Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 258:sta
  1. #1
    Tuo sigun Ducati on kiva räppäilylelu, mutta monikäyttöiseksi sitä ei voi kehua. Kaupunkiajossa suorastaan perseestä ja syvältä.

    Nyt kun vakuutusjututkin ovat aika järkeviä ja kaikkiin saa suoraan täydet bonukset, on alkanut herätä ajatus toisen pyörän hankkimisesta. Penskana ajelin piikkienduroilla mökillä/mummolassa ja enskalla myös piikkiajan. Isona pyöränä ollut aina katupeli ja nakuilla menty viimeiset kohta 20v. Jossain välissä oli vanha reuhka 250 RM leikkikaluna ja kiinalainen crossimallin maantiemönkkäri, mistä itse asiassa tykkäsin kovasti, mutta maantieajoon se ei ole tarkoitettu. Muuten todella kiva laite jos olisi vielä ollut vähän ruudikkaampi ja parempi alustaltaan.

    Tältä pohjalta mikä mahtaisi olla oikea laite? Sorateitä ja vastaavia riittää täälläpäin. Maantielläkin pitäisi jotenkin päästä, samoin kaupungissa/taajamassa. Voimaa jonkin verran, eikä mikään 250kg matkamöhkö. Ei ikivanha ruoska, eikä pommitekniikalla. Budjetista vaikea sanoa, mutta ei nyt kymmeniä tuhansia kuitenkaan. Kavereilla oli muinoin jotain 80-90-luvun DR600 ja vastaavia ja siihen aikaan ne olivat ihan meneviä vehkeitä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  2. #2
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Katselin tuossa ktm sähköenskaa ja alko kyl kiinnostaa... Tuohan olis ihan eliittipeli käydä vähän illasta rällääs.
  3. #3
    Sama ongelma täällä! Olen täs kuukauden verran kattonut sopivaa kakkos pärrää ja mielessä on hankkia joku +200 kuutioinen enduro jolla sais ajella huoletomasti tietä pitkin, ja talvella ehkä jäällä. Ongelma onkin enemmän rahassa.. Mutta yritän löytää tähän jonkinlaisen budjetti ratkaisun.

    Harmi kun AVK oli just GASGAS myynnissä, mistä olis järki hinnalla voinut saada soivan pelin, mutta se meni!
    Se maksaa kuka nauttii!
  4. #4
    400 EXC RFS koneella eli -07 vanhempi. Kestävä ja nöyrä moottori jolla on helppo ajaa maastossa mutta onnistuu myös viikonlopun makkara reissut.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  5. #5
    Itse haaveilen hånda XR400R rätkästä.

    Ei liian iso, mutta ei liian pienikään.
    Siin on (melkein) alusta.
    Ei liian HC, että pitää mäntä vaihtaa viikon välein.
  6. #6
    500 kotari.... ,harmittaa kuin menin aikonaan luopumaan sellaisesta...,mahtava pyörä myöskin supermotona.....
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  7. #7
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Itse haaveilen hånda XR400R rätkästä.
    Olen kyttäilyt XR400 mallia useamman vuoden. Noita on jäätävän vähän tarjolla, ja niitä harvoja joita olen nähnyt ovat olleet karseassa kunnossa. Ei noita oikein ole edes Saksassa tarjolla.
    .
  8. #8
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Olen kyttäilyt XR400 mallia useamman vuoden. Noita on jäätävän vähän tarjolla, ja niitä harvoja joita olen nähnyt ovat olleet karseassa kunnossa. Ei noita oikein ole edes Saksassa tarjolla.
    Samaan päätelmään on täälläkin päädytty.
    Sen takia olen myös syrjäsilmällä vilkuillut DRZ susukia, mutta taitaa olla niin, että ehkä sittenkin 660 jamaha...
  9. #9
    sehä noissa näppärän kokoisis on se vika että jutauksella kun muilla kahvipaussi niin ite vaihtaa mäntää....
    eli huolto on pikkasen taajassa.......noi missä huotovälit on tunteja
  10. #10
    Ei se nyt noin vakavaa ole. Männänvaihtotuntimäärät on kovaa käyttöä ajatellen tehty, humppakuski kurittaa konetta niin lujaa korkeintaan sängellä.
    Moni ajaa isommilla enskanelareilla öljyjä ja filsuja vaihdellen kunnes koneesta kuulee että on rempan aika. Se on helposti kymmeniä tuhansia kilsoja. Mitä se yksi suhari oli juuri uudella 500EXC:llä vetänyt?
  11. #11
    ittellä kun on drz-sukisuki, nimenomaan kakkopyöränä duksulle, niin kyllä sitä voi suositella... kurapyörien suzuki bandit. voimakkaaseen räppäilyyn ominaisuudet ehkä vähän puutteelliset mutta on kuitenkin kiva kierrellä lähiseudun sorateitä ja monen päivän reissutkin onnistuu pienellä lisävarustuksella ja oikealla asenteella. tekniikkaongelmia ei luonnollisestikkaan ole.

    monet vanhemmat n 600 cc ilmajäähy japsipelit ajaa samaa asiaa mut drz on kuiteski jo hivenen modenimpi, esim nestejäähy ja sähköstartti
    taasen modernimmat 600 pelit esim bemarilta ja yamahalta ovat raskaampia

    kevyempää päin mennessä yamalla on wr-mallisto

    sithän on tietysti kotkat ja husset eli valinnanvaraa aiheessa on

    tuosta opiskelemaan http://www.matkaendurot.net/forum/vi...68d1f093607538
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  12. #12
    Onko nuo kotarit mistään kotoisin? Minulle jäänyt KTM:stä vähän sellainen kuva (80-luvulta lähtien), että tarvikeosista kyhätty laite, joka kestää kestää tai sitten hajoaa. Noita 690 malleja saisi aika edullisestikin. KTM taitaa olla nykysuomessa hittimerkki. Onhan ne olleet kevyitä ja tehokkaita kautta aikojen, ei siinä mitään.

    referenssinä oli se RM250 ehkä 50hv tmv ja sen alle ei hupilaitetta ehkä haluaisi.

    Joskus junnuna aikoinaan katselin suurella mielenkiinnolla tekniikan maailmasta testejä DR600 ja XL600 ym 45hv laitteista. Niillä olen joskus kokeillut ja sanotaan että50hv on aika minimi ja yli on extraa hauskuuskertoimeen.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  13. #13
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    Katselin tuossa ktm sähköenskaa ja alko kyl kiinnostaa... Tuohan olis ihan eliittipeli käydä vähän illasta rällääs.
    Just tallilla juttelin aiheesta ja on kuulema muuten kiva, mutta akkujen kapasiteetti on vain vielä liian pieni.
    Superbike #7
  14. #14
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Onko nuo kotarit mistään kotoisin? Minulle jäänyt KTM:stä vähän sellainen kuva (80-luvulta lähtien), että tarvikeosista kyhätty laite, joka kestää kestää tai sitten hajoaa. Noita 690 malleja saisi aika edullisestikin. KTM taitaa olla nykysuomessa hittimerkki. Onhan ne olleet kevyitä ja tehokkaita kautta aikojen, ei siinä mitään.

    referenssinä oli se RM250 ehkä 50hv tmv ja sen alle ei hupilaitetta ehkä haluaisi.

    Joskus junnuna aikoinaan katselin suurella mielenkiinnolla tekniikan maailmasta testejä DR600 ja XL600 ym 45hv laitteista. Niillä olen joskus kokeillut ja sanotaan että50hv on aika minimi ja yli on extraa hauskuuskertoimeen.
    On tuo kottaraisen laatu nykysin vähän eri maailmasta kuin 80-90 lukujen taitteessa. Loistavia ja helppohuoltoisia pelejä. 690 kottaraista olisin sun alkuperäseen tarpeeseen ehdottanut, tarkemmin vielä 690 enduroo ja siihen kylkeen motovanteet niin on aika monikäyttönen peli. Jos voimanpuute alkaa uhkaamaan niin lyö nokan ja täysrännin niin tönää taas ihan eri tavalla.
    Superbike #7
  15. #15
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Just tallilla juttelin aiheesta ja on kuulema muuten kiva, mutta akkujen kapasiteetti on vain vielä liian pieni.
    Varmaan onkin joo vähänkää vakavampaan harrasteluun.

    Eikös tuosta vaan tullu uus generaatio just ainakin mainostelun perusteella, eli 40% lisää kapaa?
  16. #16
    Hansiksella käy yksi kaveri sähköKotarilla, Muistelen kuulleeni että vajaan pari kiekkaa ajaa ennen kuin alkaa rajoittaa tehoa. Samoin mitä itse kävin Electric Arenalla taannoin niitä koittamassa, loppuu vehkeestä virta kauan ennenkuin harrastelijakuskilta kunto.
  17. #17
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Itse haaveilen hånda XR400R rätkästä.

    Ei liian iso, mutta ei liian pienikään.
    Siin on (melkein) alusta.
    Ei liian HC, että pitää mäntä vaihtaa viikon välein.
    Alkavat vaan olla vähän liian vanhaa tekniikkaa, parempaa samalla kestolla tullut jo. Joskus 5 vuotta takaperin yhden syksyn ja talven työnsin xr600r:lla metsäteitä. Ihan helkkarin hauskaa hommaahan se oli. Metsään se oli liian korkee ja painava.

    Hauska muuten että tollasen 600cc yksisylinterisen sai ekalla polkasulla käyntiin vaikka mistä pakkasesta, jos vaan oli säädöissä venat. Jos ei ollu, niin ei tyylii ikinä.
  18. #18
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    690 kottaraista olisin sun alkuperäseen tarpeeseen ehdottanut, tarkemmin vielä 690 enduroo ja siihen kylkeen motovanteet niin on aika monikäyttönen peli. Jos voimanpuute alkaa uhkaamaan niin lyö nokan ja täysrännin niin tönää taas ihan eri tavalla.
    Tuolta pohjalta taitaa pittää lähteä asiaa tuumailemaan ja opiskelemaan. Koluamattomia sorateitä on täälläpäin loputtomasti ja asfalttitiet on koluttu moneen kertaan. Tuo 690 enduro on vielä aika kevytkin speksien mukaan. Mihinkään suohon ei ole tarkoitus lähteä punnertamaan pyörää silmäkkeestä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  19. #19
    Myös XT660R sopii hyvin tuohon tarkoitukseen, on vähän painavampi, laiskempi ja huonommalla alustalla mutta vastapainoksi tulee käsittämätön kestävyys ja luotettavuus. Itellä tuollainen on ja helkatin tyytyväinen pyörään, kaksi 690 Enduroa on ollut eikä ole oranssikuume noussut ja tuskin nousee vaikka välillä on tullut ajettua 690 ja 701:stä. XTR on myynnissä vain siksi että tarvitsen enemmän isoille teille enkä saa tuosta tehtyä mieleistä siihen käyttöön.

    600 kokoluokassa myös BMW G 650 X-Challenge on verteenotettava vaihtoehto.

    Vaikka KTM on nostanut laatua huimasti vuosien varrella niin siitä huolimatta 690:ssä ei osata tehdä ongelmattomia sähköjä, eikä monessa muussakaan mallissa. Suojaamattomia ja väärin reititettyjä johtoja jotka ajan kanssa hiertyy kuparille ja sitten ihmetellään mikä on vikana. Ruiskusuuttimen puhdistukseen ja nokan seuraajien vaihtoon kannattaa orientoitua, samoin tankin kiinnityspuslien vaihtoon. Muuten 690 on parasta mitä tuossa kokoluokassa on tarjolla ja kestävällä tekniikalla.

    Jos on tarkoitus ajaa myös maastossa niin suosittelen suoraan kisaenskaa. Edellä mainitut pyörät kyllä sopii sinnekkin mutta ainakin 690 ja XTR:ssä on niin pitkä ykkönen että hankalimmat paikat on tuskaa eikä ylipaino helpota tilannetta. Kisaenskalla esim EXC alkaa ajamisen hauskuus hahmottua ja on myös törkeen hienoja ajaa sorateillä. Mitä kestävyyteen tulee niin siitä on yhtä monta mielipidettä kun on omistajaa, järkevällä käytöllä ja huollolla 400-500 moottoreilla ajaa helposti +400h avaamatta konetta, jopa 600-700h lukemiin on päästy reissukäytössä ja sen jälkeen vaihdettu pelkästään mäntä. Sekakäytössä rasitukset on ihan eri kun tehdaskuskin kisakäytössä joten ei kannata tuijottaa 45-90h koneremontin suosituksia. Asiaa voi verrata myös toisinpäin, isot katupyörien koneet kestää joku 200-300tkm mutta kun mopo viedään radalle niin kone voi olla jopa yllättävän lyhytikäinen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  20. #20
    Mikähän tommoinen olisi: SWM SuperDual
    https://www.nettimoto.com/swm/superdual-t/2169397
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  21. #21
    Moi !

    Itsellä on iso Gessu ja kakkospyöräksi halusin suhteellisen kevyen ja helppohuoltoisen makkaraenskan joka olisi edullinen hankkia ja simppeli itsekin huoltaa. Valkokilpinen jotta siirtymät voi ajaa.

    Päädyin sitten Jammun TTR600 malliin, joka alustaltaan käy loistavasti soralle sekä metsäpoluille.
    Öhlins takana ja Paioli edessä - toimii.

    Painoa vajaa 140 kg joten vielä jaksaa punnertaa metsässä pystyyn. Öljyt vaihtuu 3000km välein , kone on luotettava ja helppo huoltaa, perusjapsi ilmajäähytekniikkaa.

    Tehoja tässä ei ihan hirveesti ole mutta omalla kohdalla kuskilta loppuu taito ennen kuin pyörästä tehot.
    Sähköstarttia ei ole mutta kun tuon oppii tuntemaan niin hyvin lähtee polkemalla käyntiin.
    Osia saa vielä mm Kedo verkkokaupasta saksasta.

    Yksi on ollut jo pitkään nettimotossa myynnissä
    https://www.nettimoto.com/yamaha/tt-...e=22&efrom=550
    ------------
    Nyxät
    Aprilia Tuareg 660
    Honda CRF 300L


    Exät:
    Suzuki GR 650
    Suzuki GSX 750
    Honda Firestorm x 2
    Honda CBR 1000F
    Triumph Trophy 1200
    Yamaha TTR 600
    BMW R1200 GS
  22. #22
    EXC:nkin käyttöönotto kannattaa aloittaa sillä että purkaa muovit ja tankin jonka jälkeen reitittää sähköjohdot paremmin, teippaa suojaamattomat liitinten tienoot, niputtaa uusiksi, laittaa nurkkakohtiin muovisukkaa suojaksi ja crc contact protect sprayta liittimiin. Itse sähköosissa ei ole ongelmaa, johdotukset tehtaalta on vaan tehty sinne päin.

    Laittaa isomman tankin, lisäpleksiä tuulensuojaksi, penkkiin uudet pehmusteet ja leveämmät jalkatapit niin niillä ajaa pitkänkin pätkän.

    ADVriderillä tarina kun EXC500:lla ajetaan Uudesta-Seelannista Amerikan halki http://advrider.com/index.php?thread...d-now.1181912/
    Viimeksi muokannut: an13; 22.10.2017 klo 15:14.
  23. #23
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    600 kokoluokassa myös BMW G 650 X-Challenge on verteenotettava vaihtoehto.
    Jostain luin, että yksipyttyisissä bemareissa on kiinalaiset Loncinin tekemät moottorit. Minulla on lumilingossa Loncin ja hyvä mylly se on ollut . Millaisia lie bemarit muuten laadultaan?

    Kyllä se tuollainen maantiekelpoinen enska on hakusessa. Ei mantsakisapeli, eikä nordkapista kapkaupunkiin matkajuhta. Mantsapoluille ei ole hinkua. Sorateitä, metsäautoteitä, soramonttuja ja vastaavia kierrellä leppoisaan tahtiin ilman verenmakua.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  24. #24
    G650 Xchallengessa on Rotaxin tekemä moottori. Kiinalaiset Loncinit tulivat vasta G650GS ja Sertao malleihin.
  25. #25
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Jostain luin, että yksipyttyisissä bemareissa on kiinalaiset Loncinin tekemät moottorit. Minulla on lumilingossa Loncin ja hyvä mylly se on ollut . Millaisia lie bemarit muuten laadultaan?

    Kyllä se tuollainen maantiekelpoinen enska on hakusessa. Ei mantsakisapeli, eikä nordkapista kapkaupunkiin matkajuhta. Mantsapoluille ei ole hinkua. Sorateitä, metsäautoteitä, soramonttuja ja vastaavia kierrellä leppoisaan tahtiin ilman verenmakua.
    640 Adventure, ainakin itselle tämä on ollut se paras jokapaikan pyörä.
    Täysin oma ja rajoittunut mielipide tietty, mutta on vaan toiminut omiin sekalaisiin tarpeisiin enemmän kuin hyvin.
  26. #26
    Ite oon ajatellut vastaavaa ja vakavasti harkitsen Yamahan pikkutenereä eli sitä 660 yksimukista. Arvelen että itse tarvitsen kuitenkin laukkua sun muuta ja pitäisi pystyä ajamaan joku tonnin pikku siirtymäkin silloin tällöin niin se rajaa aika hyvin nämä spesiaalimmat pois
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  27. #27
    Mulla oli pari vuotta xt660r, sitten vaihdoin 690 enduron ja kyllähän se on aivan eri tasolla hauskanpitoon verrattuna jammuun. Jammulla menee siirtymät mukavammin, mutta kun alkaa toiminta niin kotka on vaan niin paljon parempi.

    Keulan saa kaasulla ylös neljällä ensimmäisellä vaihteella kun jammu nousee vaivoin kakkosella ja mielummin vain sutasee tyhjää. Ajodynamiikka on siis paljon parempi maastossa kun pitää ylittää joku este ja keula ei kynnä hiekassa tai lumella. Ja painoero...

    Viikonlopouna tuli käytyä kotkalla Sotkamossa yht. 860 km, paikoin tiet jäässä niin oli aika adventurea
  28. #28
    Siitä inspistä ja sit nettimotosta sopivaa aihioo etsimään
    https://www.instagram.com/scramblerstrackers/
    (Aika monta sivua löytyy mopedeita. Kuvaa klikkaamalla saa lisätietoja)
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 23.10.2017 klo 14:02.
    Braaaaap
  29. #29
    Joku scramblerin tyylinen oli myös mietteissä, mutta nyt kallistunut mieleli enemmän enduron suuntaan. Tuollainen maaratapyörän tyylinen kyllä pitäisi olla hyvä vieda soratietä loivassa sladissa
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  30.  
  31. #30
    Omistan tällä hetkellä kolmekin pyörää, mutta Fireblade on myynnissä. Kakkospyöränä on siis Honda VF500F. Kilometrejä siihen tuli kesän aikana noin 1000. Bladeen 10 000, ja ihan nyt syksyllä ostamaani VFR:ään n. 400.

    VF:llä ajelen lähinnä isäni luona maaseudulla. Kaikenmoisia pikkuteitä kuljeksin sillä. Eihän se mikään sorapyörä ole, mutta kuitenkin huomattavasti parempi sorateillä, kun Blade. En oikeastaan edes tiedä, miksi ostin sen, mutta sillä ajaminen saa hyvälle tuulelle. Kaikkea pientä siinä saisi rempatakin. Yksi ajatukseni olikin, että puran sitä ihan opikseni. Mutta olkoon nyt, kun kerran toimii ja on ajokunnossa. Katsellaan ensi kesänä taas... Voihan sen myyntiinkin pistää, jos joku haluaa. Tai toisaalta, voisihan siitä rakentaa jotakin... jotakin muuta kuin jonkun naurettavan bomberin.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen