Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Olisko porukalla tietoo millainen vehe olis Ducatin multistrada 1000 ,jotain tarveis keksiä kun ei xx kans oikein tuu ajettua jostain syystä ,ehkä vaihto auttais  tai miksei triple,ktm , tuono
    Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  2. #2
    Oma kokemus oli pyörästä niin hyvä, että minkään pyörän vaihtoa en ole katunut niin paljon. Tyhmyyksissäni vaihdoin uuteen 1200 Multiin.

    Hyvä ajaa, perusvarma tekniikka, passeli ajoasento, hyvä kate, hyvät valot...

    Etenkin 2005 vuosimallista eteenpäin suosittelen, tuolloin tuli pieni facelift, jossa uusi kate, istuin, sivujalka ja muuta pientä kivaa.

    Ominaisuuksina myös bensamittari, joka ei tiennyt mistään, ja ilmeisen etanolille herkkä muovitankki (--> vain 98:ia tankkiin). Ekan kanssa oppii elämään, ja jos tankki on ollut turvotakseen, on se turvonnut jo

    Suosittelen
  3. #3
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    Olisko porukalla tietoo millainen vehe olis Ducatin multistrada 1000 ,jotain tarveis keksiä kun ei xx kans oikein tuu ajettua jostain syystä ,ehkä vaihto auttais  tai miksei triple,ktm , tuono

    koitas hakua tai kookleta se härveli , tääl oli muistaakseni joku kauhee itku sellasesta joku vuosi sitten
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  4. #4
    Se itkijä olisi löytänyt valittamista myös suomen järvien vähäisyydestä, kannattanee suhtautua varauksella. Onhan Italialaisissa Italialaisuuksia mutta vaikea 2V-Desmon ympärille on huonoa pyörää tehdä.
  5. #5
    Koitin etsiä juttuja mutta todella vähän oli ,olis 04 myynis kohtuu hintaa ,tarvii varmaan odotaa keväseen et pääsee testaa hauskaks vehkeeks kehuttu
    Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  6. #6
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Mitään en osaa härvelistä sanoa, mutta eipä sitä ekaa multia tule henkka ihan joka kylällä vastaan. Rohkea mies.

    Ovatko työkalut alkaneet Hondan aikakaudella kerätä ruostetta, kun toivelistalla on Fiiattia, Ducatia ja Kotaria?

    Gen1 Tuonoja on vitun huonosti muuten myynnissä.

    Käy ihmeessä testaamassa. Sillähän se moottorin luonne selviää.

    Toivottavasti allekirjoittanut löytää energiaa vetää muutaman letkan ens kesänä. Ratailu ja enska vievät aikaa, ja töissäkin pitäis olla
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #7
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    Olisko porukalla tietoo millainen vehe olis Ducatin multistrada 1000 ,jotain tarveis keksiä kun ei xx kans oikein tuu ajettua jostain syystä ,ehkä vaihto auttais  tai miksei triple,ktm , tuono
    2-venttiilisistä ei o kokemusta mutta 1098sf:llä noin 50000 ja ms1200:lla 33000 km. Tekniikassa ei ole ollut valittamista. Kuivakytkin menee vaihtoon 24000 välein. Itse en sen kilinää osaa arvostaa, jotkut siitäkin tykkää.

    Vanhempaa multia olen kyllä kokeillut, kone on miellyttävä ja vetää auliisti alemmiltakin kierroksilta (tietty v2 rytkyttää jos liian alhaalta yrittää). Hyvät käyttöominaisuudet. Yläkierrosten parkaisu puuttuu, joka kyllä löytyy tosta sf:stä, ms1200:ssa on 4000-6000 k alueella enemmän voimaa mutta se ei hengitä yhtä vapautuneesti yläkierroksilla kuin sf.

    Ds1000:n sivutuki ei ole tukevin mahdollinen ja sen kärki jää melko lähelle pyörän keskilinjaa. Sen kanssa pärjää kun sen tietää ja tarkistaa sen huollossa. Kuivakytkin noudattanee samaa vaihtoväliä kuin sf:ssä. Yhteen laitettiin lämpökahvat, katteita joutuu purkamaan pois aika paljon jos johonkin pitää päästä kiinni. Jos budjetti antaa myöten, katsoisin kyllä 1200-koneisia. Uusi ms950 vaikuttaisi kans hyvältä mutta ne on vielä hinnoissaan.

    Vannekoosta johtuen ms on kyllä asvalttipyörä. Soralle tarvittaisiin isompi etunen ja kapeampi takanen. Tai kyllä sillä soralla ajaa, mutta sellaiseen fiilikseen ei kyllä pääse kuin kotarin 1190r:llä.

    Kokeile ihmeessä noita nakuja. Kotimaan kurvailuissa nekin on jees ja erilaisia kuin xx. Kyllä niilläkin matkaa tekee, itekkin heitin sf:llä 3 Euroopan reissua.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 06.01.2018 klo 13:28.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  8. #8
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mitään en osaa härvelistä sanoa, mutta eipä sitä ekaa multia tule henkka ihan joka kylällä vastaan. Rohkea mies.

    Ovatko työkalut alkaneet Hondan aikakaudella kerätä ruostetta, kun toivelistalla on Fiiattia, Ducatia ja Kotaria?

    Gen1 Tuonoja on vitun huonosti muuten myynnissä.

    Käy ihmeessä testaamassa. Sillähän se moottorin luonne selviää.

    Toivottavasti allekirjoittanut löytää energiaa vetää muutaman letkan ens kesänä. Ratailu ja enska vievät aikaa, ja töissäkin pitäis olla
    Joo jotain tällästä on tapahtunut ,oikean ottaa päähän xx hemmetin hyvä pyörä mutta jokin vialla kun kesällä tai itseasiassa syksyllä tuli visiin kolmetuhat kilsaa mistä kaveri ajo 700 km juhannuksena ,gen 1 tuonoo oon kyl ihastellut siita asti kun su pyörän näin ,viros olis 2500e yksi ,en tiedä tarvii kattoo jos sais innostuksen takaisin vai pyörän vaihdolla 😆
    Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  9. #9
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    2-venttiilisistä ei o kokemusta mutta 1098sf:llä noin 50000 ja ms1200:lla 33000 km. Tekniikassa ei ole ollut valittamista. Kuivakytkin menee vaihtoon 24000 välein. Itse en sen kilinää osaa arvostaa, jotkut siitäkin tykkää.

    Vanhempaa multia olen kyllä kokeillut, kone on miellyttävä ja vetää auliisti alemmiltakin kierroksilta (tietty v2 rytkyttää jos liian alhaalta yrittää). Hyvät käyttöominaisuudet. Yläkierrosten parkaisu puuttuu, joka kyllä löytyy tosta sf:stä, ms1200:ssa on 4000-6000 k alueella enemmän voimaa mutta se ei hengitä yhtä vapautuneesti yläkierroksilla kuin sf.

    Ds1000:n sivutuki ei ole tukevin mahdollinen ja sen kärki jää melko lähelle pyörän keskilinjaa. Sen kanssa pärjää kun sen tietää ja tarkistaa sen huollossa. Kuivakytkin noudattanee samaa vaihtoväliä kuin sf:ssä. Yhteen laitettiin lämpökahvat, katteita joutuu purkamaan pois aika paljon jos johonkin pitää päästä kiinni. Jos budjetti antaa myöten, katsoisin kyllä 1200-koneisia. Uusi ms950 vaikuttaisi kans hyvältä mutta ne on vielä hinnoissaan.

    Vannekoosta johtuen ms on kyllä asvalttipyörä. Soralle tarvittaisiin isompi etunen ja kapeampi takanen. Tai kyllä sillä soralla ajaa, mutta sellaiseen fiilikseen ei kyllä pääse kuin kotarin 1190r:llä.

    Kokeile ihmeessä noita nakuja. Kotimaan kurvailuissa nekin on jees ja erilaisia kuin xx. Kyllä niilläkin matkaa tekee, itekkin heitin sf:llä 3 Euroopan reissua.
    Ok eli on tutustumisen arvoinen peli ,toisaalta duke 990 tai sm 950 kiinnostais no tarvii oottaa kevättä ja lähtee kokeilee
    Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  10. #10
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    Ok eli on tutustumisen arvoinen peli ,toisaalta duke 990 tai sm 950 kiinnostais no tarvii oottaa kevättä ja lähtee kokeilee
    Kotarin valikoimasta löytyy myös 990 SMT, jollainen myös omasta tallista löytyy. Ihan mahtava pyörä, vaikkakin Kotarin omistaminen tiettyä mielenlaatua selvästi vaatiikin. Itsekin vielä opettelen japsien jälkeen. Toisaalta taitaa noissa Ducateissakin olla omat oikkunsa.
    Triumph Tiger XC -11

    Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
  11. #11
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    Joo jotain tällästä on tapahtunut ,oikean ottaa päähän xx hemmetin hyvä pyörä mutta jokin vialla kun kesällä tai itseasiassa syksyllä tuli visiin kolmetuhat kilsaa mistä kaveri ajo 700 km juhannuksena ,gen 1 tuonoo oon kyl ihastellut siita asti kun su pyörän näin ,viros olis 2500e yksi ,en tiedä tarvii kattoo jos sais innostuksen takaisin vai pyörän vaihdolla 
    Xx on tasaisen hyvä kaikin puolin, mutta samalla vähän tylsä. Särmää ja haastetta puuttuu. Jäis mullakin talliin, mutta jotkut tykkää kovastikin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #12
    voihan xx:n jättää muutenkin talliin jos toista katselee. ei vaihdossa kuitenkaan hirveitä enää saa.. ottaa vaikka myöhemmin siitä projektin tms jos siltä tuntuu.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  13. #13
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Xx on tasaisen hyvä kaikin puolin, mutta samalla vähän tylsä. Särmää ja haastetta puuttuu. Jäis mullakin talliin, mutta jotkut tykkää kovastikin.
    En kans keksi muuta et on vaan niin tylsä ja hyvä tietyllä tavalla toimii matkas mutkas soralla ym ,no toivottavasti löydän jonkin vaihto ehdon😁😁
    Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  14. #14
    Jos olisin siun housuissasi niin miettisin myös Nudaa ja kävisin myös paikan päällä katsomassa ja koeajamassa.
    Nettimotossa on yksi siisti myynnissä ja näkyy hintaakin olevan juuri tarkistettu pikkasen. Edelleen olen sitä mieltä että sen vm. pitäisi olla -12 eikä -11, sitähän valmistettiin -12-13. Voisi riemu ja ratto löytyä sitä kautta tai sitten pitää unohtaa asfaltti ja siirtyä soralle.
  15. #15
    Itsellä kokemusta 2005 Multistrada 1000DS:sta. Mun mielestä ajovalot ei olleet kovinkaan kummoiset ja suurin syy miksi luovuin pyörästä oli starttaamisen kanssa pelleily. Siinähän on servostartti ja laitoin lisämaadoituksia ja vaihdoin lipoakun mutta tuntui että varsinkin kylmillä ilmoilla sai jännittää käynnistyykö vai ei. Muuten kyllä tykkäsin pyörästä kovasti.
    Yamaha FJ1200-92 ex:Yamaha FZ1-S 2007,Ducati Multistrada 2004,Ducati ST2 2002,Kawa Z1000 2004,Kawa Zephyr 750 1993
  16. #16
    Jos ei mene liian kalliiksi niin DVT1200. Tehty 2015 alkaen. Muuttuva-ajoituksellisen nokka-akselin takia repii hyvin jo matalammilla kierroksillakin. Paras pyörä millä itse olen ajanut. Sopii sekä pieneen pyöritykseen että matka-ajoon kaks päällä. Kun vaihdoin VFR1200 tähän huomasin miten paljon pienempi paino vaikuttaa ketteryyteen.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  17. #17
    Hinnat pompaa mulle likaa .koitan pysyä tossa noin kolment tonnin pudjetissa ja alle niin ei tipu korkeelt ja jos käy jotain nii oe harmita ym 😁
    Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  18. #18
    SMTlle suositus täältäkin 7-9 ke hintaluokassa, jopa ärsyttävän hyvä kun ei vastaavaa näppärää tonnista tällä hetkellä ole kaupan, ja perusajo-ominaisuuksien puolesta 2017 vastaavan mallisista pyöristä ei juuri kokonaisuutena parempaa löytynyt sekalaiseen ajoon. Multi 1200 vaihtuu jos talous jossain vaiheessa sallii. Toki tuossa hintaluokassa 3 ke tuo Multi 1000 olis nyt tosi spesiaalin näköinen, vaikka aikoinaan näytti rumahkolta. Tuleeko noihin myös se yli 1000e jakohihnan vaihto tiuhaan? Tämä on tähän mennessä vienyt ostohalut Ducateihin. Cagiva tai vastaava tais olla vastaava vanha tonninen kuin Duksu, mutta harvinainen.
    Ducati Multistrada 1200S
    Ktm 990 SMT 2011
    Street Triple R 2013 ex
    Street Triple R 2011 ex
  19. #19
    Ducatiin joo pitäs vaihtaa hihnat kahen vuoden välein mutta alkuperäsenä hihnat makso muistaakseni 130€ ja vaihtotyökään ei ammattilaisella olis maksanu ku 50€. Tein kuitenki itte ja noihin 2 venttiilisiin se ei tosiaan kummonen homma oo. Mulla siis monster samalla koneella ku toi vanha multistrada.
  20. #20
    Edellisen sarjan 2v desmoon vaihtoi remmit vartissa parkkiksella ilman ylimaagin tutkintoa. DS:ssä taisi remmin kireysarvo olla herzeinä, mutta siihen taisi olla joku kännyäppi mittaamaan. Homma on siis helppo.
  21. #21
    Hihnoja enemmän pitäisin huoltorasitteena kuivakytkintä joka näköjään pitää vaihtaa sen 24tkm välein. Se on sen tonnin reikä. Uudemmissa on onneksi märkäkytkin. Itse pidän sitä parempana vaikka jotkut tykkää kilinästä. Toki jos kilinää tahtoo niin voihan sitä sopivaan paikkaan ripustaa kulkusia, vaikka Ducatin L-moottorissa ei juurikaan ole värinöitä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  22. #22
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Hihnoja enemmän pitäisin huoltorasitteena kuivakytkintä joka näköjään pitää vaihtaa sen 24tkm välein. Se on sen tonnin reikä. Uudemmissa on onneksi märkäkytkin. Itse pidän sitä parempana vaikka jotkut tykkää kilinästä. Toki jos kilinää tahtoo niin voihan sitä sopivaan paikkaan ripustaa kulkusia, vaikka Ducatin L-moottorissa ei juurikaan ole värinöitä.
    Moro, tulipa myytyä oma Yammu pois ja tuommosta -07 1100ässää olen vähän kuolannut. Kyseisessä mallissa on jo märkäkytkin joten kalleimmat huollot jos teettää on venttiilien tarkastus/säätö 12tkm välein ? Ja hihnojenvaihto 24tkm/2v? Mitenkäs tuo servostartti? Miten eroaa muista? Ilmeisesti multistrada.net on paikka minne kannattaa rekisteröityä. Kiitos etukäteen vastauksista. Ja 1200 malliin ei budjetti veny tiedoksi vain heh
    Triumph Speed Triple 955i - 04
    Ex.Ducati Multistrada 1100s -07
    Ex.Yamaha MT-01 -05
    Ex.Buell M2 Cyclone -01
  23. #23
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Hihnoja enemmän pitäisin huoltorasitteena kuivakytkintä joka näköjään pitää vaihtaa sen 24tkm välein. Se on sen tonnin reikä. Uudemmissa on onneksi märkäkytkin. Itse pidän sitä parempana vaikka jotkut tykkää kilinästä. Toki jos kilinää tahtoo niin voihan sitä sopivaan paikkaan ripustaa kulkusia, vaikka Ducatin L-moottorissa ei juurikaan ole värinöitä.
    Miksi kuivakytkin pitää vaihtaa 24 tkm välein? Minulla se on kestänyt jo 78 000 km.
  24. #24
    Lainaa compact_d kirjoitti Katso viesti
    Miksi kuivakytkin pitää vaihtaa 24 tkm välein? Minulla se on kestänyt jo 78 000 km.
    Kuulemma kellon sakaroihin kuluu kolot joihin levyt takertaa eikä kytkin toimi enää sujuvasti. Itse en pannut merkille vielä puutteita kytkimen toiminnassa, mutta kun pyörä kerran oli huollossa niin annoin vaihtaa. Itse kitkapalat kyllä kestää. Saattaa olla että tässä oli ns. huollon markkinointia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  25. #25
    Huolto-ohjelmaa voi lukea monella tavalla.
    Moottoriöljyn vaihto 3000km välein ja suodatin joka toisen öljynvaihdon yhteydessä.
    Omassa Tuksussa (900ie) pitäs keulaöljyt ja ketjurataspaketti vaihtaa 10 000km välein.
    Kaasuläppäkoteloihin pitäisi kurkata 5 000km välein, mutta ilmansuodatin vaihdetaan vain 10 000km välein.
  26. #26
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Huolto-ohjelmaa voi lukea monella tavalla.
    Moottoriöljyn vaihto 3000km välein ja suodatin joka toisen öljynvaihdon yhteydessä.
    Omassa Tuksussa (900ie) pitäs keulaöljyt ja ketjurataspaketti vaihtaa 10 000km välein.
    Kaasuläppäkoteloihin pitäisi kurkata 5 000km välein, mutta ilmansuodatin vaihdetaan vain 10 000km välein.
    Kuulostaa siltä että speksit on ilmailupuolelta...
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27.  
  28. #27
    http://mts.bijna-online.be/wsm/en/MT....1.html#787108

    Tuossa ainakin 1000/1100 multin huoltotaulukko.
    Triumph Speed Triple 955i - 04
    Ex.Ducati Multistrada 1100s -07
    Ex.Yamaha MT-01 -05
    Ex.Buell M2 Cyclone -01