Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 135:een 135:sta
  1. #121
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Ei vaan se varmuusvähennys on todellakin sen tutkan epätarkkuuden vuoksi. Se voi heittää 1 tai 2 km/h helpostikin, 3 alkaa olla jo aika harvinainen ja siksipä se vähennys tuota luokkaa onkin.

    Voi siis olla että sinulla on nopeus 101, mutta tutka näyttää 102, 103 tai jopa 104 (toki se voi näyttää myös vähemmän). Et voi ulosmitata sitä varmuusvähennystä ajamalla 3 km/h nopeampaa, tai sitten luotat aika sokeasti siihen että tutka ei näytä yhtään enempää mitä on oikea nopeus.
    Heh....,kokemuksen mukaan korkeintaan 1km/h heitto,olenhan joskus caliproinut navin 3 kertaa viikossa....,kortti sentään ei lähtenyt vaan ylikonstaapelin nuhdeltavana kävin alvariinsa.....t.kimmo
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  2. #122
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    Heh....,kokemuksen mukaan korkeintaan 1km/h heitto,olenhan joskus caliproinut navin 3 kertaa viikossa....,kortti sentään ei lähtenyt vaan ylikonstaapelin nuhdeltavana kävin alvariinsa.....t.kimmo
    Et tainnut vieläkään oivaltaa.
    Kysymys ei ole sinun mittarisi tarkkuudesta, vaan tutkan epätarkkuudesta. Jos ajat mittarisi mukaan 101, niin tutka voi näyttää 104.
    Silloinhan tulisi uuden lain myötä sakot satasen alueella.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  3. #123
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Et tainnut vieläkään oivaltaa.
    Kysymys ei ole sinun mittarisi tarkkuudesta, vaan tutkan epätarkkuudesta. Jos ajat mittarisi mukaan 101, niin tutka voi näyttää 104.
    Silloinhan tulisi uuden lain myötä sakot satasen alueella.
    Heh sulla taitaa olla parempaa tietoa ,olen luullut että minä olin se sakko tehtailija2010 ajoin kolme kertaa viikossa 60 km alueella 71km/h...,sakot tuli 68km/h mukaan..,,mun järjen mukaan kyllä se mun navi on aika synkassa linnunpönttöjen mukaan kun. Se tekninen vähennys lasketaan huomioon.....(en kehu asialla.....,liikaa kikkailin kun oli kilsa liikaa nopeutta,sinällänsä mitta tarkkaa työskentelyä)....ja oikeasti himmailin linnunpönttöön navin mukaan...... ,enkä minkään mittarin ja navi nätti sen 71km/h....(olimpas idiootti).....mutta väliäkö sillä kun tiesin.....,ettei ylikonstaapeli kuitenkaan kehtaa multa korttia laittaa kuivumaan.t.kimmo
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  4. #124
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    Heh sulla taitaa olla parempaa tietoa ,olen luullut että minä olin se sakko tehtailija2010 ajoin kolme kertaa viikossa 60 km alueella 71km/h...,sakot tuli 68km/h mukaan..,,mun järjen mukaan kyllä se mun navi on aika synkassa linnunpönttöjen mukaan kun. Se tekninen vähennys lasketaan huomioon.....(en kehu asialla.....,liikaa kikkailin kun oli kilsa liikaa nopeutta,sinällänsä mitta tarkkaa työskentelyä)....ja oikeasti himmailin linnunpönttöön navin mukaan...... ,enkä minkään mittarin ja navi nätti sen 71km/h....(olimpas idiootti).....mutta väliäkö sillä kun tiesin.....,ettei ylikonstaapeli kuitenkaan kehtaa multa korttia laittaa kuivumaan.t.kimmo
    Linnunpönttö mittaa nopeuden induktiosilmukalla, eli sillä ei ole mitää tekemistä tutkan kanssa.
    Superbike #7
  5. #125
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Linnunpönttö mittaa nopeuden induktiosilmukalla, eli sillä ei ole mitää tekemistä tutkan kanssa.
    Oleellista kuitenkin on se ,että mittatarkkoja kuitenkin....
    P.s.voishan sita lauantai illan/tai yön paremminkin viettää....mutta jos tältä palstalta löytyy yhta änkyrä kuin minä.....,niin pakkohan asiasta on vänkätä ....jos minä väitän 30 sakon kokemus pohjalta että ,mittalaitteet on tarkkoja....toinen väittää miltei että ne nopeudet hatusta tempaistaan...,,heh....p.s.täytyy vissiin säästää pikkuhiljaa ne ensi kesän palkinto rahat sinulle...t.kimmo
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  6. #126
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Linnunpönttö mittaa nopeuden induktiosilmukalla, eli sillä ei ole mitää tekemistä tutkan kanssa.
    Olenko minä tutkista puhunut koko illan aikana?
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  7. #127
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    Heh sulla taitaa olla parempaa tietoa ,olen luullut että minä olin se sakko tehtailija2010 ajoin kolme kertaa viikossa 60 km alueella 71km/h...,sakot tuli 68km/h mukaan..,,mun järjen mukaan kyllä se mun navi on aika synkassa linnunpönttöjen mukaan kun.
    Noinhan se menee.
    Itsekin tällä hetkellä ajan navitarkkuudella 3+6 yli toisinaan. Pöntössä saattaa valo räpsähtää, mutta ei tule sakkoa.
    Asia on sitten ihan toinen, kun tulee sakot jo 1km ylityksestä. Minusta tuo 3+1 ylitys on kohtuuton, vasinkin jos ajaa epätarkkaan tutkavalvontaan, kun sitäkin vielä on.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  8. #128
    Verottajaa v:ttaa, kun virolaiset eivät osallistu veroluonteisten sakkojen maksuun. Auto ja sen haltija etsintäkuulutetaan. Ihme kun eivät ole vielä määränneet merivoimia ampumaan suojatulta etelään - onhan sakkorobotin halveksunta törkeimpiä rikoksia Suomessa.

    https://www.is.fi/autot/art-2000005474548.html

    Jos virolainen joskus kuitenkin maksaa sakkonsa, se päätyy Viron valtiolle, ei Suomen. Sen vuoksi en näkisi kovin hyödyllisenä polttaa kovin montaa tonnia verorahoja jonkun 70 euron sakon perimiseen.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #129
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    https://www.is.fi/autot/art-2000005474548.html

    Jos virolainen joskus kuitenkin maksaa sakkonsa, se päätyy Viron valtiolle, ei Suomen. Sen vuoksi en näkisi kovin hyödyllisenä polttaa kovin montaa tonnia verorahoja jonkun 70 euron sakon perimiseen.
    Tossa huomaa miten vinoutuneeksi ajatusmalli on mennyt, että koetaan nimenomaan sakot valtion tuloksi joka nyt menetetään, eikä rangaistukseksi jolla saadaan kansa tottelemaan turvallisuusmääräyksiä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #130
    Sekin on täällä erikoista, kun ei sakkoa peritä paikan päällä käteisellä, kuten jossain ulkomailla.
    Minä ainakin olen joutunut kaivamaan kuvetta Venäjällä ja Latviassa.
    Mikäs se oli joku aika sitten, kun ökyrikkaat ajoi piittaamattomasti urheiluautoilla Suomesta itärajalle. Sakkoja tuli rutkasti, mutta kun ei käteinen kelvannut, niin totesivat jotta olkoon sitten.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  11. #131
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Sekin on täällä erikoista, kun ei sakkoa peritä paikan päällä käteisellä, kuten jossain ulkomailla.
    Minä ainakin olen joutunut kaivamaan kuvetta Venäjällä ja Latviassa.
    Mikäs se oli joku aika sitten, kun ökyrikkaat ajoi piittaamattomasti urheiluautoilla Suomesta itärajalle. Sakkoja tuli rutkasti, mutta kun ei käteinen kelvannut, niin totesivat jotta olkoon sitten.
    Italiassa kerran epähuomiossa jätin vinjetin tai jotain maksamati....,piru kun tietullivirkailija oli pahalla päällä (hyppi ja pomppi)....siinä vaiheessa kun kuitin pituus oli metrin....alkoi hirvittää ,että nyt käy kalliiksi....tais sit loppupeleissä lasku olla jotain 5,70 €....eräänlaista luonnonvarojen tuhlausta tuokin...p.s.ainakin 90- luvulla jotka kovaa ajoivat sinne itä rajalle olivat monesti auton siirtäjä,ei välttämäti autojen oikeita omistajia...
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  12. #132
    Itse olen ihmetellyt saksalaisten aktiivisuutta ylinopeussakkojen lähettelyyn. Kerran tuli 28e sakko ylinopeudesta tietyömaalla ja viime kesänä parkkisakko Offenheimista. Ja parkkisakko vielä ihan 10e, kun maksoi tietyn ajan sisällä.. No mutta hyvinhän sen on huomannut liikenteessä, että ei virolaiset paljoa jännitä Suomessa ajaa miten sattuu. Tallinnassa taitavat vielä pysähtyä suojatien eteenkin.
  13. #133
    suomi on vieraanvarainen tyhmien kaiken maksavien alkuasukkaiden luvattu maa.....
    muut tekee ja suomalainen maksaa....... sakotkin..... rahtipuolella jos olis maakohtainen ammattipätevyys
    ei olis niin paljon rekan mentäviä reikiä penkoissa...........
  14. #134
    Sirkushuveja tarjolla.... http://www.iltalehti.fi/politiikka/2...82612_pi.shtml.

    Ja muuten, Suomen poliisin virolaisille kuljettajille määräämä, ja toimittama, liikennesakko - jatkossa liikennevirhemaksu - päätyy kyllä Suomen valtion kassaan. Etsinäkuulutus on hyvä keino - kun nykysysteemeillä sakon perään lähettäminen on hankalaa - saada veljeskansan sakkopinnarit kuriin, kun tietää että on haku päällä niin tulohalu Suomeen saattaa olla vähäisempää... Tai sitten pitää nöyrtyä ja maksaa sakko aivan kuten suomalaisetkin joutuvat sellaisen saadessaan tekemään.

    Sakkorahojen päätyminen Viron valtiolle koskee vain niitä tapauksia joissa on tehty toimeenpanopyyntö, ei Suomessa asianosaiselle toimitettua maksumääräystä.

    Toisaalta, sillä seikalla mille valtiolle sakoista saadut rahat lopulta päätyvät on näissä tapauksissa hyvin vähän merkitystä. Tärkeämpää on se että tuomittu rangaistus saadaan toimeenpantua.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 05.12.2017 klo 15:46.
  15.  
  16. #135
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta, sillä seikalla mille valtiolle sakoista saadut rahat lopulta päätyvät on näissä tapauksissa hyvin vähän merkitystä. Tärkeämpää on se että tuomittu rangaistus saadaan toimeenpantua.
    Väärin. Tarkoituksena on kerätä Suomen valtiolle rahaa. Sen vuoksi aina tällaisten sakotusautomaattien yhteydessä mietitään, miten ne saataisiin mahdollisimman äkkiä "maksamaan itsensä takaisin".
    Jos tarkoituksena olisi rangaista rikoksesta, silloin valtio hyväksyisi ilomielin kovemman rangaistuksen, esimerkiksi yhdyskuntapalvelun, ehdollisen vankeuden tai vankeuden. Nythän vain käteinen raha kelpaa, vaikka uhri itse haluaisi sovittaa syntinsä raskaimmin jälkeen.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345