Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
  1. #31
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Yllättävän paljon tekstiä Bonella lähestulkoon nollainformaatiolla.
    Bonella on mitä ilmeisimmin sisäänrakennettuna Puppulausegeneraattori

    Minä en esimerkiksi tiedä säätämisestä yhtään mitään, mutta syöttämällä generaattoriin sanan "säätäminen" sain aikaiseksi mm. seuraavan viisauden:
    Lienee sanomattakin selvää, että säätäminen avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti yleispätevien toimintaohjeiden tavanomaisia käyttökohteita.

    Ja tähän loppuun vielä pakollinen pahoittelu offtopicista!
    Mutkaista tietä näkymättömiin... Honda CBR1000F -93
  2. #32
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Bonella on mitä ilmeisimmin sisäänrakennettuna Puppulausegeneraattori

    Minä en esimerkiksi tiedä säätämisestä yhtään mitään, mutta syöttämällä generaattoriin sanan "säätäminen" sain aikaiseksi mm. seuraavan viisauden:
    Lienee sanomattakin selvää, että säätäminen avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti yleispätevien toimintaohjeiden tavanomaisia käyttökohteita.

    Ja tähän loppuun vielä pakollinen pahoittelu offtopicista!
    Ja sama masiina sanasta Bone: "Ottaen huomioon oman tilanteensa, voi vain todeta, että Bone havainnollistaa hyvinvointimalliamme sekä meihin kohdistuvaa tietotarvetta."

    Ot loppu, jatkakaa..
  3. #33
    No mut hei... Noissa kahdessa edellisessä sattuu olemaan hauskasti homman ydin.
    Turha keskittyä tumputtamaan jossain nurkassa yhden detaljin kanssa, jos kokonaisuus
    ja sen myötä koko homman tarkoitus on aivan kateissa.

    Olipa erinomaisen hauska sattuma.

    Mut joo.... Ei olla vielä pitkällä marraskuusta ja sen kauhuista.
    Onneksi kohta mennään jo kohti valoa.

    12/13 Ärrien tai Ässien kanssa tuskailevien kärsimyksiin saa
    ihan toimivaa apua ainakin Kotilaisen Sakelta.

    Joku voi olla toistakin mieltä, mutta aika monta ukkoa tuolla pyörii kun on ihan
    perustellusti tyytyväinen Saken edesottamuksiin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #34
    Ihan alkuperäiseen kyssäriin vastatakseni.
    Takana 35000km vuoden 2007 K1200 R:llä. Pyörän mittarissa on nyt 65000

    Ei ole nypytellyt toistaiseksi vaikka kaikki palat on vakioita. Riittävän nopea ja tehokas ilmankin, takakumin pito suurin ongelma kun antaa kunnolla runtua. Ei keuli herkästi vaan lähtee.

    Tarpeeksi tilava pidemmillekin siirtymille 180 senttiselle ja toisaalta tarpeeksi ketterä kylille ja mutkapätkille. ABS:ät yhdistettynä telelever keulaan tekee pyörästä uskomattoman helpon pysäytettävän. Mopo ei niiaa vaan pysähtyy eleettömästi, mitä nyt takapyörä hetkittäin nousee asfaltista. Kokeiltu 200 km/h vauhdista runttaamalla jarrut pohjaan. Säädettävä alusta on hyvä.

    Ongelmiakin on ollut:
    - ABS:ät kettuili aluksi kun jarrukahvassa olevan mikrokytkimen asetus oli väärä.
    - Perämokkulan tiiviste piti vaihtaa, 2 kaljan homma.
    - Vaihdekasetti meni vaihtoon 2 vaihteen alkaessa hyppiä pois päältä. Tuli kai survottua kakkosta sisään liian hätäisesti kiihdytellessä. Ja kyllä, mopoon vaihdetaan koko kasetti ei rattaita. Uuden kustannus 4500, onneksi löytyi sopiva 1300:en kasetti paljon halvemmalla joka toimii orkkista tarkemmin. Periaatteessa mun nakumopon pitäis kai kulkea nyt 300
    - ABS yksikkö päätti ruveta natustelemaan virtaa ihan ittekseen ja tyhjentää akun 3:ssa päivässä. Menossa vaihtoon ja maksaa 600.
    - Aiheuttaa vakavaa riippuvuutta ja kasvattaa sarvet heti kun joku tulee esittämään nopeaa.
    - Voi johtaa kuukauden liksan häviämiseen ja ajoluvan peruuntumiseen.

    Tällä mennnään möhköbemaria odotellessa. 1600:n riisuttuna turhasta guttaperkasta sattaisi houkutella ostoksille
    "Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
  5. #35
    Lainaa entelodontti kirjoitti Katso viesti
    Ihan alkuperäiseen kyssäriin vastatakseni.

    Tarpeeksi tilava pidemmillekin siirtymille 180 senttiselle ja toisaalta tarpeeksi ketterä kylille ja mutkapätkille. ABS:ät yhdistettynä telelever keulaan tekee pyörästä uskomattoman helpon pysäytettävän. Mopo ei niiaa vaan pysähtyy eleettömästi, mitä nyt takapyörä hetkittäin nousee asfaltista. Kokeiltu 200 km/h vauhdista runttaamalla jarrut pohjaan. Säädettävä alusta on hyvä.

    - Aiheuttaa vakavaa riippuvuutta ja kasvattaa sarvet heti kun joku tulee esittämään nopeaa.
    - Voi johtaa kuukauden liksan häviämiseen ja ajoluvan peruuntumiseen.
    Näihin kommentteihin yhdyn kyllä täysin. Ja vielä kun takajarru on mukana etujarrua käytettäessä, ei tosiaan tarvii kun rutistaa jarrukahvasta tosissaan. Itse jouduin tekemään tosijarrutuksen kun mäenharjanteen takana oli poro eikä väistömahdollisuuttakaan ollut, vielä kaks päällä + laukut. Olin jo varma että nyt kolahtaa, mutta pari metriä jäi väliä, phuuh. Pallit oli tosin vähän aikaa hellänä kun kyytiläinen rysähti selkään ja minä sitämyöten tankkiin

    T. Antti
    Antti
    ex-BMW100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  6. #36
    Lainaa entelodontti kirjoitti Katso viesti
    Takana 35000km vuoden 2007 K1200 R:llä. Pyörän mittarissa on nyt 65000

    Ongelmiakin on ollut:
    - Aiheuttaa vakavaa riippuvuutta ja kasvattaa sarvet heti kun joku tulee esittämään nopeaa.
    Katsellaanko sarvien pituutta?
    GSXR1216TIC
  7. #37
    Lainaa entelodontti kirjoitti Katso viesti

    Tällä mennnään möhköbemaria odotellessa. 1600:n riisuttuna turhasta guttaperkasta sattaisi houkutella ostoksille
    Mulla homma menee päinvastaiseen suuntaan.. Keveys = käsiteltävyys, ergonomia (ja tehot) on se juttu. XR = best
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #38
    Lainaa TopGun kirjoitti Katso viesti
    Katsellaanko sarvien pituutta?
    Ahdetut erikseen.

    Ei palkkatyöläisellä ole varaa tällaisiin päivityksiin...

    http://www.biker.ie/gallery/albums/T...chargedxxx.jpg
    "Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
  9. #39
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Mulla homma menee päinvastaiseen suuntaan.. Keveys = käsiteltävyys, ergonomia (ja tehot) on se juttu. XR = best
    Tankattuna bauttiarallaa 230 kg?

    Toi..... keveys = best pitää kyl paikkansa, mut
    230kg:n keveys = Asbest .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #40
    Noh, 16 GT kuitenkin lähes +100 kg ja 13 ässäkin on vajaat 30kg XR:ää painavampi.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 07.12.2017 klo 19:43.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #41
    Onks noi painot spekseistä, vai puntarilta? BMW ilmoittaa painot ajokunnossa, muut käsittääkseni nesteettöminä yms. Tosin, voin olla väärässäkin tästä.
    Antti
    ex-BMW100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  12. #42
    Tankattuna XR 228 kg, K 13 S 254 kg. K 16 GT 334 kg. En ole puntaroinut, netistä pengoin. Jos luvut pitää paikkansa, niin 16 GT onkin 106 kg XR:ää painavampi.

    Alkuperäiseen kysymykseen vielä. Välttäisin servojarrullisia, ovat pirun kalliita korjata. En muista milloin 12 ässän servot korvattiin perinteisemmillä ABS jarruilla, olisko ollut 2006?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  13. #43
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Onks noi painot spekseistä, vai puntarilta? BMW ilmoittaa painot ajokunnossa, muut käsittääkseni nesteettöminä yms. Tosin, voin olla väärässäkin tästä.
    HOX-HOX!

    Nyt ei verrata, vaan keskitytään vaan siihen, mitä toi XR mahtaa painaa tankattuna on the road.
    Ihan sama, vaikka muut ilmoittaisi painot puoliksi purettuna.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #44
    Tuossa yllä ovat ajokuntoisten tankattujen pyörien painot. Jotain sivulaukkuvarustusta ei tietenkään sisälly. XR on kyllä teho- ja luokassaan kevyimmästä päästä, hox-hox.
  15. #45
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Tuossa yllä ovat ajokuntoisten tankattujen pyörien painot. Jotain sivulaukkuvarustusta ei tietenkään sisälly. XR on kyllä teho- ja luokassaan kevyimmästä päästä, hox-hox.
    Varmasti näin, mutta edelleen... HOX HOX. Ei VERTAILTU painoja.

    XR työnnettiin stagelle kevyenä pyöränä.
    Nohh.... Onko 230 kiloinen "asvalttipyörä" kevyt? Vaikka vaan normaalina asvalttitonnarina
    arvoitettuna?

    Lisääkö pyörän tehon väheneminen sen painoa... ja vastaavasti kääntäen?

    Miten painoa arvoitetaan eri käyttöympäristössä, jos kumi alla muuttuu asvalttirenkaasta karkeammaksi ja
    alusta pehmeämmäksi/vähemmän pitäväksi?

    Jos on vilpittomästi sitä mieltä, että ilman lisävarustusta täyteen tankattu, ei esim.90%:sti tankattu,
    230 kiloinen mopo on KEVYT, vaikka vaan viitekehyksessä "moottoripyörä", niin asiasta voidaan
    kyllä perustellusti keskustella.

    HOX-HOX viittaa siihen vitsaukseen, että..... Noo.... mut on se 100kg kevyempi kuin joku
    rannikkoristeilijä. Että tästä pitää absoluuttisena, ainoana hyväksyttävänä totuutena seurata se, että
    230 kg mopo ON KEVYT .

    Tässä ei nyt sinällään tarvitse olla suoraa yhteyttä J@ckin juttuihin vaikka hän tuon 230kg = KEVEYS heittikin.
    Vastaavalla tavalla ja logiikalla "vyörytetään" asioita reippaasti muutenkin.

    Ei vittu sentään.... Hannele Laurin roolihahmollakin vetää naamaa valkoiseksi moisen logiikan edessä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #46
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Asfalttitonnariks raskas. Sporttitouringiksi kevyimmästä päästä lonkalta heitettynä. Oiskohan Duken GT kevyempi?

    Mulle ton viitekehys on otsikon bemarit, 1400 zetorit, fjr:t ja busat ainakin.

    Toisaalta sun tekstistä en oo varma verrataanko 20kg lantasäkkiin ja ajetaanko maassa vai kuussa

    Edit: 1600 bimmeriä ehkä turha verrata muuhun kuin wingiin ja noiden kohdalla paino tuskin on se oleellisin tekijä. Noissa alta 900 mm istuinkorkeus on kyllä eduksi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #47
    Joo, no puuttui sana adventure, jota genreä XR edustaa. Ei nyt tietenkään verrata silloin nakuihin ja kyykkyihin esimerkiksi.

    Tuolla XR:llä mennään kuitenkin tarvittaessa mukavasti kaksi päällä hyvässä laukkuvarustuksessa. Ja ripeästi. Eikä mulla sellaista ole.
  18. #48
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Joo, no puuttui sana adventure, jota genreä XR edustaa. Ei nyt tietenkään verrata silloin nakuihin ja kyykkyihin esimerkiksi.

    Tuolla XR:llä mennään kuitenkin tarvittaessa mukavasti kaksi päällä hyvässä laukkuvarustuksessa. Ja ripeästi. Eikä mulla sellaista ole.
    Juuri näin XR on sillain mielenkiintoinen adventure, että on myös todella mahtava sport-touring. Kutakuinkin sata kertaa mieluummin XR:llä reissuun kuin 16 GT:llä = toki vain oma mielipide K 12 ja 13 S oli toiseksi parhaat sporttiseen matkailuun - ja taas vaan ihan miltä minusta tuntuu.. Tuo äksärrä on vaan niin uskomattoman upea, jotten ikinä olisi uskonutkaan

    Ja taas niin ohi aiheen, että...

    Bonelle vielä HOX! XR on todellakin tyyppiä adventure - vertaile samanmoisiin
    Viimeksi muokannut: J@ck; 09.12.2017 klo 03:10.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  19. #49
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin XR on sillain mielenkiintoinen adventure, että on myös todella mahtava sport-touring. Kutakuinkin sata kertaa mieluummin XR:llä reissuun kuin 16 GT:llä = toki vain oma mielipide K 12 ja 13 S oli toiseksi parhaat sporttiseen matkailuun - ja taas vaan ihan miltä minusta tuntuu.. Tuo äksärrä on vaan niin uskomattoman upea, jotten ikinä olisi uskonutkaan

    Ja taas niin ohi aiheen, että...

    Bonelle vielä HOX! XR on todellakin tyyppiä adventure - vertaile samanmoisiin
    Elekee hywät herrat rovosoituko.

    Moni Bimmeri ja tuo XR:kin on ihan hyviä pelejä. Nou roplem Bimmereiden suhteen.
    Olen kovin aina koittanut olla dissaamatta mitään vehkeitä kategorisesti.

    Se on sitten toinen asia, miten ja millä perustein esim. markkinoinnin kautta kategorisoidaan vehkeitä.
    Tähän perään tulee tietty väistämättä punnintaan, mitä milläkin tarkoitetaan.

    Onko esim. puoliksi maatunut ja kaatunut lautamökki pusikoituneella savitontilla
    järjettömään hintaan "idyllinen unelmien täyttymys ja kätevälle edullinen" .

    Vähän samaa realismin puraisua liittyy mp-puolella termiin ADVENTURE.

    Jos ihminen mieltää esim. "enduron" sellaiseksi, että käytännössä samaa latua voi vetää.... ja yhtä varovaisesti.... vaikka mummon vanhalla Cadillacilla, niin mikäs siinä, kai se sitten on näin.

    Samoin kuin "adventure" on yleisemmin ymmärrettynä ajettavissa ihan "normaalilla pystypyörällä" niitä
    pikkuteitä ja kovapohjaisia polkuja pitkin.

    Taitaa maavara ja rengastus olla merkittävimmät asiat painoluokassa noin neljännestonni ja ylöspäin.
    Ei se, onko värkki jossain brändätty Adventureksi ja ajellaanko tixtexeissä eikä nahoissa.

    Se neljännestonni realiteetteineen painaa edelleen neljännestonnin vaikka siihen löisi kuinka monta
    Adventure- leimaa.

    Noo.... mutta voihan sitä "Advenduroida" asvalttiteilläkin..... joille turhan moni "Advenduro" on
    oikeastaan kaikilla eri tavoin "punnittavilla" realiteeteilla suunniteltukin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20.  
  21. #50
    Sanotaanko näin, että olen useampana kesänä ostanut pyörän ja myynyt se syksyllä. Nyt viime vuonna ostin k12s n ja tämä jäi talliin odottamaan tulevaa kesää. Ajoin yli puolet enemmän kesässä mitä muilla ja hyvin sekalaista kaupunki - matka ajoa. Abs merkkivalo rupes vilkkumaan ja jarrutehostus hävisi ja sitten korjautui itsestään ja kun talviteloille laitoin oli sama tuttu vika taas päällä. Mt-01 jammun myynti hieman harmittaa mutta pidän tästä bemusta eniten.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12