Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 185:sta
  1. #61
    Ja tässä esittelen, tulevaan neljänteen Atlantinvallijutaukseen Storm- Motorin lahjoittamat Jutausarvontatuotteet - kerrassaan jälleen HIAAAANOA settiä tulossa! Mitä nöyrin kiitoksemme Storm- Motor & Jussi!

    Aloitetaan ylhäältä, elikkäs kypärä: Nolan Grex G4.2Pro.



    Musta tai valkoinen, voittajan valinnan mukaan!

    Jutaustakki: RPM AOT.



    Jutaushousut: RPM Fighter camo Metro



    Jutaussaappaat: Kochmann Hurricane WP



    Ja Jutauskäsineet: RPM Shape nahkakäsineet sininen tai musta.



    Että näin! Ja mitäs ne arvat sitten maksoi...? No ei tietenkään yhtään mitään, koska olet vain mukana Jutaamassa- ja "that´s it" !

  2. #62
    Tässäpä jo lähes virallinen AVJ-18- päiväohjelma


    10.06.2018 Sunnuntai

    Omaan tahtiin saapuminen Kemiin, Hotelli Scandic:iin, bensa-aseman kautta tankkaus, (takapihalla), ja Jutauspärrät "perinteisesti", hotellin pääovelle ojennukseen!

    Kirjautuminen, jutauspärrien purku & viimeistely, tutustuminen hotelliin & toisiin jutaajiin & ajokalustoon

    Jutauspärrien tankkaus, mikäli oli vielä tekemättä!

    Klo 16:00 Saunat & uima-allas, ( aina klo 21:00:een asti! )

    Klo 17:00 I Jutausbriefing Hotelli Kemi Scandic (Cumulus), sali "lyhty". I Jutausarvonta x 2.

    Klo 19:00 Jutauspäivällinen, (varaukset etukäteen), menu julkaistaan tuonnempana....

    Klo 20:00 Saunat, (jos ei ennen briefingiä ole käyty - tai sitten vaikka uudelleen)

    Klo 21:00 PMR- radioiden testausta, yms. varustelua, viilausta, jne. tms...



    11.06.2018 Maanantai

    Klo 07:00 Buffet- aamiainen

    Klo 08:30 Ajoonlähtötarkastukset, (radio check!), jutauspärrien pakkaukset, huoneiden luovutukset, jne.

    Klo 09:00 Startti

    Klo 10:30 Napapiirillä tauko. ( Neste Napapiiri, vas. puoli!)

    Klo 12:30 Sodankylä tauko. ( Neste Sodankylä, vas. puoli )

    Klo 14:00
    "Shutzwall Tankavaara"

    Klo 15:00
    "Kaunispään taistelu"

    Klo 16:00 Saapuminen Ivaloon & Hotelli Kultahippuun kirjautuminen

    Klo 17:00 Päivällinen, (22e)

    Klo 18:30 Saunat, (naiset klo 17:30 - 18:30)

    Klo 19:00 II Jutausbriefing & II Jutausarvonta x 2




    12.06.2018 Tiistai

    Klo 07:00 Buffet- aamiainen

    Klo 07:45 Ajoonlähtötarkastukset, (radio check!), jutauspärrien pakkaukset, huoneiden luovutukset, jne.

    Klo 08:00 Startti

    Klo 09:00 Kaamasen lentokentällä tauko

    Klo 10:30 Karigasniemi, tankkaus & tauko

    Klo 10:45 Skoganvarre, Wehrmachtin kenttäsairaalan jäännökset & tauko. (norjan aikaa, eli -1h!)

    Klo 11:45 Saapuminen Lakselviin, tauko.

    Klo 13:00 Billefjordin vesilentotukikohta, (opastaulu & bunkkerit)

    Klo 16:00 Saapuminen Honnigsvågiin, kirjautuminen Vandrerhjeimiin, tauko

    Klo 18:00 Omatoimipäivällinen & III Jutausbriefing & III Jutausarvonta x 2

    Klo 21:00
    Startti elämykselliseen Nordkappiin, panoraama elokuvaesitys & ruokailumahdollisuus, keskiyön aurinko, Jutaajien 1.yhteiskuva, "Scharnhorstin tuho- sessio"
    (pääsymaksu 275 Nok, ~28e).

    Klo 24:00 Paluu majoitukseen omatoimisesti




    13.06.2018 Keskiviikko

    Klo 06:00 Buffet- aamiainen, (HUOM. norjan aika, = suom. klo 07:00 !)

    Klo 06:45 Ajoonlähtötarkastukset, (radio check!), jutauspärrien pakkaukset, huoneiden luovutukset, jne.

    Klo 07:00 Startti

    Klo 09:00 Skaidi, tauko

    Klo 10:30 Festung Storekorsnes, bunkkerit, (1h)

    Klo 12:00 Alta-city, (tankkaus pikkutankkisille!)

    Klo 13:00 Tirpitz-museo Kåfjord, (Sis.pääsym. 8e, kortit käy myös!)

    Klo 14:30 Gildetun, näköalapaikka, Jutaajien 2. yhteiskuva, kaffee-tauko.

    Ainakin pikkutankkiset tankkaa Storslett:issä!

    Klo 16:30 Festung Spåkenes

    Klo 20:30 Saapuminen Hotelli Kilpikseen, Kilpisjärvi, ruokailu & rantasauna, IV Jutausbriefing & IV Jutausarvonta x 2
    (suomen aika!)



    14.06.2018 Torstai

    Klo 07:00 Buffet- aamiainen

    Klo 08:45 Ajoonlähtötarkastukset, (radio check!), jutauspärrien pakkaukset, huoneiden luovutukset, jne.

    Klo 09:00 Startti

    Klo 09:00 Storfjord, Festung Lyngen, opastaulu, tauko, (norjan aikaa, eli -1h!)

    Klo 11:00 Setermoen, tankkaus, varuskunta museo, tankit, psv:t, museo?

    Klo 13:00 Bjerkvik, maihinnousuranta

    Klo 14:30 Rombaken, Krigsmarinen hävittäjä Z2, Georg Thiele

    Klo 16:00 Saapuminen Narvikiin, Hotelli Best Western, kirjautuminen, ( Hotellimme taitaakin olla jo kesäkuussa Thon Hotel:in nimellä, uusittuine huoneineen? ) ( Skistuaveien 8, 8515 Narvik
    > +47*76 96 48 00 )

    Klo 17:00 Päivällinen hotellilla

    Klo 18:00 Vierailu Narvikin sotamuseossa, ( 100Nok ), sekä saksalaisten sotilashautausmaalla. (vaihtoehtoisesti vaijerihissi huipulle?)

    Klo 20:00 Paluu hotellille, V Jutausbriefing & V Jutausarvonta x 2, päätöspuheet, jne...




    15.06.2018 Perjantai

    Klo 07:00 Buffet- aamiainen

    ....Ajoonlähtötarkastukset, (radio check!), jutauspärrien pakkaukset, huoneiden luovutukset, jne. & paluumarssit omaan tahtiin, omia reittejä, tai sitten vaihtoehtoisesti, jutaus jatkuu Jugoslavialaisten vankien kuolemanleirin kautta Kiirunaan....jne....

    Turvallista ja siunattua kotimatkaa, ja kohti uutta seikkailua!



    Edit: ohjelmatarkennuksia 02.06.2018
    Edit: ohjelmatarkennuksia 06.06.2018
  3. #63
    Täältä letka- ja jonoajoa kertauksena!

    Kemin ensimmäisessä ns. "jutausbriefingissä" käydään asiat vielä pääpiirteittäin läpi, mutta suositellaan, että jokainen kertaa tämän setin mielessään jo ennakkoon!


  4. #64
    Hyvä, tätä ei tule liikaa kerrattua koskaan

    Pikkuhiljaa alkaa kuumetta nousemaan
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  5. #65
    Pieni huomautus käteiskassaan liittyen. Hommasin hieman lisää Norjan kruunuja ja huomasin että 100 ja 200 setelit ovat uudistuneet. Tutkin asiaa tarkemmin ja huomasin että vanhojen setelien 100 NOK ja 200 NOK käyttö loppuu toukokuun 2018 lopulla eli juuri ennen reissua, 50 NOK ja 500 NOK setelit menettävät arvonsa ilmeisesti syksyllä. Itselläni ei tule hirveää tappiota asiasta ja olen kyllä niin turisti että yritän käyttää vanhat setelit aivan vahingossa jos jollekin vielä vahingossa kelpaavat. Keskuspankki vaihtaa kyllä suuremmat määrät vielä kesäkuunkin jälkeen.

    http://www.finland.no/public/default...&culture=fi-FI
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
  6. #66
    Kiitos yrmyli infosta, jota ei Suomen Pankki vaivaudu kertomaan missään somessa, tms:ssa??!!


    On TAAS todella ihmeellistä, tämä homma! Aivan ja lähes yhtä surkeeta se oli myös pari vuotta sitten, kun scandiassa tapahtui vastaava! Setelit piti lähettää scandian keskuspankkiin Tukholmaan, mutta lähettäjällä piti olla scandiassa kotiosoite, jotta homma ylipäätään onnistuisi. Hyvitys tuli sitten aikanaan, mutta tietenkin välityspalkkio vähennettynä......!

    Ei edes paloaikaa mihin reagoida!!!
  7. #67
    Tarviikos tuonne Norjaan käteistä rahaa? Ja pystyykö nostamaan Visalla automaatista? Kelpaako niille eurot?

    Sen verran vähän on tullut matkailtua, että en oikein osaa arvioida noita käteiskassan suuruuksia.

    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  8. #68
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Tarviikos tuonne Norjaan käteistä rahaa? Ja pystyykö nostamaan Visalla automaatista? Kelpaako niille eurot?
    Ei välttämättä tarvitse mutta pieni käteiskassa on hyvä varalla riskien minimoimiseksi, syrjäseuduilla joskus saattaa tulla paikkoja missä kortti ei käy.

    Pystyy nostamaan automaatista Visalla.

    Eurot eivät yleisesti ottaen kelpaa, ehkä jossain aivan turisteimmissa paikoissa.

    Lisäys: Sopiva käteiskassan suuruus minun mielestäni on vähintään yhden tankkauksen verran, mielummin yhden yöpymisen verran.
  9. #69
    Vielä vaihtoivat Osuuspankissa.
    Kiitoksia Yrmylille muistutuksesta
    BMW R 1200 GSA
  10. #70
    Esitän, että nauttisimme "Jutauspäivällisen" hotelleissa, aina jokaisen jutauspäivän jälkeen, kun että jokainen lähtee etsimään markettia, kafe-baaria, tms.....sitä löytämättä, tai sitten huonolla menestyksellä!

    Näin ateriointi on ainakin aikaisemmilla jutauksilla toiminut, joten varaan jo nyt, kaikille jutaajille yhteisen päivällisen, jolloin ateriointi onnistuu siististi paikanpäällä, eikä pärriä tarvitse siten enää sen paremmin käynnistellä, vaan voidaan siirtyä seuraavaksi vaikkapa saunaan!


    Hotelli Kemi Scandic: Päivällinen 10.06. klo 19.00 - 20.00, MENU 6 L (laktoositon)

    - Avokadoa ja marinoitua tofua
    - Paahdettua munakoisoa ja belugalinssimuhennosta
    - Pekaanipähkinä-suklaakakkua
    - Kaikki annokset tarjoillaan riisin tai perunoiden kera.
    - Kaikkiin menuihin sisältyy leipää, jäävettä ja kahvia/teetä.

    25e / henkilö


    Hotelli Kultahippu Ivalo: Päivällinen 11.06 klo 17:00 - 18:00,

    - Salaattipöytä
    ***
    - Broileria paprikakastikkeessa
    ***
    - Pilahviriisiä ja kasvisgratiinia
    ***
    - Omenapiirakkaa kinuskikermalla

    22e / henkilö


    Honningsvåg Vandrerheim: (kun ei ole hotelli)

    Ei pysty tarjoamaan päivällistä, joten ajamme Honningsvågin keskustaan, (2km), josta yritämme löytää riittävän suuren salin kaikille?


    Hotelli Kilpisjärvi
    : Päivällinen 13.06 klo 21:00 - 22:00,

    Sisältyy jo jokaisen hotellihuoneen hintaan!

    Menu tulossa....



    Thon Hotel Narvik: Päätöspäivällinen 14.06 klo 17:00 - 18:00,

    Menu matkalla....

    199 Nok / hlö (21e / hlö)


    Tämä menettely sopinee kaikille, mutta JOS joku jutaajista ei halua osallistua päivälliselle, pyydän, että ilmoitat siitä minulle suoraan - kiitos!



    Näillä eväillä, eli tukevalla aamiaisella & tukevalla päivällisellä, jutaaja pärjää piiiitkäään!
  11. #71
    AVJ #98
    Super 10
    GR

    "Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
  12. #72
    Onhan tuo ihan kätevää, että ruokailu hoidetaan keskitetysti.

    Sen verran vähän olen tainnut syödä muualla, kun tuo yhden päivällisen hinta vastaa suunnilleen omaa viikon ruokabudjettia...
  13. #73
    Moikka.

    Jätän tuon Scandicin avokaado-tofu päivällisen väliin...

    T: Ennakkoluuloinen.
    Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
  14. #74
    Lainaa suntsa kirjoitti Katso viesti
    Jätän tuon Scandicin avokaado-tofu päivällisen väliin...
    T: Ennakkoluuloinen.
    Mä kanssa! Eiköhän sieltä löydy joku paikka, mistä saa raakaa lihaa kypsennettynä sopivasti.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  15. #75
    Mahtoikos Norjassa olla jotain tietulleja tms...? Miten niiden kanssa toimitaan, voiko ne maksaa kortilla? Muistaakseni (muisti on kyllä jo hatara) vuonna miekka ja kivi en vieraillut Norkapissa, mutta ajelin siitä läheltä ohi. Silloin taisi jokin maksu olla, jos olisi halunnut käydä siellä maisemia ihailemassa.

    Mitään varakanisteria polttoaineelle ei tarvinne ottaa mukaan? Mun mopo vie bensaa noin 4,5 l/satasella ja tankin koko on 20l. Tosin en ole uskaltanut ihan tyhjäksi tankkia ajella - hermo on pettänyt 350 km:n kohdalla.

    nim. Kysyvä ei tieltä eksy (ehkä)
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  16. #76
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Onhan tuo ihan kätevää, että ruokailu hoidetaan keskitetysti.

    Sen verran vähän olen tainnut syödä muualla, kun tuo yhden päivällisen hinta vastaa suunnilleen omaa viikon ruokabudjettia...
    Kemissä tämän uuden ns. Scandicin takapihan puolelta kun kävelee s-marketin pihan poikki niin löytyy aladdin, kohtuulliset hampurilaiset. Jatan grilli kans lähellä missä kävisin jos hampurilaisia tekee mieli. Pitsaa löytyy myös mut vähän enemmän matkaa sitten. Puistopaviljonki ihan ok. Karvakäsipaikkaa löytyy myös vähän halvemmalla.

    E: jatan omistaja kuulemma vaihtunut. Ei takeita enää tavaran laadusta..
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 01.06.2018 klo 20:46.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  17. #77
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Mahtoikos Norjassa olla jotain tietulleja tms...? Miten niiden kanssa toimitaan, voiko ne maksaa kortilla? Muistaakseni (muisti on kyllä jo hatara) vuonna miekka ja kivi en vieraillut Norkapissa, mutta ajelin siitä läheltä ohi. Silloin taisi jokin maksu olla, jos olisi halunnut käydä siellä maisemia ihailemassa.

    Mitään varakanisteria polttoaineelle ei tarvinne ottaa mukaan? Mun mopo vie bensaa noin 4,5 l/satasella ja tankin koko on 20l. Tosin en ole uskaltanut ihan tyhjäksi tankkia ajella - hermo on pettänyt 350 km:n kohdalla.

    nim. Kysyvä ei tieltä eksy (ehkä)
    Tietulleja ei meän reitille osu, ja Kapp:in aluemaksun voi suorittaa kortilla. Tunnelimaksua ei Kapp:in tiellä ole ollut enää vuosiin, ja mitä kanisteriin tulee, niin pisin siivu, ilman huoltamoita / yhtämittainen ajo on max ~170km, joten nou probleimou!
  18. #78
    Tämmönen kotiutui (tai oikeastaan pussillinen):


    http://www.tommilindstrom.fi/439950036?i=150049454
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  19. #79
    Reissu lähenee ja pyöräkin valmistuu pikku hiljaa koitokseen. Pyörään tehty iso huolto, renkaat uusittu ja nyt penkki verhoilijalta viikonlopun koeistunnassa ennen kuin viimeistellään. Vanhaan penkkiin ei perse totu, eikä sen tilalle ostettuun Touratechin versioonkaan, ei sitten millään, häntäluu parin satkun jälkeen niin hellänä ettei tartte haaveilla istumisesta missään samana iltana. Josko oma visio penkistä osoittautuisi toimivaksi, huonompaan suuntaan ei paljon voi mennä, tai no ehkä visuaalisesti mutta persus ei siitä välitä
  20. #80
    Lainaa b_racuda kirjoitti Katso viesti
    häntäluu parin satkun jälkeen niin hellänä ettei tartte haaveilla istumisesta missään samana iltana. Josko oma visio penkistä osoittautuisi toimivaksi, huonompaan suuntaan ei paljon voi mennä, tai no ehkä visuaalisesti mutta persus ei siitä välitä
    Minä ostin lampaantaljan penkin päälle. Mitään eroa en sinällään huomaa istuessa (eli ei puudu edelleenkään), mutta pyörä on makeemman näköinen. Vesisateen vaikutuksesta taljaan ei ole vielä kokemusta ja toivottavasti ei tulekaan. Taljan avulla hain satulaan vähän lisäkorkeutta, jotta polvien olisi helpompi olla.

    Minulla ei ole paljoa kokemusta reissaamisesta pyörän kanssa, mutta autolla reissatessa olen raahannut puoli vaatekaapillista myöhemmin turhiksi havaittuja vaateriepuja mukaan. Nyt jos tekis niin, että ottaa mukaan vain ne vaatteet, joita käyttää kaikkein kylmimmissä olosuhteissa (kerrospukeutumista). Eli pahimmillaan koko matkan vaatevarasto roikkuu päällä. Pyyheliinalla ei taida reissussa paljoa käyttöä olla...? Hotelleissahan on pyyhkeet.

    Renkaan paikkaussarja on varmaan hyvä olla, joku ruuvari ja irtokärkiä. Renkaita tuskin tarttee missään oloissa ryhtyä irrottamaan? Se kuulostaa jo enemmän korjaamotouhulta.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  21. #81
    Juu, ja tänne onkin nyt jo hyvä alkaa laittelemaan näkösälle varustuksia, joita jutaajat ovat ottamassa völöjyyn, ei sillä, hyvähän kaikilla on olla kaikkea, mutta jos ja kun tilanahtaus tahtoo olla joillakin ropleemi, niin ettei matkaan tulisi esimerkiksi 28:aa jalkapumppua....

    Että tiätty jos pyöräkohtaiset työkalut otatte nyt ainakin, mutta muihin voipi turvautua tarvittaessa - eikös niin!

    Itellä ainakin: -ea-laukku, matopaikkasetti, jalkapumppu, nippusiteitä, puukko, paikkapullo, ......

  22. #82
    Mulla on ainakin:
    - ensiapulaukku, kylmäpussi
    - kamelinpaskaa, yksi puteli jotain vaahtopaikkaushommaa
    - jalkapumppu (jos näitä on tulossa 28, jätän tämän pois matkasta)
    - työkaluja sekalainen otos
    - paperia, myös vessapaprua
    - akkulaturi
    AVJ #72
    BMW R1200R -07
    ex BMW F650ST -99
  23. #83
    Mie otan mukaan auttamishalun ja jonkinäköisen tietotaidon... Pittäähän porukassa yks piällysmies olla, jos remonttia kohale sattuu
  24. #84
    Varusteet täytyy olla:
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  25. #85
    Peltivespassa on kommee tehari...
  26. #86
    Ajovarusteiden ja luottokortin lisäksi otan ainakin ilmastointiteippiä!
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  27. #87
    Jovvvvain, ja se Kemin Scandic lähti kuin lähtikin jälleen, (ex.Kemi Cumulus), sponssaamaan meitä - jees !





    ....kyä lähtee!
  28. #88
    Tarttis neuvoa eli sain lainaan Cobran PMR:n mutta tarvitsen jonkun adapterin millä yhdistää tuo kiinni kypäräpuhelimeen. Cobrassa (MT 725) on ilmeisesti joku 2 pin-liitäntä mutta kypäräpuhelimessa (Kiinan versio BT-S2) on 2,5mm - 3,5mm audiojohto, joka tuli kypäräpuhelimen mukana. Eli kaupasta pitäs jotain varmasti ostaa mutta mitä? Vai meneekö tuohon se pelkkä audiojohto ja siten pelkkä kuuntelu on mahdollista?
    Viimeksi muokannut: b_racuda; 05.06.2018 klo 11:56.
  29. #89
    Lainaa b_racuda kirjoitti Katso viesti
    Tarttis neuvoa ...?
    Kannattanee kysellä täältä, josko olisi apuuuuuva!
  30.  
  31. #90
    Jovvain, ja taisimpa saahha "hyiällä puhheila" meän kaikhile tankhaavile juthaajile kaffeet Soankylän Nestellä....

    Ja jotenki ko miust tuntuu, et noinko ihan pullasiivu kera?

Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen