Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 73:sta
  1. #31
    Ei näy ainakaan mulla tuo näy

    Mulla on valmiina jo uudet männät ja billet pakosäätimet + hilut, mutta tuo pytty tuli nyt uutena ongelmana, kun oli pinta hävinnyt pakoaukkojen kohdalta...
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  2. #32
    Lainaa PeteJ kirjoitti Katso viesti
    No, välillä asiat epäonnistuu ja on pakko vaan toivoa että ne pysyy kunnossa siihen asti kun voin vaihtaa niitä. Meinaan ostaa Cougarit orkkiksen tilalle koska vanhat ovat sen verran kuluneet kuitenkin.
    Jos asut pääkaupunginseudulla, voidaan joskus tavata ja jutella niitä näitä, yritä vaan kestä meikän hassu suomea! (Olen aussi)
    Edit: yks tyyppi Tuusulassa myy pytyt tori.fiilla joten kannattaa tsekkaa siellä.
    Asun itse Mikkelissä, mutta liikutaan kyllä Hyvinkää / Hki akselilla kohtuu usein
    Laitahan vaikka yv puh numero nii ollaan yhteyksissä
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  3. #33
    Tässä on se sylinteri ilmoitus torilla: https://www.tori.fi/uusimaa/Suzuki_r....htm?ca=18&w=3
    Samalla myyjällä on ollut useampi myynnissä ennen mutta tällä hekellä löytyy vain toi.
    Ja tässä on mun mopo. Olen omistanut sen noin kolme vuotta ja olen korjannut/vaihtanut vaikka mitä.
    Tällä hetkellä mulla on viallinen etujarrun pääsylinteri ja kun korjaus sarjat siihen ei ole, ostin jotain muuta sen tilalle (2001 R1 pääsylinterin). Just tein melkein täydellinen jarru remontin (uudet männän tiivisteet, letkut, palat) muttei auta jos edessä ei ole mitään tehoa kun pääsylinteri lopetti toimimaan.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  4. #34
    Tuolta kaverilta kannattaa kysellä noihin vanhoihin kilpureihin muutenkin osia. Kävin joskus jotain asioimassa, pajalla oli tuollaisen RS:n kone ja jos jonkunnäköistä muuta hienoa. Isäntäkin tuntui tietävän mistä puhui.
  5. #35
    Peten RS:n taisin bongata kesällä Jumbon valoissa. Mietin että voiko olla RS250 kun kauempaa näin. Hyvä juttu

    Juuri laiteltiin veljen kanssa (tai hän laittoi ja minä seisoskelin vieressä) mäntäremppa RS250:seen. Samalla vähän pyttyjen ajoitusta muutettiin, että on pidempään imu ja pakokanavat auki. Ihan hyvin on nyt sisäänajossa pelannut.

    Onko b_tommi sulla Italiasta sellaiset kaksiosaiset pakoaukon säätimet? Meilläkin hajosi yksi vakiosäädin aikoinaan mutta hoksattiin se ajoissa (hävisi ala- ja keskialueentehot kun säädin jumiutui yläasentoon). Ollut nyt varmaan 6-7 vuotta noi kaksiosaiset ja ongelmitta toiminut.
  6. #36
    Hienoa että näitä smokereita on muutama kappale liikenteessä.
    Laitan tähän vähän koostetta miten remppa meni josta Turder mainitsikin jo aiemmin.
    -Ajettu edellisestä männänvaihdosta reilu 12tkm.
    -Tein samalla Colin Modin, eli muutin sylintereiden porttausta Suzukin RGV250 SP racekit mallin mukaiseksi.
    -Vaihdoin kannet O-renkaisiin kansiin, jolloin kannet laskeutuu 1,2mm alemmaksi (orkkis kannentiivisteen verran).
    -Syliterin alatiiviste vaihtui vakio 0,5mm uuteen 1,4mm tiivisteeseen, jolloin sylinteri nousee 0,9mm ylemmäksi.
    -Edellä mainitut asiat kasvattaa puristuksia 0,3mm ja samalla sylinterinkanavat ovat kauemmin auki.
    -Vaihtoon meni männät, neulalaakerit ja männänrenkaat.

    Colin Modilla päästään tehoissa takarenkaalta 62-67hp välille riippuen koneen kunnosta ja muista osista kuten pakoputket ja pakoaukonsäätimet.

    Sylinterit saatu purettua pois.
    VJ22.jpg

    Kaksiosaiset pakoaukonsäätimet, vähän puhdisteltuna.
    säätimet.jpg

    O-rengas kannet.
    kannet.jpg

    Uudet männät.
    Männät.jpg

    Lopulta kone kasassa ja testisavut ulkona.
    räsä.jpg
  7. #37
    Olen nähnyt ton pyörän joskus youtubessa mutten löydä se videon jostain syystä.
    Itse meinaan hommata Suzukin oma mäntäsarja ja Cougar Redin pakoaukonsäätimet.
    Sitten tarvin uudet jäädytys letkut ja Samcon letkut näyttäis olevan paras vaihtoehto.
    Boyesen reedit on myös kauppa listalla ja en ole vielä päättänyt mitkät putket siihen tulee.
  8. #38
    Muutama vanha video on youtubessa vieläkin.
    Pakoaukonsäätimiä etsiessä suosittelen katsomaan BC Engineering https://www.facebook.com/BCEngineeringItaly/
    Myy kaksi- ja kolmeosaisia säätimiä. Minulla on ollut kaksiosaiset yli 10tkm ajan.
  9. #39
    Kiitti vinkistä, luulen että ostan Cougarit Tuning Worksistä kuitenkin.
    Mitkät putket sulla on käytössä? Minua kiinnostaa Tygan stainless putket tosi paljon (ja myös haluan ostaa niiden katesarja jossain vaiheessa).
    Oletko muuten vaihtanut vanhat vaijereita uuteen? Ostin Venhillin vaijerit TTW:stä ja olen tosi tyytyväinen niiden kanssa.
    Ennen kuin vaihdoin niitä, mun kaasun tuntuma oli suht raskas ja vähän jäykkä, nyt se on kevyt ja helppo.
    Ostin myös Suzukin läppäventtiilit keväänä mutta mun piti porata uudet reiät että ne mahtuis siihen läppä runkoon. Vähän ärsytti sitä koska ne piti olla sopivat.
  10. #40
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Vittu mä arvostan tätä Peten paksupäisyyttä. Ensinnäkin ajautuminen Ausseista Sohjolaan, ja toisena tahtareiden kanssa pelaaminen.

    Jos elämä tuntuu helpolta...
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #41
    On kyllä kiva jutella muiden kanssa tästä mahtavasta pyörästä, muut ei yleensä tajua mikä siinä on niin hienoa.
    Täällä suomessa on toi mopo kultuuri pilannut kaksitahtien maineen!
  12. #42
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vittu mä arvostan tätä Peten paksupäisyyttä. Ensinnäkin ajautuminen Ausseista Sohjolaan, ja toisena tahtareiden kanssa pelaaminen.

    Jos elämä tuntuu helpolta...
    Täytyy kyllä sanoa että täällä ei ole helppoa asua kun pää harrastus on moottoripyöräilyä.
    Aloitin ajamaan moottoripyöriä 90 luvun alussa ja silloin oli todella paljon hienoja 2-tahteja (ja nelitahteja) kakspuolikkaita myynnissä australiassa. Silloin kun omistin mun 92 malli CBR250RR (ostin sen vuonna 95 tai 96), mun kaveri porukassa oli mm. RGV250, NSR250R, FZR250RR, ZXR250, KR1S ja Suzuki Across. Aina ihailin kuinka nopea ne 2T vehjeet olen aina halunnut omistaa sellaisen.
    Sitten tuli yksi hyvä kuntoinen RS myyntiin ja oli pakko ostaa sen kun olin vielä tarpeeks 'nuori'.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 29.08.2018 klo 22:49.
  13. #43
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PeteJ kirjoitti Katso viesti
    Täytyy kyllä sanoa että täällä ei ole helppoa asua kun pää harrastus on moottoripyöräilyä.
    Aloitin ajamaan moottoripyöriä 90 luvun alussa ja silloin oli todella paljon hienoja 2-tahteja (ja nelitahteja) kakspuolikkaita myynnissä australiassa. Silloin kun omistin mun 92 malli CBR250RR (ostin sen vuonna 95 tai 96), mun kaveri porukassa oli mm. RGV250, NSR250R, FZR250RR, ZXR250, KR1S ja Suzuki Across. Aina ihailin kuinka nopea ne 2T vehjeet olen aina halunnut omistaa sellaisen.
    Sitten tuli yksi hyvä kuntoinen RS myyntiin ja oli pakko ostaa sen kun olin vielä tarpeeks 'nuori'.
    Nyt paljastetaan Petelle sellainen juttu, että piikkipyörät ja talvi vie hauskuudessaan 100-0 kesää, jos kadulla ajamista mietitään.

    Vielä on aikaa hommata laitteet ja rensselit. Täältä löytyy (hyviä?) vinkkejä.

    Täällä nähdään jo kovasti unia polanteisista teistä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #44
    Voin hyvin kuvitella, olen ajanut työmatkat monena vuonna läpi talven maastopyörällä jossa on hyvät nastarenkaat.
    Silloin kun on liukasta, ajotaidot kehittyy ja on mahdollista oppia asioita mitä ei voi oppi muulloin.
    Mutta, vaikka olen ulkohommissa läpi vuoden, minä en tykkää olla kylmä ja mun näpit jäätyy todella nopeasti AINA!!
    Yritän tsempata itseäni tulevasta talvesta mut tästä tulee mun 14 talvi täällä ja en edelleenkään ole tottunut niihin.
    Olen kesä ihminen (syntynyt Brisbanessa) ja rakastan lämpöä yli kaiken.
  15. #45
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Talviajossa lämmönsäätely on aika helppoa. Jos tulee kylmä, niin poikkeaa auraamattomalle tielle hetkeksi. Sitten on hiki.

    Aika edukkailla kamoilla tarkenee tuonne -15 paikkeille. Eli perus mp-kamojen lisäksi kunnon kypärähuppu (15€), halpa pilkkihaalari (50€), tankorukkaset (15 €), kahvalämppärit (4 € Kiinasta) ja merinovillasukat (10 €).
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #46
    Lainaa Saimonii kirjoitti Katso viesti
    Muutama vanha video on youtubessa vieläkin.
    Pakoaukonsäätimiä etsiessä suosittelen katsomaan BC Engineering https://www.facebook.com/BCEngineeringItaly/
    Myy kaksi- ja kolmeosaisia säätimiä. Minulla on ollut kaksiosaiset yli 10tkm ajan.
    Nyt kun katsoin tarkemmin huomasin kuinka edulliset noi kaksiosaiset säätimet on, aiemmin huomasin ainoastaan ne SP versiot.
    Tolla hinnalla on melkein pakko tilata!
  17. #47
    Lainaa PeteJ kirjoitti Katso viesti
    92 malli CBR250RR (ostin sen vuonna 95 tai 96), mun kaveri porukassa oli mm. RGV250, NSR250R, FZR250RR, ZXR250, KR1S ja Suzuki Across. Aina ihailin kuinka nopea ne 2T vehjeet olen aina halunnut omistaa sellaisen.

    Mä oon tollasta cbr250rr:ää kuolannut. Ei ole yhtä nopea kuin nuo 2-tahtiset, mutta kiertää korkealle!
    Braaaaap
  18. #48
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti

    Mä oon tollasta cbr250rr:ää kuolannut. Ei ole yhtä nopea kuin nuo 2-tahtiset, mutta kiertää korkealle!
    Usko pois, se oli yksi hauskimmasta pyörästä minkä olen koskaan ajanut!
    Teho ei ollut niin paljon (muistaakseni 44hp mitattu dynossa) mutta se ääni oli aivan mahtava, varsinkin kun oli joku hyvä putki kiinni.
    Mulla oli Omrae merkkinen putki ja se piti aika kova meteli ja meitsi ajoi kuin hullu ympäri Sydney.
    Sitten tuli yksi pimeä sateinen ilta kun joku vanha rouva kääntyi mun eteen ja osuin hänen auton kylkeen noin 60 kilsan vauhdissa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 30.08.2018 klo 12:58.
  19. #49
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Sitten kun rupeaa tuntumaan siltä, että pitäisi päästä oikein kunnon tahtarin puikkoihin, voit ostaa multa pois Honda RS250:n.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  20. #50
    Lainaa PeteJ kirjoitti Katso viesti
    Kiitti vinkistä, luulen että ostan Cougarit Tuning Worksistä kuitenkin.
    Mitkät putket sulla on käytössä? Minua kiinnostaa Tygan stainless putket tosi paljon (ja myös haluan ostaa niiden katesarja jossain vaiheessa).
    Oletko muuten vaihtanut vanhat vaijereita uuteen? Ostin Venhillin vaijerit TTW:stä ja olen tosi tyytyväinen niiden kanssa.
    Ennen kuin vaihdoin niitä, mun kaasun tuntuma oli suht raskas ja vähän jäykkä, nyt se on kevyt ja helppo.
    Ostin myös Suzukin läppäventtiilit keväänä mutta mun piti porata uudet reiät että ne mahtuis siihen läppä runkoon. Vähän ärsytti sitä koska ne piti olla sopivat.
    Giannellin putket on. Sain suoraan Suomesta hyvään hintaan aikoinaan. Tygan putket on hyvät, samoin JimLomas, Jollymoto, Arrow ym.
    Vaihdoin Dominon pikakaasun ja samalla kaasuvaijerin, muut vaijerit on vielä alkuperäisiä. Pikakaasu teki kaasusta jäykemmän, mutta leikkaamalla pari kierrosta kaasareiden jousista niin herkistyi kummasti ja palauttaa myös kaasun normaalisti.
  21. #51
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Onko b_tommi sulla Italiasta sellaiset kaksiosaiset pakoaukon säätimet? Meilläkin hajosi yksi vakiosäädin aikoinaan mutta hoksattiin se ajoissa (hävisi ala- ja keskialueentehot kun säädin jumiutui yläasentoon). Ollut nyt varmaan 6-7 vuotta noi kaksiosaiset ja ongelmitta toiminut.
    Mulla on noi bc:n 3-osaiset rs säätimet tuolla odottamassa
    Ja Tygan side by side putket.
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  22. #52
    Suosittelen lämpimästi etujarrun pääsylinterin vaihto jos tuntuu siltä ettei jarruissa ole enään tehoa.
    Jarru remontin jälkeen tuli ilmi että orkkis pääsylinteri ei enään jaksanut hoitaa hommansa ja rupesin miettii vaihtoehtoja.
    Sitten luin rgv foorumissa että jotkut oli laittanut (noin) 2001 R1/R6 mallista pääsylinterin (Nissin) sen Brembon tilalle ja etsin netistä käytetyn sellaisen. Hollannista löysin yhden ja se maksoi vain 30e, ostin myös pääsylinterin korjaussarjan siihen varmuuden vuoksi.
    Nyt viikonloppuna laitoin sen kiinni ja jumaleisson mitkät jarrut mulla on nyt!! Näin hyvin jarrut kuuluu toimivan.
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 03.09.2018 klo 20:21.
  23. #53
    Hyvä ketju asiaan perehtyneiden kesken! Mukava lueskella vaikka oon pihalle näistä peleistä..
    Se maksaa kuka nauttii!
  24. #54
    Lainaa Jebbe kirjoitti Katso viesti
    Hyvä ketju asiaan perehtyneiden kesken! Mukava lueskella vaikka oon pihalle näistä peleistä..
    Nää pyörät vaatii jonkunlaista hulluutta koska ei mikään täysjärkinen ihminen kestäis kuinka vaativa ne voi olla.
    On pakko perehtyä asioihin myös jos haluat säästää rahaa. Teen kaikki huolto työt itse ja sit voin ostaa ne osat jotka haluan, muuten kaikki ylimääräset eurot menis johonkin korjaamoon ja mun budjetti on liian tiukka siihen! :P
  25. #55
    Tästä se remontti projekti lähtee!
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  26. #56
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Hieno ständi koneelle.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #57
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hieno ständi koneelle.
    Kiitos, tilasin sen Tygalta. Nyt en tarvi taistella moottorin kanssa pitkin työpöytää!
  28. #58
    Lainaa Jebbe kirjoitti Katso viesti
    Hyvä ketju asiaan perehtyneiden kesken! Mukava lueskella vaikka oon pihalle näistä peleistä..
    Ja hemmetin kiva lukea tekstiä jonka kirjoittaja on aussi. Hyvää käytännön suomea. Ei toteudu ikinä 90%: lla maahamme muuttaneista. 
    P. S Hieno on kyllä Apriliakin
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
  29. #59
    Olisihan se pitänyt arvata, että nämä tulevat vielä muotiin. Juuri vuosi sitten kesällä paiskasin kaatikselle Chesterfieldin tarrat ja jotain pikkuroinaa. Ei siinä, täytyy taas aloitella alusta joskus.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  30.  
  31. #60
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Olisihan se pitänyt arvata, että nämä tulevat vielä muotiin. Juuri vuosi sitten kesällä paiskasin kaatikselle Chesterfieldin tarrat ja jotain pikkuroinaa. Ei siinä, täytyy taas aloitella alusta joskus.
    Kalliiksi tulee. 8-10v sitten hyviä peruskuntoisia yksilöitä sai Euroopassa n. 2-3 tuhannella eurolla. Kalleimmat 4-5 tonnin tasoa. Nyt halvimmat asialliset pyörii siinä kuuden tonnin kieppeillä. Prosentuaalisesti ihan hyvät nousut.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen