Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Takapään tiiviste vuoti jonkin verran ja kovettuneitahan ne olivat molemmat. Tiivisteet näyttävät kokolailla onnettomilta ja ihan kun olisin jostain lukenut että niitä on uudistettu myöhemmin paremmin pitäviksi.

    Kellään tästä tietoa?

    Onko perinteisen stefan käyttämisestä ulompana tiivisteenä kokemusta. Tai onko sen käytölle mielestänne jotain estettä. Alkuperäinen vuoden -00 tiiviste on vaan "rengas" ilman tavallisessa stefassa olevaa huulen jousirengasta.
  2. #2
    -00 mallissa pitäisi kampiakselin takapäässä olla kaksi stefaa, osat 6 ja 7. https://www.maxbmwmotorcycles.com/fi...8&rnd=07242017 osio CRANKSHAFT ATTACHING PARTS. Kannattaa käyttää vain alkuperäisiä tiivisteitä, mutta jos tarvikkeita laittaa niin niiden pitää olla vitonia. Tavanomainen NBR stefa ei tule kestämään.

    Moottori on tarkka siitä ettei öljyä lisätä koskaan yli öljysilmän ylämerkin. Parempi jättä vaikka hiukan vajaaksi.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 08.11.2017 klo 00:38.
  3. #3
    Juu alkuperäiset oli tarkoituskin laittaa. Tuli vaan mieleen että kun tuo oem tiiviste on rakenteeltaan sellainen että voisi kuvitella että se päästää öljyä läpi jo uutena herkemmin kun normi kaksihuulinen stefa.

    Olisiko tuosta tiivisteen vaihdosta jotain hyötyä siihen että öljyn määrä ei tarvitsisi ola niin tarkka.

    Mutta kaippa ne on tuota tehtaalla aikoinaan mietineet...

    Uudemmissa malleissa se onkin näköjään normaalilla stefalla missä on jousella tuettu huuli ja niitä ei ole kuin yksi.
  4. #4
    Tämä saattaisi toimia takimmaisena stefana ja taattua honda-laatua HONDA 91265-MY3-003 OIL SEAL (65X85X7). On Pannarin ja Gold Wingin perän stefa, kuinka sitten kestää kampiakselin kehänopeuksia....

    Etummaista stefaa ei ainakaan nopealla haulla löydy kuin alkuperäisenä.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 08.11.2017 klo 19:02.
  5. #5
    Jos tuossa käyttäisi tuota normaalia huulitiivistettä niin se varmaankin pitäisi laittaa vaan yhtenä kappaleena.
    Luulisin että asentamalla tuo pelkästään ulommaksi tiivisteeksi niinkuin uudemmissa se toimisi. Kahden tiivisteen kanssa se ei luultavasti saisi tarpeeksi voitelua ja menisi pilalle ennen pitkää. Varsinkin kun kierrosnopeudet voivat olla välillä kohtuullisen kovia.

    Taidan jättää haaveilut paremmasta ja laitella suosiolla nuo alkuperäiset.
  6. #6
    Jos saksa sujuu, niin täällä lisäinfoa ja työkalu asennukseen
    PowerBoxer
  7.  
  8. #7
    Tuo olikin siinä mielessä hyvä ohje että en välttämättä olisi tajunnut jättää ulompaa tiivistettä reunan tasalle.
    Sen kun pystyy lyömään myös pohjaan jolloin välitilan öljynsyöttö tukkeutuu ja tiiviste tuhoutuu jäädessään ilman voitelua.

    Kiitos tuosta...

    Tai ilmeisesti se onkin kampikammion tuuletus joka kulkee tuon tiivisteiden välissä olevan tilan kautta.
    Viimeksi muokannut: prto76; 09.11.2017 klo 19:35.