Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    En löytänyt ketjua tästä aiheesta niin pistetään semmonen pystyyn. Minkälaisia ajolaseja täällä porukka käyttää? Onkos kukaan löytänyt oikeesti naarmuuntumattomia laseja? Toissa viikonloppuna tuli käytyä omalla kotarilla ajelemassa suht tiheässä lumisateessa ja laseja joutui pyyhkimään jatkuvasti hanskalla että jotain näkis. Noh kotipuolessa sitten huomasin että lasit olisi siinä sivussa naarmuuntuneet melkolailla pilalle. Taisivat olla Spy merkkiset lasit sieltä edullisemmasta päästä. Jotkut halvat pro-gripit ja Oakleyt löytyy myös mutta noissa on samaa vikaa. Varsinkin nuo pro-gripit oli melko surkeat ihan ylipäätään. Onkos muuten kukaan kokeillut kiillottaa noita linssejä uudestaan? Suosituksia kiinnostaisi kanssa kuulla sekä kesä että talvikäyttöön. Huurtuminen tahtoo myös olla ongelma varsinkin talvella.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  2. #2
    Mulla oli aiemmin Scottin lasit tuplalinssillä. Ne ei huurtuneet ikinä. Nyt käytössä Spy Whipit, jotka myös pysyy auki melko hyvin, vaikka onkin tavan linssi.

    Naarmuuntumiseen vaikuttaa muuten se pinnoite. Jos on jotain iridiumia tms, niin naarmuuntuu hitokseen paljon helpommin. Kannattaa hommata kirkas. Tai sitten ihan suosiolla vaan roll-off-lasit.
    Some might call me an asshole, but I simply have a very low tolerance level for stupid fucking bullshit.
  3. #3
    Tuplalinssit on aika tarkkoja siitä missä säilyttää ja kuljettaa. Pari kertaa sattunut unohtumaan varustekassiin, joka on pakussa. Radalle kun pääsee niin ne on sisältä huurtunut tai jäässä. Tommonen vois olla ratkaisu.
    https://www.24mx.fi/ajolasilaukku-24mx-xl-gogglebag#?p
    Sitten kun kassin vielä täyttää erilaisilla laseilla, niin aina jotkut toimii.
    RRÄÄRRÄÄ!
    S1000RR+BETA 350 JA SAASTAMOINEN
  4. #4
    Kunnon rollerit on varmaan paras kompromissi ainakin kuran ja paskan suhteen.

    Satunnaiseen pyyhkimiseen (lasit / visiiri) varmaan villein näkemäni patentti on ollut
    poikkileikattu tenupullo nippareilla stongassa. Siinä ei tietenkään vielä kaikki.
    Pohjassa oli reikä, jonka läpi oli tuotu (tuohon aikaan vielä yleisesti käytetty)
    hissilipun jojon naru nipsuineen, jossa oli pienehkö märkä rätti kiinni.
    Jojon kelaosa pötkötti luonnollisesti siellä pöntön alla.

    Siitä se sitten nykäistiin vasurilla rätti pöntöstä, pyyhittiin nassu ja saateltiin takaisin pönttöön .

    Jos kaverilta olis kysynyt papereita, niissä olis satavarmasti seisonu..... Keksijä Penttinen, Pihtiputtaalta.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #5
    Näkyis ainakin 24mx myyvän laseja tuplalinsseillä ja rollereilla. Pitänee jossain vaiheesa nuo investoida.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  6. #6
    Avopotalla tuo Scott Safari 83 X toimii hyvin, maski ohjaa huurut pois linsseistä. Pienilinssiset silmälasit mahtuu kanssa sisään. Noita on keltaisella ja sinisellä linssillä, itellä molemmat versiot.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 - 81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79 1200 cc Roadwarrior
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80 1075 cc Dirt Road Racer
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
  7. #7
    Laseja ostaessa kannattaa ottaa huomioon ettei kaikki lasit mahdu kaikkien kypärien lasiaukkoon. Osa isorunkoisista laseista jää reunoistaan kantamaan aukon reunoihin minkä vuoksi laseja ei saa istumaan tiiviisti.
    Helpoin tapa varmistua että lasit myös istuvat oman kypärän kanssa on tietysti marssia sen kypärän kanssa paikalliseen mp-liikkeeseen tai motonettiin sovittamaan niitä laseja.
  8. #8
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Laseja ostaessa kannattaa ottaa huomioon ettei kaikki lasit mahdu kaikkien kypärien lasiaukkoon.
    Tuo on täysin totta.
    Enskahommissa ei taida olla oikeestaan muita vaihtoehtoja kuin tuplalinssit. Kaikki muut menee huuruun.
    Itse en käytä rolleja tai repäreitä (tear off). Pitää taskussa sen verran paperia/liinaa, että saa sillä putsattua.

    Sit on myös talvikäyttöön tarkoitettuna laseja. Niissä on paksumpi pehmuste, isommat tuuletusaukot ja joskus nenäsuoja/tuulenohjuri.

    Mulla on nyt ollut jo jonkin aikaa 100% -merkkiset ja racecraft-malliset lasit. Niihin ostin tuplalinssit ja ei oo mennyt huuruun. Suosituksen annan. Nää on kyllä pirun isokokoiset, joten ei välttämättä sovi joka kypärään.
    https://www.revzilla.com/dirt-bike/100-dual-lenses
    Braaaaap
  9. #9
    No niin tulipas nimim. Jeppe56:n vinkkaamana ostettua Smith Fuel V1 Max lasit tuplalinsseillä ja rollereilla. Hyvin mahtuu ainakin noihin minun Airoh Twist ja Agv Rc-5 Pro kypäriin. Pitänee käydä tänään lumipyryssä noita testaamassa jos jouluhössötyksiltä kerkiää.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  10. #10
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava BANDIT-R:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Mänttilä
    MotOrg ry jäsen
    Itsellä ollut vain yhdellä linssillä laseja käytössä.
    Paras lumeen ja kurakelille on kunnon rollerlasit, nopea vetäisy narusta ja aina tulee näkyvyys paremmaksi.

    Toki yksi linssiset itsellä huurtuu heti kun vauhti tippuu tai joku kaatuminen tulee(itsehän en koskaan kaadu)
    Tuplalinssiset on ollut jo pitkään ostoslistalla.

    Ps.
    Pakokaasulla saa lämmitettyä laseja hyvinkin äkkiä(Haisee hetken pahalta)

    Ps.Ps
    Asiallinen ketju josta moni Tosi motoristi saa vinkkejä...
    Koulutusvastaava, kauppavastaava
    Specialized Turbo Levo Comp

  11. #11
    Ite ostin Eurobikerilta MT mx evo lasit tuplalinssillä, jotka on toiminu hyvin omaan käyttöön. Vaikka nämäkin huurtuu väkisin jossain vaiheessa, kun tarpeeksi patsastelee paikallaan, niin selvästi paremmin toimii verrattuna 1-linssi Smithin fueleihin, jotka tämmönen huono kuntoinen hikoileva kukkakeppi saa tukkoon melkosen nopeesti.

    Sopii ainakin Airoh Terminator kypärään kummatkin lasit.

    Edit: vähän lisää tietoa
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  12. #12
    Oakley Airbrake mx. Laaja näkökenttä ja leveänenäiselle/päiselle hyvin istuvat lasit. Paljon lisäpalikoita mm. tuplalinssi ja snowcrossiin soveltuva leveämpi ja tiiviimpifoaminen vaihtopehmuste. Rolloffin saa kans. Repareita ei kait saa oikeen enää käyttää. Hyvä linssin irrotussysteemi; nopee ja helppo putsata vaikka lätäkössä ajon aikana (okei,kandee kuitenki pysähtyä).

    Tuplalinssillä ja snowcross pehmusteella vois kuvitella ettei huurru ihan niin helposti. Tuota snowcrosspehmustetta en ole kylläkään kokeillu. Talvella keltaruskea linssi (on ainaki itelle skimbaamisessa sopinut hyvin ) ja kesällä kirkas (ite oon vedelly pelkällä kirkkaalla, mut olis parempi talveks toinen). Tietoo ei ole millaisia/minkävärisiä tuplalinssejä on saatavilla muita kuin kirkkaita.


    Toi potta mukana kauppaan on hyvä neuvo. Näin tein itekkii.... toi Airbrake on aika laajarunkoinen

    Kaikki varmasti naarmuuntuu aikanaan varsinkin kun paskaa pyyhkii hanskalla pois (ja pakkohan se välillä on). Iso vesipullo varikolle mukaan ja pyrkii pesemään reilulla vedellä aina varikolla. Kuljetuspussiin lasit..ei kassin pohjalle tai saappaan varteen

    Kait tuommosilla pikkujutuilla voi ainakin pidentää käyttöikää.
    Vfr12f,250exc
  13. #13
    Lainaa BANDIT-R kirjoitti Katso viesti
    Itsellä ollut vain yhdellä linssillä laseja käytössä.
    Paras lumeen ja kurakelille on kunnon rollerlasit, nopea vetäisy narusta ja aina tulee näkyvyys paremmaksi.

    Toki yksi linssiset itsellä huurtuu heti kun vauhti tippuu tai joku kaatuminen tulee(itsehän en koskaan kaadu)
    Tuplalinssiset on ollut jo pitkään ostoslistalla.

    Ps.
    Pakokaasulla saa lämmitettyä laseja hyvinkin äkkiä(Haisee hetken pahalta)

    Ps.Ps
    Asiallinen ketju josta moni Tosi motoristi saa vinkkejä...
    Pakokaasu-jippo enemmänkin nelarilla sopivaa puuhaa. Tahtarilla voi saada vähän muutakin kuin lämpöä lasille
  14.  
  15. #14
    Tuli lasit testattua eikä nuo ainakaan huurtuneet, tai jos vähän huurua tuli niin hävisi saman tien pois. Rollereista huomasin että niihin koteloihin kertyi vähän kosteutta ja hengitys höyry pääse välillä sen kalvon ja linssin väliin ja sitten kalvo ei tahdo rullata. Ainakin tuohon kosteuden kertymiseen noihin koteloihin vois nyt talviaikaan auttaa jos hetken jäähdyttää laseja pihalla ennenku lähtee ajamaan, mutta pitää vielä kokeilla.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06