Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Morjens! Minun rakkaani on alkanut temppuilemaan, joten päätin tänne kirjoitella. Tänä kesänä tuli n. 5000 kilsaa ajettua ilman mitään ongelmia. Lapsi syntyi ja pyörä jäi seisoskelemaan noin 3 viikoksi pihalle pussukan sisälle. Lähdin siitä sitten ajelmaan ja jossain kohti havahduin satunnaiseen pätkimiseen ja pakoputkesta lähteviin paukahduksiin. Tämä tapahtui vain kun väänsin kaasun pohjaan. Noh varjo seiskoskeli taas muutaman viikon pihalla ja olin fiiliksissä lähtemässä taas ajelemaan. Käänsin virrat päälle ja painoin starttia. Ei mitään ääntä, edes startti ei pyörähtänyt(valot silti paloi normaalisti). Rupesin siinä sitten kitkuttelmaan kaikkia johtoja ja räpeltämään. Laitoin avaimen reikään ja starttasin. Lähti laakista ja kaikki toimi ilman mitään pätkimistä. Lähdin sitten viikko sen jälkeen viemään motskaria talviteloille 60km päähän. Koko matkan pätki jos laittoi kaasun pohjaan. Pääsin perille, sammutin koneen ja laitin benssiinin säilöntäaineet tankkiin. Piti tämän jälkeen tottakai laittaa aine kiertämään ja kun painoin starttia niin sama juttu, ei inahdustakaan. Olen aivan täpinöissä ja selaillut nettiä, että mistä lähtisin ensimmäiseksi vikaa etsimään? Apuja tarvitaan.

    Kiitos jo etukäteen
    Matias vuorikoski
  2. #2
    Akkukenkien putsauksesta helpointa aloittaa.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  3. #3
    Pätkimiseen voisi olla yksi syy että kipinä etsii helpoimman tien purkautua ennen tulpan kärkiväliä. Tulpanjohdot kannattaa siis tutkailla mahdollisten vaurioiden vuoksi. Ja testatakin voi kun pimeässä sumuttaa vettä tuppanjohtoihin moottorin ollessa käynnissä isoilla kierroksilla. Kipinöintiä ei saa näkyä missään.
    Noihin käynnistysvaikeuksiin ei uskalla ottaa kantaa kun en tuota pyörää tunne. Yleisesti kosteus ja huonot liitokset aiheuttavat yllättäviä ongelmia. Toisaalta jokin rajakytkin saattaa kiukuttella esim sivutuki, virtalukko voisi temppuilla, mutta kun valot saat päälle niin tuskin se on, ellei sitten käynnistyskytkin temppuile. Mietin, että pitäisikö startilta jotain naksahdusta kuulua, vaikkei starttaakkaan. Tietäisi, että kulkeeko virta ainakin startille asti.
  4. #4
    Crc:tä joka liitokseen ja tulpanhattuin jne


    You make me sick i make music
  5. #5
    Oma 750 teki samaa. Satulan alla olevan cdi-boxin kaapelivika. Siellä on kaksi boxia, toisessa pinni-piirilevyn liitoksessa kylmäjuotos. Ei välttämättä sulla sama. Oma korjautui kolvaamalla. Samanlailla rytyytti.
  6.  
  7. #6
    Mulla oli kontaktihäiriötä starttinapissa. Pura-putsaa-kasaa korjasi ongelman.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11