Sivu: 7 / 8:sta EnsimminenEnsimminen ... 5678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:st 210:een 228:sta
  1. #181
    Lopeta se jahkailu ja ky hakemassa pois

    Numeroiden puolesta nytt olevan ok, kytn jlki ei noin pienest kuvasta erota.
    Kyltason kurapyrilij.
  2. #182
    Tarjoaa taatusti sopivasti erilaisia elmyksi kun ducati. Hae pois kuljeksimasta. Tuskin jtt kylmksi.
  3. #183
    Olispa pist tommonen 9 tonnii kakkospyrn

    Nojoo. Varmasti just tydellinen kakkospeli nakun rinnalle. Psee sorateit koluaan, eik kyll kalpene pllysteellkn.
    Toisaalta ei tarvii huoltaa lhellekn niin paljoo, kuin noita nelipuolikkaita tms.

    Tommosta vuoden uudempaa samanlaista kvin syksyll testaamassa. Akran putki ja evokartat. Kivasti nousi keula kiihdyttmll, ihan vahingossakin. Ja ntkin lhti kivasti.
    Suzuki GSX1300BK 08

    Almost BusaBro!

  4. #184
    Lainaa Mkine kirjoitti Katso viesti
    Olispa pist tommonen 9 tonnii kakkospyrn
    Olispa pist tommonen 9 tonnii ykkspyrn...

    Toi on hyv pyr ja varustetta lytyy, listankkeja, rallikatteita, penkkej, paukkua, alustaa jne jne. Yksi tuttu tollasen kytetyn osti viime kesn eik mitn pitnyt sille tehd, nyt siin on Rade Garagen rallikatteet, listankkia, Evo2 kitti koneessa, pidemp joustoa, tavarateline/satulalaukut ym muuta hauskaa nippeli. Nyt sitten tuosta ilmeisesti tulee ykkspyr kun sill voi ajaa kaiken mit tarvii, pitkist reissuista makkaranpaistoon ja Bandit saa poistua tallista kevll.
    Kyltason kurapyrilij.
  5. #185
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Toi on hyv pyr ja varustetta lytyy...
    Lytyyhn siihen. Tosin itse kyll vhn kyseenalaistan tuollaista massiivista rally-varustelua tuollaiseen pyrn. Toki tuolla varmasti taipuu matkaankin ihan hyvin, mutta itse kyll suosisin noita isompia 2-sylinterisi. Vaikka 950 tai 990 adventurea tms.

    690 ajoasento on mun makuun turhan pysty muuhun ajeluun kun kaupunkirppilyyn ja soransuihkutuksen. Toki sit saa muokattua, mutta saako tarpeeksi.
    Turhan kevyt kun ajetaan pitk matkaa. Thn kun yhdistetn listankin ja laukkujen tuomat extrakilot korkealle, niin lopputuloksena saadaan ei kovin vakaa ja sivutuuliherkk pyr, jossa offroad-ominaisuudet on selvsti alkuperist huonommat.

    Toki onhan se monikyttinen tuollaisena. Kaikki ajot menee.
    Suzuki GSX1300BK 08

    Almost BusaBro!

  6. #186
    Juu siis hakusessa on ihan perinteinen kevyt ja ketter (?) maastokelpoinen enduropyr, ei matkaenduro. Mhkenduron aika ei ole minulla nyt ja tss. rimmist monikyttisyytt en kaipaa. Periaatteena olisi ajaa asfalttiajot psntisesti Ducatilla ja muut sitten jollakin muulla. Siis ideana kaksi erilaista pyr kahteen erilaiseen kytttarkoitukseen. Kompromissit ovat aina kompromisseja. Mhkenduro on painava ja iso mhk maastoon ja painava, korkea, laiska ja iso mhk asfaltille. Sitten kun tuollaiseen "pieneen ja tehottomaan" kotariin vs kaikki mahdolliset touring-varusteet se on tosiaan erityisen ylpainoinen, alitehoinen ja onneton matkapyr. Keveys ja ketteryys menetetty, eik siit mitn kunnollista matkapyr silti tule.

    Pitt pyrht Mikkeliss lhipivin kattomassa liven.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  7. #187
    Joo siis tarkoitin sit, ett jos on matkantekoon sopiva pyr (jolla prj mys soratiell) hakusessa, niin 950/990 voisi olla siihen tarkoitukseen sopivampi kun rally 690.

    Mutta sun tapauksessa juuri tuommonen 690 voisi olla passeli.

    Toi suorituskykykin on jotenkin erilaista. Onhan se sinns Ducsuun verrattuna "laiska", mutta jotenkin katupyrn verrattuna niin erilaisen tuntuinen laite. Kevyt ja nostaa keulaa herksti. Akran putkella netkin on sit luokkaa, ett tulee sellainen fiilis, kun tuo liikkuisi oikeesti hyvin. Ja kyllhn se tuon kokoluokan enduroksi liikkuukin.
    Suzuki GSX1300BK 08

    Almost BusaBro!

  8. #188
    Vaikka Mkine aika usein kirjoittaa kun omasta kynst niin 690 rallyn kohdalla on mielipide aika eriv siin ett painopiste nousee liian yls, on kevyt matka ajoon ja liian pysty ajoasento matkaan. Jonkin verran tuollaisella sek tuosta 35kg kevyemmll rallyll ajaneena sanoisin ett hyvin taittui pitkt vedot enk kaivannut isompaa pyr. Kun pyr vaihtui isompaan ja painavampaan niin kaipasin koko ajan keveytt ja kettermp ksiteltvyytt. Ajoasento mulla on kaikissa pyriss ollut pysty ja m en taas pid etukenossa ajamisesta.

    Nm on taas niit henkilkohtaisia mieltymyksi ja nkemyksi, kuten toisilla turbo-Busan tyrkyttminen jokaisella aloittelevalle motoristille

    B12, tuo rakentelu nousi vaan esille eik 690:st ole pakko muokata miksikn koska on sellaisenaan hyv pyr. Yleisimmt modaukset lienee ohjaustangon korotus ja madaltavat jalkatapit jos kuskilla on pituutta, noilla saa todella vljn ajoasennon miss viihtyy pivst toiseen ilman kramppeja tai puutumisia.
    Kyltason kurapyrilij.
  9. #189
    Ei kyll kannata unohtaa sit pikku-bandittia.
    Tuono 1100RR
  10. #190
    Hitsi kun ei tullut pikkubandiitti heti mieleen Semmonen ehdottomasti. Tosin mieluiten ykkspyrksi, ei noin hyv ja hieno pyr mikn kakkospyr voi olla. Se 690 enska voikin sitten olla kakkospyrn.
    Suzuki GSX1300BK 08

    Almost BusaBro!

  11. #191
    Lainaa Mkine kirjoitti Katso viesti
    Hitsi kun ei tullut pikkubandiitti heti mieleen Semmonen ehdottomasti. Tosin mieluiten ykkspyrksi, ei noin hyv ja hieno pyr mikn kakkospyr voi olla. Se 690 enska voikin sitten olla kakkospyrn.
    Ei tarvetta kotarille. Pikkubandu toimii hienosti mys kakkospyrn kunhan laittaa litran delvaccia koneeseen ja rasvaa etujarrulevyt ennen ajoa.
    Tuono 1100RR
  12. #192
    Jotain enskatyyppist tss on itekin hakenut mutta eip tunnu alle kolmella tonnilla saavan mitn jrkev. 20v vanhoista ritsoistakin pyydetn yli tuon. Kahdeksan vuotta sitten myin ton oman hussen pois 4700 eurolla ja nytt viel tnkin pivn pyydettvn samoja hintoja... Jonku pari tonnia viittis viel kakkospyrn sijoittaakin.
    Kawasaki Z750
    ex.Husqvarna SM 610S
  13. #193
    Mites uusimman mallinen DR650se?
    1996 tullut malli on pysynyt aivan samanlaisena nihin piviin asti. Kaliforniassa ja Australiassa hyvin myyv malli viel tnkin pivn.

    Vakiona 43hv ilmoitettu teho, mutta etsii sellaisen yksiln, mihin on vaihdettu suoravetoinen kaasari vakion alipainehsskn tilalle, tehty ilmanputsarimodi, poistettu pakokyrn porras ja vaihdettu kevyempi, sek vhemmn ahdistava vaimennin. Noilla modeilla pitis tehoa olla n. 50hv.

    Sitten jos hurjaksi heittntyy, niin procyclelt saa touhutonnilla 790cc bigborekitin ja kireemmt nokat. Niill pstnkin jo 60hv lhelle.

    Ihan kohtalaisen nkinen malli, vakuutukset 250e vuodessa, ei kuluta hirvesti ja kestv.

    Alusta on melko kehno vakiona, kun on sen verran hinnatalkaen-malli. Uudet jouset ja jykemmt ljyt keulaan, sek jykempi jousi iskariin tekee jo ihmeit. Toki jos sattuis lytmn semmosen, johon olis jostain esim. kotarista vaihdettu keula ja parempi takaiskari, niin sstyisi vaivalta.

    Sellaista olen tss itse harkinnut kakkospeliksi, kun tulee sen verran paljon halvemmaksi tuota 690 kotaria. Ei meinaa perse kest, kun on rahalle paljon muitakin kohteita.
    Suzuki GSX1300BK 08

    Almost BusaBro!

  14. #194
    Tuota kanssa meinasin ehdottaa, soiva peli tuossa hintaluokassa. Yamahan 600 mallit pyrii mys samoissa lukemissa, ehk vhn kalliimpia. Tyttmyyden jlkeen olin jo lukinnut vaihtoehdoksi DR650RSE:n mutta venytin lompakkoa ja ostin XT660R:n.
    Kyltason kurapyrilij.
  15. #195
    Lainaa Mkine kirjoitti Katso viesti
    Mites uusimman mallinen DR650se?
    1996 tullut malli on pysynyt aivan samanlaisena nihin piviin asti. Kaliforniassa ja Australiassa hyvin myyv malli viel tnkin pivn.

    Vakiona 43hv ilmoitettu teho, mutta etsii sellaisen yksiln, mihin on vaihdettu suoravetoinen kaasari vakion alipainehsskn tilalle, tehty ilmanputsarimodi, poistettu pakokyrn porras ja vaihdettu kevyempi, sek vhemmn ahdistava vaimennin. Noilla modeilla pitis tehoa olla n. 50hv.
    Kevereilla ollut aikoinaan noita vanhempia potkukynnisteisi DR600 ja 650RS. Yhdell on vielkin. Kaikkiin tehty tietkseni alakertaremppa jossain 20tkm paikkeilla kun alkoivat kolista.

    Yhteen laitettiin suoravetokaasari, tehtiin avonainen putkisto ja laitettiin Wisecon korkeampipuristeinen mnt ja sipistelin vhn kantta. Kyllhn se piristyi ihan huomattavasti. Joskus sill vhn ajelin ja ihan kivasti meni soratiet. Muutenhan se on vhn halpismalli olemukseltaan ja alustaltaan.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  16. #196
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    ..Kaikkiin tehty tietkseni alakertaremppa jossain 20tkm paikkeilla kun alkoivat kolista....
    Nojoo, toikin vaan riipuu aika pitklti siit, ett miten sill ajaa ja miten sit huoltaa.

    Ilma-/ljyjhdytteisess koneessa ljyt on aika kovilla. Tarpeeksi paksut mineraaliljyt, jotka vaihtaa suhteellisen usein.
    Vlitykset on hyv vaihtaa jonkun verran lyhyemmiksi, ainakin noissa vanhemmissa malleissa. Alkuperiset vlitykset sy kytkimen polkuja ajellessa ja muutenkin jatkuva vedtys ja rytkytys rasittaa konetta.

    Me ollaan tolla 600 DR:ll ukon kanssa ajeltu joku 15tkm.
    Kahdesti tippunu venttiilin seeti ja kryttny venttiilin. Molemmat oli omaa syyt, kaasarin sdt ja ekalla kertaa lisn vuotavat ljynjhdyttimen letkut ja paskainen jhdytin.

    Kytettiin sitten konekin auki toisella korjauskerralla. 65tkm ajettu, vaikea sanoa millon rempattu viimeksi/onko ollenkaan.
    Oli kuitenkin kaikki rattaat ja koneen sishilppeet melkein kuin uusia, jos ei pient vrjytym lasketa.
    Varaosakoneesta tehtiin samankaltaisia havaintoja rempatessa.

    Kyll tolla koneen puolesta ajaa oikealla kytll 40-50tkm tekemtt koneelle mitn muuta, kuin kytkinlevyjen
    ja -jousien vaihdon. Kohtalaisen jykev kone kuitenki kyseess.

    Onhan se DR600/650 <--95 auttamatta vanhanaikainen. Tossa uusimmassa versiossa on kuitenkin shkstartti, lyhytiskuinen kone, joka ei juuri trise, sek kaikenlaista orkkis ja tuuninkipalikkaa saatavilla, sek paljonkin modernimpi ulkonk.

    Tekis samat asiat mit 690 enskakotarillakin, joskin moottorissa ja alustassa vhn eroa Mutta vastapainona hankintahinta on n. 25-50% halvempi..
    Suzuki GSX1300BK 08

    Almost BusaBro!

  17. #197
    Nettifoorumeilla jupiseminen on lhes ilmaista, mutta signaturen pivittminen yllttvn kallista.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  18. #198
    Onnea uudesta pyrst Ilmeisesti Mikkelin 690 siirtyi sun omistukseesi
    Suzuki GSX1300BK 08

    Almost BusaBro!

  19. #199
    Juu sep se. Hinnastakin sai vhn tingattua. Paperit ja huoltokirja ihan uskottavat. Oulusta pin kotoisin ja nyt talven kierrellyt vaihdokkina jossakin kelkka- ja autokaupoissa.

    Ihan perussiistiss kunnossa eik kaatuilun jlki. Muuta en lytnyt kuin satulan pohja on halki ja ketjusuojasta hntosa katkennut. Koeajo ji vhn ohkaiseksi kun siin on jotkut katuslicksit alla ja asfaltissa oli 30-50cm juotti sulaa. Kakkosella nosti keulaa herkn tuntuisesti. Mukaan tulee huonot nappulakumit ja iskemttmn nkiset michelinin piikkipyrt.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  20. #200
    Nonni, siit se lhtee ja tolla pyrll oppii kytt kaasua jos ei halua kokoajan ajaa yhdell renkaalla

    Eik ne vielkn ole saanut satulaongelmaa ratkaistua? Mulla vaihdettiin -12 ja -13 mallissa satulat 1-2x rungon katkeamisen takia. Murtumisen syyn oli persuksen alla olevien kumituttien irtoaminen satularungosta jonka johdosta satularunko ei saa tukea ja murtuu poikki. Kannattaa seurata ett kumit pysyy paikallaan, m liimasin viimeiseen penkkiin kumit kiinni laadukkaalla hetipitiliimalla.
    Kyltason kurapyrilij.
  21. #201
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Nonni, siit se lhtee ja tolla pyrll oppii kytt kaasua jos ei halua kokoajan ajaa yhdell renkaalla
    No tuo faitteri taitaa keulia kaasulla viel jostain 150 vauhdista. Ihan kivan pirtelt vaikutti kotarikin noin pienell koeajolla.

    Se satulan pohja on jotain tosi kovan tuntuista muovia. Varmaan lasikuiduilla korjaan ja kattoo miten vahvistelisi rakennetta ja tietty ne kumivasteet kuntoon.

    Mik olisi hyv kesrengas? Pasiassa kytt soralla, mutta siirtymikin pstv, eli ei ihan kisarupulikumia ehk. Mantsaspooriin en meinaa menn. Mynetmotosta varmaan tilaan renkaat kun pit Ducatiinkin yksi takarengas saada ensi keslle. Samalla postikululla tulee kolme kumia sopivasti.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  22. #202
    Kaikenlaisia on pyritetty alla ja viime kesn nousi suosikiksi Michelin Anakee Wildit, ylivoimaisesti parhaat yleisrenkaat mit on alla ollut. Ajettavuus pikitiell hyv, soralla pito looginen ja helppo ajettava ja kest kulutusta melko hyvin, etusella ajaa 10-15tkm ja takarenkaalla 1000-5000km riippuen miten hauskaa pit. Ainoa miinus on ett uudet renkaat on mulkerot ajaa jonkun sata kilsaa ennen kun vhn kuluu. Tuolla on Wildeist juttua https://www.matkaendurot.net/phpBB3/...hp?f=7&t=27611
    Kyltason kurapyrilij.
  23. #203
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Mik olisi hyv kesrengas? Pasiassa kytt soralla, mutta siirtymikin pstv, eli ei ihan kisarupulikumia ehk. Mantsaspooriin en meinaa menn. Mynetmotosta varmaan tilaan renkaat kun pit Ducatiinkin yksi takarengas saada ensi keslle. Samalla postikululla tulee kolme kumia sopivasti.
    Conti TKC80 on aika hyv isonappulainen rengas. Pystyy ajella asvaltilla ihan mukavasti, mutta pit sorallakin hyvin. Mudassa ja savessa vhn liponen.
    Soralla hyv, kun pito ei karkaa mitenkn huomaamatta. Pysyy kokoajan tilanteen tasalla.

    Nuo taitaa olla ainakin joissakin vuosimalliessa ihan ensiasennusrenkainakin.
    Suzuki GSX1300BK 08

    Almost BusaBro!

  24. #204
    TKC on suosittu rengas joka kantaa jonkinlaista kulttimainetta matkaneskarenkaana ja on ihan ok rengas mutta aika on mennyt TKC:n ohi, ainakin kevyemmiss kurapyriss.

    TKC:ss on muutama ongelma. Kantikas eturengas joka tekee ohjauksen mielenkiintoiseksi, suoraan ajaessa toimii ja on suuntavakaa mutta kun vhnkn tulee kulmaa niin eturengas alkaa kampeamaan vastaan ja pyr on raskas ajaa, 690:ss on mys ongelmia etupidon kanssa kyseisell renkaalla ja soralla tulee mutkissa keulan lipsumisia. 140 levess takasessa vastaavasti nappulakoko on liian suuri joka tekee renkaasta levottoman irtosoralla, asfaltilla toimii ihan ok mutta suuremmassa kulmassa takap lhtee soutamaan aika herksti. Nm havainnot 690 alla, etusesta samoja huomioita muissakin pyriss mit olen kokeillut.

    Jos vertaa noita Wildeihin niin TKC on enemmn katupainoitteinen ja Wildit niille jotka haluaa ottaa kaiken ilon irti soralla, ja kuitenkin ne on asfaltilla ilmeettmn hyvt ajaa vaikka takarengas onkin hieman neks.
    Kyltason kurapyrilij.
  25. #205
    Jos nyt vhn varastan ketjua ja ot:t ja kaikkea muuta.
    Mikhn olisi 17" motovanteille sopiva kumi mill sora lentisi, mutta toimisivat viel asfaltillakin, toi wildi nytti aika rouheelta mutta koot on vhn sinnepin..
    KTM 690SM -08
  26. #206
    TKC on ollut aika suosittu motovanteille koska siit lytyy sopivia kokoja. Isonappulainen etunen ei kovin kaksinen ole ajaa mutta toimii kohtalaisesti. Motorenkaista Dunlop Mutant on ollut mys toimiva sekarengas.

    Parhaan saat jos hankit toiset vanteet ja niihin Wildit tai Pirelli MT16 alle, sen jlkeen on soralla niin lustia jot hitto

    Mulla oli 690:ss motovanteet ja niiss ContiAttack SM motorenkaat. Sorateill meno oli luikertelevaa mutta voi jessus minklaista vauhtia niill pystyi pitmn, metsautoteille ei niill sitten viitsinyt menn jos oli mrk keli.
    Kyltason kurapyrilij.
  27. #207
    Lainaa Calypso kirjoitti Katso viesti
    Jos nyt vhn varastan ketjua ja ot:t ja kaikkea muuta.
    Mikhn olisi 17" motovanteille sopiva kumi mill sora lentisi, mutta toimisivat viel asfaltillakin, toi wildi nytti aika rouheelta mutta koot on vhn sinnepin..
    Mulla Suitsassa Mitas E-07:t. Ihan ok sekarengas. Enemmn tosin tullut ajettua asfaltilla, mutta miksei tuo sorallakin toimisi. Edess 19" ja takana 17".
    Triumph Rocket 3 Touring -09
    Suzuki DR 650RS -90 (SolluSuitsa ilman Sollua)
  28. #208
    Nuo TKC 80 vs anakee wild on aika fifty sixty ainakin nettirevikoiden osalta. Anakee ilmeisesti kest paremmin ja on kalliimpi. Voishan sellaisia kokeilla. Kumpiakin lytyy mynetmotosta. Misukka on vyrengas ja Continental ristikudos.

    Saapikkaatkin tuli ostettua, kun Motonetissa oli Gaerne GX-1 kilpailukykyiseen hintaan.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  29. #209
    Tilasin nyt sitten ne anakee wildit ja yhden pilot powerin Ducatiin. Mynetmotosta on renkaat tulleet varmaan viimeiset 10v.

    Eteen jo piikit laitoin ja huomenna takakumi ja satulan pohjan korjaus, niin viikoloppuna psis ponnistamaan miten se vet. Kelikin luvannut.

    Ei siit nyt varsinaisesti kakkospyr tullut, mutta toinen pyr toisenlaisiin ajoihin. Kuten tuossa aikojen saatossa jupistiin, niin ehk ihan hyv ratkaisu on kaksi tyystin erilaista pyr. Voi harrastaa mahdollisimman monipuolisesti.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  30.  
  31. #210
    Juuri nin. Ja tytyy tietenkin pit mieless ettei kahta ilman kolmatta!
Sivu: 7 / 8:sta EnsimminenEnsimminen ... 5678 ViimeinenViimeinen