Sivu: 3 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123
Tulokset 61:st 74:een 74:sta
  1. #61
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    aika harvoin kone avaamisesta paranee. Eli se paras ptk on se tehtaalta tullut ensimminen ptk. Itsell on aika vhn luottoa korjauksiin, koska jos on pro niin sill on muutakin tekemist ja hommaa kuin yht konetta hinkata tydelliseksi ja jos taas ei ole pro, niin sitten ei ole pro. Eli todellisuudessa konerempoista onnistuneet caset ovat oltava vhemmistss, ehk siell 10-25% tietmiss kaikista. Remppa tehdn mys yleens aina kustannuspaineiden alla, joten se mit uusitaan tai ei uusita riippuu lompakosta ja yleens tuossa vaiheessa kun kone on hajonnut, niin tarkoitus on vain saada se kasaan ja myyntiin koska usko on mennyt yleens siin vaiheessa vehkeeseen kuitenkin.
    Mun mielest aika erikoinen nkemys tm. Koneet tarttee snnllisesti isompaa huoltoa ja silloin kun pata on auki, on sinne suhteellisen halpaa vaihtaa kaikki kulunut ja jos on yhtn harrastuneisuutta niin pient blueprinttaamistakin voi harrastaa. Toki kyllhn noita kaikenmaailman huijareitakin thn maailmaan mahtuu.
  2. #62
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kilometerstand 1 km

    Tainnut olla kpykaartilainen tai VMTL:ss, kun ei ollut palvelukseen kelevannut...
    Siell Mobilen listiedoissa on maininta, tuotu Marokosta ja tysin kunnostettu ajokuntoon. Niksmannit oli ilmeisesti joutunut ottaa hatkat ja jtt kaluston.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselmbi matata.
  3. #63
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mun mielest aika erikoinen nkemys tm. Koneet tarttee snnllisesti isompaa huoltoa ja silloin kun pata on auki, on sinne suhteellisen halpaa vaihtaa kaikki kulunut ja jos on yhtn harrastuneisuutta niin pient blueprinttaamistakin voi harrastaa. Toki kyllhn noita kaikenmaailman huijareitakin thn maailmaan mahtuu.
    +1

    Kun kone avataan niin ei sielt mitn tehtaalla piilotettua maagista sielua karkaa joten pelko koneen avaamisesta on turha. Eri asia on sitten ne kaikenmaailman turakaiset jotka tekee rempat miten sattuu huonoilla tykaluilla ja nuukalla budjetilla, nm koneet on niit aikapommeja joista ei tied kauanko kest ja mit yllreit lytyy konetta avatessa. Suurin ongelma on ettei voi varmuudella tiet mit on tehty ja miten jos historia ja tunnettu tekij ei ole tiedossa. Kun kone tehdn asianmukaisilla tykaluilla ja menetelmill niin ei se ainakaan huonommaksi mene kun tehtaan jljilt, ei ne aina heidn jljiltn parhaassa iskussa ole.
    Kyltason kurapyrilij.
  4. #64
    Uuden 690 Enduro R:n ovh nytt olevan 11000. Mill sitten lhtisi nin syyskampanjana...

    10v vanhoista tuntemattoman kuntoisista ruoskista pyydetn nettimotossa tll hetkell 5000, joten eip taida kytetty kannattaa ostaa. Uudessa on uudet renkaat, ketjut, ehj kone, jousitus jne ja takuu viel plle. Kuten jo aiempana pohdiskelin, nm ryhvehkeet ovat ihan tysi arvoitus kytettyn. On varmasti hyvi ja ihan sysipaskoja, ja oikeastaan mistn ei voi sit tiet purkamatta atomeiksi.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  5. #65
    Jos vanha 690 on ollut 1-3 omistajalla, huoltohistoria tiedossa, pyr on siistiss kunnossa ja jrkevt kilsat niin se on hintansa arvoinen pyr. Vantaan BW:ss on sitten vastakohta, on pyritetty kivikossa ja suossa ja kunto sen mukainen. Ky hienosti mutta on tysin lpikytv pyr ja osia uusittava sielt-tlt, samalla hinnalla saa paljon parempia pyri.
    Kyltason kurapyrilij.
  6. #66
    Tlt It-Suomesta tarkasteltuna kytetyt 690 enskat ovat 300-xxxkm pss pk-seudulla, Seinjoella tai Oulussa. Kovin monen sadan km phn ei viiti lhte huvikseen kattomaan jotakin jota ei kuitenkaan ostaisi.

    Pahin tilanne olisi ostaa joku 5000 piilopommi ja rempata sit kolmella tonnilla. Silloin olisi ksiss 8000 maksanut edelleen 5000 pyr, jolla toki kyttarvoa. Silti se on 10v vanha ruoska, jolla hintaa se max 5 tonnia. Pari tonnia lis panostamalla olisi saanut uuden pakasta vedetyn.

    Oma kytt on ainakin sellaista, ett se 10v/30tkm luulisi menevn normihuolloilla, jos mopossa ei mitn erityist tekovikaa ole.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  7. #67
    Tuolla periaatteella ei kannata ostaa mitn pyr kytettyn, uutta vaan alle ja 10v jlkeen kippaa piilopommin romikselle kun ei niit kukaan osta

    Jokainen tekee miten tekee ja mihin lompakko taipuu, uusi on aina uusi mutta makssaa 2x sen mit hyv kytetty.
    Kyltason kurapyrilij.
  8. #68
    Noinhan se on. Mielestni tm keissi on kuitenkin (omasta mielestni) erilainen kuin katupyrn kanssa. Katupeli maksaa helposti ainakin lhes 2x enemmn uutena kuin tuommoinen perusenska. Samoin katupelill yleens ajetaan pikitiet suht siivosti eik koko aikaa tysi. Kurapyrn saa helpommin nopeasti paskaksi kun kolistelee kivikoissa, rypee suossa ja lenkin jlkeen thtt painepesurilla paskat jousituksen linkkujen sisn. 10v vanhana ne ovat kuitenkin sitten saman hintaisia, mutta katupyrss riski pommiin on minun mielestni pienempi. Joku matkaenska taasen menee lhemmksi katupyr.

    Saa nyt sit nh mit loppujen lopuksi ky, mutta spekuleerataan nyt tlleen. Hyv kytetty on hyv valinta, mutta sellaisen lytminen on arpapeli tai sitten pitkllisen etsinnn takana.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  9. #69
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Noinhan se on. Mielestni tm keissi on kuitenkin (omasta mielestni) erilainen kuin katupyrn kanssa. Katupeli maksaa helposti ainakin lhes 2x enemmn uutena kuin tuommoinen perusenska. Samoin katupelill yleens ajetaan pikitiet suht siivosti eik koko aikaa tysi. Kurapyrn saa helpommin nopeasti paskaksi kun kolistelee kivikoissa, rypee suossa ja lenkin jlkeen thtt painepesurilla paskat jousituksen linkkujen sisn. 10v vanhana ne ovat kuitenkin sitten saman hintaisia, mutta katupyrss riski pommiin on minun mielestni pienempi. Joku matkaenska taasen menee lhemmksi katupyr.

    Saa nyt sit nh mit loppujen lopuksi ky, mutta spekuleerataan nyt tlleen. Hyv kytetty on hyv valinta, mutta sellaisen lytminen on arpapeli tai sitten pitkllisen etsinnn takana.
    Tottahan tuo on, ett katupelit on "rikkomatta niit" hyvinkin kevyell kytll ja normit kulutusosat
    varsin edullisia. Useimmilla "aivan paskassa kunnossa" oleva, alun perinkn ei kummoinen alusta
    ei aiheuta juurikaan toimenpiteit.

    Niin karmivaa kuin se onkin, tuolla liikkuu mys luvattoman suuri mr pitknkin ajaneita kuskeja,
    joilta voisi yn aikana kyd snutaamassa etujarrut...... eik asiaa huomattaisi vlttmtt
    parinkaan viikon ajelun jlkeen .
    Sen kerran kun sitten jostain syyst etujarrulle mennn, se tehdn kalmankouraisulla ja
    siit samoin tein katolleen.

    Jaaha.... taas pist kaveri siihen malliin, ett "lapinlis" ei riit edes ksirahaksi.
    Nojuuei.... valitettavasti. Hommaan saa ihan hyv perspektiivi pitkin kauppoja haahuillessa
    kun vaan heitt silm laitteiden levyjen ja palojen kuntoon eri piss .

    Kurapuolellakin kytetyn osto on erinomainen vaihtoehto kaikin puolin, kunhan vaan malttaa pit pn kylmn,
    kiireen kaukana..... eik "oikaise" tavaraan tutustumisessa.

    Totta... ei aina helpoin rasti tuo kokonaisuus.

    Hapokkuutta voi loiventaa vaikka hokemalla itselleen: Aika on rahaa, aika on rahaa.... kiire maksaa....
    Voi mys laskeskella aktiiviseen etsintn kytetyn ajan tuntitienisti nettosstn pohjalta.
    Jos henkselit kantais brnikn vehkeen pimppauksineen..... mihin muuhun "kivaan" voisi ne
    kyttmttmt tonnit laittaa...??? Undsou waitter.

    Elm on tynn valintoja.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #70
    Suurin osa 690 on katukytss ja soratie ruisailussa, aika pieni osa ajaa niill enskaa tai rypee/kolistelee kivikossa. Sama tilanne kun katupyrt ja rata ajo, ei sen katukoneen kyttik siell radalla ainakaan pitene.
    Kyltason kurapyrilij.
  11. #71
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    10v vanhoista tuntemattoman kuntoisista ruoskista pyydetn nettimotossa tll hetkell 5000, joten eip taida kytetty kannattaa ostaa. Uudessa on uudet renkaat, ketjut, ehj kone, jousitus jne ja takuu viel plle. Kuten jo aiempana pohdiskelin, nm ryhvehkeet ovat ihan tysi arvoitus kytettyn. On varmasti hyvi ja ihan sysipaskoja, ja oikeastaan mistn ei voi sit tiet purkamatta atomeiksi.
    - Uudessa on uudet renkaat... Joilla ei tee mitn mettss! Eli nappulat pit vaihtaa joka tapauksessa.
    - Uuden jousitus on hyv semmoselle 70-80 kiloiselle, painavammalle olisi hyv vaihtaa jykempi jousi.
    - 10tkm huoltovlill ja 2v takuulla ei kyll pyr ainakaan parissa vuodessa kauheen huonoon kuntoon saa jos vaan on huollettu asianmukaisesti.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  12. #72
    Kytetty pyr ostaessa harvemmin tulee annettua arvoa toisten remonteille, vaan ostan sen hintaisen, mihin on vara laittaa se touhutonni kiinni perus huoltoon. Onko tss jrke, riippuu sitten itse kunkin tulotasosta suhteessa askartelu taitoihin ja fasiliteetteihin.

    Jos remonttimies x:n typanoksen arvo olisi vaikka 20/h netto (brutto tulot sellainen keskiverto 5000/kk), niin investoimalla 30h tyt ja tonni osia + tarviketta ollaan vasta 1600 lishinnassa, joka on kki halvan ja varmasti remontoidun ero.

    Jos oma aika olisi edes jonkin arvoista, ostaisin ainoastaan uutta. Verokiila tekee ihmeellisi asioita tss maassa. Saas nhd, milloin omalla ajalla ja omilla vlineill itselle tehty tyt aletaan verottaa hyvinvointi yhteiskunnan hyvksi.. sit piv odotellessa
    <p>https://www.facebook.com/Mikko-Koirikivi-52-778144195566031/</p>
  13. #73
    Mun pyrhankinnat ovat aina olleet mritelmn "piilopommi" alla. Thn syyn on yksinkertaisesti vain se ettei perse kest uudesta pyrst koituvaa kohtuutonta arvon alennusta pois myytess. Toiseksi syyn on ett en osta mitn ptkll, senverta huono on laskup ettei vaan pysty. Jrki riitt justiin siihen ett osaan katsoa mihin mulla on varaa, eli paljonko on massia pankkitilill. Nm "pommit" on aina toimineet ja palvelleet minua hyvin. Ostohetkell auttaaa jos edes vhn tuntee tekniikkaa ja osaa katsoa pyr, niin vltt useimmat suot ja karikot.

    Huoltopuolesta kokemukset on sellaisia, ett ainoastaan merkkihuolloissa yms ammattihuolloista on tullut sanomista, siksi huollan ja korjaan itse. Tulee varman kaikki pultit kiinni yms, ja oikein osat kasattua.

    Ktm 690 mallina muutama sana, tuossa on pari "ylimrist" juttua mitk pit tarkistaa ja korjata, muuten riitt ihan normihuollot, joista ljynvaihto on trkein. Eli samat kuviot kuin kaikissa muissakin pyriss ( paitsi ehk Hondat, hyvss mieless).

    Jos meinaa mopoilua harrastaa ja ky muuallakin kun naapurikunnassa kaffella , pitisi oma mopo silllailla tuntea , ett sen osaa mys korjata, erikois jutut niinkuin elektroniikka pitnee hoidattaa ammattilaisella.

    Niin, ja hiukan sellaista ermiehen asennetta olisi hyv olla jos jotain Enskapristely aikoo harrastaa, eli kyll olisi hyv jos pysyy tykalut ksisss, muutkin kuin origamisakset.
    Tomi
  14.  
  15. #74
    Lainaa TomiV kirjoitti Katso viesti
    Mun pyrhankinnat ovat aina olleet mritelmn "piilopommi" alla. Thn syyn on yksinkertaisesti vain se ettei perse kest uudesta pyrst koituvaa kohtuutonta arvon alennusta pois myytess. Toiseksi syyn on ett en osta mitn ptkll, senverta huono on laskup ettei vaan pysty. Jrki riitt justiin siihen ett osaan katsoa mihin mulla on varaa, eli paljonko on massia pankkitilill. Nm "pommit" on aina toimineet ja palvelleet minua hyvin. Ostohetkell auttaaa jos edes vhn tuntee tekniikkaa ja osaa katsoa pyr, niin vltt useimmat suot ja karikot.
    Jos se pyr palvelee hyvin, se ei ole piilopommi. Piilopommilla tarkoitin sellaista, ett mopo on siistikuntoinen, mutta pinnan alla muhii odottava iso remppa. Autopuolellahan on legendaarinen slogan laittaa kiessi kiertoon kun kuuluu sellainen Kyseiseen malliin liittyv sirahdus tai vastaava sorani, jonka korjaaminen maksaa 7000 Tai 15000, jos sen jtt korjaamatta. Tykaveri osti hienon ja siistin 15000 Volvon ja ensimmisen vuoden saldo oli 5000 laatikko ja 1500 Haldexin pumppu. Pyrt ovat yksinkertaisempia kuin autot ja viat ehk selkempi ja helpommin havaittavissa.

    Uuden pyrn osto on ok, jos sit aikoo pit kauan. Silloin arvonalenema on ehk 1000/v, mit nyt itsell uusia ollut. Halvemmissa pyriss viel vhemmn, ehk 500/v. Minulla on vaihtovli harventunut in myt. Nuorempana auto ja pyr vaihtui parin vuoden vlein, mutta ei en. Tyssolovuosien kertyess saattoi aina ostaa vhn hienomman ja kalliimman kuin entinen.

    In myt on mys mennyt mielenkiinto isompiin projekteihin. Huollan ja korjaan vehkeet itse ihan siitkin syyst, ett tatsi silyy ja tiedn mit on synyt, mutta mihinkn reuhkan peruskunnostukseen ei oikein tll hetkell ole inspist.
    Viimeksi muokannut: B12; 18.11.2017 klo 13:06.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

Sivu: 3 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123