikä opetella korjaamaan.
    Korjaustaitokin on tärkeä

    Ja sitten asiaan. Paha oli, kun poika heti kättelyssä syksyllä sanoi, että ei sitten mitään cebaria - lie tarkoitti näitä CBR:iä. Itsellä on Hondasta hyviä kokemuksia, kun se ensimmäinen pyöräni oli Honda CB. Onkohan tämä CBR nyt sitten kuinka sporttinen ajoasennoltaan verrattuna DUKEen ja MT125:een?

    Hintataso on ainakin huomattavasti alempi Hondassa. Takuu näyttää olevan neljä vuotta, hankintahinta on edullisempi ja jälleenmyntihinta alempi kuin noissa kahdessa kalliimmassa. Tästä täytyy vielä jutella ja kysellä. Poikahan saattoi rahankäyttötottumukseni tietäessään ajatella syksyllä, että ostan sille jonkun vuosimallia 2002 kevarin kahdella ja puolella sadalla eurolla...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  9. #69
    Miksi minusta tuntuu et hondan kone kestää kyllä kohtuudella pitkään, jos sitä vaan huoltaa kunnolla..

    Hiljainen ääni hondalle takarivistä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #70
    Niin se Yamahan konekkin kestää kun sitä huolletaan kunnolla ja ajetaan järjellä, on tiedossa useampi YZF-R joilla on ajettu +40000km ihan perus huolloilla.

    Cebari ja ysäri on ajoasennoltaan selkeästi kyykympi kun Duke tai MT, jälkimmäiset on mukavampia ajaa taajamissa pystymmän ajoasennon takia.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #71
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Menee taas nostalgiaksi, mutta tuntuu että 80-luvun kevarit kestivät jopa paremmin.
    Ostettiin ilmajäähdytteinen 17hv CB-Twin käytettynä, 20 000km kaasu pohjassa ja sen jälkeen kone oli Brandtin mukaan yhä niin toleransseissa ettei remppa olisi ollut tarpeellinen. Tuota en oikein käsitä että miten Kotarissa on lämpöongelmia vesijäähdytteisenä. Meillä oli Honda XL125R, ilmajäähdytteinen, jolla isäukko kävi Nordkapissa ja sen vehkeen kaasu oli kyllä täysin on-off kun siinä ei ollut kuin 13hv.

    Jammun vanha LC kesti hienosti 1000km reissuja Joensuuhun ja takaisin. Öljypumpun säädin täysille tietenkin heti oston jälkeen. Mulla oli niitä vielä kaksi, josta toisen osti jonkinlaista ruokakioskia pitävä mies Mikkelistä pohjoiseen niin, että kurvasin pihaan sämpylälle, mies tuli ja kysyi: paljonko?. Heitin summan, sain sen, ja mies heitti minut sitten Mikkelin juna-asemalle.

    Jos 15hv kottarainen ei kestä vesipyssynä, niin jotain on kyllä suunnittelussa pielessä.
    Jos haluaa vain ajaa eikä ruuvata, niin Honda tai Yamaha lienee se paras ratkaisu.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  12. #72
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Jos haluaa vain ajaa eikä ruuvata, niin Honda tai Yamaha lienee se paras ratkaisu.
    Vanhemmassa YZF-R125:ssa ilmeisesti oli männänrenkaissa joku vika kun 20 000 km jälkeen öljynkulutus alkoi lähestyä polttoaineen kulutusta. Uudemmissa tuota vikaa ei ilmeisesti enää ole. Tosin nuo vanhemmat alkaa olla jo 10-vuotta vanhoja.
  13. #73
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Vanhemmassa YZF-R125:ssa ilmeisesti oli männänrenkaissa joku vika kun 20 000 km jälkeen öljynkulutus alkoi lähestyä polttoaineen kulutusta. Uudemmissa tuota vikaa ei ilmeisesti enää ole. Tosin nuo vanhemmat alkaa olla jo 10-vuotta vanhoja.
    Mun nuoremmalla pojalla oli muistaakseni -09 vuotinen YZF-R125. Myydessämme sen mittarissa oli n. 30tkm. Öljyä ei kulunut vaihtojen välillä nimeksikään. Tosin sitä kyllä huollettiinkin aika tiuhaan. Olisko öljynvaihtoväli ollut 3 tai 3,5 tkm. Suodatin myös aina. Uudesta asti oli käytetty samaa Castrolin öljyä. Voihan silläkin tietty olla jokin merkitys asiaan. Seuraava omistaja sai siitä edullisesti täysin timmikuntoisen laitteen.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  14. #74
    Ite aikoinaan omistin Yamaha DTR125R 2-tahti vehkeen jota kutiteltiin. About 50tkm ajoin 16-18v ikäsenä. Kaks mäntää meni tulivuoreks. Kulki 150 pintaan auton mittariin ja sen ja ajan kyykyt hävis lähdössä. Toki kyykyt silloin hyvään aikaan kulki pari markkaa...

    Rumahan sen ajan DT enduro oli mut kiva lelu. Pari kunnon kolariakin sattui kohdalle mut aina se siitä oikeni.

    Nykypyöristä kyllä hommaisin Duken 16-vuotiaalle. Oma mutu.
    "I don't like the alcohol but the alcohol like me"
  15. #75
    Ja todelliset huippunopeudet oli Deeteellä ~130-135kmh ja 2T ysärikyykyillä ~150-160kmh.
    RGV250:llä pääsee ehkä sitä kuulisaa "kahta markkaa" mitä piikit "meni" ennen. Ja siinä on muuten tuplatehot piikkiseen verrattuna.
    Nykypäivän nelarit kulkee +-120km/h aika helposti. Ei ihan huonosti kuitenkaan.


    Ehkäpä tuossa 20tkm Duken testissä sattui vain huonompi yksilö alle. Hyvät öljyt vaihtelee tarpeeksi usein ja vähän tuuria matkaan, niin eiköhän se kestä.
    On tuolla nettimotossa 20-40tkm ajettuja, joihin ei ilmeisesti ole tehty muuta kun korkeintaan vaihdettu uusi mäntä ja suurinpaan osaan ei välttämättä sitäkään.
  16. #76
    Tätä ketjua ja Nettimoton pyyntejä katsottuani alkaa tuntumaan siltä, että uuden ostaminen ja sitten pois myyminen kahden kesän jälkeen on fiksuin vaihtoehto, jos haluaa varmistaa katkottoman ajamisen kesäisin. Yllättävän kovia hintoja pidetään 2-3 vuotta ajetuilla laitteilla, kauppahinnat varmasti jonkin verran alle pyynnin.

    Mutta onko siis jotain perusteltua syytä olla ostamatta uutta kevaria, jos pystyisi rahat pariksi vuodeksi sitomaan kiinni?
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  17. #77
    Lainaa daddy0 kirjoitti Katso viesti
    Tätä ketjua ja Nettimoton pyyntejä katsottuani alkaa tuntumaan siltä, että uuden ostaminen ja sitten pois myyminen kahden kesän jälkeen on fiksuin vaihtoehto, jos haluaa varmistaa katkottoman ajamisen kesäisin. Yllättävän kovia hintoja pidetään 2-3 vuotta ajetuilla laitteilla, kauppahinnat varmasti jonkin verran alle pyynnin.

    Mutta onko siis jotain perusteltua syytä olla ostamatta uutta kevaria, jos pystyisi rahat pariksi vuodeksi sitomaan kiinni?
    Jonnejen raiskaamat ovat ihan arpapaliä. Jotkut ovat hyvin pidettyjä ja huollettuja ja toiset nollabudjetilla liikenteessä pidettyjä rautalankavirityksiä keulimis- ja renkaanpolttokäytöstä. Isän antamalla öljypurkin hinnalla on ostettu kaljaa (siis tositarina ja oli 2T-mopo, mikä leikkasi kiinni). Sen kun tietäisi, mikä on hyvä ja mikä ei.

    Ihanne ehkä olisi varakkaasta perheestä "tytön käytössä" ollut vähän ajettu CBR, millä likka on ajanut maalta kouluun ja viulutunnille. Huonolla kelillä ei ole tykännyt lähteä ja iskä vienyt tai mennyt bussilla. Iskä käyttänyt merkkiliikkeessä kevät- ja syyshuollossa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #78
    2-tahteri jammu kestää ajaa 145 km kyyryssä kaasu pohjassa, sitten tulppa kärvähtää ja polttaa mäntään reiän. Hondan Twin kestää 300 km, sen jälkeen tulee puolimetristä nokilieskaa pakoputkista ja kaamea käry.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19. #79
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Ihanne ehkä olisi varakkaasta perheestä "tytön käytössä" ollut vähän ajettu CBR, millä likka on ajanut maalta kouluun ja viulutunnille. Huonolla kelillä ei ole tykännyt lähteä ja iskä vienyt tai mennyt bussilla. Iskä käyttänyt merkkiliikkeessä kevät- ja syyshuollossa.
    Näin "kevaritytön" isänä voisin sanoa että näkemyksessä ehkä jotain pientä asenteellisuutta kevarilla ajaviin tyttöihin?
    Ajajana tyttö = Tyttö ei kuitenkaan aja?
    Varakas perhe = Muut eivät hanki tytölle kevaria?
    Iskä käyttänyt huollossa = Ajajana tyttö = Ei huolehdi huolloista?

    Kun luki syksyllä keskustelua viime kesän kilometreistä niin voin leuka pystyssä (= ylpeänä) todeta ettei oman tyttären ajokilometrit kaudella 2017 häpeä tällä palstalla. Niin no tosin ajossa ei olekaan CBR eikä Duke joten varmaan se selittääkin asioita... Niin ja ihan itse huolehti vielä huollotkin merkkiliikkeessä. Ettei vain synnärillä olisi tullut papereihin väärä sukupuoli...
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

    While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

    Sincerely

    The Opportunist
  20. #80
    Pientä pakinan poikasta oli viestissä. Ei mitään asenteellisuutta.

    Stereotyyppinen kiltti tyttö-> vähemmän ajettu ja/tai vähemmän raiskattu kuin jonnemopo

    Varakas perhe-> ostettu uutena ja huollettu penniä venyttämättä. Isä ei ehkä tekniikan miehiä.

    Autoissahan on se legendaarinen myyntimiehen slogan "naisen käytöstä", mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että kytkin liipattu loppuun, lommoja ja naarmuja täynnä ja ajettu autuaan tietämättömänä isoista ja pienistä vioista.

    Toisaalta joillaki naisilla on enemmän munaa kuin useimmilla miehillä, joten ei pidä yleistää. Tämä nyt vain oli tällainen sanaleikki.
    Viimeksi muokannut: B12; 23.02.2018 klo 22:43.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  21. #81
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Pientä pakinan poikasta oli viestissä. Ei mitään asenteellisuutta.

    Stereotyyppinen kiltti tyttö-> vähemmän ajettu ja vähemmän raiskattu kuin jonnemopo

    Varakas perhe-> ostettu uutena ja huollettu penniä venyttämättä. Isä ei ehkä tekniikan miehiä.
    Erikoinen stereotypia kiltistä tytöstä, ilmeisesti siis oma ei ole tuon mukaan kiltti kun ajaa paljon. Tosin sitä vartenhan pyörän alun perin halusikin. Melkoinen osa niistä jonneista näyttää ajavan ainakin tyttären kaveripiirissä vähemmän. Lienevät siis niitä kilttejä poikia?

    Ja onhan se mukava tietää että edes jollain mittapuulla on varakas. Tosin tässä tapauksessa kyllä syynä on se, että en sekaannu ammattimiesten töihin ja vastaavasti toivon että myös omaa ammattilaisuuttani kunnioitetaan omalla alallani. Ja mielellään ennen kuin se kätevä isä on raiskannut laitteen piloille ja sitten tuo sen korjattavaksi "pikku juttuna" ja mielellään ilmaiseksi. Huollot tytön pyörään on kyllä tehty mielessä kaksi näkökulmaa: Pyörä palvelee ajokauden aikana aina kun kuljettaja niin haluaa. Ja pyörän arvo seuraavaan kokoluokkaan vaihdettaessa on mahdollisimman suuri (= ostaja arvostaa sekä näkemäänsä että huoltohistoriaa).
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

    While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

    Sincerely

    The Opportunist
  22. #82
    Elä ota sitä vakavasti. Ei ollut tarkoitus tarkoittaa sinua, eikä ketään muutakaan hekilökohtaisesti. Ihan vain sitä, millainen olisi ihanteellinen käytetty piikki. Onko sitä tosielämässä olemassa vai ei, ei ole merkitystä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  23. #83
    Lainaa daddy0 kirjoitti Katso viesti
    Mutta onko siis jotain perusteltua syytä olla ostamatta uutta kevaria, jos pystyisi rahat pariksi vuodeksi sitomaan kiinni?
    Itse ei löydetty perusteltua syytä. Jos olisin ikäni korjaillut moottoreita yms ja harrastaisin rakentelua, niin silloin. Mutta tällä haavaa meillä harrastetaan vain ajamista (ja minä hiukan askartelua).

    Lainaa daddy0 kirjoitti
    Pientä pakinan poikasta oli viestissä. Ei mitään asenteellisuutta.

    Stereotyyppinen kiltti tyttö-> vähemmän ajettu ja/tai vähemmän raiskattu kuin jonnemopo
    Kaikista vastalauseista huolimatta tässä on vinha perä. Netissä on parhaillaankin ilmoitus, jossa pyörän myyntiargumenttina käytettiin (suora lainaus): "Siisti, naarmuton, vähänajettu. 1000km ensihuolto tehty. Tytön käytöstä.". Joten onko kysymys edes stereotypiasta, vaan tosiasiasta? Otetaan sata jonnepyörää ja sata tyttöpyörää ja verrataan, miten niitä on käytetty. Ennen tällaista tutkimusta ei voi olla varma, mutta pistäisin veikatessa roposet likoon sen puolesta, että tyttöpyörillä on ajettu keskimäärin vähemmän ja että ne ovat paremmassa kunnossa.

    Itse vanhempana ja moottoripyöräilyn harrastajana (jos mun kuusisatasta mopoa voi moottoripyöräksi edes lukea - mikä lie pappamopo? Sopii tosin mulle!) arvelen huolehtivani siitä, että huollot tehdään ja ylimääräiset öljynvaihdot. Ja että sisäänajoaikana ei revitellä liikoja. Eikä myöhemminkään kylmällä koneella. Poikahan ei voi ajella ilman meikäläisen elähdyttävää seuraa pariin ekaan kuukauteen...? (paitsi jos saa sen käyntiin ilman avainta...)
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  24. #84
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Otetaan sata jonnepyörää ja sata tyttöpyörää ja verrataan, miten niitä on käytetty. Ennen tällaista tutkimusta ei voi olla varma, mutta pistäisin veikatessa roposet likoon sen puolesta, että tyttöpyörillä on ajettu keskimäärin vähemmän ja että ne ovat paremmassa kunnossa.
    Emme siis odota tälle tutkimukselle kovinkaan pikaista loppuyhteenvetoa, uskallan epäillä että kestäisi melko lailla pidempään löytää tutkimukseen ne 100 "tyttöpyörää" jotka ovat aikuisten oikeasti olleet tytön ajossa. Ei siis vain myyntilauseiden perusteella

    Kahlasin itse aika pitkään ilmoituksia läpi pyörävertailua tehdessä ja pari-kolme kävin jopa katsomassa. Surullisin noista jonnepyörätapauksista oli se, että kyseinen jonne oli ostanut ja ajanut pyörää kaksi kesää oston jälkeen ja vasta kun olin paikan päällä selvisi ettei siinä ole ABSeja. Oli kyllä ostanut omasta mielestään ABSillisen pyörän ja sellaisella mielestään ajanutkin, ja myyntihintakin oli samalla perusteella vastaavia korkeampi.
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

    While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

    Sincerely

    The Opportunist
  25. #85
    Lainaa daddy0 kirjoitti
    Mutta onko siis jotain perusteltua syytä olla ostamatta uutta kevaria, jos pystyisi rahat pariksi vuodeksi sitomaan kiinni?
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Itse ei löydetty perusteltua syytä. Jos olisin ikäni korjaillut moottoreita yms ja harrastaisin rakentelua, niin silloin. Mutta tällä haavaa meillä harrastetaan vain ajamista (ja minä hiukan askartelua).
    No en keksinyt syytä ja nyt on varausmaksu maksettu ylivuotisesta Yamaha MT-125:stä. Ensimmäinen uusi pyörä tähän taloon, toivottavasti poika ymmärtää etuoikeutetun asemansa

    ps. Yamaha Center Vantaalla on laskujeni mukaan vielä kaksi ylivuotista jäljellä ja hinta oli minusta aika kohdallaan.
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  26. #86
    Lainaa daddy0 kirjoitti Katso viesti
    No en keksinyt syytä ja nyt on varausmaksu maksettu ylivuotisesta Yamaha MT-125:stä. Ensimmäinen uusi pyörä tähän taloon, toivottavasti poika ymmärtää etuoikeutetun asemansa

    ps. Yamaha Center Vantaalla on laskujeni mukaan vielä kaksi ylivuotista jäljellä ja hinta oli minusta aika kohdallaan.
    Oliko hinta alle 5 kiloo?
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
  27. #87
    ei taida nykyajan nuoriso innostua siitä uudesta hondan mankista? eivät kuulu vielä siihen nostalgiasukupolveen...?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  28. #88
    Tänne hankittu juniorille ensi kesäksi CBR125 kriteerinä luotettavuus hinta on mopoa halvempi.KTM Duke ei oikein luottamusta herättänyt TM testissä
    Yamaha fjr-02
    Paneurope -07
  29. #89
    Lainaa daddy0 kirjoitti Katso viesti
    No en keksinyt syytä ja nyt on varausmaksu maksettu ylivuotisesta Yamaha MT-125:stä. Ensimmäinen uusi pyörä tähän taloon, toivottavasti poika ymmärtää etuoikeutetun asemansa

    ps. Yamaha Center Vantaalla on laskujeni mukaan vielä kaksi ylivuotista jäljellä ja hinta oli minusta aika kohdallaan.
    Asiallisen näköinen laite. Luulisi kelpaavan nuorisollekin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  30.  
  31. #90
    Varmasti oli pojalle mieluinen hankinta tuollainen ylivuotinen Yamaha MT 125! Onnitteluni!

    Tuleehan sillä päristeltyä seuraavat 3 kesää, ainakin jos poikasi on syksypuolella syntynyt. Meillä oli kesä 2016 opetuslupaajoa ja sitten samana syksynä kortti pojan taskuun. Viime kesänä 2017 ajettiin paljon reissuja yhdessä, varsinaista jokaisen isän ja pojan laatuaikaa! Kierrettiin mm. Saimaa, joka oli tosi hieno viikon reissu. Vaikkakin heinäkuun sadetta saatiin tilaamatta niskaan "riittävä määrä". Ensi kesäksi on kaavailtu seikkailumatkaa Venäjän Karjalaan.
    Poika keräsi viime kesänä Yyperin mittariin 7 500 km. Sateisena kesänä ajoin itse vain 7 000 km.

    Syksyllä onkin sitten pojalla vuorossa kortin päivittäminen ja siirtyminen Ducati 600 Monsterin puikkoihin. Se onkin jo valmiiksi hankittu. Tämä Yamaha YBR 125 saa siirtyä tallin perälle, rahallista arvoa kun sillä ei paljoa ole.

    Pojan kanssa motoilla reissatessa palaan elävästi nuoruuteni aurinkoisiin päiviin, kun minulla oli Yamaha AS1 125 ja suuntana ikimuistoiset Imatranajot!
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen