Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Onko kenelläkään ja millaisia kokemuksia Mansaaren ajoista tietenkin katsojana. Miten sinne saa esim. pyörän mukaan, mikä on edullisin reitti mitä luokkaa on kustannukset per. viikko?? Voipi olla aika tyyristä??
    BMW S1000RR
  2. #2
    Majoituksia voi kattoa www.iomtt.com -sivuston foorumilta, kotimajoituksia saa hyvin inhimillisellä hinnalla, olisiko viimeksi ollut 2hh 35 puntaa päivässä? Lauttapaikan saaminen pyörälle voi olla kiven alla tähän aikaan vuodesta, mutta itse ajelin viime kesänä Tallinnasta Hook of Hollandiin 4 päivässä (ajaa myös kolmessa). Kaverit tuli Finnlinesilla Saksaan, niiden kokonaismatka-aika taisi olla 3 päivää. Hook of Hollandista Hulliin, josta Liverpooliin ja sieltä lautalla Mansaarelle.

    Mun mielestä pyörän vuokraaminen saarelta voisi olla fiksuin veto. Lennot ei paljoa maksa. Itse saarella ei rahaa ihan hirveästi kulu, jos sitä ei kuluttamalla kuluta. Rataa on parasta ajaa erittäin aikaisin aamulla, kun ei vielä ole muita suhareita häiritsemässä.
    Some might call me an asshole, but I simply have a very low tolerance level for stupid fucking bullshit.
  3. #3
    ^Miten näet, onko saarelle järkeä hankkiutua ilman omaa kulkuneuvoa esim. lentokoneella (missä lähin kenttä lieneekään)?

    Pääseekö saarella kulkemaan miten hyvin katselupaikoille, julkisen liikenteen lähtöpaikkoihin yms. jalan/taksilla?

    Edit. Näytti tuola olevan suht' hyväliikenteinen lentokenttä olevan.
    .
  4. #4
    Ehdottomasti kannattaa mennä lentäen, jos ei välttämättä tartte saada omaa pyörää mukaan. Ekaa kertaa kun käytiin, mentiin Irlannin kautta lautalla, mutta se ei ole kovin kätevää, eikä edes erityisen halpaa. Muistaakseni viime lentokeikalla liput maksoi vajaat 300 euroa. Ainoa slight inconvenience on se, että Lontoossa joutuu suurella todennäköisyydellä vaihtamaan kenttää.

    Busseilla en ole koskaan tullut ajelleeksi, mutta saarella pääsee hyvin liikkumaan taksilla, ei maksa paljoa ja kuskeilla on hyvä palveluasenne. Kävellenkin pääsee, mutta matkaa hyville, Douglasin ulkopuolisille katselupaikoille on kuitenkin mailitolkulla. Kaikkein paras liikkumisväline olisi enduro tai maastopyörä, niillä saa ajella oikeastaan vapaasti, kunhan sulkee portit perässään.
    Some might call me an asshole, but I simply have a very low tolerance level for stupid fucking bullshit.
  5. #5
    Ja sellainen vielä, että ensimmäisen kerran kun menee radan varteen katsomaan, kannattaa katselupaikaksi valita joko Bottom of Brey Hill tai Hillberry ja mennä mestoille niin aikaisin, että pääsee ihan radan viereen, jotta saa kunnon shokkialoituksen katseluun. Vieläkin nousee käsissä karvat pystyyn kun muistelee sitä fiilistä, kun Cameron Donald pyyhkäisi ekan kerran ohitse.
    Some might call me an asshole, but I simply have a very low tolerance level for stupid fucking bullshit.
  6. #6
    Tämän vuoden kisassa jotkut norjalaiset oli vuokrannut isolla porukalla pienen rahtilaivan tai troolarin ja sillä suoraan Norjasta Douglasiin pyörät ruumassa. #commitment

    Hyvä idea saareen tutustumiseen kisaolosuhteissa voi olla myös classic tt. Inhimillisemmät hinnat ja ei niin kova ryysis.
  7. #7
    Kannattaa olla ajoissa hereillä, ainakin jos olet isommalla porukalla liikkeellä! 1-2 jarnalle majoitus on helpompi järjestää kuin esim. 5-6 hlö ryhmälle. Hotellit pääsääntöisesti sikahintaisia, mutta vastaavasti homestay halpaa ja sillon kannattaa vuokrata porukalla koko talo. Homestayt vuokraavat majoituksensa pääsääntöisesti joko harjoitus- tai kisaviikolle tai sitten koko ajalle kahdeksi viikoksi. Muutaman päivän Hs majoituksia ei liene kovin paljon tarjolla. Lauttapaikat prätkille tekee hyvin kauppansa ja seuraavan vuoden lauttapaikat tulee myyntiin, ja alkaa myöskin huveta nopsaan jo edellisen vuoden ajojen aikaan. Kuten PoS sanoi niin lentoliput saarelle on halpoja. Valitettavasti ne on edullisia n. 50 vk/vuosi, mutta ajojen aikaan ei ole tarjouksia! Tosin sillonkin keskellä viikkoa pääsee halvemmalla, mutta pe-su ei. Haastavan tuosta paketista tekee se, että majoituksen alku/lopetus on yleensä pe ja silloin joutuu kaivamaan kuvetta hieman syvemmältä. 2016 meno paluu lennot Hki-Gtw-Iom kustansi rapiat 1000€. Lontooseen pääsee vielä halvalla, mutta se n. 1h lento Gtw-Iom sitten korjaakin potin ja ottaa ne löysät pois. Kisoja on järjestetty jo jokusen kerran ja paikan päällä hommat toimiikin hyvin. Syöminen ja juominen normitasolla ilman Suomijärjestäjien meille meille niin tutuksi tekemää ryöstöä. Julkinen liikenne toimii ainakin Ronaldsway-Douglas/Onchanin alueella ja bussireiteittien varrelta pääsee hyvin jalkapelissä katsomapaikoille. Iom lentokentän infosta kannattaa ostaa julkisten kortti jolla pääsee liikkumaan kaikilla busseilla rajattomasti. Eikun matkaan, se nimittäin kannattaa.
  8. #8
    Oman reissun jutut alkaa tästä, olin harjoitus ja kisaviikon yli glen lough kämppärillä. Kuvia muutamasta katselupaikasta.
    http://thenomadictour.blogspot.fi/20...le-of-man.html
    joku sivu myös North West 200:sta mikä ajetaan pohjois irlannista viikko/pari ennen TT:tä.

    Kisojen aikaan rataa pitkin kulkee shuttle-busseja douglas-ramsey välillä, paitsi vuoren yli ei kulje. (Mutta "minä en bussilla ajele, minä oon minä. / Calamari Union)
  9. #9
    Kiitos vielä kaikille hyvistä vastauksista. Nyt kun on muutamilla kokemuksia, niin puhutaan vasta kesästä 2019. Onko siellä muuten viikolla yhtään aikaa että voi kiertää suljetulla radalla omalla pyörällä?? Entäs sellainen kuvio, että vuokraa esim. neljään pekkaan pakun ja vie pyörät sillä?? Onko kenelläkään tästä kokemusta??
    BMW S1000RR
  10. #10
    Kisa- ja harjoitusviikon välinen Mad Sunday on päivä, jolloin rata on suljettu ja siellä saa elämiseen kyllästyneet wannabe-rossit päästää toisiaan päiviltä. Siellä on oikeasti silloin liikkeellä niin paljon pyöriä ja älyttömiä nopeuseroja, että ei kannata kovan riskin vuoksi ajaa ollenkaan. Vuoristopätkä on koko kisojen ajan yksisuuntainen ja se on kuitenkin se hauskin osuus, joten kyllä sitä ehtii suhailla.

    Jos pakua kaavailee, kannattaa olla varausten kanssa tosi ajoissa. Steam Packet Company varaa kyllä kilpailijoita varten autopaikkoja lautoille, mutta ei niiden varaan voi laskea mitään.
    Some might call me an asshole, but I simply have a very low tolerance level for stupid fucking bullshit.
  11. #11
    Lainaa hornet10 kirjoitti Katso viesti
    Onko kenelläkään ja millaisia kokemuksia Mansaaren ajoista tietenkin katsojana. Miten sinne saa esim. pyörän mukaan, mikä on edullisin reitti mitä luokkaa on kustannukset per. viikko?? Voipi olla aika tyyristä??
    Kannattaa mennä pyörällä, jos haluaa ajella sillä. Kyllähän se reissu jää mieleen. Vuotta aiemmin saa vain varailla lauttalippuja, jotta ehtii - siis se viimeinen pätkä Mansaarelle, https://www.steam-packet.com/

    Yöpaikka aina jostain löytyy.

    Hieno reissu pyörällä. Joka päivä ehtii kiertää radan ympäri, jos haluaa ja kulkea kätevästi paikasta toiseen ja kiertää koko saari läpi. Varmaan joku 2500 menee rahaa helpostikin. 2 ja puoli viikkoa meni itsellä aikaa pärrällä 2016 kesällä. Paljon sen nopsemmin ei kantsi yrittää.

    Ajeltiin Oulu-Turku-Tukholma (lautalla yö)-Helsingbor-Helsingör (vai miten päin se on) - Rödby - Puttgarden - Lyypekin lähellä yö - Hoek Van Holland - Ipswich tai Harwich (lautalla yö) - Heysham (siellä yö) - Douglas ja paluu vähä eri reittiä. Kyykkypyörällä tuli vedettyä 3 hengen porukassa.
    Viimeksi muokannut: mp71; 02.01.2018 klo 11:56.
    Honda Fireblade -08 (exät BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, *Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, Solifer-Suzuki PV50)
  12. #12
    Yksi harkitsemisen arvoinen kuvio on myös pyörän vuokraaminen Englannin puolelta ja siitä sitten eteenpäin normaalisti lautalla. Tällainen reissu tuli tehtyä muutama vuosi sitten ja toimi mielestäni ihan hyvin. Huonona puolena tuossa on tietty se, että lauttapaikka pitää varata yhtälailla ajoissa kuin omalla pyörällä mentäessäkin. Hyvinä puolina taas ei tarvitse käyttää niin paljoa aikaa siirtymien ajeluun ja vuokraamoissa on todennäköisesti paremmin tarjontaa kuin itse saarella.
    Arttu
  13. #13
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa mennä pyörällä, jos haluaa ajella sillä. Kyllähän se reissu jää mieleen. Vuotta aiemmin saa vain varailla lauttalippuja, jotta ehtii - siis se viimeinen pätkä Mansaarelle, https://www.steam-packet.com/

    Yöpaikka aina jostain löytyy.

    Hieno reissu pyörällä. Joka päivä ehtii kiertää radan ympäri, jos haluaa ja kulkea kätevästi paikasta toiseen ja kiertää koko saari läpi. Varmaan joku 2500 menee rahaa helpostikin. 2 ja puoli viikkoa meni itsellä aikaa pärrällä 2016 kesällä. Paljon sen nopsemmin ei kantsi yrittää.

    Ajeltiin Oulu-Turku-Tukholma (lautalla yö)-Helsingbor-Helsingör (vai miten päin se on) - Rödby - Puttgarden - Lyypekin lähellä yö - Hoek Van Holland - Ipswich tai Harwich (lautalla yö) - Heysham (siellä yö) - Douglas ja paluu vähä eri reittiä. Kyykkypyörällä tuli vedettyä 3 hengen porukassa.
    Tämä on aika hyvän tuntuinen reitti, kun pitäisi kuitenkin saada kaikesta huolimatta se oma peli mukaan. Tässä kun alettaisiin miettiä sellaista neljän kyykky porukkaa (minulla S1000RR) ja joku olisi jo käynyt ajoissa aiemmin, ettei tule niitä perinteisiä virheitä. Jos varmuudella mielii kesällä 2019, niin varmaan pitäisi nyt jo kevään aikana lyödä lukkoon asioita. Tässä kysynkin nyt onko ketään todella kiinnostuneita lähtemään projektiin??
    BMW S1000RR
  14. #14
    Kiva reissu tuli ihan ekalla kertaaki. Sinne kyllä uskaltaa lähteä. Kämppä vuokrattiin viikoksi yksityiseltä. Monet paikalliset lähtee kisojen ajaksi lomalle saarelta pois ja pistää kämppänsä vuokralle.

    Hiukanhan tuo polttelis lähtä uudelleenkin :-).
    Honda Fireblade -08 (exät BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, *Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, Solifer-Suzuki PV50)
  15. #15
    Lainaa nenoat kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa olla ajoissa hereillä, ainakin jos olet isommalla porukalla liikkeellä! 1-2 jarnalle majoitus on helpompi järjestää kuin esim. 5-6 hlö ryhmälle. Hotellit pääsääntöisesti sikahintaisia, mutta vastaavasti homestay halpaa ja sillon kannattaa vuokrata porukalla koko talo. Homestayt vuokraavat majoituksensa pääsääntöisesti joko harjoitus- tai kisaviikolle tai sitten koko ajalle kahdeksi viikoksi. Muutaman päivän Hs majoituksia ei liene kovin paljon tarjolla. Lauttapaikat prätkille tekee hyvin kauppansa ja seuraavan vuoden lauttapaikat tulee myyntiin, ja alkaa myöskin huveta nopsaan jo edellisen vuoden ajojen aikaan. Kuten PoS sanoi niin lentoliput saarelle on halpoja. Valitettavasti ne on edullisia n. 50 vk/vuosi, mutta ajojen aikaan ei ole tarjouksia! Tosin sillonkin keskellä viikkoa pääsee halvemmalla, mutta pe-su ei. Haastavan tuosta paketista tekee se, että majoituksen alku/lopetus on yleensä pe ja silloin joutuu kaivamaan kuvetta hieman syvemmältä. 2016 meno paluu lennot Hki-Gtw-Iom kustansi rapiat 1000€. Lontooseen pääsee vielä halvalla, mutta se n. 1h lento Gtw-Iom sitten korjaakin potin ja ottaa ne löysät pois. Kisoja on järjestetty jo jokusen kerran ja paikan päällä hommat toimiikin hyvin. Syöminen ja juominen normitasolla ilman Suomijärjestäjien meille meille niin tutuksi tekemää ryöstöä. Julkinen liikenne toimii ainakin Ronaldsway-Douglas/Onchanin alueella ja bussireiteittien varrelta pääsee hyvin jalkapelissä katsomapaikoille. Iom lentokentän infosta kannattaa ostaa julkisten kortti jolla pääsee liikkumaan kaikilla busseilla rajattomasti. Eikun matkaan, se nimittäin kannattaa.
    Joo,oltiin joskus Rukatiporukan matkas käymäs,ja lautta oli se nampör van mikä ensiksi hommattihin yli puoli vuotta ennakkohon.Oli muuten sattumus silloon notta Dave Moffitt oli jonku toisen käikyn kans mainostamas ajoja messuulla,ja jokka ajoo kisoos.Pakkaa sen lautan muuten piukkahan,kaikki lullat sivujalaalle ja köyret ympäri,pystysasennos vie liikaa tilaa ku maksimoorahan tili.Muistaakseni lautta oli silloon 3 vuotta sitte 240 puntaa per lulla(erestakaasi).Sitte meilloli koko taloo vuokrattuna,kuus henkiä ja vähä vajaa nelikymppiä yö per surja.Huoltsari 100 metrin pääs mihinä kessut ja pisset,ja pussit ajeli ohi millä pääsi raran vierehen jokoli 3 kilsan pääs.

    Johonaki Foxdalen nurkilla oltihin ja pussilla pääsi Peelihin soppaalemahan ja raralle.Omat lullat millä sai työntää Mountain koursea ainaki miljoonaa,yks rättäri ohitettihin ja kaks prätkää.Väkiä kärkkymäs helevitisti notta olis hilijaasempaa lykätä täysillä.

    Jäläkehen päin harmittaa enite notta ku olis tajunnu niin olis heti sovinnolla menny kuukaureksi sinne.On nähtävää ja kojettavaa ja vaikka mitä ja pääsis paremmin jyvälle koko hommasta.En oo kattonu mutta vois olla lautakki silloon halavempia ja majootuski ainaki osan aikaa silloon.
  16.  
  17. #16
    Ite tuli käytyä 2016. Olin yhteensä 9 päivää, eli pari vikaa harjoituspäivää ja koko kisaviikon. Olin yhden hengen huoneessa erään nuoren pariskunnan omakotitalossa. Heillä oli myös 2 kahden hengen huonetta, joissa majoittui pari aussipariskuntaa.

    Sen mitä ainakin itse päätin jos vielä uudelleen tulee lähdettyä on, että joko majoitus lähempää Douglasia tai sitten täytyy olla jokin oma kulkine liikkumiseen kisaa katsomaan ja muuallekin.

    Majoitukseni oli Port Erinissä, joka on aivan toisella puolella saarta ja joka-aamuinen noin tunnin bussireissu alkoi jo vähän kypsyttämään. Muutenkin liikuin ympäri saarta busseilla, jotka kulkevat kyllä ihan suht hyvin ympäriinsä, eivätkä edes maksa paljoa, kun ostaa semmosen näyttökortin, esim. viikoksi... Tietysti kisapäivinä tiet suljetaan sen verran ajoissa, että bussilla ei ihan joka paikkaan kovin helposti pääse.
    KTM 1290 Super Duke R '14