Sivu: 3 / 9:sta EnsimminenEnsimminen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:st 90:een 258:sta
  1. #61
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    aika harvoin kone avaamisesta paranee. Eli se paras ptk on se tehtaalta tullut ensimminen ptk. Itsell on aika vhn luottoa korjauksiin, koska jos on pro niin sill on muutakin tekemist ja hommaa kuin yht konetta hinkata tydelliseksi ja jos taas ei ole pro, niin sitten ei ole pro. Eli todellisuudessa konerempoista onnistuneet caset ovat oltava vhemmistss, ehk siell 10-25% tietmiss kaikista. Remppa tehdn mys yleens aina kustannuspaineiden alla, joten se mit uusitaan tai ei uusita riippuu lompakosta ja yleens tuossa vaiheessa kun kone on hajonnut, niin tarkoitus on vain saada se kasaan ja myyntiin koska usko on mennyt yleens siin vaiheessa vehkeeseen kuitenkin.
    Mun mielest aika erikoinen nkemys tm. Koneet tarttee snnllisesti isompaa huoltoa ja silloin kun pata on auki, on sinne suhteellisen halpaa vaihtaa kaikki kulunut ja jos on yhtn harrastuneisuutta niin pient blueprinttaamistakin voi harrastaa. Toki kyllhn noita kaikenmaailman huijareitakin thn maailmaan mahtuu.
    Superbike B #7
  2. #62
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kilometerstand 1 km

    Tainnut olla kpykaartilainen tai VMTL:ss, kun ei ollut palvelukseen kelevannut...
    Siell Mobilen listiedoissa on maininta, tuotu Marokosta ja tysin kunnostettu ajokuntoon. Niksmannit oli ilmeisesti joutunut ottaa hatkat ja jtt kaluston.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselmbi matata.
  3. #63
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mun mielest aika erikoinen nkemys tm. Koneet tarttee snnllisesti isompaa huoltoa ja silloin kun pata on auki, on sinne suhteellisen halpaa vaihtaa kaikki kulunut ja jos on yhtn harrastuneisuutta niin pient blueprinttaamistakin voi harrastaa. Toki kyllhn noita kaikenmaailman huijareitakin thn maailmaan mahtuu.
    +1

    Kun kone avataan niin ei sielt mitn tehtaalla piilotettua maagista sielua karkaa joten pelko koneen avaamisesta on turha. Eri asia on sitten ne kaikenmaailman turakaiset jotka tekee rempat miten sattuu huonoilla tykaluilla ja nuukalla budjetilla, nm koneet on niit aikapommeja joista ei tied kauanko kest ja mit yllreit lytyy konetta avatessa. Suurin ongelma on ettei voi varmuudella tiet mit on tehty ja miten jos historia ja tunnettu tekij ei ole tiedossa. Kun kone tehdn asianmukaisilla tykaluilla ja menetelmill niin ei se ainakaan huonommaksi mene kun tehtaan jljilt, ei ne aina heidn jljiltn parhaassa iskussa ole.
    Kyltason kurapyrilij.
  4. #64
    Uuden 690 Enduro R:n ovh nytt olevan 11000. Mill sitten lhtisi nin syyskampanjana...

    10v vanhoista tuntemattoman kuntoisista ruoskista pyydetn nettimotossa tll hetkell 5000, joten eip taida kytetty kannattaa ostaa. Uudessa on uudet renkaat, ketjut, ehj kone, jousitus jne ja takuu viel plle. Kuten jo aiempana pohdiskelin, nm ryhvehkeet ovat ihan tysi arvoitus kytettyn. On varmasti hyvi ja ihan sysipaskoja, ja oikeastaan mistn ei voi sit tiet purkamatta atomeiksi.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  5. #65
    Jos vanha 690 on ollut 1-3 omistajalla, huoltohistoria tiedossa, pyr on siistiss kunnossa ja jrkevt kilsat niin se on hintansa arvoinen pyr. Vantaan BW:ss on sitten vastakohta, on pyritetty kivikossa ja suossa ja kunto sen mukainen. Ky hienosti mutta on tysin lpikytv pyr ja osia uusittava sielt-tlt, samalla hinnalla saa paljon parempia pyri.
    Kyltason kurapyrilij.
  6. #66
    Tlt It-Suomesta tarkasteltuna kytetyt 690 enskat ovat 300-xxxkm pss pk-seudulla, Seinjoella tai Oulussa. Kovin monen sadan km phn ei viiti lhte huvikseen kattomaan jotakin jota ei kuitenkaan ostaisi.

    Pahin tilanne olisi ostaa joku 5000 piilopommi ja rempata sit kolmella tonnilla. Silloin olisi ksiss 8000 maksanut edelleen 5000 pyr, jolla toki kyttarvoa. Silti se on 10v vanha ruoska, jolla hintaa se max 5 tonnia. Pari tonnia lis panostamalla olisi saanut uuden pakasta vedetyn.

    Oma kytt on ainakin sellaista, ett se 10v/30tkm luulisi menevn normihuolloilla, jos mopossa ei mitn erityist tekovikaa ole.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  7. #67
    Tuolla periaatteella ei kannata ostaa mitn pyr kytettyn, uutta vaan alle ja 10v jlkeen kippaa piilopommin romikselle kun ei niit kukaan osta

    Jokainen tekee miten tekee ja mihin lompakko taipuu, uusi on aina uusi mutta makssaa 2x sen mit hyv kytetty.
    Kyltason kurapyrilij.
  8. #68
    Noinhan se on. Mielestni tm keissi on kuitenkin (omasta mielestni) erilainen kuin katupyrn kanssa. Katupeli maksaa helposti ainakin lhes 2x enemmn uutena kuin tuommoinen perusenska. Samoin katupelill yleens ajetaan pikitiet suht siivosti eik koko aikaa tysi. Kurapyrn saa helpommin nopeasti paskaksi kun kolistelee kivikoissa, rypee suossa ja lenkin jlkeen thtt painepesurilla paskat jousituksen linkkujen sisn. 10v vanhana ne ovat kuitenkin sitten saman hintaisia, mutta katupyrss riski pommiin on minun mielestni pienempi. Joku matkaenska taasen menee lhemmksi katupyr.

    Saa nyt sit nh mit loppujen lopuksi ky, mutta spekuleerataan nyt tlleen. Hyv kytetty on hyv valinta, mutta sellaisen lytminen on arpapeli tai sitten pitkllisen etsinnn takana.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  9. #69
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Noinhan se on. Mielestni tm keissi on kuitenkin (omasta mielestni) erilainen kuin katupyrn kanssa. Katupeli maksaa helposti ainakin lhes 2x enemmn uutena kuin tuommoinen perusenska. Samoin katupelill yleens ajetaan pikitiet suht siivosti eik koko aikaa tysi. Kurapyrn saa helpommin nopeasti paskaksi kun kolistelee kivikoissa, rypee suossa ja lenkin jlkeen thtt painepesurilla paskat jousituksen linkkujen sisn. 10v vanhana ne ovat kuitenkin sitten saman hintaisia, mutta katupyrss riski pommiin on minun mielestni pienempi. Joku matkaenska taasen menee lhemmksi katupyr.

    Saa nyt sit nh mit loppujen lopuksi ky, mutta spekuleerataan nyt tlleen. Hyv kytetty on hyv valinta, mutta sellaisen lytminen on arpapeli tai sitten pitkllisen etsinnn takana.
    Tottahan tuo on, ett katupelit on "rikkomatta niit" hyvinkin kevyell kytll ja normit kulutusosat
    varsin edullisia. Useimmilla "aivan paskassa kunnossa" oleva, alun perinkn ei kummoinen alusta
    ei aiheuta juurikaan toimenpiteit.

    Niin karmivaa kuin se onkin, tuolla liikkuu mys luvattoman suuri mr pitknkin ajaneita kuskeja,
    joilta voisi yn aikana kyd snutaamassa etujarrut...... eik asiaa huomattaisi vlttmtt
    parinkaan viikon ajelun jlkeen .
    Sen kerran kun sitten jostain syyst etujarrulle mennn, se tehdn kalmankouraisulla ja
    siit samoin tein katolleen.

    Jaaha.... taas pist kaveri siihen malliin, ett "lapinlis" ei riit edes ksirahaksi.
    Nojuuei.... valitettavasti. Hommaan saa ihan hyv perspektiivi pitkin kauppoja haahuillessa
    kun vaan heitt silm laitteiden levyjen ja palojen kuntoon eri piss .

    Kurapuolellakin kytetyn osto on erinomainen vaihtoehto kaikin puolin, kunhan vaan malttaa pit pn kylmn,
    kiireen kaukana..... eik "oikaise" tavaraan tutustumisessa.

    Totta... ei aina helpoin rasti tuo kokonaisuus.

    Hapokkuutta voi loiventaa vaikka hokemalla itselleen: Aika on rahaa, aika on rahaa.... kiire maksaa....
    Voi mys laskeskella aktiiviseen etsintn kytetyn ajan tuntitienisti nettosstn pohjalta.
    Jos henkselit kantais brnikn vehkeen pimppauksineen..... mihin muuhun "kivaan" voisi ne
    kyttmttmt tonnit laittaa...??? Undsou waitter.

    Elm on tynn valintoja.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #70
    Suurin osa 690 on katukytss ja soratie ruisailussa, aika pieni osa ajaa niill enskaa tai rypee/kolistelee kivikossa. Sama tilanne kun katupyrt ja rata ajo, ei sen katukoneen kyttik siell radalla ainakaan pitene.
    Kyltason kurapyrilij.
  11. #71
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    10v vanhoista tuntemattoman kuntoisista ruoskista pyydetn nettimotossa tll hetkell 5000, joten eip taida kytetty kannattaa ostaa. Uudessa on uudet renkaat, ketjut, ehj kone, jousitus jne ja takuu viel plle. Kuten jo aiempana pohdiskelin, nm ryhvehkeet ovat ihan tysi arvoitus kytettyn. On varmasti hyvi ja ihan sysipaskoja, ja oikeastaan mistn ei voi sit tiet purkamatta atomeiksi.
    - Uudessa on uudet renkaat... Joilla ei tee mitn mettss! Eli nappulat pit vaihtaa joka tapauksessa.
    - Uuden jousitus on hyv semmoselle 70-80 kiloiselle, painavammalle olisi hyv vaihtaa jykempi jousi.
    - 10tkm huoltovlill ja 2v takuulla ei kyll pyr ainakaan parissa vuodessa kauheen huonoon kuntoon saa jos vaan on huollettu asianmukaisesti.
    S1000XR & Triumph ST & XChallenge
    gozamite-blogi
  12. #72
    Kytetty pyr ostaessa harvemmin tulee annettua arvoa toisten remonteille, vaan ostan sen hintaisen, mihin on vara laittaa se touhutonni kiinni perus huoltoon. Onko tss jrke, riippuu sitten itse kunkin tulotasosta suhteessa askartelu taitoihin ja fasiliteetteihin.

    Jos remonttimies x:n typanoksen arvo olisi vaikka 20/h netto (brutto tulot sellainen keskiverto 5000/kk), niin investoimalla 30h tyt ja tonni osia + tarviketta ollaan vasta 1600 lishinnassa, joka on kki halvan ja varmasti remontoidun ero.

    Jos oma aika olisi edes jonkin arvoista, ostaisin ainoastaan uutta. Verokiila tekee ihmeellisi asioita tss maassa. Saas nhd, milloin omalla ajalla ja omilla vlineill itselle tehty tyt aletaan verottaa hyvinvointi yhteiskunnan hyvksi.. sit piv odotellessa
    <p>https://www.facebook.com/Mikko-Koirikivi-52-778144195566031/</p>
  13. #73
    Mun pyrhankinnat ovat aina olleet mritelmn "piilopommi" alla. Thn syyn on yksinkertaisesti vain se ettei perse kest uudesta pyrst koituvaa kohtuutonta arvon alennusta pois myytess. Toiseksi syyn on ett en osta mitn ptkll, senverta huono on laskup ettei vaan pysty. Jrki riitt justiin siihen ett osaan katsoa mihin mulla on varaa, eli paljonko on massia pankkitilill. Nm "pommit" on aina toimineet ja palvelleet minua hyvin. Ostohetkell auttaaa jos edes vhn tuntee tekniikkaa ja osaa katsoa pyr, niin vltt useimmat suot ja karikot.

    Huoltopuolesta kokemukset on sellaisia, ett ainoastaan merkkihuolloissa yms ammattihuolloista on tullut sanomista, siksi huollan ja korjaan itse. Tulee varman kaikki pultit kiinni yms, ja oikein osat kasattua.

    Ktm 690 mallina muutama sana, tuossa on pari "ylimrist" juttua mitk pit tarkistaa ja korjata, muuten riitt ihan normihuollot, joista ljynvaihto on trkein. Eli samat kuviot kuin kaikissa muissakin pyriss ( paitsi ehk Hondat, hyvss mieless).

    Jos meinaa mopoilua harrastaa ja ky muuallakin kun naapurikunnassa kaffella , pitisi oma mopo silllailla tuntea , ett sen osaa mys korjata, erikois jutut niinkuin elektroniikka pitnee hoidattaa ammattilaisella.

    Niin, ja hiukan sellaista ermiehen asennetta olisi hyv olla jos jotain Enskapristely aikoo harrastaa, eli kyll olisi hyv jos pysyy tykalut ksisss, muutkin kuin origamisakset.
    Tomi
  14. #74
    Lainaa TomiV kirjoitti Katso viesti
    Mun pyrhankinnat ovat aina olleet mritelmn "piilopommi" alla. Thn syyn on yksinkertaisesti vain se ettei perse kest uudesta pyrst koituvaa kohtuutonta arvon alennusta pois myytess. Toiseksi syyn on ett en osta mitn ptkll, senverta huono on laskup ettei vaan pysty. Jrki riitt justiin siihen ett osaan katsoa mihin mulla on varaa, eli paljonko on massia pankkitilill. Nm "pommit" on aina toimineet ja palvelleet minua hyvin. Ostohetkell auttaaa jos edes vhn tuntee tekniikkaa ja osaa katsoa pyr, niin vltt useimmat suot ja karikot.
    Jos se pyr palvelee hyvin, se ei ole piilopommi. Piilopommilla tarkoitin sellaista, ett mopo on siistikuntoinen, mutta pinnan alla muhii odottava iso remppa. Autopuolellahan on legendaarinen slogan laittaa kiessi kiertoon kun kuuluu sellainen Kyseiseen malliin liittyv sirahdus tai vastaava sorani, jonka korjaaminen maksaa 7000 Tai 15000, jos sen jtt korjaamatta. Tykaveri osti hienon ja siistin 15000 Volvon ja ensimmisen vuoden saldo oli 5000 laatikko ja 1500 Haldexin pumppu. Pyrt ovat yksinkertaisempia kuin autot ja viat ehk selkempi ja helpommin havaittavissa.

    Uuden pyrn osto on ok, jos sit aikoo pit kauan. Silloin arvonalenema on ehk 1000/v, mit nyt itsell uusia ollut. Halvemmissa pyriss viel vhemmn, ehk 500/v. Minulla on vaihtovli harventunut in myt. Nuorempana auto ja pyr vaihtui parin vuoden vlein, mutta ei en. Tyssolovuosien kertyess saattoi aina ostaa vhn hienomman ja kalliimman kuin entinen.

    In myt on mys mennyt mielenkiinto isompiin projekteihin. Huollan ja korjaan vehkeet itse ihan siitkin syyst, ett tatsi silyy ja tiedn mit on synyt, mutta mihinkn reuhkan peruskunnostukseen ei oikein tll hetkell ole inspist.
    Viimeksi muokannut: B12; 18.11.2017 klo 12:06.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  15. #75
    Nettimotoa selasin ja tuo pisti silmn, jrkevt kilsat, huoltohistoria ja vaikuttaa silt ett on ollut sievss katukytss kuvien perusteella https://www.nettimoto.com/ktm/690/2199049
    Kyltason kurapyrilij.
  16. #76
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Kytetty pyr ostaessa harvemmin tulee annettua arvoa toisten remonteille, vaan ostan sen hintaisen, mihin on vara laittaa se touhutonni kiinni perus huoltoon. Onko tss jrke, riippuu sitten itse kunkin tulotasosta suhteessa askartelu taitoihin ja fasiliteetteihin.

    Jos remonttimies x:n typanoksen arvo olisi vaikka 20/h netto (brutto tulot sellainen keskiverto 5000/kk), niin investoimalla 30h tyt ja tonni osia + tarviketta ollaan vasta 1600 lishinnassa, joka on kki halvan ja varmasti remontoidun ero.

    Jos oma aika olisi edes jonkin arvoista, ostaisin ainoastaan uutta. Verokiila tekee ihmeellisi asioita tss maassa. Saas nhd, milloin omalla ajalla ja omilla vlineill itselle tehty tyt aletaan verottaa hyvinvointi yhteiskunnan hyvksi.. sit piv odotellessa
    Tst on omakohtaista kokemusta. Iski ankara ensimmisen pyrn hankinta kuume. Rahat poltteli taskussa ja pyt oli saatava alle. Vhn kuin sika skiss menetelmll pyr tulikin sitten ostettua. Nyt on se 1300 mennyt huoltoihin. Kaikkea ei olisi edes pakko ollut vaihtaa mutta silti vaihdettiin. Historiasta ei ollut paljon muuta tietoa, kuin tuonti mopo ja edellisen suomalaisen omistajan tekemt perus huollot. Ensimmisen vajaan kauden ptteksi sitten tehtiin isohuolto jossa vaihdettiin kaikki kulutusosat, nesteet ja ljyt. Koneeseen koskettiiin sen verran ett venttiilien vlykset tulkattiin ja sdn tarvetta ei ilmennyt. Kytkinlevyt olivat elinkaarensa lopussa ja ne uusittiin. Koneesta ei ajamalla ja kuuntelemalla saa selville ainakaan mitn hlyttv. Dynoon pitsi kevll pst tysrnnin takia. Samallahan nkee onko hevosia laitumella ja porsiiko kone kun mennn ns tysi. Saa nhd kannattaako uhkapeli. Pyr kilo K5 gixxeri. Enemmn kyll pelkn shk ongelmia tulevaksi kuin konehuoneen ongelmia. Jos viel vaikkapa 5 vuotta ajelee ilman koneremonttia niin on minun mielest hintansa haukkunut. Saa nhd.
    Vaikka pitklle psin vaikka en perille koskaan.
    State of dystopia.
  17. #77
    Ettei tulisi liian ruusuista kuvaa 690 endurosta niin tuo keinuvipujen laakeroinnin ongelma siin on ainakin vanhemmissa. Omasta 2014 mallisestakin porsi keinu 8 tkm kohdalla ja korjattiin takuuseen.

    Nyt sdin venttiileit niin huomasin ett toinen keinu on viel vanhaa mallia 13 leimalla ja siin ei ole lukittu akselia kuten tuossa 15 leimalla olevassa. Akseli psee liukumaan ulos ja osuu kanteen rikkoen keinun, nit on nkynyt maailmalla. Laitoin uuden keinun tilaukseen, vanhastakin saisi akselin lukittua mutta otan varman plle.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  18. #78
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Nettimotoa selasin ja tuo pisti silmn, jrkevt kilsat, huoltohistoria ja vaikuttaa silt ett on ollut sievss katukytss kuvien perusteella https://www.nettimoto.com/ktm/690/2199049
    Nkkyypi olevan jo myyty.

    Kysyin yhdest uudesta kteistarjousta ja aika onneton pyristys oli tarjolla, vaikka ylivuotinenkin viel. Kattelin eri merkkien tarvontaa ja tuo 690 taitaa olla ainoa tuon tyylinen uusi pyr. Kaikki muut ovat matkamhkj, piikkej tai kisaenskoja.

    Onko kotarin koneisiin tullut pivityksi, vai onko kaikki niit hajoavia.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  19. #79
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Nkkyypi olevan jo myyty.

    Kysyin yhdest uudesta kteistarjousta ja aika onneton pyristys oli tarjolla, vaikka ylivuotinenkin viel. Kattelin eri merkkien tarvontaa ja tuo 690 taitaa olla ainoa tuon tyylinen uusi pyr. Kaikki muut ovat matkamhkj, piikkej tai kisaenskoja.

    Onko kotarin koneisiin tullut pivityksi, vai onko kaikki niit hajoavia.
    Kysy Matsilta, sen kanssa tein itse kaupat.. https://www.nettimoto.com/ktm/690/1966615
    Yamaha XTZ 660 -11 2011-2013
    Ktm 1190 Adventure -13 2013-2015
    Ducati Multistrada 1200S -15 2015-
    KTM 690 Enduro R -17 2017-
  20. #80
    Lainaa gini kirjoitti Katso viesti
    Ettei tulisi liian ruusuista kuvaa 690 endurosta niin tuo keinuvipujen laakeroinnin ongelma siin on ainakin vanhemmissa. Omasta 2014 mallisestakin porsi keinu 8 tkm kohdalla ja korjattiin takuuseen.

    Nyt sdin venttiileit niin huomasin ett toinen keinu on viel vanhaa mallia 13 leimalla ja siin ei ole lukittu akselia kuten tuossa 15 leimalla olevassa. Akseli psee liukumaan ulos ja osuu kanteen rikkoen keinun, nit on nkynyt maailmalla. Laitoin uuden keinun tilaukseen, vanhastakin saisi akselin lukittua mutta otan varman plle.
    Kattelin kuukkelista tuota rakennetta ja on kyll ihan helvetin hazardi. Tuo konstruktio ei ikin tule kestmn luotettavasti. Pieni rulla painaa 2:1 vlityksell kahta isoa venttiili.

    Onhan noita vastaavia rakenteita ollut ensimmisest maailmansodasta asti lentokoneissa, mutta tuon rullan pitisi olla isompi. Tuo hajoaa siksi, ett rulla ja laakeri on liian pieni ja heikko.
    Viimeksi muokannut: B12; 25.11.2017 klo 20:54.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  21. #81
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Kattelin kuukkelista tuota rakennetta ja on kyll ihan helvetin hazardi. Tuo konstruktio ei ikin tule kestmn luotettavasti. Pieni rulla painaa 2:1 vlityksell kahta isoa venttiili.

    Onhan noita vastaavia rakenteita ollut ensimmisest maailmansodasta asti lentokoneissa, mutta tuon rullan pitisi olla isompi. Tuo hajoaa siksi, ett rulla ja laakeri on liian pieni ja heikko.
    Samankaltaiset keinut/rullat alkuperisesskin LC4 koneessa on, eik niitkn nyt ihan jatkuvasti tartte olla vaihtamassa.
  22. #82
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Samankaltaiset keinut/rullat alkuperisesskin LC4 koneessa on, eik niitkn nyt ihan jatkuvasti tartte olla vaihtamassa.
    Nopealla kuukletuksella noita rullia on hajonnut maailmalla ihan kaikista LC4 koneista. Jos niit hajoaa enemmn 690-koneista kuin pienemmist syy on yksinkertainen nin puutteellisilla lhttiedoilla. Otetaan isompi mnt ja silloin saadaan isommat ja painavammat venttiilit. Niille pit olla topakammat jouset, jos meinataan kierrtt yht yls kuin pienemp konetta. Isommalla tilavuudella tarvitaan enemmn nousua venttiilille. Nostajan rasitus lisntyy ja ennestnkin heikko rakenne ei en kest senkn vertaa. Edellytten, ett niit ei ole vahvistettu isompaan koneeseen.

    Onko noita pivitetty johonkin vuosimalliin, vai onko kaikki samaa huttua uusia myten? Voihan niit vaihtaa esim parin vuoden vlein varmuuden vuoksi. Muutenhan tuollainen keinusysteemi on ihan ok ja mahdollistaa matalan kannen.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  23. #83
    2008-2011 kone on 654cc, 12-> pivittyi Duken 690 koneeseen ja sill on menty thn pivn asti. Vastaavasti 701 Hussessa on viimeisimmn Duken kone mutta se ei tule koskaan 690:een.

    Tuo on tiedostettu ongelma mit on ollut tsskin topicissa puhetta, venttiilinostimien ei tarvitse olla ongelma ellei halua tehd niist ongelmaa. Vaihtaa uudet osat kun alkaa kilkattamaan tai uusii ne vaikka 10tkm vlein jos haluaa toimia varman plle.

    Sinns aika hauska ett toisissa pyriss porsii vivut mrajoin ja toisissa kest pitkn joten kestoik on arvailujen varassa. Tied sitten onko ljyill vaikutusta, m kytin pelkstn Motorex 10w60 ljy eik mitn ongelmia.

    Tai sitten ostaa XT660Z/R:n, painava, tyls, ei niin tehokas ja -60 luvun alustalla mutta sill sitten ajetaan normi huolloilla kuusinumeroisia kilsoja.

    Elm on valintoja tynn
    Kyltason kurapyrilij.
  24. #84
    Mit nyt selaillut, niin jotain evoluutiota lienee tapahtunut. Joku jollain foorumilla summasi, ett mit vanhempi vuosimalli, sit enemmn ollut noita ongelmia. Onko nuo osat mink hintaisia? Eihn se maailmaa kaada jos muutaman vuoden vlein uusii keinut. Enemmn ottaa pattiin jos koko kone rmht paskaksi sen takia.

    Hiukan typer kdettmyytt minusta, ett tuollaista selv tyyppivikaa ei oltaisi saatu koskaan kuntoon, vaan vuosikymmenest toiseen sama ongelma kaikissa pyriss.

    Tuon tyyppisiss pyriss ei tn pivm ole kyll valinnanvaraa yhtn, jos ei yli 10v vanhaa tai matkamhk halua. Viime kevn Kroatian reissulla oli kaikki parkkikset tynn bemarin 1200 GS:i. Muita moottoripyri nkyi todella vhn.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  25. #85
    2015? eteenpin pitisi olla viimeisin versio keinuista.

    Venttiilikoppa on niin nopea avata ja keinut vaihtaa ett kannattaa ostaa se yksil mik muuten natsaa vaatimuksiin. Tarkistaa ensi tikseen keinut ovatko 15 leimalla ja vlyksettmt ja samalla tietty tarkistaa venttiilinvlykset niin ei tarvitse murehtia. Ei tmn takia kannata jtt ostamatta, mutta hyv tiedostaa.

    Luokkaa 80e pala taisivat maksaa, maailmalta voi lyt halvemmallakin.
  26. #86
    82 taisivat olla Motokeitaalla kun katsoin. Monet mekaaniset osat yllttvnkin halpoja tuohon laitteeseen. Jos kone on muuten kestv, niin ei tuo nyt ihmeit tee jos vaikka joutuukin vaihtamaan.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

  27. #87
    Mik kakkospyrksi?

    No tietty joku sopiva peli, joka edustaa tysin eri genre, kun se pasiallinen ajokki. Saa mukavasti vaihtelua ajamiseen.
    Katupelin tai jonkinlaisen matkamhkn omistajalle crossi tai enduro. Enduro mielummin, kun voi ajella sit tiellkin.
    Useemman vuoden vanhaa kisavireist peli ei kannata ostaa, ellei ole harrastusintoa ja kiinnostusta panostaa pyrn fixailuun, huoltoon ja korjaukseen.

    DR350/650-luokan pyrt on halpoja, melko kestvi, painavia ja laiskoja, mutta nist huolimatta varsin virkistv vaihtelua katuvehkeell ajeluun.
    350 DR esimerkkin on suhteellisen kevyt, mutta eihn siin tehoa ole juurikaan. 650 taas on kohtalaisen pirte, mutta siin alkaa olemaan painoa lhemm tommosta kevytt katukyykky.

    Toki jos rahaa piisaa, niin nuo mainitut 690 kotarit on hemmetin pirteit ja kivoja. Kvin syksyll tommosta uudenkarheaa piristetty 690 Enduro R: kokeilemassa ja ruutia enskaksi varsin kivasti.
    Ne vaan tuppaa maksamaan sen verran monta tonnia, ett kakkospyrn menee vhn veriksi.. ehk...
    Suzuki GSX1300BK 08

    Almost BusaBro!

  28. #88
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    ^
    No sitten on 620 & 625. Niit voi jo paiskoa vhn miten huvittaa.

    Lhinn siksi, kun ei osaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #89
    Tuohon kategoriaan menee mys 640 Adve, loistava sekapyr seikkailuun jos ihan puhdas enskailu ei nappaa https://www.nettimoto.com/ktm/640/2199091
    Kyltason kurapyrilij.
  30.  
  31. #90
    Niinp. Juuri nuo vanhemmat kotarit ym. tuon tyyliset pyrt, mill yliptns on asiaa pois asvaltilta.
    Toki katupyrllkin voi ajella soralla ja hiekalla, mutta se on kivaa vaan tiettyyn pisteeseen.

    600 Bandiitilla ajelin jonkun verran tuolla pllysteen ulkopuolella, kun kortin menetin reilu pari vuotta sitten. Joo, kyll se suti ja takap liiti komeesti, mutta enemmn alko vituttamaan lyhyet joustovarat yhdistettyn pyrn painoon. Hetken pst oli stefat paskana keulasta ja takavalo trisi irti.
    Samaa luokkaa kun vetis mummofillarilla jossain metikss. Ei jousitusta, hakkaa ksille ja tuntuu muutenkin ikvlt.

    Tuommonen pienehk matkaenska on siit hyv valinta, ett voi kyd rypemss lhipolut lpi, mutta tarvittaessa voi heitt pisempkin reissua, jos kest rajallisen tehon isommilla teill.
    Suzuki GSX1300BK 08

    Almost BusaBro!

Sivu: 3 / 9:sta EnsimminenEnsimminen 12345 ... ViimeinenViimeinen