Tulokset 1:st 29:een 29:sta
    Tarvitsisin aihetta paremmin tuntevien neuvoja, kun ensi kevn ajatuksena ajaa moottoripyrkortti ja hankkia ensimminen pyr. 2-pyrisill ajokokemusta on "reilustikin", mutta ne on 20 vuotta sitten mopoajoilta ja lomareissuilta vuokratuista 125cm3 skoottereista. Eli siis moottoripyrist se on nolla ;)

Aihetta on varmaan ksitelty paljonkin mik olisi sopiva ensimminen pyr, mutta mulla mausteena asiassa on se, ett olen 192cm pitk, joten monet pienemmt pyrt tuskin sopivat. Ihan ergonomiankin takia, mutta en myskn haluaisi nytt jttilis-gorillalta sen selss

Mieltymyksist sen verran, ett haluaisin sporttisen pyrn, joskaan en vlttmtt ihan kyykky. Kytt olisi kuitenkin puhdasta huviajoa maanteill ja pienemmill mutkateill. Sen verran mit olen katsonut niin esimerkiksi kawasaki z1000 miellytt silm paljon, mutta tosiaan....ensimmist pyr hankkimassa. Toinen kiinnostava oli kawasaki z800, mutta luin jostain ulkomaiselta forumilta, ettei oikein pitklle kuskille istuisi.

Joten vinkkej kaipaisin, koska nyt ei oikein tied edes mit hakea.
    Mink ikist (= hintaista) pyr olet ajatellut?

Kawaan mieltyneen esim ZX9-R on erittin vlj ja ajoasennoltaan pysty sporttipyr.
    Tll saa aika hyvn kuvan eri merkkien ja mallien soveltuvuudesta omille mitoille: http://cycle-ergo.com/

On ainakin toiminut itselle omia pyri miettiess kun pituutta on saman verran kuin sinullakin.
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

Sincerely

The Opportunist
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Sstn arvuuttajan nppist, joten heitetn tlt SuperDuke 990.

Toinen voisi olla Kawa 12R.

Muitakin on, muttei tyhjennet pajatsoa kaikilta.

No sen verta tyhjennetn, ett jos ergo on kohtuu OK, niin tarvikeklipareilla, jalkatappisarjalla ja satulan muokkauksella tulee tip top.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Herra Heinkuu unohti rrn 990 perst.
    This is my KTM. There are many like it, but this one is mine.
    Enduro rescue team
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Herra Heinkuu unohti rrn 990 perst.
    Meen miettimn tekosiani hetkeksi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    990 Superduke R:st puhuttaessa pit erottaa ensimminen 2007-2008-malli, joka oli ihan sikaraju. Sit sitten pehmenneltiin, kunnes viimeinen versio (josta ei muuta kuin R-mallia saanutkaan) oli en aika nihkesti R-merkintns arvoinen.

Eli sit ekaa versiota en suosittele yhtn kenellekn ekaksi pyrksi.

EDIT: niin ja luepa tuo mun allekirjoitus.
    Jos mietit, mik pyr pitisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minkin tekisin.
    Kiitoksia vastauksista.

Tuohon omaan aloitukseen korjauksena, ett tarkoitin kawan z900 mallia...olin nkjn kirjoittanut z1000. Tied onko sellaista olemassakaan

Pyr saisi olla mahdollisimman uudehko. Perus yllpitoa kummempaan laittoon ei ole paikkaa eik osaamista.
    Budjetti on noin 10ke luokkaa. Jos 8 tonnilla selvi niin hyv, mutta olen valmis laittamaan 12 jos lytyy se ylitse muiden -malli.

Sit itsekin mietin, ett onko esim. tuollainen z900 aloittelijalle liian "raju" pyr vai onko sill mys noobien miellyttv ajella. Tehoja on varmasti enemmn kun tarvitsen, mutta mun tapauksessa kyseess kuitenkin on jrkev aikuinen....oikeesti
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    ^
    Ei ole liian raju. Kyll kone kertoo hyviss ajoin, milloin ollaan lhdss ravista laukalle, ja kuski tekee sitten ptkset.
    02 Mille R
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    990 Superduke R:st puhuttaessa pit erottaa ensimminen 2007-2008-malli, joka oli ihan sikaraju. Sit sitten pehmenneltiin, kunnes viimeinen versio (josta ei muuta kuin R-mallia saanutkaan) oli en aika nihkesti R-merkintns arvoinen.

Eli sit ekaa versiota en suosittele yhtn kenellekn ekaksi pyrksi.

EDIT: niin ja luepa tuo mun allekirjoitus.
    Trumpan Triple on taatusti hyv pyr. Mutta 192 senttisen kuskin alla se nytt kyll todella miniatyyrilt
    Lainaa Kaffemi kirjoitti Katso viesti
    Trumpan Triple on taatusti hyv pyr. Mutta 192 senttisen kuskin alla se nytt kyll todella miniatyyrilt
    Mit sitten?
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Mit sitten?
    Tt sitten: "Ihan ergonomiankin takia, mutta en myskn haluaisi nytt jttilis-gorillalta sen selss"

Noin siis kysyj...
    Tt sitten: "Ihan ergonomiankin takia, mutta en myskn haluaisi nytt jttilis-gorillalta sen selss"

Noin siis kysyj...
    Sli tm ajattelu malli, j monet hyvt pyrt ajamatta.
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
    Itse 188 cm ja nit oon ajanut. Suzuki B-king, Yamaha MT-01 ja Victory Hammer. Kaikkia voin suositella pitklle kuskille ja ei noita kingin tehoja kannata sikht, pyr on oikeen mukava ja haluttaessa rauhallinen ajaa.
    Victory Hammer 8-Ball -11
    Suzuki B-King -08
    Suzuki 750 gsx -84
    Motorg ry:n hallituksen jsen; sivustovastaava massajaska:n avatar
    Pyllpitj
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jsen
    Kun kerran MT-01 on mainittu, niin pit todeta ett oli mulla ensipyr ja tykksin kyll kovasti. Mahtuu budjettiin ja prisee mukavasti. Ei ole mikn raketti, mutta kyll sill kerkesi.
    Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetn, musta (2016 -> )
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)

Sivustoa koskevissa asioissa ota yhteytt osoitteeseen yllapito@moottoripyora.org
    M ihmettelen mys tt suhtautumista. Ei Str3 nyt mitoiltaan kuitenkaan esimerkiksi 990 Super Dukesta olennaisesti poikkea, isoin ero taitaa olla KTM:n korkeampi satula.
    Thn olisikin hyv saada tietoa siit, mink pituiset kuskit kehtaa millkin pyrill ajaa, eihn sit tied, vaikka itsellkin olisi ihan vr kalusto.
    Jos mietit, mik pyr pitisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minkin tekisin.
    Kun kerran budjetti ei ole tiukka, niin Hayabusa olisi pitklle kuskille vlj pyr. Kaiketi siin on napilla valittava sadekelin kartta, joka pll olisi kivempi alkuun ajella?
    Itse ehdottaisin suuntaamaan helmikuun alussa messukeskukseen. Kylmtyypp siell 50 pyr, niin saa vhn ajatusmaailmaa. Sitten nettimotoa surffaa kevseen asti

Nt ja voit testailla samalla vhn ajovarusteita.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Braaaaap
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Kun kerran budjetti ei ole tiukka, niin Hayabusa olisi pitklle kuskille vlj pyr. Kaiketi siin on napilla valittava sadekelin kartta, joka pll olisi kivempi alkuun ajella?
    Tt tarjokasta ihmettelen. Itse olen 188cm ja suht pitkt koivet. Mun polvet j Busan kanssa vakiojakkaralla ja varustuksella ajoviimaan. Ei siis mahdu tankin syvennysten kohdalle. Ei sill, ei muutenkaan mitn kutkaa Busaan pin, niin en menet mitn.
    "Ei se koko, vaan miten sit kytt", sanoi 50cc (+750 +1100cc)
    Motorg ry:n hallituksen varajsen, mainosmyynti- ja jsenetuvastaava Rane77:n avatar
    Liittyi Mar 2015
    MotOrg ry jsen
    En tied miten muut ajattelee...
    Mutta, olen sit mielt, ett ensimmmisen pyrn kohdalla voisi olla jopa hyv, ett se on pikkusen liian pieni. Ekana kesn niit hupsista-perkules-tilanteita tuppaa tulemaan enenpi kun kokemuksen karttuessa. Tarkoitan siis tilanteita esim. parkkeeraus paikkaan josta pyr joutuu tyntmn jonkun matkaa tai ajamalla knns tuntuu liian tiukalta. Sillon on vaan hyv, jos jalat ylt kunnolla maahan. Mutta pienuus ei saa olla ergonomian kustannulsella, muuten loppuu ajointo liian nopeasti.

Mun mielest ekaa pyr ostaessa pit muutenkin olla armollisempi itselleen. Tydellist loppuelmn matkakumppania tuskin kukaan onnistuu kerrasta itselleen lytmn. Taitojen kehittyess mys ajamieltymykset tuppaavat muuttumaan. Joten ekaksi voisi olla huv ostaa ns. harjostuspyr ja muutaman ajokauden jlkeen vasta mietti se "oikea".

Eli pelkstn ulkonn tai teknisten mittojen/lukujen perusteella en prtk valkkais. Fiilis touhua t oikeesti on. Ei vaan jrjell pysty kaikkee selittn. Vhn sama juttu kun puolison lytyminen, joskus se vaan on ihan toisenlainen kun "aloittelijana" mielikuvissa ja playboyn sivuilla.

Suunta siis mp messuille. Siell on valinnanvaraa koeistua ja koeajaa. Ja jos huonoa seuraa kaipaa messuille, niin seuraile foorumia...
    rane77(t)moottoripyora.org
    Speed Triple on muuten varsin hmvn oloinen laite.
    En tarkistanut millimittoja / kulmia, mutta omalla tuntumalla
    se on jopa aavistuksen "avarampi" kuin ihan eri tavoin messevlt
    ja isolta vaikuttava B-Kinky.

Joku Trumpan Thruxtoni ei ehk liioin olis hassumpi.... jos
    "sporttisuutta" mitataan jotenkin etunojalla painotettuna.

Noiden absoluuttisten mittojen lisksi sill, paljonko pyrn pll
    on tilaa liikkua, on mys suuri kytnnn merkitys.

Joku GSX 1400:n on sitten oikeasti isomman kaverin "vlj" pyr ja naurettavan helppo & rento
    "harjoittelumopo" jonka kuutiot hm pahemman kerran.

Painaa kytnnss saman kuin kusiainen Bandiitti, tappitehoja ei ole huimasti enemmn......
    mutta 1400:lla ei ole niin nokonuukaa tuliko valoista lhdetty mill pyklll ja kun knt.....
    ei ole niin nuukaa mit varvikello sattuu nyttmn.
    Se vaan huokaa... ja poistuu eleettmn tehokkaasti paikalta sen verran, mit 140Nm / 120rwhp
    antaa myten noilla painoilla.

Jos tuohon ruuvaa pern jonkun + 50rwhp, niin sill alkaa sitten maisema ja tilanteet muuttumaan
    siihen tahtiin, ett siit saattaa kokemattomalle hetkittin kehkeyty aika kinkkisikin tilanteita.
    Siin mieless homma muuttuu tehon myt vistmtt, vaikka peli olisi muutoin
    nyr ja johdonmukainen.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa TunturiTT kirjoitti Katso viesti
    Tt tarjokasta ihmettelen. Itse olen 188cm ja suht pitkt koivet. Mun polvet j Busan kanssa vakiojakkaralla ja varustuksella ajoviimaan. Ei siis mahdu tankin syvennysten kohdalle. Ei sill, ei muutenkaan mitn kutkaa Busaan pin, niin en menet mitn.
    Moni on muuten ihmetellyt Bussin tappien sijoittumista.

Ne on etunojaan ja muiden kulmien tiukkuuteen nhden ksittmttmn edess.

Tappeja reilusti taaksepin, niin alkaa heti tuntua enemmn "ihmiselle" tehdylt.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    Itse olen 193-senttinen ja pasiallinen ongelma mahtumisen kanssa on ollut polvien istuminen tankin kylkiin.
    Hayabusa, B-King ja ZZR1400 olen saanut kaikki unohtaa, kun edes kevyesti munat tankissa istuessa reisi ei saa tukevasti tankkia vasten, kun polvet ottavat sivukatteisiin yms. ulokkeisiin. Joissain malleissa tankki on muuten vaan sellainen, ett siit ei saa otetta (Ducati Scrambler, joka on muutenkin ergonomisesti outo). Valitse sellainen mopo, johon saat itsesi ankkuroitua tukevasti reidet tankin kyljiss, pkit tapeilla.

Opetin viime kevn myskin yli 190-senttiselle pikkuveljelleni A-kortin Trumpan Street Triplell, ja se oli hnelle hyvin toimiva pyr mys loppukauden. Sellaista, tai isoveljen Speed Triple ainakin uskallan suositella helpoksi ensipyrksi. Ylempn oli mys paljon erinomaisia ehdotuksia. Mieluummin ehk kevyempi pyr kuin raskas, ja kortin saatuasi tule heti ORGin Ajotaito-kursseille tutustumaan sen hallinnan saloihin, niin saat jo ekasta kaudesta mahdollisimman paljon irti!
    Racingtowardthelight.wordpress.com

GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
    Hyvi vinkkej paljon ja kiitos niist.
    Ne mp-messut voisi olla ihan aiheelliset.

En tosiaan vlttmtt ole etsimss sit "lopullista" viimeisen plle pyr, mutta jotenkin ajattelen mys niin, etten haluaisi olla miettimss uutta heti seuraavana kesn. Sen verran kuitenkin siihen sijoittaa pit.

Tyhmhn se ehk on mietti noita ulkonkasioita, mutta joskus nkee pari metrisi kavereita ajavan pienill pyrill polvet suussa ja koitan nyt kuitenkin vltt sit ilmett ;)
    Mun poika ajelee KTM Duke 125:ll, kun se on vasta 16-v. Pituutta on kuitenkin 195cm... Ei se nyt mitenkn lyttmn goljatilta nyt Duken selss...
    BMW K1600 GTL & KTM Duke
    Ex:Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    Itse olen 193-senttinen ja pasiallinen ongelma mahtumisen kanssa on ollut polvien istuminen tankin kylkiin.
    ZZR1400 olen saanut kaikki unohtaa, kun edes kevyesti munat tankissa istuessa reisi ei saa tukevasti tankkia vasten, kun polvet ottavat sivukatteisiin yms. ulokkeisiin. !
    Itse 198cm ja hyvin toimii jo toinen Zetori matka/mutka-ajossa, enk ole huomannut mitn noita mainitsemiasi ongelmia.
    Kawasaki ZZR1400, Solifer Export-64, Simson SR2, Zundapp Bella x 2, Yamaha Virago 535
    Talvella: Rellu
    Ex: Suzuki:-76,-82,Yamaha:-88,-92,-95,Kawasaki:XZ-9R/-99, ZX-12R/-00,ZZR1400/-09
    M oon 187 senttinen ja omasta mielest sovin ihan hyvin tohon zx6r kawan hyttiin. Ylkroppa ei saa kunnolla pleksin takaa suojaa, siksikin ett maha ottaa tankkiin eik siis vaan taivu...
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  29.  
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Itse 198cm ja hyvin toimii jo toinen Zetori matka/mutka-ajossa, enk ole huomannut mitn noita mainitsemiasi ongelmia.
    Kropan yksillliset mittasuhteiden erot alkavat vaikuttaa aika karullakin tavalla ja suorastaan "potenssiin"
    mit kauemmas suuntaan tai toiseen kokonaispituus muuttuu "normimitasta".

Kun kuski lyhenee, alkaa "persjalkaisuus" puremaan rankasti jalkojen maahan ylettmisen suhteen.....
    ja vastaavasti "pitkkoipisuus" (tai ei-persjalkaisuus) ahdistaa nopeasti jalkojen kyytiin sopimisen suhteen
    kun kuskin pituus kasvaa.

Ihan perushomma vaikka ei ehk ihan alkuun tahdo hahmottua.

Jos ihan fillaroinnin puolella aletaan hakemaan pyr kohdilleen kuskille, nuo asiat (raudat/kroppa)
    pamahtaa kteen samoin tein ja huolella.
    Racin`with the wind....
    Freedom !