Tulokset 1:st 13:een 13:sta
    Pikavilkaisulla en lytnyt mp- tuontivlittji, jotka operoivat/tuovat moottoripyri Ruotsista Suomeen. Vinkkej ja kokemuksia otetaan vastaan, kiitos.
    .
    Eihn tuo nyt ole paha rasti hakea itse sit pyr tlt Ruotsista. Kattele Blocketista sopiva ja laita vaikka
    yv. meikliselle niin autan. Itse asun tll etelisess Ruotsissa.
    "El tysill ja kuole onnellisesti"
    Kiitos tarjouksesta. Pyrn itse noutaminen ei oikein maistu koska joudun tyni puolesta matkustamaan suht' tolkuttomasti. Haen siis tekij joka pystyy hoitamaam kaupanteon ja rahtauksen Suomeen.

Jos olet hommasta kiinnostunut, maksan luonnollisesti tehdyst tyst tax-free korvauksen.
    Viimeksi muokannut: vma; 29.10.2017 klo 22:29.
    .
    Voshan tuossa avittaa mutta itse tulen Suomessa kymn vasta ensi kevn Huhti- toukokuun vaiheilla, silloinkin suunta on Turku- Kokkola.
    Ruotsista tuotaessa kannattaa huomioida se, ett Suomessa rekisterintiin vaaditaan ruotsalaisen rekisteriotteen molemmat osat, mutta rekisterist poistoon Ruotsissa tarvitaan ilmoitusosa.

Ruotsista tuonti on tosi hankalaa, ellei kytnt ole muuttunut.
    Jos mietit, mik pyr pitisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minkin tekisin.
    ^Avaatko tt hieman lis. Eli vaativatko Ruotsin viranomaiset jokin osan papereista, joita tl hrmss tarvitaan reksterintiin?
    .
    Kyll.
    Jos mietit, mik pyr pitisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minkin tekisin.
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ruotsista tuotaessa kannattaa huomioida se, ett Suomessa rekisterintiin vaaditaan ruotsalaisen rekisteriotteen molemmat osat, mutta rekisterist poistoon Ruotsissa tarvitaan ilmoitusosa.

Ruotsista tuonti on tosi hankalaa, ellei kytnt ole muuttunut.
    Ei se tosi hankalaa ole, tylst ja tarkkaa vaan, itse sain ylipuhuttua autoa jokunen vuosi sitten tuodessa myyjn ajamaan sen Suomeen ja tekemn vhn kuin keslomamatkan samalla. Hoitui se hankalin osa.

Mutta linkeiss pari tarinaa aiheesta
    http://www.vanhamoto.net/2013/07/wag...an-tuonti.html
    https://www.autoliitto.fi/tietoa-tie...-vakuutukset-0
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
    CBR 125R 07/2016 jlkikasvulla ajossa
    Tyls, hankala, poteitou, tomeitou.

Auton ja yhden prtkn kanssa toimittiin siten, ett ruotsalainen kaveri toimi ostajana ja min ostin hnelt. Nin sain pit kilvet ja kaveri pystyi luottamaan, ett se tulee mys rekisterity muualle, jolloin se poistetaan Ruotsin rekisterist ulkomaille rekisterinnin seurauksena. Mielenkiintoisena kuriositeettina auto ji Ruotsin rekisteriin, vaikka aloitin rekisterintiprosessin Suomessa. Rekisterist se poistui vasta, kun suomalaiset kilvet olivat ksiss, joten sain maksella kaverille parin kuukauden vakuutukset ja kyttmaksut, koska ei tullut tajuttua, ett rekisterintiprosessin aloitus Suomessa ei katkaise rekisterinti Ruotsissa. Ehk sit olisi voinut pyyt erikseen, en tied.

Yhden prtkn ostin liikkeest, ja heidt sain vakuutettua siit, ett tulen rekisterimn pyrn, joten sain kaikki paperit itselleni -> Smooth sailing.

Yhden prtkn ostin yksityiselt, ja hn halusi vlttmtt ilmoitusosan itselleen, jotta ajoneuvo varmasti poistuisi rekkarista. Sain lapusta kopion, mutta sep ei rekisteritess kelvannutkaan. Tst sitten seurasi jonkun verran lapun tyttmist, selvittmist ja odottelua.
    No tuo vaikeus riippuu myyjn aktiiviudesta myyd pyr vientiin.

Myyj tilaa Transportyrelsenist lomakkeen Anmlan om avregistrering vid export av svenskregistrerat fordon inom EU/EES. Samaten myyj merkitsee rekisteriotteen 2 osaan ett pyr ei rekisterid Ruotsiin uuden omistajan toimesta.

Ostajan velvollisuus on toimittaa myyjlle. Todistus siit ett pyr on joko rekisterity Suomeen ja jos pyr ei rekisterid niin tullin selvitys siit ett pyr on tullattu Suomeen. sek pyrn rekisterikilvet myyjlle.

Noilla kolmella asiakirjoilla myyj saa sitten pyrn poistettua Transportyrelsenin tietokannasta.

Nuo yllmainitut pienet asiat kokee moni moottoripyrn myyj vaikeiksi ja sen takia ei ole kiinnostunut myymn pyr pois Ruotsista.
    Jep, ja ainakin yksityiset automyyjt ovat todella nihkeit myymn Suomeen kun pelkvt ettei saa sit pois Ruotsin kilvist (siis jos ajamalla vie). Oisko joku suomipoika joskus kusettanut ja ei koskaan kilvit autoa ja alkanut huhut levimn Ruotsissa?
    Minulle tuli aikanaan tunne, ett ruotsalaisen myyjn suhde suomalaiseen ostajaan oli vhn sama kuin meill tuntuu olevan, jos ostaja on virolainen tai venlinen. Jotenkin ei luoteta. Piti kovasti vakuutella, ett on luotettava jne.
    Vanhat prtkt ja tapahtumat kuvina:

http://www.vanhamoto.net

CX500 & K75
  13.  
    No, mik ny kenellekin on vaikeeta.....Oon ite tuonu Saksasta, Hollannista ja Ruotsista monta vehjett eik niiss musta oon mitn kummallista. Tinkaa, tsekkaa tietty vehkeen (tai laittaa jonkun asialle), sitten kaikki paperit mit tarvitaan etukteen tehdyn listan mukaan, ly massit kouraan ja ajelee himaan. Himassa tullaa, katsastaa ja rekisteri, tuhoaa tai palauttaa kilvet ja toimittaa tarvittaessa paikalliselle rekisterintiviranomaiselle tarvittavat dokut. Kaveri mulla on tuonu lhemms sata peli, paljon mys prtki.

Nyt on Hrmss kaikki kytetyt vanhemmat normivehkeet kyll niin halpoja ettei juuri kannata hakea, kruunun kurssikin euroon nhden huono. Erikoisempaa ja/tai vhn ajettuja ja varusteltuja sitten lytyy runsasti Suomeen verrattuna. Reippaasti vaan hakeen, kyll viranomaiset neuvoo jos ei lyd ite tietoa.

Ruotsalaiset on varovaisia kauppamiehi ja niiden kanssa on vaikea menn suoraviivaisesti ja nopeasti asiaan ja maaliin, joka asiassa pit fundeerata....ja tosiaan meiklisihn ne pit ihan iivanoina...olin aikanaan kymmenisen vuotta ruottalaisessa firmassa tiss ja olihan se joskus hidasta
    <p>ZX-10R 2016</p>