Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 185:sta
  1. #151
    Hyvin pelaa nyt, Kiitos
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  2. #152
    AVJ 2018 tiivistettynä reiluun kuuteen minuuttiin.

    https://youtu.be/JoB8TPkYl-w
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  3. #153
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    AVJ 2018 tiivistettynä reiluun kuuteen minuuttiin.

    https://youtu.be/JoB8TPkYl-w
    Kommee video

    Paljon oli materiaalin kokonaismäärä noin niin kuin tunneissa?
  4. #154
  5. #155
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti


    Day Zero, olokeepa hyvät!

    : orgmp:
    Kiitokset, hyvä pätkä tämäkin.
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  6. #156
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kommee video

    Paljon oli materiaalin kokonaismäärä noin niin kuin tunneissa?
    Kiitos.

    Eipä tullut katsottua minuuttimäärää yhteensä, vajaa tunti, luulisin. Yritän ottaa paljon lyhyitä klippejä, pitkistä pätkistä on jotenkin niin vaivalloista yrittää kasata videota. Mutta kukin tyylillään. Lopputulos on parantunut itselleni mieluisampaan suuntaan tiiviimmällä leikkauksella, eli pääosa max 4 sekunnin klippejä, sopivasti rytmittäen sitten muutama pitempi sekaan. Tuohon AVJ videoon yritin aiheiden ja musiikin vaihtelulla tavoitella vähän rytmiä, korostaa komeiden maisemien ja siellä tapahtuneiden kauheuksien välistä ristiriitaa. Aika harva jaksaa katsoa 20 min yhtäjaksoista, leikkaamatonta kypäräkameravideota. Johonkin teemaan se voi kuitenkin sopia, esim. vauhdikkaat alppiserpentiinit, jos pyörän äänet saa laadukkaasti talteen erillisellä tallentimella.

    Lopputulosta parantaa, jos juonta yrittää miettiä vähän etukäteen. Kuvauksen suhteen on sama kuin valokuvauksessakin, vaihtelevia kuvakulmia ym. Kuten Henri Cartier-Bresson sanoi, valokuvauksessa vaikeinta on nähdä, eikä sitä voi juuri opetella. Itse olen siinä aika huono. Parhaat kuvat meillä tulee otettua silloin, kun vaimo sanoo, että otapa tuosta kuva. Silloin osaan kyllä suorittaa teknisesti. Aika surkeitahan nämä omat tekeleet ovat vielä verrattuna Youtubesta löytyviin huippufilmeihin, mutta ainakin vaimo jaksaa näitä nyt paremmin katsoa kuin 3 vuotta sitten. Enää en yritä tehdä videosta reissun kronologista dokumenttia, vaan tavoitella tunnelmia joita reissussa koin.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  7. #157
    Joo, minulle kävi kuvauksen suhteen uusissa maisemissa kuin pikku pojalle karkkikaupassa, liipasin sormi liian herkällä. On muuten sitten materiaalia mitä läpi käydä . Hyvä oli juu mekin pätkä. Huurus sitten omaa luokkaansa. Mutta näistä hyvistä pätkistä ja muistikuvista se onnistunut reitki ei hetkeen unohdu.
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  8. #158
    No nyt kotiuduin minäkin reissusta. Kiitokset huurteelle ja tietystikin yrmylille tosi hyvin hoidetusta perämiehen pestistä.

    Mullahan siis jutauksen jälkeen omalla reissullani kosahti kardaani Ruotsissa. Mutta vakuutuksen turvin pyörä loppujen lopuksi kuljetettiin Ouluun ja käsittämättömän hienon motoristiavun turvin sain pyörän korjatuksi. Eli siitä iso kiitos pekkaveelle.

    edit: Tosi hyviä kuvia ja videoita ootte ottaneet!
    AVJ #72
    BMW R1200R -07
    ex BMW F650ST -99
  9. #159
    HIANOA Terhis, että pääsit vihdoin jatkoon!

    ....ja kiitos kiitoksista! Enkäkös mie sanonut jossain vaiheessa, että jokainen piänempikin reissu bmw- ajolaitteilla on aina suuri seikkailu!

  10. #160
  11. #161



    Ja Billefjordin vesilentotukikohta....tai mitä siitä nyt ompi enää jäljellä.
  12. #162


    Monen Jutaajan "Highlight"....no, olihan se sitä varmaan tälläkin kertaa, - tosin lumi- ja räntäsateen muodossa paluumatkalla......
  13. #163


    Se kolomas jutauspäivä..... tai ainakin sen alaku!
  14. #164



    Altafjord & Tall-boy & X-submarines.....
  15. #165
  16. #166
    Kommeeta rainaa
  17. #167
    Hienoja kuvakulmia.
  18. #168
    Tuo larion italian koneen ääni....... on kyllä mukavaa kuulla vaikka videolta...... mutta ei ole teidän reissukaan
    huono ollut.......
  19. #169
    Päivä nelonen, eli Kilpparilla jonkinlaista herätystä....

  20. #170



    ....The End....



    ....Ja sitten mitä mahdolliseen jatkoon tulee, ( AVJ-19 ), niin on ollut kovin keskusteluja ja varsinkin toiveita joskus "vahingossa" ehdotettuun etelä- ja keski-norjaan suuntautuvaan Atlantinvallijutaukseen.....

    Se vain on niin, että toki etelä- ja keski - norjastakin noita mielenkiintoisia kohteita löytyisi ja paljon, mutta edelleen painottaisin sitä, että silloin kyseeseen ei enää tulisi yhtämittainen näyttävä jutausletka, ( joka tuntuu olevan niiin monelle tässä "SE" juttu! ), vaan silloin meillä tulisi olemaan useampia n. 8 -12 jutaajan osastoja, jotka liikkuisivat täysin itsenäisesti ja porrastettuina n. 5 min välein.

    Tämä taas tarkoittaisi sitä, että silloin meidän letkaan tarvittaisiin useampia ryhmänjohtajia, sekä heille omat peräpään valvojat.
    Kuinka näitä sitten saataisiin helpolla - en tiedä, mutta luulen, ettei tehtävä olisi monelle enää kutsumus, vaan näitä "alijohtajia" jouduttaisiin määräämään, mikä ei tietenkään olisi mieluisaa kenellekkään..... .


    Ryhmänjohtajilla tulisi olla samantyylinen ( johtamis-), ajotapa- sekä nopeudet, mieluusti vieläpä pmr-radioyhteys, (vast.), omaan ryhmäänsä, sekä ennakkotiedot reiteistä, pit-stopeista, sekä kohteista. Kaikki tämä tarkoittaisi ennalta kartoitusta, tarkempaa suunnittelua, valmistelua, sekä ennen kaikkea sitoutumista omaan tehtäväänsä koko Jutauksen ajaksi, (n 5 - 7 vrk:tta).

    Sopiikin miettiä, erityisesti te, jotka tätä olisitte esittämässä, että olisitteko te itse valmiina tähän tehtävään?
    Luulen, että vähemmän nousee halukkaiden kaasukäsiä....

    Jaa, ja miksi ei sitten yhtenäinen Jutausletka sitten onnistuisi? No yksinkertaisesti siksi, koska on aivan eri asia jutailla liikennetiheydeltään huomattavasti vilkkaammassa eteläisessä- tai keskisessä norjassa, jossa on taajamia, risteyksiä, liikenneympyröitä jne, kuin tuolla pohjoisen suorilla.

    Otetaan esimerkiksi tuo Värtahamnen, kun ajetaan laivasta ulos Tukholman läpi E4N-tielle.....

    Ja pelkästään tuo ruotsinlaivan käyttö, kuinka monella olisi valmius ja halukkuus maksaa laivaliput ennakkoon, ilman peruutusmahdollisuutta, vaikka laivalla mentäisiinkin vain yhteen suuntaan - saati molempiin?


    Mutta ei, ei tämä välttämättä tarkoita sitä, että AVJ:n tarinat olisivat kokonaan näillä puheilla loppu. Toki joka kerta aina Jutauksen jälkeen olen päättänyt, että nyt nämä saa jo riittää, mutta ehkäpä tulen marraskuun- joulukuun aikana järjestämään kyselyn halukkuudesta ns. "Back to Basic- Tour": ille, elikkäs aloittamaan alusta koko juttu?

    Tämä "BtBT", kun tuli mieleen tämän kesäisen Jutauksen aikana, kun muutamat jutaajat harmittelivat sitä, etteivät olleet tienneet, että tämmöisiä Jutauksia on ollut aiemmin, vaan "heräsivät" vasta tänä kesänä! Olisi toiveena ne alkuperäiset reitit ja kohteet?

    "Back to Basic- Tour", tulisikin näin ollen sisältämään vuonna 2015 jutailemamme reitin, sekä kohteet, mutta täydentäen myös uusilla, niin että jo aiemmin saman reitin jutanneille olisi myös uusia, eli vaihtoehtoisia kohteita tarjolla.

    Esimerkkinä: Kirkenesin Grenseland- museon sijaan, Kirkenesin kaupunkia suojanneet 88mm:n it-pattereiden asemat museon takana, kallioilla. Menee sama aika noita tutkittaessa, kuin museossa konsanaan....Tai Vardön saaren omat bunkkerit, Kibergin bunkkereiden sijaan jne...

    Mutta katsotaan nyt sitten, mitä mahdollisen kyselyni tuloksena keksin- tai jätän keksimättä..


    Joo ja juu, ja aiheesta saa keskustella vapaasti tässä tai toisaalla - ihan kuinka haluatte!
  21. #171
    Juu teidän vuonna 2015 reitti kuulostaa hyvältä..ku itse en ollut silloin mukana. Eli Utsjoelta Itään vaan.
  22. #172
    Aika mielenkiintoinen reitti olisi siis tiedossa mikäli reitti muuten mahdollistuu omalla kohdalla.
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  23. #173
    Hyvin suurella todennäköisyydellä mukana, jos vain järjestetään.

    Toni #90
    Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
  24. #174
    No nih! Nyt on jo joulukuu. Mites ens kesän AVJ reissu?

    nim. Mopo lähes lähtövalmiudessa
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  25. #175
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    No nih! Nyt on jo joulukuu. Mites ens kesän AVJ reissu?

    nim. Mopo lähes lähtövalmiudessa
    Jahas? Nooo, jotain kyselyä tosiaan ainakin taisin kysellä, että täytynee aloittaa sitten tämäkin ajohomman prosessointi..... Hyvä ja kiitos kun herättelit!
  26. #176
    Jos allakkaan passaa, niin mikä ettei....
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  27. #177
    Ei *kele.
    Se olis taas pyörän osto edessä...
    Mikä Italialainen seuraavaksi.
  28. #178
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ei *kele.
    Se olis taas pyörän osto edessä...
    Mikä Italialainen seuraavaksi.
    Kokeile vaikka Vespaa tai Lambrettaa vaihteeksi
  29. #179
    Lainaa kekama kirjoitti Katso viesti
    Kokeile vaikka Vespaa tai Lambrettaa vaihteeksi
    Tallissa on yksi Primavera ja ei sillä letkailla AVJ-porukassa...
  30.  
  31. #180
    BtBT kiinnostaa
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen