Sivu: 20 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 101819202122 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 668:sta
  1. #571
    Näyttääks nää uudemmat tutkalla varustetut mittaristossa jotain jos auto/mopo ajaa perässä/lähestyy ? Peileissä on kuolleen kulman hälyt ja eteenpäin on tutka mutta mites taakse ? Ihan mielenkiinnosta kyselen ...
    z650RS 2023 - zx4r + Quick Shifter 2024
  2. #572
    Lainaa mikarinne70 kirjoitti Katso viesti
    Näyttääks nää uudemmat tutkalla varustetut mittaristossa jotain jos auto/mopo ajaa perässä/lähestyy ? Peileissä on kuolleen kulman hälyt ja eteenpäin on tutka mutta mites taakse ? Ihan mielenkiinnosta kyselen ...
    Ei näytä muuta kuin peileissa keltaiset varoitusvalot kuolleesta kulmasta ja itse asiassa voi näyttää samaan aikaan molemmissa peileissä niin kuin eilen kehä 1:llä kävi. Etututka varoittaa sitten edestä päin mutta takaata ei näytä mitään (tai en ole huomannut mitään). Takatutka olisi tietenkin hyvä juttu sillä mulle kävi kesäkuussa 2021 Länäriä ylittäessäni Suomenojalla että yksi urpo törmäsi muhun takaapäin liikennevaloissa. Onneksi näin sattumalta peileistä että tämä urpo tulee törmäämään joten ehdin hieman varautua.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  3. #573
    ok, joo munkin mielestä takatutka ois hyödyllinen, jopa etututkaa parempi! siks jäinkin miettii ja kun en ole asiasta huomannut mainintaa niin kysyin. softalla sen sais muutettua mutta ei varmaan tuota päivitystä ole saatavilla..
    z650RS 2023 - zx4r + Quick Shifter 2024
  4. #574
    Minä en ole koskaan ajatellut takatutkaa tarvitsevani. Peilestä näkee muutenkin roikkuuko hanurissa joku. Hiljaisemmissa nopeuksissa kaupungissa ja muualla voisi olla semisti häiritsevää, jos tutka huutaa koko ajan perässä olevasta kulkuneuvosta.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  5. #575
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Minä en ole koskaan ajatellut takatutkaa tarvitsevani. Peilestä näkee muutenkin roikkuuko hanurissa joku. Hiljaisemmissa nopeuksissa kaupungissa ja muualla voisi olla semisti häiritsevää, jos tutka huutaa koko ajan perässä olevasta kulkuneuvosta.
    mun mielestä ei näe/huomaa kaikissa tilanteissa jos joku tulee kovaa takaa, mutta ehkä kuolleen kulman hälyt auttaa suurimpaan osaan tilanteista joissa vois tarvita - en osaa ihan sanoa kun omassa ei ole. toiseksi tarviiko sen "huutaa" ei kai se etututkakaan "huuda" koko ajan no mut joo, kun ei ole niin ei ole

    kiitokset!

    mahtavaa kun säät taas lämpenee ja ajo maistuu
    z650RS 2023 - zx4r + Quick Shifter 2024
  6. #576
    Se on se oikean käden alla lepäävä kahva sitä varten ettei tutkia tarvita.
    Supermoto
  7. #577
    ei kai se etututkakaan "huuda" koko ajan
    Eihän se koko ajan huuda tai oikeasti se on ihan hiljaa Pointti oli se, että ruuhkassa jonossa ajellessa ei ehkä olisi kauhean kiva tai vähintäänkin ärsyttävää, jos mittaristo välkkyy punaisena koko ajan, kun auto on lähellä hanuria. Mikäli siis olisi takatutkaan kytketty varoitus liian lähellä olevasta kohteesta.

    Tuo FCW (Forward Collision Warning) eli etutukan varojärjestelmä siis alkaa vilkuttamaan mittaristossa punaista, kun hoksaa vaaratilanteen. Parametreinä tuossa on varmaan ajonopeus sekä etäisyys seuraavaan. Vähän tuonkin funktiota olen miettinyt. Jos ei omilla silmillä näe edessä olevaa estettä ajoissa niin voi olla peli joka tapauksessa menetetty vaikka kuinka mittaristo välkkyisi punaisena.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  8. #578
    jep, samantyyppistä älyä ehkä hain, en nyt välttämättä että se palaa koko ajan. saatat hyvinkin olla oikeassa ja siinä syy miksei takatutkaa ole.

    no jatketaan edelleen tyhjänpäiväisellä lätinällä: mulla oli toi Puigin korkea race tuulilasi viime loppukesästä ja sehän suojaa tosi hyvin mutta vähän kyllästyin että virtaus kohdistuu just pottaan ja laitoin takas ton matalan mallin; on ehkä kuitenkin miellyttävämpi ja meteliä tulee vähemmän (kypärä Shoei x-spirit 3). Jotenkin tuntui että ajokin parani kun on matalampi tuulilasi (voi olla plaseboa).
    z650RS 2023 - zx4r + Quick Shifter 2024
  9. #579
    Nyt kun alkaa olla ajokausi kaikilla käynnistynyt niin voitaisiin alkaa suunnittelemaan sitä H2 kokoontumista. Syksyllä tuntui olevan kiinnostusta siihen. Joku arki-ilta voisi olla paras, kun viikonloppuisin on monella muitakin kiireitä. Paikka voisi olla joku motoristihenkinen kahvila ja/tai letka-ajelua sinne, jostain ennaltasovitusta kokoontumispaikasta tms.

    Onko kiinnostusta?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  10. #580
    ^ kyllä kiinnostaa jos vain aikataulut saadaan sopiviksi
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  11. #581
    Lainaa mikarinne70 kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin tuntui että ajokin parani kun on matalampi tuulilasi (voi olla plaseboa).
    Jos se ajoviima keventää hieman kroppaa ja sitä myötä se pysyy sulla rennompana, niin kyllähän se ajokin alkaa paremmin sujumaan. Mitä rennommin siinä saat lötköteltyä niin sen paremmin se ajo sujuu.
    Supermoto
  12. #582
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun alkaa olla ajokausi kaikilla käynnistynyt niin voitaisiin alkaa suunnittelemaan sitä H2 kokoontumista. Syksyllä tuntui olevan kiinnostusta siihen. Joku arki-ilta voisi olla paras, kun viikonloppuisin on monella muitakin kiireitä. Paikka voisi olla joku motoristihenkinen kahvila ja/tai letka-ajelua sinne, jostain ennaltasovitusta kokoontumispaikasta tms.

    Onko kiinnostusta?
    Joo, ilman muuta kiinnostaa. Mulle ei sovi 21.-27.5. ja 5.-7.6. kun olen silloin matkoilla.

    Mites muilla hidas ajo sujuu? Mulla tuntuu nypyttävän kun ajaa kakkosella n. 30 nopeutta. Aluksi tankkasin 95:sta ja siirryin 98:iin mutta se ei poistanut ongelmaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  13. #583
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Tuo FCW (Forward Collision Warning) eli etutukan varojärjestelmä siis alkaa vilkuttamaan mittaristossa punaista, kun hoksaa vaaratilanteen. Parametreinä tuossa on varmaan ajonopeus sekä etäisyys seuraavaan. Vähän tuonkin funktiota olen miettinyt. Jos ei omilla silmillä näe edessä olevaa estettä ajoissa niin voi olla peli joka tapauksessa menetetty vaikka kuinka mittaristo välkkyisi punaisena.
    Prätkässä tuosta ei ole kokemusta, mutta autossa etutörmäysvaroitin on pelastanut muutamalta vaaratilanteelta jollei välttämättä suoraan onnettomuudelta. Tilanteet ovat olleet jotain tyyliin ”ajat ison auton perässä jossain määrin katveessa, se vaihtaa kaistaa ja edessäsi onkin yhtäkkiä seisovan tai lähes seisovan jonon pää, jossa kuitenkaan kellään ei pala jarruvalot”. Vaikka esteen havaitseekin, oma nopeusero siihen on hitaampi hahmottaa, varsinkin jos itsekin satut juuri vilkaisemaan peiliin, naviin, mittaristoon tms… Ei noita törmäysvaroittimen hälytyksiä vuositasolla tapahdu välttämättä kuin yksi jos sitäkään, mutta ihan aiheesta, ja takaraivoon jää kummittelemaan epäilys olisiko ilman varoitusta tullut reagoineeksi ajoissa. Jos se vilkkuu liian usein, niin säädöissä tai ajotavassa on todennäköisesti vikaa.
  14. #584
    Joo, ilman muuta kiinnostaa. Mulle ei sovi 21.-27.5. ja 5.-7.6. kun olen silloin matkoilla.
    Heitänpä ehdotuksia. H2-kokoontumisajot olisi hyvä järjestää ennen juhannusta, kun sitten monet karkaavat lomille. Ehdotan keskiviikkoiltoja; 17.5, 31.5, 14.6, 21.6. Sopisiko noista joku?

    Säävarauksella tietty ja voihan se olla muukin arki-ilta, kuin keskiviikko.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  15. #585
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Heitänpä ehdotuksia. H2-kokoontumisajot olisi hyvä järjestää ennen juhannusta, kun sitten monet karkaavat lomille. Ehdotan keskiviikkoiltoja; 17.5, 31.5, 14.6, 21.6. Sopisiko noista joku?

    Säävarauksella tietty ja voihan se olla muukin arki-ilta, kuin keskiviikko.
    ^kaikki ehdottamasi päivät ovat sopivia. Paikkana voisi olla Kessa, Lättis, Porvoon satamaranta, Moottoripyörämuseo Lahessa tms. mihin saa pyörät riviin ja virvokkeita on myös tarjolla.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  16. #586
    ^kaikki ehdottamasi päivät ovat sopivia. Paikkana voisi olla Kessa, Lättis, Porvoon satamaranta, Moottoripyörämuseo Lahessa tms. mihin saa pyörät riviin ja virvokkeita on myös tarjolla.
    Olisiko jo tuleva keskiviikko 17.5. hyvä, tämän hetken ennustekin lupaa poutaa silloin?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  17. #587
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Olisiko jo tuleva keskiviikko 17.5. hyvä, tämän hetken ennustekin lupaa poutaa silloin?
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  18. #588
    Täältä myös yläpeukku.
    H2 SX SE -18
    KTM 250 EXC-F -16
    Honda CB350 -69 (vaimon)
    ZX-6R -05
    projekti GPz750 turbo -84
  19. #589
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Jos se ajoviima keventää hieman kroppaa ja sitä myötä se pysyy sulla rennompana, niin kyllähän se ajokin alkaa paremmin sujumaan. Mitä rennommin siinä saat lötköteltyä niin sen paremmin se ajo sujuu.
    hyvin paljon mahdollista! 👍
    z650RS 2023 - zx4r + Quick Shifter 2024
  20. #590
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Olisiko jo tuleva keskiviikko 17.5. hyvä, tämän hetken ennustekin lupaa poutaa silloin?
    Mulla työterveyslääkärin vastaanotto Tapiolassa klo 18 joten pääsisin lähtemään vasta n. klo 18:30. En viitsisi vaihtaa aikaa kun hänelle on vaikeaa saada uutta vastaanottoaikaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  21. #591
    Mites tuo huomiselle alustavasti suunniteltu H2 miitti. Keli näyttää olevan ihan mainio. Onko porukalla mielenkiintoa lähteä vai siirretäänkö toiseen ajankohtaan?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  22. #592
    ^nyt ei ainakaan pariin seuraavaan viikkoon pysty
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  23. #593
    Huonosti sopii mullekin tänään. Ensi viikon oon työmatkalla joten silloinkaan ei sovi.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  24. #594
    Ok, jätetään väliin ja katsotaan uusi ajankohta jossain vaiheessa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  25. #595
    Törmäsin mielenkiintoiseen keksintöön nettiä selatessa. Tämän pitäisi auttaa, jos H2 on ongelmia vapaan löytämisessä ja sen pitäisi tehdä vaihtamisesta täsmällisempää. Omia kokemuksia tästä ei ole:

    https://racetorx.co.uk/product/rtx51...L9TonLwSZW5O9E
    -- Brake later and open the gas earlier --
  26. #596
    h2 service manual

    onko kenellään linkkiä pdf versioon??

    paitsi jos sattuu ostamaan kawan omilta sivuilta n.90€
  27. #597
    Mulla on 2017 H2 service manual pdf:nä. Laita YV:llä sähköpostisi niin voin lähettää. Tämä on siis nimenomaan H2 manuaali, ei kata H2 SX mallia.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  28. #598
    Nyt on sitten H2 madallettu Lustracingin koiranluilla sekä laukut asennettu. Täytyy kyllä todeta, että toi pitsaboksin teline on kyllä helvetin rumannäköinen ja saa nähdä tottuuko silmä siihen. Mun edellisissä K1300S:ssa teline oli ihan siedettävän näköinen.

    20230609_151906_2.jpg
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  29. #599
    Minäkin intouduin virittelemään H2 touringmodeen.

    Hommasin tuollaisen pikkunäppärän SW-Motechin Micro tankkilaukun päiväreissuja varten, tilavuus 3-5l, sinne sopii kivasti avaimet, juomapullo, puhelin yms. tarpeellista pikkuroinaa mitä aina kulkee mukana. Sille Pro Tank Ring kiinnike. Täytyy sanoa, että saksalainen on ihan muutaman kerran miettinyt tuota Pro Tank Ringiä. Aivan loistava kiinnike, laukku ei hankaa tankkia ollenkaan ja napsahtaa lähes itsestään paikalleen, kun laittaa sen vähän sinne päin! Pitempiä reissuja varten pitänee hommata isompi malli.

    Tuli myös ruuvattua paikalleen nuo sivulaukkujen kiinnikkeet. Sekin oli tosi helppo, parin minuutin homma.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    -- Brake later and open the gas earlier --
  30.  
  31. #600
    Minäkin ajellut kawalla yllättävän paljon ja oppinut tykkäämään entistä enemmän. Kotarin hyvät fiilikset jäävät hiljalleen taka-alalle
    Juhannuksen aatonaattona olisi tarkoitus heittää pieni eurooppa tour lähinnä pohjoista kiertäen aikatauluongelmien vuoksi. Takaisin tullessa jos saan vakuutusasiat kondikseen niin ampasen tuonne boikotissa olevaan itään. Jos ei onnistu niin jätän Vilnaan parkkiin ja hyppään bussiin
    Huolto on 22.6. Otin sen hyvissä ajoin etukäteen koska huoltokilsat tulee reissun aikana kuitenkin täyteen.
    Laukut vaan kiinni ja menoksi
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Sivu: 20 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 101819202122 ... ViimeinenViimeinen