Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 92:een 92:sta
  1. #91
    Äijän tiedoilla tosiaan.
    Noh, omilla tiedoilla laskurin mukaan noi olis kevyet 3,5 tonnia vuodessa. Ei oikein houkuta bonusten kerryttely vielä tässä vaiheessa jostain syystä

    Aika isoja eroja on mallejen välillä.
  2.  
  3. #92
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Ei moottoripyöräily mielestäni mitenkään erityisen kallis harrastus ole, jollei siitä sellaista tee.
    Kaikkien naapureideni polkupyörät esimerkiksi maksavat enemmän kuin oma Seeprani. Käyvät niillä pari kertaa vuodessa sitten polkemassa jossain Espanjassa. Näkisin ongelman enemmänkin siinä että nykyään ei enää kehdata tai haluta ajaa vanhoilla, käytetyillä pyörillä ja silloinhan touhusta tulee kalliimpaa. Tähän toki vaikuttaa myös teknisten kädentaitojen väheneminen, ei haluta liata omia käsiä, leimautua rassaajaksi.

    Toinen on tämä nykyinen trendi, että pyörän täytyy olla iso heti alusta lähtien. Nykyäänhän on vähän sellainen ilmapiiri että harrastuksen täytyy olla kallis, tai mä en kehtaa näyttäytyä ihmisten ilmoilla ollenkaan. Tällaisen ilmapiirin syntymiseen sitten vaikuttaa yleinen yhteiskunnan muutos, jne. Jos ostaa jonkun vanhan pyörän ja on valmis huoltamaan ja tarvittaessa korjaamaan sitä itse, niin ei tämä touhu nyt mansikoita maksa vieläkään. Pari tonnia menee, mutta sehän on nykyään vasta kahvirahat kun harrastamaan ruvetaan ihan mitä vaan. Menee yhdellä rantalomalla. Toki nuoren uusien korttien ajokuluja ei ole tuohon laskettu sitten.

    Kyllä tuo nykyinen korttihässäkkäkin vaikuttaa. Taloudellisesti, mutta myös psykologisesti, luulen. Jengi jännittää noita käsittelykokeita, ja niissä pärjäämistä. Ennen oli autokortti, ja kaveri antoi tuutin avaimet että käyhän kokeilemassa kylällä. Näin se itselläkin meni pitkälti. Olin juuri ajanut ABC-kortin, niin serkkupoika antoi tonnisen Kawan päiväksi lainaan. Voi pojat sitä fiilistä Olin toki sitä ennen tahkonnut hartaasti mopoilla ja kevareilla.
    Hyviä pointteja kaikilla kirjoittajilla. Itselläni ainakin menee joka kerta sen 20juuroa, kun pukkaan mopon tallista ulos. Ainaan saa ajaa iltareissun (päivätyö) päätteex tankille, jonne se pariskymppinen menee. Ja sit kun sitä tulee useampana kertana viikossa (huippukeleillä joka päivä) ajeltua, nii maksaahan se. Eikä tuohon ole laskettu kun se bensat. Jollekin riittää se 1000km kaudessa, mulle ei. Kun vertaa sitä muihin harrastuksiin, niin ei se mulla nyt ainakaan halvimmasta päästä ole. Mulla on esim. netissä roikkumista ja ulkoiluharrastuksia, jotka ei maksa käytännössä juuri mitään. Ajallisesti nuo vie kaikki melkein kaiken vapaa-ajan mun elosta.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234