Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Edellinen omistaja on vaihtanut V2:sen alkuperäisen vasemmalla ylhäällä menneen vaimentimen alas oikealle sivulle. Putki on tosi hieno sillä paikalla. Haluaisin kuitenkin vaimentimesta mahdollisimman lyhyen sekä ulkonäön puolesta, että siksi, että alkuperäinen sivulaukku sopisi vielä paikalleen. Maailmalta kyllä löytyisi valmiitakin ratkaisuja, mutta veromätkyt kutistavat ostohousuja. http://www.massmoto.com/it/moto-mori...ini-9-1-2.html Lisäksi itsetehtyhän on aina arvokkaampi

    Katalysaattori on myös poistettu. Katalysaattorin tilalla moottorin takana olisi nyt tyhjää tilaa, johon olisi mahdollista laittaa poikittain lyhennetty suora vaimennin. Minulla on jo valmiiksi yksi lyhyt kiinanvaimennin sivulle, mutta pidän sen ääntä yksinään vähän turhan raakana. Eli, mitä raati sanoo? Toimisiko kaksi kiinanvaimenninta peräkkäin niin, että eka olisi vanhan katin paikalla "kollektorissa" 5cm Y-haaran jälkeen, ja toinen sitten sivulla 30 cm:n päässä?
    Moto Morini 9 1/2
    Kawasaki zx12r (lunariin x2)
    Kawasaki ZRX 1100 (löytyy vielä tallista)
    Honda cbx 650 Nighthawk
  2. #2
    Lainaa MrWilson kirjoitti Katso viesti
    Edellinen omistaja on vaihtanut V2:sen alkuperäisen vasemmalla ylhäällä menneen vaimentimen alas oikealle sivulle. Putki on tosi hieno sillä paikalla. Haluaisin kuitenkin vaimentimesta mahdollisimman lyhyen sekä ulkonäön puolesta, että siksi, että alkuperäinen sivulaukku sopisi vielä paikalleen. Maailmalta kyllä löytyisi valmiitakin ratkaisuja, mutta veromätkyt kutistavat ostohousuja. http://www.massmoto.com/it/moto-mori...ini-9-1-2.html Lisäksi itsetehtyhän on aina arvokkaampi

    Katalysaattori on myös poistettu. Katalysaattorin tilalla moottorin takana olisi nyt tyhjää tilaa, johon olisi mahdollista laittaa poikittain lyhennetty suora vaimennin. Minulla on jo valmiiksi yksi lyhyt kiinanvaimennin sivulle, mutta pidän sen ääntä yksinään vähän turhan raakana. Eli, mitä raati sanoo? Toimisiko kaksi kiinanvaimenninta peräkkäin niin, että eka olisi vanhan katin paikalla "kollektorissa" 5cm Y-haaran jälkeen, ja toinen sitten sivulla 30 cm:n päässä?
    Kaksi sanaa:
    EU-hyväksyntä noin uudessa rätkässä.
  3. #3
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Miksei toimisi? Kyllä kai sitä kokeilla ainakin kannattaa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  4. #4
    Kyllä toimisi, kun se toimii yksi sylinterisessä pyörässä, yhdellä vaimentimella on kovempi/terävämpi ääni kuin kahdella ja ne kaksi ei ole peräkkäin vaan eripuolilla. Minä sanon, laita vaan jos haluat hiljaisemman
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  5. #5
    Tottakai kaksi vaimenninta toimii sarjassa. Eiköhän melkein kaikissa autoissakin ole. Kaksi samanlaista tai -tyyppistä sarjassa antaa samanlaisen soundin, mutta vain hiljaisemman. Esim absorptiovaimennin (reikäputki+villat) vaimentaa lähinnä vain korkeita ääniä jättäen matalan jytinän. Siksi se toimii huonosti vajaapyttyisissä, jos tavoitteena on siis vaimentaa meteliä. Yhdistämällä sopivaan kammiovaimentimeen saadaan sitten laaja-alaisempi lopputulos. Sellainen putkimallinen db killeri tekee absorptiovaimentimeen eräänlaisen kammion.

    Ducatissa on kaksi absorptiovaimenninta rinnan ja ilman killereitä. Mopon vieressä kaasutellessa on helvetillinen korvia raastava rätinä, mikä vaimenee onneksi muutaman metrin päähän. Jäljelle jäävä matala kumu sitten kantaakin kesäyössä peninkulman päähän. Olen arponut monta kertaa laittaako killerit kiinni vai ei, mutta järjettömyys vienyt voiton.
    Viimeksi muokannut: B12; 09.12.2017 klo 11:26.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  6. #6
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Itse olen ajatellut testata sliparin perään tällaista, vaikka ei tuo slipari mikään kovaääninen ole:

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/13600...2-7x9cm-soikea
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  7. #7
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ajatellut testata sliparin perään tällaista, vaikka ei tuo slipari mikään kovaääninen ole:

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/13600...2-7x9cm-soikea
    Hhhhmmm, mitähän "vaimenninta" tuossa on, mitä tuota katsonut, niin olisi pelkkä putken pää, en sitten tiedä onko se muuttunut tai joku "uusi" tuote. Mutta kyllä tuo voisi ääntä muuttaa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  8. #8
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Hhhhmmm, mitähän "vaimenninta" tuossa on, mitä tuota katsonut, niin olisi pelkkä putken pää, en sitten tiedä onko se muuttunut tai joku "uusi" tuote. Mutta kyllä tuo voisi ääntä muuttaa
    No et sä kyllä hirveästi sitä sitten katsonut. Sen nimi on loppuvaimennin siinä kuvassa.
    Voi toki olla, ettei tuote sisällä vaimenninelementtiä, mutta vaimentimena noita myydään. Noita on eri malleja tuollakin. Pakoputken päitä myydään käsittääkseni nimellä pakoputken pää. Ne on puolet halvempia ja niitä on joka puljussa.
    Sinänsä sellaisista 90-astetta alaspäin kaareutuvista kromatuista pakoputken päistäkin saa kyllä ihan mageen pöntön, kun hitsaa ne pönttöön kiinni. Mulla oli CB-twinissä vakioputkien päähän hitsattuna sellaiset. Vaimentivatkin, kun ääni suuntautui kohti tietä.
    Viimeksi muokannut: Zen; 09.12.2017 klo 16:50.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  9. #9
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    No et sä kyllä hirveästi sitä sitten katsonut. Sen nimi on loppuvaimennin siinä kuvassa.
    Voi toki olla, ettei tuote sisällä vaimenninelementtiä, mutta vaimentimena noita myydään. Noita on eri malleja tuollakin. Pakoputken päitä myydään käsittääkseni nimellä pakoputken pää. Ne on puolet halvempia ja niitä on joka puljussa.
    En tiedä mistä päättelet että en kattonut, niin kuin tuossa sanoi, että näyttää kuin olisi putkenpää, mutta mutta se siitä. Satuin itse asiassa olin menossa motonet:tiin käymään, niin tuli katsottua tuota, kyllä siellä on pienet reijät sivuilla ja vaimennun villaa, että olit kyllä oikeassa. Toi voisi hiljentää kun tulee putken päähän
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  10. #10
    Ei kannata odottaa ihmeitä tuolla "vaimentimella", on lähinnä tuunattu pakoputken pää.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #11
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Ei kannata odottaa ihmeitä tuolla "vaimentimella", on lähinnä tuunattu pakoputken pää.
    Ei siinä ihmeitä tarvitakaan, kun iso päävaimennin on jo sitä ennen. 5db olis jo hyvä tulos.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  12. #12
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Ei perkele jos sulla on profiilikuvan pyörä ja sen rännin päähän nakkaat parinkytä sentin karvanoppatuning-päätevaimentimen niin kyllä varmasti on tyyli kohdallaan

    Edit: Sitä paitsi 5dB on aika pirun paljon. En usko että tuolla tulee tapahtumaan
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  13. #13
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ei perkele jos sulla on profiilikuvan pyörä ja sen rännin päähän nakkaat parinkytä sentin karvanoppatuning-päätevaimentimen niin kyllä varmasti on tyyli kohdallaan
    No joo, mut ei me köyhät tyylistä välitetä. Luovutetaan catwalk teille.
    Olishan se varmaan vähän huvittavan näköinen Vois silti kokeilla. Motonetissä on eri malleja, lyhyitäkin.
    Vitun väliä. Mun kypärä on vuosimallia 1986. Ihan testimielessä. DB-killeriä vois testata kanssa.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  14. #14
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    No joo, mut ei me köyhät tyylistä välitetä. Luovutetaan catwalk teille.
    Olishan se varmaan vähän huvittavan näköinen Vois silti kokeilla. Motonetissä on eri malleja, lyhyitäkin.
    Vitun väliä. Mun kypärä on vuosimallia 1986. Ihan testimielessä. DB-killeriä vois testata kanssa.
    Osta ennemmin uus kypärä. Vaimentaa varmasti enemmän. Lisänä saattaa lisätä jopa turvallisuutta.
    Honda cbr 600f 02
  15. #15
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa JLä kirjoitti Katso viesti
    Osta ennemmin uus kypärä. Vaimentaa varmasti enemmän. Lisänä saattaa lisätä jopa turvallisuutta.
    Ihan hyvä idea tuokin, mutta poliisisetä ei suostu mittaamaan desibelejä mun potan sisältä
    Romanttisista syistä tulee yhä tuolla vanhalla potalla ajettua. Hyvin harvinainen malli myös, ja mukava.
    Ajosaappaatkin on samalta vuosikymmeneltä, merkkiä Daytona. Kaksi kertaa suutari rakentanut ne uudelleen kasaan. Nyt on alkavat olla taas romuna. Kolmatta kertaa en jaksa suutariin viedä, täytyy kai ostaa uudet
    Henk. koht. en tykkää puolikuurona entisenä rämpyttäjänä hirveän hiljaisista kypäristä. Soundin täytyy kuulua. Silleen sopivasti, ei liikaa. Liian kovaa mökää ei matka-ajossa jaksa.
    Tämän aiheen otin esille noin niin kuin yleisesti, että johonkin pyörään saattaisi esteettisesti toimiakin tuollainen loppuvaimennin.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  16. #16
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Ihan hyvä idea tuokin, mutta poliisisetä ei suostu mittaamaan desibelejä mun potan sisältä
    Mua ahdistaa ihan hirveästi se, että minä ja moni muu on tätä yrittänyt saada menemään jakeluun siitä asti, kun Trafi julkaisi kopterilain tulkintaohjeet (2012?), mutta ei tunnu menevän perille, ei sitten millään.

    Jos pyöräsi on CBR1000F, ja siinä on (i) alkuperäinen pakoputki tai (ii) muutoskatsastettu muu kuin alkuperäinen pakoputki, se saa ikänsä perusteella pitää meteliä niin paljon, että jos siinä on ylipäänsä jonkinlainen äänenvaimennin, raja ei ylity.

    Jos pyöräsi on CBR1000F ja siinä on muutoskatsastamaton muu kuin alkuperäinen pakoputki (tai vaikka päätevaimennin) poliisin ei tarvitse edes vaivautua mittaamaan meluja, vaan pyörästä voi poistaa kilven suoraan katsastamattomuuden perusteella.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  17. #17
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Jos pyöräsi on CBR1000F, ja siinä on (i) alkuperäinen pakoputki tai (ii) muutoskatsastettu muu kuin alkuperäinen pakoputki, se saa ikänsä perusteella pitää meteliä niin paljon, että jos siinä on ylipäänsä jonkinlainen äänenvaimennin, raja ei ylity.
    Suunnilleen kai noin. Yli 106db on jo aika kovaääninen japsipyörä. Kyllä ne silti tuntuu tien päällä mittailevan, vaikka ei olisi katsastettu, mitä nyt juttuja lukee. Itse en ota kantaa miten asia on, en tunne asiaa niin hyvin vielä.
    Jotkut sanoo että mittaus ratkaisee, toiset sanoo toista. Aikamoinen suo.
    Mutta siis edelleenkään en postannut keskustellakseni omasta pyörästäni, vaan vaimentimista yleensä.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  18. #18
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Itse en ota kantaa miten asia on, en tunne asiaa niin hyvin vielä.
    No minä tunnen. Usko, mitä sulle sanon tähän asiaan liittyen.

    Ja huomaa, POLIISI VOI ei ole sama kuin poliisin tulee.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  19. #19
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    No minä tunnen. Usko, mitä sulle sanon tähän asiaan liittyen.
    Ja huomaa, POLIISI VOI ei ole sama kuin poliisin tulee.
    Varmaan noinkin. Kyllä mä olen tuon asian tiimoilta lukenut jo paljon kauan sitten. Sieltä kopteripalstaltakin.
    Noin kuukausi sitten lähetin kirjallisen tiedustelun katsastusmiehellekin, mutta ei ne vastaa. Ongelma vanhan pyörän omistajan näkökulmasta on, että tuosta muutoskatsastuksesta on tehty rangaistuksenluonteinen, etenkin hinnoittelultaan. Tuon katsastuksen hinnalla saa jo käytetyt orkkispöntöt, mikä lienee tuon hinnoittelun tarkoituskin. Valistaminen, ei liiketoiminta. Huonoa bisnestä ylihinnoitella palvelu jolle olisi suurta kysyntää.

    Käytetyn vanhan pyörän tarvikeputkella ostava ei mielestäni ansaitse osakseen asennetta, että hän on meteliterroristi. Hän vain osti pyörän. Hän varmasti pyrkii noudattamaan lakia, jos siitä ei tehdä hänelle rangaistuksenomaista kokemusta. Ainakin katsastusviranomaisen kuuluisi vastata hänelle selkeästi. Onhan tää vähän tragikoomista. Mä kun lopetin sähköpyöräilyn, niin luulin pääseväni eroon siitä jatkuvasta lakipykälistä jauhamisesta. Sä et saa ajaa yli kahtaviittä! Nyt länkytetään sitten äänenvaimentimesta. No peace on earth.

    Kai se tarttee käydä sitten ihan paikan päällä konttorilla kyselemässä, miten edetään. Jos ne alentuisivat vastaamaan edes silloin suurelle kriminaalille. Toivottavasti ilman paheksuvaa äänensävyä.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  20. #20
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Tai sitten lopetat liian miettimisen ja ajat vaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  21. #21
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Tai sitten lopetat liian miettimisen ja ajat vaan.
    Ainut ja oikea vastaus.
    .
  22.  
  23. #22
    Minut on pysäytetty liikenteessä poliisin toimesta autolla, traktorilla ja polkupyörällä ajellessani. Toistaiseksi ei vielä kävellen eikä moottoripyörällä. Täytyy toki koputtaa puuta... Mutta ketjun aloittajan ominaisuudessa: taidan alkaa mittailemaan, millainen pömpeli mahtuu ja raportoin joskus, jos asia edistyy.
    Moto Morini 9 1/2
    Kawasaki zx12r (lunariin x2)
    Kawasaki ZRX 1100 (löytyy vielä tallista)
    Honda cbx 650 Nighthawk