Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 54:sta
  1. #1
    Pikavilkaisulla en löytänyt mp- tuontivälittäjiä, jotka operoivat/tuovat moottoripyöriä Ruotsista Suomeen. Vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan, kiitos.
    .
  2. #2
    Eihän tuo nyt ole paha rasti hakea itse sitä pyörää täältä Ruotsista. Kattele Blocketista sopiva ja laita vaikka
    yv. meikäläiselle niin autan. Itse asun täällä eteläisessä Ruotsissa.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  3. #3
    Kiitos tarjouksesta. Pyörän itse noutaminen ei oikein maistu koska joudun työni puolesta matkustamaan suht' tolkuttomasti. Haen siis tekijää joka pystyy hoitamaam kaupanteon ja rahtauksen Suomeen.

    Jos olet hommasta kiinnostunut, maksan luonnollisesti tehdystä työstä tax-free korvauksen.
    Viimeksi muokannut: vma; 29.10.2017 klo 22:29.
    .
  4. #4
    Voshan tuossa avittaa mutta itse tulen Suomessa käymään vasta ensi keväänä Huhti- toukokuun vaiheilla, silloinkin suunta on Turku- Kokkola.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  5. #5
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Ruotsista tuotaessa kannattaa huomioida se, että Suomessa rekisteröintiin vaaditaan ruotsalaisen rekisteriotteen molemmat osat, mutta rekisteristä poistoon Ruotsissa tarvitaan ilmoitusosa.

    Ruotsista tuonti on tosi hankalaa, ellei käytäntö ole muuttunut.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  6. #6
    ^Avaatko tätä hieman lisää. Eli vaativatko Ruotsin viranomaiset jokin osan papereista, joita täälä härmässä tarvitaan reksteröintiin?
    .
  7. #7
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  8. #8
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ruotsista tuotaessa kannattaa huomioida se, että Suomessa rekisteröintiin vaaditaan ruotsalaisen rekisteriotteen molemmat osat, mutta rekisteristä poistoon Ruotsissa tarvitaan ilmoitusosa.

    Ruotsista tuonti on tosi hankalaa, ellei käytäntö ole muuttunut.
    Ei se tosi hankalaa ole, työlästä ja tarkkaa vaan, itse sain ylipuhuttua autoa jokunen vuosi sitten tuodessa myyjän ajamaan sen Suomeen ja tekemään vähän kuin kesälomamatkan samalla. Hoitui se hankalin osa.

    Mutta linkeissä pari tarinaa aiheesta
    http://www.vanhamoto.net/2013/07/wag...an-tuonti.html
    https://www.autoliitto.fi/tietoa-tie...-vakuutukset-0
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  9. #9
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Työläs, hankala, poteitou, tomeitou.

    Auton ja yhden prätkän kanssa toimittiin siten, että ruotsalainen kaveri toimi ostajana ja minä ostin häneltä. Näin sain pitää kilvet ja kaveri pystyi luottamaan, että se tulee myös rekisteröityä muualle, jolloin se poistetaan Ruotsin rekisteristä ulkomaille rekisteröinnin seurauksena. Mielenkiintoisena kuriositeettina auto jäi Ruotsin rekisteriin, vaikka aloitin rekisteröintiprosessin Suomessa. Rekisteristä se poistui vasta, kun suomalaiset kilvet olivat käsissä, joten sain maksella kaverille parin kuukauden vakuutukset ja käyttömaksut, koska ei tullut tajuttua, että rekisteröintiprosessin aloitus Suomessa ei katkaise rekisteröintiä Ruotsissa. Ehkä sitä olisi voinut pyytää erikseen, en tiedä.

    Yhden prätkän ostin liikkeestä, ja heidät sain vakuutettua siitä, että tulen rekisteröimään pyörän, joten sain kaikki paperit itselleni -> Smooth sailing.

    Yhden prätkän ostin yksityiseltä, ja hän halusi välttämättä ilmoitusosan itselleen, jotta ajoneuvo varmasti poistuisi rekkarista. Sain lapusta kopion, mutta sepä ei rekisteröitäessä kelvannutkaan. Tästä sitten seurasi jonkun verran lapun täyttämistä, selvittämistä ja odottelua.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  10. #10
    No tuo vaikeus riippuu myyjän aktiiviudesta myydä pyörä vientiin.

    Myyjä tilaa Transportyrelsenistä lomakkeen ”Anmälan om avregistrering vid export av svenskregistrerat fordon inom EU/EES”. Samaten myyjä merkitsee rekisteriotteen 2 osaan että pyörää ei rekisteröidä Ruotsiin uuden omistajan toimesta.

    Ostajan velvollisuus on toimittaa myyjälle. Todistus siitä että pyörä on joko rekisteröity Suomeen ja jos pyörää ei rekisteröidä niin tullin selvitys siitä että pyörä on tullattu Suomeen. sekä pyörän rekisterikilvet myyjälle.

    Noilla kolmella asiakirjoilla myyjä saa sitten pyörän poistettua Transportyrelsenin tietokannasta.

    Nuo yllämainitut pienet asiat kokee moni moottoripyörän myyjä vaikeiksi ja sen takia ei ole kiinnostunut myymään pyörää pois Ruotsista.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  11. #11
    Jep, ja ainakin yksityiset automyyjät ovat todella nihkeitä myymään Suomeen kun pelkäävät ettei saa sitä pois Ruotsin kilvistä (siis jos ajamalla vie). Oisko joku suomipoika joskus kusettanut ja ei koskaan kilvitä autoa ja alkanut huhut leviämään Ruotsissa?
  12. #12
    Minulle tuli aikanaan tunne, että ruotsalaisen myyjän suhde suomalaiseen ostajaan oli vähän sama kuin meillä tuntuu olevan, jos ostaja on virolainen tai venäläinen. Jotenkin ei luoteta. Piti kovasti vakuutella, että on luotettava jne.
    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

    http://www.vanhamoto.net

    CX500 & K75 & CB500
  13. #13
    No, mikä ny kenellekin on vaikeeta.....Oon ite tuonu Saksasta, Hollannista ja Ruotsista monta vehjettä eikä niissä musta oon mitään kummallista. Tinkaa, tsekkaa tietty vehkeen (tai laittaa jonkun asialle), sitten kaikki paperit mitä tarvitaan etukäteen tehdyn listan mukaan, löy massit kouraan ja ajelee himaan. Himassa tullaa, katsastaa ja rekisteröi, tuhoaa tai palauttaa kilvet ja toimittaa tarvittaessa paikalliselle rekisteröintiviranomaiselle tarvittavat dokut. Kaveri mulla on tuonu lähemmäs sata peliä, paljon myös prätkiä.

    Nyt on Härmässä kaikki käytetyt vanhemmat normivehkeet kyllä niin halpoja ettei juuri kannata hakea, kruunun kurssikin euroon nähden huono. Erikoisempaa ja/tai vähän ajettuja ja varusteltuja sitten löytyy runsasti Suomeen verrattuna. Reippaasti vaan hakeen, kyllä viranomaiset neuvoo jos ei löydä ite tietoa.

    Ruotsalaiset on varovaisia kauppamiehiä ja niiden kanssa on vaikea mennä suoraviivaisesti ja nopeasti asiaan ja maaliin, joka asiassa pitää fundeerata....ja tosiaan meikäläisiähän ne pitää ihan iivanoina...olin aikanaan kymmenisen vuotta ruottalaisessa firmassa töissä ja olihan se joskus hidasta
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  14. #14
    Tyvärr så släpper vi inte iväg något fordon med certifikat för del 1 och del 2, när våra fordon lämnar oss så ska vi ha bytt ägare till ett svenskt personnummer.


    Tuossa Ruotsin terveiset, pitkän vietiketjun loppu. Aluksi meni ihan putkeen, mutta kun selvisi että olen Ruotsin itänaapurista, tuli ylläoleva viesti. Ei sieltä ostettua ei yksityiseltä eikä liikkeestä. Harvinaisen epäluuloista kansaa. Lupasin työntää kilvettömän pyörän pakettiautoon ja viedä Suomeen rekisteröitäväksi, ei käynyt sekään. Yritetty ainakin on, neljä eri pyörää oli kiikarissa. Toisaalta eipä ne juuri vastaa puhelimeenkaan, eikä sähköposteihin.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  15. #15
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Tyvärr så släpper vi inte iväg något fordon med certifikat för del 1 och del 2, när våra fordon lämnar oss så ska vi ha bytt ägare till ett svenskt personnummer.
    Mitenköhän suhtautuvat meikäläiseen, jolla on sekä Suomen että Ruotsin hetut käytössä tällä hetkellä. Jos siirtäis ajoneuvon täällä ruotsalaiselle henkilötunnukselle, ja sitten Suomen päässä näyttää tän pään kuvallisen henkilökortin ja suomalaisen ajokortin, jossa sama naama, niin mitäs Trafin kiukkupussit siitä sanoo.

    Mun edeltäjä osti täältä auton ja toi sen Suomeen. Pitääpä kysyä millaisella rumballa meni...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  16. #16
    Paljon puhutaan ja kirjoitetaan Ruotsin pyöristä ja kuinka edullisia ne tällähetkellä on ja kuinka niitä tuodaan tänne koto-Suomeen. Totuus kuitenkin Ruotsin tuonnista on toisenlainen. Yleensä suhtautuminen tänne toiseen EU maahan on viennistä on nihkeä. Sähköpostiin vastaaminen on vaikeaa, puheluun ei vastata, kun näkevät että tulee ulkomailta. Jos jonkun kanssa pääset kaupanhierontaan, kaikki menee niin kauan hyvin, kun selviää mistä maasta sitä ollaan.
    Se on tietysti ruotsalaisten oma asia kenelle pyöränsä myyvät, mutta epäluulo tänne itä-naapuriin myynnistä on suuri. Ilmeisesti käytäntö kuitenkin vähän vaihtelee, yksityisen myyjän ja liikkeiden välillä ja sisällä.

    Eli Blocketia ja bytbilä voi kyllä selailla, ostohousuja ei kannata laittaa jalkaan.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  17. #17
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Kaveri on tuonut sieltä kolme pyörää ja yhden kevytkuorma-auton. Toinen frendi toi just keväällä yhden pyörän.

    Yks noista pyöristä ostettiin sillain, et myyjä työns mopon Vaasan lauttaan, ja ostaja rahat tilille.

    Halukkuus siis vaihtelee.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #18
    Vähän offtopiccina, mutta tarpeeksi lähellä kuitenkin.

    Yamahan myynti-ilmoituksissa Ruotsin markkinoilla olen törmännyt tekstiin:
    "Garanti: Nygaranti tom 2023-04-08", "Nygaranti 5 år" jne.

    Esim. https://www.blocket.se/alvsborg/Yama....htm?ca=18&w=3

    Tarkoittaako tuo sitä, että Ruotsissa valmistajan takuu on 3 vuotta pidempi kuin Suomessa? Yamahalla normaalitakuu on 2 vuotta Suomessa.

    Onko Ruotsista ostetun pyörän takuu ylipäätänsä voimassa Suomessa? EU-maista on kyse, joten voisi olettaa olevan voimassa.
    KTM 690 ENDURO R -16
    BMW F800R -11
    (EX) BMW F800GS -08
    (EX) BMW R1200R -17
    (EX) YAMAHA MT-07 -18
  19. #19
    Svedut on kieltämättä mielenkiintoisia kauppakumppaneita.

    Itse käynyt ostamassa sieltä neljä autoa. Kolmannen (diesel auto) kohdalla ei myyjä halunnut myydä Suomeen, koska pelkäsi ettei saa veroja katkaistua. No kaverini ruotsissa osti auton omiin nimiinsä ja minä hain sen sitten häneltä reilun viikon päästä, kun oli saanut paperit. Näiden kolmen ensimmäisen auton kohdalla lähetin kilvet Vägverketille ja koskaan ei ole perästä kuulunut että myyjällä olisi ollut ongelmia jälkikäteen. Neljännen auton kävin hakemassa liikkeestä vuonna 2016. Auton maksoin suoraan liikkeen tilille ja mulla oli matkassa siirtokilvet jotka laitoin autoon kiinni ja jätin kilvet suoraan myyjälle.

    Tarkkana vaan saa olla ostit sitten yksityiseltä tai liikkeestä. Surutta jättävät kertomatta vioista jos sellaisia on ja niistähän on turha itkeä jälkikätteen, kun auto on lähtenyt vientiin, niin ei sille myöskään anneta mitään takuuta.

    Mun viimeisimmän kohdalla oli mystinen latausvika, joka paljastui kun kelit kylmeni ja auto ei jaksanut puskea laturilta kuin 13.5 v. Tämä vika oli jo koeajolla, mutta valo sammui muutaman sadan metrin ajon jälkeen. Ajattelin vain että auto on seissyt ja akku päässyt tyhjenemään. Lopulta vika paikallistui vesikaukalon läpi menevään johtonippuun, jossa alkuperäinen liitos oli pettänyt yhdestä piuhasta ja tämä piuha ohjasi laturia. Rahaa paloi vian etsimiseen, uuteen jännitteensäätimen ja akkuun, n.1500€. Kaikki tämä tuon yhden olemattoman johdon takia...

    Tuskin tämä moottoripyörän ostaminenkaan on sen kummempaa. Mulla on yksi tuttu eläkeläismies Tukholmassa joka varmasti pientä korvausta vastaan auttaa mopon ostamisessa jos on tarves. T on 70 luvulla mennyt Ruotsiin ja tehnyt paljon autokauppaa siellä. Avusti myös mua tuon viimeisen auton oston kanssa. Jos kiinnostaa niin laitan kyllä yhteystiedot YV:n kautta. Moottoripyörien tekniikasta tuskin on kovin suurta tietämystä, mutta kysymällähän ne asiat yllensä selviävät. Kaupat hoituu varmasti.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  20. #20
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Mitenköhän suhtautuvat meikäläiseen, jolla on sekä Suomen että Ruotsin hetut käytössä tällä hetkellä. Jos siirtäis ajoneuvon täällä ruotsalaiselle henkilötunnukselle, ja sitten Suomen päässä näyttää tän pään kuvallisen henkilökortin ja suomalaisen ajokortin, jossa sama naama, niin mitäs Trafin kiukkupussit siitä sanoo.
    ..
    Hauska tilanne. Ainakin joskus ennen oli niin että ulkomaille rekisteröityä autoa sai Suomessa ajaa vain jos omistaja oli kyydissä. Tärkeintä suomalaiselle virkamiehelle (alasta riippumatta) on löytää jokin pykälä jonka nojalla voi estää hallintoalamaisen toiminnan. Vielä parempi jos löytyy pykälä jolla saa annettua penalttia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #21
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Hauska tilanne. Ainakin joskus ennen oli niin että ulkomaille rekisteröityä autoa sai Suomessa ajaa vain jos omistaja oli kyydissä. Tärkeintä suomalaiselle virkamiehelle (alasta riippumatta) on löytää jokin pykälä jonka nojalla voi estää hallintoalamaisen toiminnan. Vielä parempi jos löytyy pykälä jolla saa annettua penalttia.
    KHO:n päätöksellä mahdollista mikäli kyseessä työsuhdeauto. En tiedä miten laajamittaisesti käytössä, mutta esimerkki on olemassa: https://www.iltalehti.fi/autouutiset...20350_oa.shtml
    vuoristoatleetti
  22. #22
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Kaveri on tuonut sieltä kolme pyörää ja yhden kevytkuorma-auton. Toinen frendi toi just keväällä yhden pyörän.

    Yks noista pyöristä ostettiin sillain, et myyjä työns mopon Vaasan lauttaan, ja ostaja rahat tilille.

    Halukkuus siis vaihtelee.
    Onni täällä vaihtelee ja taivaan isä suojelee, sanottiin entivanhaan. Niin minäkin tarjouduin työntämään pyörän Spinteriin, siinä kaupan pihalla, sanoin että ottakaa kilvet pois, del 1 mukaan ja kun tullaan Suomessa, niin saavat tulli todistuksen Suomesta ja ja minä lähetän sen todistuksen teille tai Vägverketiin. Sitten lähettävät minulle sen del II, jolla saan rekisteröityä. Ei käy, kun ei käy, kun ei ole sitä Swedun hetua. Itsepäisiä nuo länsinaapurit.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  23. #23
    Ruotsalaiset kokevat sen hankalaksi, kun saavat pyörän pois rekisteristä vasta sitten, kun heille lähettää kopion (esim. Suomen) tullauspäätöksestä ja rekisteröintitodistuksesta. Pelkillä kilvillä ja kauppakirjalla voivat tehdä vain liikenteestä poiston, mutta pyörä jää silti vielä siinä vaiheessa Ruotsissa myyjän nimiin. Kaikki eivät luota siihen, että nuo kopiot tarvittavista papereista tulee.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  24. #24
    Mä olen yhden auton ostanut ruotsista. Tehtiin normaalit kauppakirjat ja sain itselleni kaikki tarvittavat dokumentit. Lauttarannassa myyjä raaputti takarekkarista katsastusmerkinnän alta koodin, jolla sai vakuutuksen poikki. Tästä on tosin 15vuotta aikaa, joten käytäntö on varmaankin toinen tätänykyä. Mulla ei ollut mitään ongelmia suomeen rekisteröinnin kanssa. Myyjäkin oli todella ystävällinen ja avulias.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  25. #25
    https://www.transportstyrelsen.se/sv...-registrering/

    Tuossa ohjeet myyntiin ulkomaille Ruotsista. Lyhyesti:

    - ruotsalainen myyjä täyttää tuolta lomakkeen jolla ilmoitetaan myynnistä ulkomaille
    - kauppakirja pitää olla
    - kilvet lähetetään Transportstyrelsenille ym. papereiden lisäksi.

    Ei muuta. Piste. Olen ostanut yhden motskarin noilla ohjeilla.
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  26. #26
    Nuo ohjeet minäkin luin, mutta myyjä ilmeisesti ei. Vaikka myyjä -kandi olikin suuri moottoripyörä liike Tukholman liepeillä.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  27. #27
    Jos sieltä on pyörää ostamassa, kysyy ensiksi että myytkö Suomeen, ja lähettää tuon linkin että tämän se myyjältä vaatii.

    Jos ei myy silti niin minkäs sille sitten voi, onhan niitä kotimaassakin kaupantekijöitä jotka ei myy jos ei huvita
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  28. #28
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Onni täällä vaihtelee ja taivaan isä suojelee, sanottiin entivanhaan. Niin minäkin tarjouduin työntämään pyörän Spinteriin, siinä kaupan pihalla, sanoin että ottakaa kilvet pois, del 1 mukaan ja kun tullaan Suomessa, niin saavat tulli todistuksen Suomesta ja ja minä lähetän sen todistuksen teille tai Vägverketiin. Sitten lähettävät minulle sen del II, jolla saan rekisteröityä. Ei käy, kun ei käy, kun ei ole sitä Swedun hetua. Itsepäisiä nuo länsinaapurit.
    Ja sitten se suuri ero finnien ja svedujen välillä: kulttuuri. Ruotsalaisten kanssa toimiessa tuntuu se keskustelu, tiedustelu ja itsensä esittely sekä keskustelun johdattaminen "kaupan suuntaan" vaikuttavan lopputulokseen - tai paremminkin siihen toivottuun lopputulokseen pääsemiseen - aivan helvetisti. Jos menet kauppaan tai lähestyt myyjää muutoin ja lyöt ensimmäisenä eteen sen oman näkemyksen kauppahinnasta "take it or leave it"-hengessä, niin harvoin tuntuu onnistuvan edes palvelun ostaminen ja saattaa löytyä erikoisiakin syitä kieltäytymiseen. Suomalaiset eivät ole järisyttävän kovassa kurssissa, mutta välttävällä kielitaidolla ja kohteliaalla tavalla toimia onnistuu. Toki sitten ovat nämä "vi säljer inte för export"-talot, joiden kanssa ei välttämättä käy mitenkään päinsä. Viime viikolla hain auton liikkeestä pitkän prosessin jälkeen ja sen kyytiin mopon pojalle yksityiseltä - erittäin suorasukaisen kaupanton kautta - joten sitä vaihtelua on tuollakin. Ei ole vain "se tapa toimia ruotsalaisten kanssa", eikä yhdestä onnistuneesta tai epäonnistuneesta kaupasta kannata vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Helpommalla pääsee itse, kun ottaa puhelimella/meilillä/spostilla sen ensikontaktin ja koittaa saada jäätä rikottua.
    Ratapäiville mukaan: saappaat, retkisänky, pakettiauto ja lukemista.
  29. #29
    Lainaa MLTM kirjoitti Katso viesti

    Tarkoittaako tuo sitä, että Ruotsissa valmistajan takuu on 3 vuotta pidempi kuin Suomessa? Yamahalla normaalitakuu on 2 vuotta Suomessa.
    kyseessä voi olla maahantuojan myöntävä extra-takuu
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  30.  
  31. #30
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    kyseessä voi olla maahantuojan myöntävä extra-takuu
    Tai sitten itse myyjäliikkeen myöntämä. Nimimerkillä Yamahan Tampereelta 5v ”takuulla” kesällä ostaneena... Lainausmerkit siksi, että sopimukseen liittyy ylimääräisiä velvoitteita, mm. huoltojen suorittamisesta nimenomaisesti heillä, kun maahantuojan ja valmistajan lisätakuussa riittää minkä tahansa valtuutetun huoltoliikkeen käyttäminen. Vaatimukset ovat mahdollisia, kun autojen huollot vapauttanut eu-ryhmäpoikkeusasetus ei koske moottoripyöriä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen