Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tänään aurinkoinen päivä 24C, suuntasin paikalliselle katsastusasemalle. Ennakolta olin käynyt normaalit tarkastukset läpi, uudenkarhea Honda cb 1000e vm.2008.

    "Oficina" luukulla virkailija höpötti pelkästään paikallista ja yritin parhaani mukaan ymmärtää, mitä heppu yritti selostaa. Lopulta kaveri teki paperit, kuittasi 21€ ja pyysi pyörän avaimen. Hämmästyin kun kysyi juonko kahvia, vastasin "si" ja sain poletin kahviautomaattiin.

    Hallin ovella kolme nuorukaista odottivat "uhria" silmät kiiltäen. Itse siirryin odotushuoneeseen, välillä oli pakko vilkaista mitä oikein touhuavat. Melkein tunnin kuluttua pyörää siirrettin vähitellen jarrutesteriin, pakokaasumittaukseen ja melumittaukseen. 3-4 miestä häärivät melkein koko ajan pyörän ympärillä ja pari kaveria tarkistivat ilmeisesti mittoja ja ohjeistuksia netistä.

    Kun ei teknistä moitittavaa pyörästä yksinkertaisesti löytynyt, niin pitihän nyt jostain jotain moitittavaa etsimällä etsiä. Itse uskon ainakin pitäväni pyöräni aika hyvässä kunnossa, vaikka vanhoja ovatkin.

    Itserakentamani tukeva kännynaviteline ja 12 Voltin ulosotto pitää poistaa. Rizoman ledivilkut vielä meni, kun sanoin, että espanjan hyväksynnät on olemassa. Mittanauhalla tarkistettiin vielä takavilkkujen etäisyys toisistaan. Kompastuskiveksi muodostuikin metallinen kilpiteline, jolla muka voin säätää rekisterikilven kulman! Edellinen omistaja oli kiinnittänyt punaisen heijastimen kilven alareunaan ja tämä kiinnitystapa on ohjeiden vastaista.

    Onneksi alkuperäiset osat olemassa ja niitä nyt olen illalla pajakellarissani sovitellut alkuperäiskilpitelinehirviön Rizoman vilkuille sopivaksi.

    Osa kansanedustajistamme ovat opettaneet kansalaistottelemattomuuteen, näin minäkin tulen toimimaan. Nyt rakennan sellaisen setin millä mennään katsastukseen ja setin millä ajetaan kadulla. Kertaakaan en ole saannut virkavallata moiteita kilpitelineestä tai telinehärpäkkeistä liikenteessä.

    Paljon aikaa ja energiaa meni pyöräni tarkastukseen, verrattuna aikaan, mitä vanhoihin autonromuhin uhrasivat.

    Niin, jalkajarruvalu i heidän mielestään syttynyt. Painoin jalkajarrua ja syttyhän se. Tämä kohta hylkypapereista poistettiin. Olen tottunut säätämään kahvat n. 20 ast. alaspäin, tämä oli heille vierasta. Kutsuivat oikein pomon paikalle.

    Katsotaan, jos huomenna tulee valmista. Muuten molemissa kilpitelineissä alkuperäiset kilvet, not so bad.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  2. #2
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Olikohan mukana vähän gringolle vittuilua?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Itserakentamani tukeva kännynaviteline ja 12 Voltin ulosotto pitää poistaa. Kompastuskiveksi muodostuikin metallinen kilpiteline, jolla muka voin säätää rekisterikilven kulman! Edellinen omistaja oli kiinnittänyt punaisen heijastimen kilven alareunaan ja tämä kiinnitystapa on ohjeiden vastaista.
    Jos tämä tapahtuisi Suomessa, kannattaisi kysyä, että mihin lainkohtaan nämä vaatimukset perustuvat. Epsanjassa tätä sensijaan ei ehkä kantsi kysyä...

    Muuten tämä tarina on sangen mainio osoitus siitä, minkämoisiin typeryyksiin immeisiä voidaan aikaa ja rahaa pakottaa hassaamaan. On niin kertakaikkisen spedeä touhua, että tulee melkein epätoivoinen olo. Ihmiskunnalla ei ole tulevaisuutta...
    High Stuck Are Wit To
  4. #4
    Saattaisi, siis saattaisi, tuo navitelineeseen ja ulosottoon liittyvä "ongelma" tulla
    ko mopon tyyppäysten kautta?

    Onhan "linikall" myös saatava "tilastot kohdilleen.... ja mikäs mukavampaa kuin
    hoitaa asia ulkomaan pelleillä. Näin se homma tahtoo edetä.

    Ei se toisaalta helppoa ole aina "jauhonaamojenkaan kesken" ja siniristilipun alla
    Ei muuten tullut Espoon Suomenojalla 80-luvulla kotiloon leimaa kun oli kojelaudan päälle,
    tuulilasin alanurkkaan, asennettu pieni 70mm varvikello.

    Perusteluna ei ollut "näkyvyyden rajoittuminen," joka ei käytännössä kyllä toteutunutkaan.
    Enemmän näkyvyyttä rajoitti ratin yläkaari jos kuski kovin pieneksi olisi kuivunut.

    "Ei ole tämän auton kojelautaan tyypitetty tällaista" .

    Noo.... Näytölle mennessä oli toinen suikkapää.
    Hän siinä kyselemään, että mikäs????

    Niinno... "TÄMÄ rundikello oli tuossa"

    Johon suikkapää: Ei jumalauta..... Kukas...? Aijaa.... Voi vittu sentään... ja leima läps .

    Tämä yksi legendaarinen sälli veivas kuulema samaa tuubaa jonkin aikaa ihan lehtiötelineistä ja wunderbaumeista alkaen

    En silti lähtis siitä, että itsellä olisi pitkän, erilaisen harrastamisen myötä kehittynyt jo
    70-luvun alkupuolelta asti jonkinnäköistä "auktoriteettiongelmaa".

    "Ongelmaa" on ollut paljon ja monenlaista, mutta lähes poikkeuksetta sillä pohjalla, että
    auktoriteetit ovat tehneet itsestään ongelman.
    Tuohon leikkiin kun lähtee täysin rinnoin ja vaivaa säästämättä, on aika lailla turha
    odottaa kummoistakaan kunnioitusta ja arvostusta ryhmänä tai yksilönä.

    Ihan samalla tavalla sekin toimii, että vaikka ei kaikki ole täysin sairaita kyrpiä,
    ne terveetkin lajinsa edustajatkin saa aika pitkälti nauttia kylvetystä sadosta suhtautumisen osalta.....
    ihan kuin motoristitkin ja moottoriurheilun harrastajat noin ylipäänsä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #5
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Toisella yrittämällä mopo katsastettu, ja lisämaksutta. Käyntiin kuului jälleen poletti ja hyvää kahvia, paikallista "cafe cortado". Tarkistuksen jälkeen mopo kuvaukseen, joten dokumentointi kunnossa moottori numeroineen.

    Suomeen kun takuuvarmasti jossain vaiheessa tulee mopoille katsastus, niin vakio-osille tulee olemaan huutava kysyntä.

    Suomi on "villien" lisävarusteiden ja omatoimisten sähkövetojen suhteen villiä länttä. Hyvin harva käy katsastuskonttorilla tyypittämässä uudet tai vaihdetut lisävarusteet.

    Ensi vuonna on sitten auton ITV katsastus edessä.

    Nyt oluelle, auringossa yli 30C ja lämmintä.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  6. #6
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Nyt oluelle, auringossa yli 30C ja lämmintä.
    No onpa kuuma..paljon kivempi tää +2, pimeetä, blosis ja euroshopperin sumppi.

    Noita kiinan minivilkkuja voi katsastushenkilöt tulevaisuudessa vaihdattaa. Osa niistä kyllä hävyttömän minejä ja huonoja näkyvyydeltään.

    Katotaan kenelle jaetaan v.2018 " vuoden eka kaato" pokaali.
    Vfr12f,250exc
  7. #7
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Hyvin harva käy katsastuskonttorilla tyypittämässä uudet tai vaihdetut lisävarusteet.
    Ehkäpä siksi, kun niitä ei yleensä mikään laki vaadi katsastettavankaan. Vaatimusten pitää kyllä täyttyä aina kun ollaan liikenteessä, mutta joku itse tehty 12 V ulosotto ei nyt mitään vaatimusta mitätöi eikä itse tehty kilpiteline tarkoita, etteikö vaatimus täyttyisi. Päinvastoin, aika paljon kaikenlaista on ihan sallittua tehdä vaikka karsastaja muuta väittäisikin. Ei se minivilkkukaan ole laiton, jos se on hyväksyttyä mallia ja lainmukaisesti asennettu.

    Tästä syystä viittasin siihen, että Suomessa tuollaisen spedeilyn kohteeksi joutuvan kannattaisi kysellä karsastajalta pykälien perään. Se vähentää spedeilyä.
    High Stuck Are Wit To
  8. #8
    Olisit unohtanu viidenkympin setelin sinne papereiden väliin ja menny hakee kahvin.
    RRÄÄRRÄÄ!
    S1000RR+BETA 250RR 2T JA SAASTAMOINEN
  9.  
  10. #9
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Olisit unohtanu viidenkympin setelin sinne papereiden väliin ja menny hakee kahvin.
    Ja jos katsastaja on pahalla päällä niin v***tuilun lisäksi olisi saanut syytteen lahjonnasta.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010