Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Edellisestä mp reissusta aikaa sen verran kulunut että enskesänä pitäs päästä välimerelle ja takaisin ....
    Minkä hintaista nykyään on bed&breakfast tyyliset majoitukset ? Onko edullisia gasthaussei vielä saksan ja itävallan maissa ?
    Paljonko yleensä budjetoitte majoitukseen/päivä ?
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
  2. #2
    Lainaa Jammu-Pappa kirjoitti Katso viesti
    Edellisestä mp reissusta aikaa sen verran kulunut että enskesänä pitäs päästä välimerelle ja takaisin ....
    Minkä hintaista nykyään on bed&breakfast tyyliset majoitukset ? Onko edullisia gasthaussei vielä saksan ja itävallan maissa ?
    Paljonko yleensä budjetoitte majoitukseen/päivä ?
    Hinta vaihtelee sijainnin ja tason mukaan. Viime kesän reissulla, elokuussa, halvin 2hh oli 25€/ henk.ja kallein 70€/ henk. joka tosin oli 4 tähden hotelli. Gasthausien ja normi hotellien hintavaihtelu pyöri tuon 25€ ja n.40€ välillä/henk.sisältäen aamiaisen.
    Nämä kaikki oli siis Saksassa ja Itävallassa.
  3. #3
    Lainaa Jammu-Pappa kirjoitti Katso viesti
    Edellisestä mp reissusta aikaa sen verran kulunut että enskesänä pitäs päästä välimerelle ja takaisin ....
    Minkä hintaista nykyään on bed&breakfast tyyliset majoitukset ? Onko edullisia gasthaussei vielä saksan ja itävallan maissa ?
    Paljonko yleensä budjetoitte majoitukseen/päivä ?
    Saksa-Itävalta alkaa oleen samaa hintaluokkaa kuin muuallakin. Ranskassa ja Italiassa taso ja hinnat tuntuvat olevan melko arpapeliä. Lisäksi oma vaatimus on aina ollut aamiainen, ja sekin saattaa olla melko mitätön juurikin Ranskassa ja Italiassa.
    Viime kesän reissun kaikki majoitukset booking.comista hintaluokkaa 25-50€ henk. Surkein majoitus oli ehkäpä Livornossa, mutta sielläkin huone oli melko iso.
    Upein majoitus oli ehdottomasti Garda järvellä sijaitseva Hotel Residence Panorama di Forca, josta oli varsin muikeat näkymät järvelle!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  4. #4
    Mitens jos matkustaa yksin? Onko syytä budjetoida enemmän majoitukseen/yö?
    T7
  5. #5
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mitens jos matkustaa yksin? Onko syytä budjetoida enemmän majoitukseen/yö?
    On, koska 1hh on aina kalliimpi kuin 2hh/henk. Hintaero on n.10-15€ paikasta riippuen.
  6. #6
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mitens jos matkustaa yksin? Onko syytä budjetoida enemmän majoitukseen/yö?
    Mä oon menny monet reissut yksin matkustaessa 100€/päivä, riittää ruokaan, majoitukseen ja polttoaineeseen ja välikahvitteluihin koko lailla hyvin. Lauttaliput, nähtävyydet yms. sitten päälle.

    Yöpaikkojen hintoja voi hakukoneista katsella kun reisuja näin talvella suunnittelee. Kohta onkin aika siihen hommaan ryhtyä!
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  7. #7
    Äkkiä saa esim. Booking.com:ista tarkastettua hintatason - sieltä löytyy myös niitä edullisen pään majapaikkoja.
    Itsellä yöpaikan valintakriteereinä on ollut aamupala, sijainti ja sää. Kovalla helteellä olen koittanut varata majapaikan, jossa on ilmastointi.
  8. #8
    Ei kannata unohtaa hostelleja.
    Asuin juuri Lontoossa viikon Dictionary hostellissa 4 hengen huoneessa.
    Tutustuin mukaviin ihmisiin huoneessani.
    Oli esim. yksi kalifornialainen tyyppi, joka oli muuttanut töihin Suomeen 3D Bear startup yritykseen.
    Mainio heppu.
    Oli nyt myyntimatkalla Lontoossa.

    Yhtenä yönä oli huoneessani illalla kolme tyttöä ja minä.
    Yhdellä heistä oli oman taidenäyttelynsä avajaiset Lontoossa samana iltana.
    Aamulla yksi tyttö oli muuttunut pojaksi.

    Viikon majoitus maksoi Lontoossa erinomaisella paikalla lähellä keskustaa Shoreditch alueella noin 200.- euroa viikossa.
    Pekka
  9. #9
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Aamulla yksi tyttö oli muuttunut pojaksi.

    .
    Olen kuullut, että noin on käyny usein Thaimaanreissaajille . Jaa että Lontoossaki...
    T7
  10. #10
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ei kannata unohtaa hostelleja.
    Asuin juuri Lontoossa viikon Dictionary hostellissa 4 hengen huoneessa.
    Tutustuin mukaviin ihmisiin huoneessani.
    Oli esim. yksi kalifornialainen tyyppi, joka oli muuttanut töihin Suomeen 3D Bear startup yritykseen.
    Mainio heppu.
    Oli nyt myyntimatkalla Lontoossa.

    Yhtenä yönä oli huoneessani illalla kolme tyttöä ja minä.
    Yhdellä heistä oli oman taidenäyttelynsä avajaiset Lontoossa samana iltana.
    Aamulla yksi tyttö oli muuttunut pojaksi.

    Viikon majoitus maksoi Lontoossa erinomaisella paikalla lähellä keskustaa Shoreditch alueella noin 200.- euroa viikossa.
    Ei ***ttu mikään mahti maailmassa sais mua moiseen majoitukseen.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  11. #11
    No jopas ollaan käypästä ideaa lynkkaamassa - en ymmärrä. Jos pienellä budjetilla haluaa/on pakko matkustaa, niin miksei sitä hostelliakin voisi käyttää. Samalla saattaa tutustua uusiin ihmisiin - sellaisiinkin, jotka eivät pukeudu nahkaan tai goreen.
  12. #12
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    No jopas ollaan käypästä ideaa lynkkaamassa - en ymmärrä. Jos pienellä budjetilla haluaa/on pakko matkustaa, niin miksei sitä hostelliakin voisi käyttää. Samalla saattaa tutustua uusiin ihmisiin - sellaisiinkin, jotka eivät pukeudu nahkaan tai goreen.
    Pieni kustannus on ihan hyvä juttu.
    Tuo ei ole kyllä tärkein syy miksi usein käytän myös hostelleja, en kuitenkaan 8 ja 16 hengen makuusaleja vaan 2 tai 4 hengen huoneita.

    Tärkein syy on tavata nuoria reppureissaajia ja vanhempiakin reissaajia eri maista vaikka millä reissuillaan.
    Saa kuulla hienoja juttuja reissaamisesta maailmalla, puhua eri kieliä ja oppii muiden maiden elämästä ja kulttuureista vaikka mitä.

    Tuolla Lontoossakin tapasin huimia reppureissaajia, joista jotkut kiertävät maailmaa reppu selässään.
    Olin Varsovassa viime kesänä 4 hengen huoneessa. Ihan vanhan kaupungin kupeessa ja maksoi 15.- euroa/yö. Siellä oli myös mainiota sakkia, paikallisia ja saksalaisia, yksi saksalaismotoristikin osui samaan huoneeseen kuin minä. Hänellä oli Suzuki GS400 pyörä.
    Lontoossa tapaamani Paul Nix, joka siis asuu nyt Suomessa vaimonsa kanssa, on nyt myös FB kaverini.
    Pekka
  13. #13
    ^^^^^^ Joo ihan vitsinä heitin kun tais PekkaVee just Thaikuissa olla..ettei vaan olis sattunu mitään

    Uskoisin kyllä että noissa hostelleissa on varmasti enemmän reissaamisen meininkiä kuin 5tähden hotelleissa. Ite välttelen liian hienoja hotlia(muutenkin kuin kustanussyistä)...ne on tosi tylsiä.
    T7
  14. #14
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    ^^^^^^ Joo ihan vitsinä heitin kun tais PekkaVee just Thaikuissa olla..ettei vaan olis sattunu mitään
    Siellä Thaikuissa asuin kyllä hotelleissa.
    Siellä saa ison yhden hengen huoneen alle 20.- €/yö.
    Ja eihän minulla nyt mitään tyttöjä ole omassa huoneessani.

    Kotiin selvisin, vaikka ostin jopa halpiskypärän ajoihini.
    Skootterille tuli ajeltua 1000 km ja asuin kai neljässä kaupungissa.
    Pekka
  15. #15
    Olen käyttänyt hostelleja Suomessa ja Norjassa eikä niissä välttämättä tarvitse asua porukkamajoituksessa. Ihan mukavia paikkoja löytyy ympäri maailman ja Suomen Hostellijärjestön sivuilta löytyy https://www.hostellit.fi/ lisäinfoa. Airbn, https://www.airbnb.fi/ myös edullinen majoitusmuoto ja CoushSurfing peräti ilmainen, https://fi.wikipedia.org/wiki/CouchSurfing
    pl
  16. #16
    Merkittävä vaikutus hintatasoon on ajankohta, sekä kohteen suosio. Ainakin pienissä ja keskisuurissa kaupungeissa. Itse käytän useampaakin hakukonetta, saa käsityksen kohteen yleisestä hintatasosta. Oma hintahaitari viime vuosilta on ollut 50-100 €/ 2hh. Pitää myös huomioida, ettei aamiainen läheskään aina sisälly huonehintaan, samoin pyörän säilömisestä voi tulla lisäkustannuksia. Toisinaan se halvin huone voi myös tarkoittaa useamman huoneen jakamaa suihkua ja wc:tä.
    Hinnalla ei läheskään aina ole merkitystä huoneen mukavuuteen tai aamiaisen tasoon. Varmasti edullisemmin pääsee, jos majoitus on kaupungin laitamilla tai maaseudulla. Samoin pyörän saa helpommin säilöön ilmaiseksi. Toinen asia on sitten, onko siellä mitään tekemistä illaksi.
    Yksin matkatessa hinnasta voi pudottaa kympin luokkaa. Läntisimmät maat ovat yleensä hiukan tyyriimpiä. Voihan sitä vähän etukäteenkin tutkia esim. Trivagosta, mikä hintataso aiotun reitin kohteissa vallitsee. Hakukoneissa kannattaa huomioida hotellin etäisyys keskustasta. Siinä voi myös kaupungin raja ylittyä ja kylä vaihtuu toiseksi. Navigaattori voi olla ihmeissään kun katu ja kaupunki eivät kohtaa.
    Sesongin ulkopuolella rantakaupunkien, kuin myös talvikeskusten hotellihinnat saattavat olla hyvinkin edullisia, mutta ei aina.
    ZZR 1400
  17. #17
    Yksi asia mikä tuli mieleen ja vaikuttaa omaan reissaamiseen on lämpötila. Jos reissaat paikassa, jossa lämmöt keikkuu 30-40 asteessa niin ainakin länsieuroopassa vaatimus hyvästä ilmastoinnista nostaa hotellin hintaa selvästi. Keikutaan jo satasen lähellä yhden hengen huoneesta per yö. Sitten jos haluaa olla keskustan tuntumassa ja saada pyörän suojaiseen parkkiin niin halvat vaihtoehdot ovat vieläkin harvemmassa.

    Hotelli maaseudulla keskellä peltoja ilman ilmastointia niin saa tosin hyvän majoituksen aamiaisella jo 30-50 €:lla.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  18. #18
    Toi ilmastointivaatimus on paha. Muutaman kerran halunnu/ vaatinu huonetta ilmastoinnilla ja sitten se ei ole toiminu. Ja eihän sitä koskaan niin lyhyessä ajassa kuntoon saada!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  19.  
  20. #19
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Toi ilmastointivaatimus on paha. Muutaman kerran halunnu/ vaatinu huonetta ilmastoinnilla ja sitten se ei ole toiminu. Ja eihän sitä koskaan niin lyhyessä ajassa kuntoon saada!
    Itse käyn poikkeuksetta ensi tsiigaamassa sen tarjotun huoneen, ja sen "specsit", niin sitten on AINA helpompi avata keskustelu siitä hinnasta, että mikäs se olikaan, kun: ........(vink- vink!).