Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Kun ei alkanut lehteä kuulumaan niin aloin etsimään tietoa. Nyt on surullinen mieli ja olo kuin kynsille lyödyllä. Oli hyvin tehty lehti klassikko pyöristä, mukavaa kerrontaa ja hienoja kuvia kamppeista räjäytyksineen. ☹️ http://www.harrastemp.fi/
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  2. #2
    en ollu koskaan kuullukaan..
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  3. #3
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Tilalle practical sportsbikes tms. ?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #4
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    en ollu koskaan kuullukaan..
    Elikkä lehden markkinointi ei ole onnistunut. 🤔
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  5. #5
    Harraste M-P lehden kotisivujen nettilaskurissa 30752 kävijää...Aika vähän.
    Itsekkin kuulin lehdestä juuri nyt.
  6. #6
    jopa siitä Klassikot lehdestä on soitettu mulle pari kertaa mutta ei mua vanhat taunukset kiinnosta, tää ois voinut olla ihan jees...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  7. #7
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    jopa siitä Klassikot lehdestä on soitettu mulle pari kertaa mutta ei mua vanhat taunukset kiinnosta, tää ois voinut olla ihan jees...
    Ehkäpä vuosikerrat tulevat vielä diginä luettaviksi edukkaasti. 🙂
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  8. #8
    Lainaa kallokas kirjoitti Katso viesti
    Elikkä lehden markkinointi ei ole onnistunut. 樂
    Ensimmäistä kertaa minäkin kuulen koko lehdestä.
  9. #9
    Kyllähän tuo opus ollu kaikkien (?) prismojen ja ärrien ja mitä näitä on lehtihyllystä bongattavissa, jo vuosien ajan

    Sinällään lopetus ei kovin iso ylläri ole, lehden valittu tyylilaji oli aika vaikea.
    Uusia tai vähän käytettyjä mopoja puikottaville tuossa ei ollut mitään.
    Vanhempien mopojen (eli niiden Harraste -MP -ikäisten) tekniikasta ja ja mallihistoriasta oli juttua, räjäystykuvastoa ym. Mutta ihan hirmusen syvälle ei sit kuitenkaan kaivauduttu.Yhdistettynä kuvauksiin aikansa pop/rock-ilmiöistä. Ja esim. militääri-asiaa välissä.
    Eli enämpi fiilistelyä skenen äärellä. Mikä ei tietysti ole huonoa. Mutta ei näköjään kantanutkaan.
    Viimeksi muokannut: TIJ; 25.01.2018 klo 00:18.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  10. #10
    pitääkin seuraavalla kerralla tutkia missä meijän Prismassa on lehtihylly

    eiks R-kioski oo alkujaan Rautakirja eli pääasiassa rautatieasemilla matkalukemista myynyt kioski josta saa nykyään enemmän kaljaa ja postipalveluita kuin lehtiä.

    tuli vaan mieleen...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  11. #11
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän tuo opus ollu kaikkien (?) prismojen ja ärrien ja mitä näitä on lehtihyllystä bongattavissa, jo vuosien ajan

    Sinällään lopetus ei kovin iso ylläri ole, lehden valittu tyylilaji oli aika vaikea.
    Uusia tai vähän käytettyjä mopoja puikottaville tuossa ei ollut mitään.
    Vanhempien mopojen (eli niiden Harraste -MP -ikäisten) tekniikasta ja ja mallihistoriasta oli juttua, räjäystykuvastoa ym. Mutta ihan hirmusen syvälle ei sit kuitenkaan kaivauduttu.Yhdistettynä kuvauksiin aikansa pop/rock-ilmiöistä. Ja esim. militääri-asiaa välissä.
    Eli enämpi fiilistelyä skenen äärellä. Mikä ei tietysti ole huonoa. Mutta ei näköjään kantanutkaan.
    Selalin kymmenkunta lehteä lävitse ja kyllä mielestäni syvälle mentiin... ( Ei kylläkään aivan joka mopon kohdalla). Milloin mikäkin on itsekunkin mielestä tarpeeksi ”syvällä”, on tietenki henk,kohtainen asia. 😬 Ainoa mikä minua lehdessä häiritsi oli takasivun mainoksen Irmeli, joka odotteli pitkästyneenä paituli päällä sohvalla Viljoa, tämän lehdenhaku reissulta, pop-rock hömppä ei. 🙂
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  12. #12
    Hattua päästä vilpittömästi erilaisille hulluillekin ajatuksille ja yrityksille.
    Niin kuolleille, kuopatuille, kuin vasta "haureina ajatuksina" muhiville.

    Se ei silti katoa mihinkään, että ihan perusteiden pikaisella hahmottamisella ja ala-asteen matikalla
    homma ei monessakaan kuviossa..... sanotaan vaikka.... kiinnosta sijoittajaa.

    "Harrastaminen"... ja varsinkin muiden rahalla harrastaminen on sitten oma juttunsa.
    Siinäkin mielessä, että kun palavampi into sijoittaa rahaa ja resursseja harrastukseen laimenee.....
    alkaa se "lappu" liikkumaan kohti luukkua aika liukkaasti.

    Ajatus on kiusallisen usein ihan hyvä.... vaikka realiteetit perimmältään puuttuisivat.
    Tällöin ei kuitenkaan kannata keskustella lopputulemasta.... ainoastaan sen ajoittumisesta.

    Life is a Bitch.... Mooses on Mooses..... ja B......
    vaikka elämä muutoin olisi kuinka ihanaa tahansa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #13
    Lehti taisi loppua luonnollisen syyn johdosta, päätekijän jättäydyttyä pois työelämästä. Tästä oli maininta ns. viimeisen numeron pääkirjoituksessa. Sinänsä sääli hyvän lehden loppuminen.
    Ei ollut jatkettu mainos tyylinen radalla viuhuu, moitimme mukitelineiden sijoittelua ja penistuen värinää 200 kmh nopeudessa jee jee..
    Rakastan ulkoilua raikkaassa pakokaasun tuoksussa.
    Kausi jatkuu koko vuoden ja parhaat ajokelit alkavat marraskuussa. Kesämotoristit ovat toki herttaisia, pullantuoksuisia..hieman nössyköitä.

    Yamaha FZR1000,Suzuki GT750,Kawasaki KMX200, Mad Croc 80cc
  14. #14
    "Kiva lehti !" ?

    Joskus huomasin lehtihyllyssä tuon lehden, eikä oikein iskenyt sisällöltään eikä visuaaliselta ilmeeltään.
    Harrastelijoiden puuhastelulta vaikutteli.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  15. #15
    Moe. No oonki ihmetelly, ku lehtee ei oo ilmestynyt vähään aikaan.

    Ko. Lehtihän oli selkeästi tehty ns. vähemmän kaupallisesti, jossa työn jälki näkyi sitten vähän kotikutoisesti. Eipä siinä mitään, kun nyt itseä nuo vanhat vehkeet sattuu kiinnostamaan niin kyllä tuo lehti hintansa haukkui ja toisaalta, kyllähän tuo lehden "oma tyyli" oli mukavaa vaihtelua. Että hyviä eläkepäiviä Henkalle ja kiitän menneistä numeroista!

    Ja sitte vähän avautumista...

    Mitä meillä on nykyään?

    - Motoykkönen, tuo kaikkien touring lehtien äiti! Lehdessä on kyllä todella hyviä reissujuttuja Ja mikä parasta, jutut on tehty enimmäkseen kotimaisin voimin. Jossain vaiheessa lopetin lukemisen, kun linja tuntui olevan, että onnistunut touring vaatii Rukkaa, Rukkaa ja vielä kerran Rukkaa. Ehkä linja on nykyään loiventunut.

    - MP-maailma (motorräd). Ennen oli hyvä lehti. Jutut tulivat enimmäkseen kotimaisilta avustajilta ja seassa oli paljon muutakin, kuin uusien pyörien koeajoja. Kun Motorräd osti MP-maailman, loppui kiinnostus ja sisältö. Tietty, jos nuo loputtomat parivertailut ja alppenmastersit kiinnostaa niin silloinhan lehti on onnistunut. Mulla vaan menee järki yrittää lukea noita loputtomia alpenmasters vertailuja. Ja minkä helvetin takia ne ulkomaalaiset toimittajat änkeävät selfieitään joka juttuun?

    Joku numero sitten Janne Huhtala sanoi, että koko Alppenmasters on väärin markkinoitu ja väärin ymmäretty tuote. Antakaa nyt muutki kommenttia lehdestä, mutta mun mielestä tuo Alppenmasters on ihan perseestä!

    Ja ymmärrystä Jannelle, ilmeisesti lehdessä on julkaistava se, mitä Saksasta käsketään.

    Bike- En oo lukenut kymmeneen vuoteen lehteä, eli en tiedä julkaisun nykylinjoja.

    Alibi- julkaisee satunnaisia artikkeleita erilaisista prätkäkerhoista.

    Tällä hetkellä mulle tuo aiemmin mainittu Klassikot tarjoaa kaikista parhaimman vastineen rahalle. Kun nyt nuo 60-80 luvun vehkeet sattuvat kiinnostamaan Taunuksista Hondiin ja muihin "aikakauteni" tuotteisiin niin voi sanooo, että joka artikkeli tulee luettua.

    Toki, makuja ja lukijoita on joka junaan ja toivottavasti joka julkaisulle kuluttajia löytyy. Painetun median julkaiseminen ei tänä päivänä varmastikaan ole mikään kultakaivos...

    Terv. Ile
    Viimeksi muokannut: ileumi; 23.03.2018 klo 12:04.
  16. #16
    Harraste MP:n loppuminen on harmillista. Se tuli kyllä aina luettua jokseenkin kannesta kanteen, toisin kuin useimmat motolehdet.

    Paras on jäljelle jääneistä minusta Moto Ykkönen. Siinä parasta ovat juuri matkailujutut, erityisesti olen siitä lukenut viime aikoina Venäjän Karjalaan suuntautuneista matkoista. Saano tekee hyvää ja luettavaa jälkeä myös mototesteissään. Liekö kokemani ymmärrys johtuu siitä, että edustamme hänen kanssaan samaa ikäpolvea.

    Saksalainen ( ei kotimainen) Motorrad on hyvä. Toisin viime vuosina jotenkin muuttunut...vaikeampi löytää kiinnostavia juttuja kuin ennen. Mutta sen avulla pysyy kartalla siitä, mitä mp-alalla tapahtuu.

    Saksalainen MO on taas motolehtien Jallu. Pääpaino on kuvissa, jotka ovatkin laadukkaita. Ja ihan siinä luettavaakin on, joskaan ei sellaista insinööritekstiä kuin Motorradissa.

    Bike on niille, jotka rakastavat ruotsalaista takapyörälläajoa. Ei mulle.

    Tuleehan mulle Kopterikin! Vähän niin kuin kannatussyistä, kun sellaista vielä jaksetaan kerran väsätä. Muuten prätkien rakentelu ei oikein ole mun juttuni enää.
  17. #17

    Tällä hetkellä mulle tuo aiemmin mainittu Klassikot tarjoaa kaikista parhaimman vastineen rahalle. Kun nyt nuo 60-80 luvun vehkeet sattuvat kiinnostamaan Taunuksista Hondiin ja muihin "aikakauteni" tuotteisiin niin voi sanooo, että joka artikkeli tulee luettua.

    Toki, makuja ja lukijoita on joka junaan ja toivottavasti joka julkaisulle kuluttajia löytyy. Painetun median julkaiseminen ei tänä päivänä varmastikaan ole mikään kultakaivos...
    Eikös noilla spekseillä Pöpilisti (Mobilisti) olis oikee tuote luettavaksi?

    Mut tosin että lehtien luku on ainakin itellä pitkälti korvautunut YouTube- katselulla.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  18.  
  19. #18
    Lainaa Vespister kirjoitti Katso viesti
    Tuleehan mulle Kopterikin! Vähän niin kuin kannatussyistä, kun sellaista vielä jaksetaan kerran väsätä.
    Minullekin. Hyvin tehty, hyvälaatuiset kuvat ja mukavia juttuja. Ilmestynyt yhtäjaksoisesti vuodesta 1992. Itse luen mielenkiinnolla, vaikka en rakentaja olekaan. Onhan siinä myös prätkähistoriallisia juttuja ja musahommia ym. skeneen liittyvää.

    Harraste-MP -lehteä taisin yhden numeron ostaa silloin kun se alkoi ilmestyä ja joskus lehtipisteessä selasin. Luotaantyöntävä ulkoasu ja jonkunlainen sekavuus toivat mieleen harrastelijamaisen tekeleen pikemmin kuin oikean lehden. Ei jaksanut enempää kiinnostaa.

    Mobilisti, Retro Auto Moto ja Klassikot luen myös. Kahdesta viime mainitusta mulla on kaikki ilmestyneet numerot tallessa, Mobilisteista taitaa puuttua jokunen -79-80 -numeroista mutta -81 alkaen kaikki ilmestyneet löytyy. Retro Auto Motossa paljon prätkäjuttuja. Klassikoissa aiheet kiinnostavat mutta silloin tällöin tuntuu että innostus korvaa faktojen tarkistamisen.