Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Powerissa on taas Hero 5 black tarjouksessa, ja taas kävi mielessä että pitäiskö ostaa. Millaista kuvanlaatua noista saa stillkuvina? Onko vääristymää linssin vuoksi tms ? Monesti jää kuvat ottamatta normikameralla kun tilanne on ohi ennenkuin kameran tai kännyn saa esiin. Tuossa on ääniohjauskin, toimiiko se kiitettävästi ?
    Tomi
  2. #2
    Still-kuvat ovat hyviä ja linssin laajakuvaisuuden voi valita kosketusnäytöltä. Esim linear-asennossa varsin luonnollisia kuvia.

    Kamera on melko painava ja vakio kiinnityskehikko joustaa, eikä itse kamerassa ole kiinnityskierrettä. Sen vuoksi en ole täysin tyytyväinen videoihin rata-ajossa. Tärinänvaimennus ei pysty kompensoimaan nopeaa värinää.
  3. #3
    Minulla Hero 4 Black kypärän leukaosassa kiinni. Kuvaa hyvin, ei tärise. Tuolla yhdistelmällä ei kai radalle kyllä ole asiaa
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  4. #4
    Hero5:lla kuvattu RAWna ja kehitetty Lightroomissa
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  5. #5
    Lainaa DizzySpell kirjoitti Katso viesti
    Hero5:lla kuvattu RAWna ja kehitetty Lightroomissa
    Korpudden?
    S
  6. #6
    Lainaa TomiV kirjoitti Katso viesti
    Onko vääristymää linssin vuoksi tms ? Monesti jää kuvat ottamatta normikameralla kun tilanne on ohi ennenkuin kameran tai kännyn saa esiin. Tuossa on ääniohjauskin, toimiiko se kiitettävästi ?
    Ei ole aloittajan kysymä laite, eikä pelkkä action kamerakaan, mutta tuossa muutama NUVIZilla napattu kuva. Kaikki kuvat siis lennosta otettu eli sen osalta kantaa tuohon kysymyksen jälkimmäiseen osaan. Varsinaisia ajokuvia tulee harvakseltaan ja silloinkin väärästä kohtaa, jollei ole nappi peukalon alla koko ajan.
    Kuvia ei ole käsitelty muutoin kuin resoluutiota pienentämällä ja poistamalla pari yksityiskohtaa







    www.ridenuviz.com
  7. #7
    Sopivalla suljinajalla sais upeita ratatai ajokuvia ihan hitaalla sarjakuvauksella per setti. Oma hero3 ei vaan tue moista.
    Testi
  8. #8
    Lainaa sikaolmi kirjoitti Katso viesti
    Korpudden?
    Jep.
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  9. #9
    itteäki kiinnostaisi kamera jonka saisi kiinni pyörään tai mahd kypärään ja esim tangossa olevalla kaukosäätimellä saisi napattua kuvan. kun tahtoo mennä hyviä maisemia ohi kun ei koko aikaa viittis pysähelläkkään.

    liekkö tommosta kameraa olemassakaan. niin ja akunkinhan pitäs kestää aikalailla koko päivä toki jos 12v virransyöttö löytyy niin sehän riittäs.
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  10. #10
    ^ Haittaisko jos siinä kypärässä olisi myös näyttö ja GPS navigaattori sen kameran lisäksi, ja sillä tangossa olevalla säätimellä voisi hallita navigaattoria, kameraa/videokameraa ja puhelimesta puheluita, musaa ja Sirin/Google Now:n kautta mitä nyt milloinkin sattuu keksimään, näkisi näytöltä koko ajan mitä on tekemässä/meneillään (ajoreitti ja ohjeet, nopeus, kuvaus päällä/pois/kameran suuntaus, kuka soittaa, kenelle soittaa jne) ja juteltua kyytiläisen (BT) kypäräpuhelimeen?
    Akku kestää normi navigointia/kuvien ottoa joku 7-8h ja on käyttäjän vaihdettavissa.

    Eli oliko NUVIZ tuttu laite?

    Mainitaan taas kuitenkin, että työskentelen NUVIZilla, joten lukija voi käyttää haluamaansa suodatusta lukulaseissaan.
    www.ridenuviz.com
  11. #11
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    itteäki kiinnostaisi kamera jonka saisi kiinni pyörään tai mahd kypärään ja esim tangossa olevalla kaukosäätimellä saisi napattua kuvan. kun tahtoo mennä hyviä maisemia ohi kun ei koko aikaa viittis pysähelläkkään.

    liekkö tommosta kameraa olemassakaan. niin ja akunkinhan pitäs kestää aikalailla koko päivä toki jos 12v virransyöttö löytyy niin sehän riittäs.
    Itselläni perus hero4silveri oli säädetty ottaan 5sek välein fotoja + videoo samaan aikaan. Klikkasin päälle tuon aina kun tuli sellaselle seudulle että fotoo ja kuvaa halus talteen.
    tietty gopro:n voi säätää pelkille kuvillekkin ja ruuvaa kaukoohjaimen vaikka ohjaustankoon ja ottaa kuvan vaan kun haluaa

    oikein hyvin rokkaa gopro tuohon puoleen. Omassa kypärässä kamera leuassa kiinni, tietty kuvaillessa joutuu pohtiin hieman ettei ihan kauheesti päätä vispaa eestaas kun kuvia pitäs saada
    ***
  12. #12
    itse käytän vaan Garminin kameroita, nopee kuvan otto ja Gepsi kaupanpäälle.
  13. #13
    Lainaa makehut kirjoitti Katso viesti
    itse käytän vaan Garminin kameroita, nopee kuvan otto ja Gepsi kaupanpäälle.
    gps kyl varmaan ihan jees lisäpulikka.. mulla google photos sivuilla (google drivessä filet) melkein joka kuvassa, otettu millä tahansa laittella, tuntuu löytyvän gps tiedot myös, tajusin vasta että google tunnistaa puhelimeni sijainnin, ja lisää kuviin gps tiedon tuohon perustuen ... joten tuo GPS puoli hanskaantuu tuolla
    ***
  14. #14
    Lainaa -Aki- kirjoitti Katso viesti
    Itselläni perus hero4silveri oli säädetty ottaan 5sek välein fotoja + videoo samaan aikaan. Klikkasin päälle tuon aina kun tuli sellaselle seudulle että fotoo ja kuvaa halus talteen.
    tietty gopro:n voi säätää pelkille kuvillekkin ja ruuvaa kaukoohjaimen vaikka ohjaustankoon ja ottaa kuvan vaan kun haluaa

    oikein hyvin rokkaa gopro tuohon puoleen. Omassa kypärässä kamera leuassa kiinni, tietty kuvaillessa joutuu pohtiin hieman ettei ihan kauheesti päätä vispaa eestaas kun kuvia pitäs saada
    eli go prohonko saa kaukosäätimen millä voi napsasta kuvan halutessaan ? tuohan ois kätevä. kuinkas akun kesto valokuvamoodissa ?

    ite oon ihan pihalla näistä kameroista
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  15. #15
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    eli go prohonko saa kaukosäätimen millä voi napsasta kuvan halutessaan ? tuohan ois kätevä. kuinkas akun kesto valokuvamoodissa ?

    ite oon ihan pihalla näistä kameroista
    https://www.gigantti.fi/product/kame...e-kauko-ohjain

    mulla lisäakulla nin antaan fullhd 60fps videoo joku 4h kuvaa.... valokuvamoodissa luulen että ekana loppuu muistikortti kuin akku

    remotehan on siitä hauska että se ohjaa montaa gopro:ta samaan aikaan... jos vaikka yksi kuvaa videoo pultattuna pyörään jonnekkin ja toinen kuvaa fotoja jossain muussa kohti

    näin pitäs ainakin muiden puheiden mukaan toimia . , en itse remotee omista, klikkaan aina vaan kameran isoo painiketta niin se herää ja alkaa kuvaa... ajellessa tuo ihan kätevä, saa sammutettua naks ja päälle taas naks
    ***
  16. #16
    Itsellä on Garminin kamera kypärässä, ja kauko-ohjain peukalon ulottuvissa. Tyytyväinen olen ollut. Yleensä teen reissuista valokuvakirjan, ja ainakin siihen tarkoitukseen minusta ovat riittävän hyvän laatuisia kuvia.
  17. #17
    no onhan näköjään nuita pitääpä käydä tutustumassa.
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  18.  
  19. #18
    Just tilasin eBayn kautta orkkis GoPro kaukosäätimen, vähän alle 30 Puntaa. Aika monta näyttää ostaneen ja asiakastyytyväisyys lähes 100%, joten ei kait siinä... Yleensä tavara tulee kiinastakin nopeammin kuin suomen postilla naapurikylästä

    https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_f...E-002&_sacat=0
    BMW K1200rs