En ole huomannut tällaista mutta ääriharvoin ajelen 2. ja 3. vaihteilla tasakaasulla matalilla kierroksilla. Testaan tuota, kun seuraavan kerran lähden liikkeelle. Alkupään H2 SX pyöriä on moitittu äkkinäisestä kaasukahvasta pienillä vaihteilla, olisikohan kyseessä sama ominaisuus? Jos mitään vikaa ei pyörässä ole niin tuolle ei kait mitään voi tehdä, kun sen ohjainlaite (ECU) ei ainakaan toistaiseksi ole säädettävissä. PC:llä ehkä jotain pystyisi tekemään mutta sille linjalle en itse lähtisi.Asiasta toiseen. Olen viemässä mun H2:n Motovillelle vuosihuoltoon heti juhannuksen jälkeen. Mun mopossa on sellainen vähän ärsyttävä ongelma että se kulkee nykien kierroksilla 2000-3000 2. ja 3. vaihteella. En ole vielä ehtinyt guuglettaa tästä ongelmasta. Juttelin Motovillen kanssa asiasta kun varasin huoltojan mutta ei hänelläkään oikein ollut mitään hyvää vinkkiä. Löpönä käytän 98:a joten tämäkään ei ole syynä. Onkos kellään mitään ajatuksia?
Minulle tuli samat renkaat perjantaina. Tykkäsin ja on aika isot odotukset niiden keston suhteen. Ensiasennuskumit (Bridgestone S22) oli valmiit 5100km ajon jälkeen mikä on mielestäni luokattoman huono suoritus.Vuosihuollon yhteydessä vaihdetaan molemmat renkaat ja laitatan alle Misukan Road 6 GT:t.
Eilen, 14:56itl
-- Brake later and open the gas earlier --
Sain vihdoin ja viimein virtalukon pelittämään vara-avaimella luotettavasti. Kokeilin viisi kertaa ja joka kerta toimi.
Eli sovelletaan ohjetta:
https://h2sxriders.net/forum/viewtopic.php?t=3091
1. Vie vara-avain oheisen kuvan mukaisesti ohjauslukon alareunaan keskelle ja pidä sitä siellä seuraavan vaiheen ajan
2. Paina virtalukon nappia ainakin 5 sekuntia eli niin kauan, että kuuluu kuuluu "naks" ja valo syttyy virtalukkoon
3. Nyt virtalukko on käytettävissä muutaman sekunnin ajan eli voit kytkeä virrat päälle tai kytkeä ohjauslukon päälle/pois päältä.
Voi olla, että vara-avain toimii muissakin kohdissa virtalukkoa mutta tähän en nyt ota kantaa. Tekisi mieli lähettää KHI:lle lasku oman ajan käytöstä manuaalin puutteellisten ohjeiden vuoksi Noh, laitetaan tämä harrastustoiminnan piikkiin.
Kuvassa stonga on käännetty kaikki vasemmalle eli lukitusasentoon.
Tähän on tullut lisää tietoa. Vika johtuu siitä, että Vandemon Bimodal Titanium pakoputkessa O2 Eliminator anturi ei ole yhteensopiva 2022 ECUn kanssa. Syy minkä takia Vandemon myy reteesti pakoputkea yhteensopivaksi 2022 malliin, johtuu siitä, että Euroopassa on käytössä eri ECUt kuin USAssa ja Australiassa. Eli pakoputki toimii USAn ja Australian malleissa, mutta ei Euroopan. Vandemon selvittää nyt ECUn numeron perusteella ratkaisua asiaan.
Viimeksi muokannut: Arde_; 18.06.2024 klo 14:20.
Voisiko putkeen laittaa Lambda-anturin kierreholkin ja itse anturin, jolloin ongelma ehkä poistuisi?Tähän on tullut lisää tietoa. Vika johtuu siitä, että Vandemon Bimodal Titanium pakoputkessa O2 Eliminator anturi ei ole yhteensopiva 2022 ECUn kanssa. Syy minkä takia Vandemon myy reteesti pakoputkea yhteensopivaksi 2022 malliin, johtuu siitä, että Euroopassa on käytössä eri ECUt kuin USAssa ja Australiassa. Eli pakoputki toimii USAn ja Australian malleissa, mutta ei Euroopan. Vandemon selvittää nyt ECUn numeron perusteella ratkaisua asiaan.
Avaimista vielä. Mä tilasin toisen FOB-avaimen. Käytössä mulla nahka- ja gore-takit aika tasapuolisesti, niin ei tarvii arpoa kumman takin taskussa avain ajoon lähtiessä on. Lisäksi olen teettänyt vara-avain malliset avaimet ilman käynnistyssirua tankkia ja sivulaukkuja varten. Mä kun en tykkää kaivella sitä möhköavainta taskusta joka välissä. Aikanaan yhden toisen merkin pyörän varashälyytinavain-yhdistelmän potkaisin poikki kun sen sivulaukun lukkoon olin jättänyt.
Varsinainen vara-avain toimii mulla kyllä myös, vaikka tarkka kohdistukseltaan onkin.
ER
Paljonko toiselle FOB-avaimelle tuli hintaa koodauksineen?
Avain 300€, koodaus 90€. Sitten vielä pikku yllätys, kun mekaaninen avain oli jyrsimätön. Paikallinen avainsuutari hoiti sitten sen 20€. Ei ihan halpaa, mutta harvoinpa tää harrastus on.
ER
Elämä on, hiukka edullisempi tuo H2 SX-avain, kuin auton FOB
Ebayssa näyttää myös olevan noita FOB mokkuloita myynnissä.
https://www.ebay.com/itm/20396160172...Bk9SR6qK9r-IZA
Tosin noista ei nyt sitten koskaan tiedä sopiiko se omaan pyörään.
Alkuperäinen anturi on ollut paikoillaan putkessa kokoajan.
Australialainen Woolich ja Kanadalainen KawasakiBrad on olleet mukana keskustelussa. KawasakiBradilta on kuulemma tulossa Euro4 spec H2SESX malleihin O2 eliminaattori jossakin vaiheessa.
Eli yhteenvetona Vandemon Bimodal Stealth Titanium Exhaust ei ole tällä hetkellä yhteensopiva Euroopan H2SESX 2022 mallin kanssa, koska yhteensopivaa O2 eliminaattoria ei ole vielä tehty. Em. johtuen moottorivikakoodi ilmestyy pyörällä ajettaessa.
Joku tässä ei nyt täsmää. O2 eliminaattori tarvitaan, jos alkuperäinen lambda otetaan pois putkistoa vaihtaessa. Mutta jos lambda jää paikalleen, niin ei silloin pitäisi eliminaattoreita (tai vikakoodeja) tulla. Tai sitten on joku hyvin erikoinen rakennelma tässä.
Ehkä seokset muutuvat uuden putken kanssa niin, että lambdakorjauksella niitä ei saada tavoitearvoihin ja siksi vikakoodi? Euro5 luokitettu pyörä niin saattaa olla aika tarkka näistä.Joku tässä ei nyt täsmää. O2 eliminaattori tarvitaan, jos alkuperäinen lambda otetaan pois putkistoa vaihtaessa. Mutta jos lambda jää paikalleen, niin ei silloin pitäisi eliminaattoreita (tai vikakoodeja) tulla. Tai sitten on joku hyvin erikoinen rakennelma tässä.
Vähän päivitystä mun H2:n suhteen. Keväällä kyselin neuvoja sivujalan lyhentämisen suhteen kun peräpään madallussarja (20mm) nosti pyörän niin pystyyn sivutuen kanssa että pyörän päälle piti könytä todella varovasti ettei se kellahtanut nurin. Vein sivujalan Metalgurulle Espoossa ja sanoin että 10mm pois. No, jalkaa asennettaessa huomasin että lätkä on aivan vinossa. Uudelleen Metalgurulle pyörän kanssa. Lätkä hitsattiin uudelleen paikalleen. Kotona sitten kuitenkin tuumailiin että pyörä on vieläkin aika pystyssä joten kolmannen kerran pyörän kanssa Metalgurulle ja sitten vielä 5 milliä pois. Nyt on pyörä sopivasti kallellaan.
Aikaisemmin kyselin nykimisestä 2000-3000 kierroksilla. Vein eilen mun pyörän Motovillelle kausihuoltoon ja juteltiin tästä ongelmasta. VIlle totesi ettei pysty tekemään mitään mutta suositteli ottamaan yhteyttä Samin autopajaan. Sain Samin kiinni tänä aamuna ja juteltiin ongelmasta. Sami sitten totesi ettei Woolich Racingilla ole vielä ECU karttaa 2022-> pyörille. No, lähetin sitten kyselyn Woolichille Ausseihin joten saa nähdä milloin tulee ECU kartta mun pyörään.
Ville vaihtaa nyt sitten alle Misukan 6 GT:t. Mielenkiintoista nähdä kuinka kauan ne kestää.
Tulee muutaman viikon tauko mopoilunn suhteen kun lähden tänään autolla Saksaan lomamatkalle.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Ehkä tuo air valve malfunction voisi selittyä muuttuneilla painesuhteilla tms, lambdaanhan vika ei suoraan viittaa, mutta sitähän se eliminaattori feikkaa. Lähtökohtaisesti kuitenkin meikäläisen korvaan kuulostaa ajatuksena huonolta, että ahdettua konetta ”käytetään sokkona” seosten suhteen huijaamalla ecua anturidatan suhteen. Mutta kaipa usko tuotteeseen on kova kun sitä uskaltavat myydä.