Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 74:sta
    Tuo sigun Ducati on kiva rppilylelu, mutta monikyttiseksi sit ei voi kehua. Kaupunkiajossa suorastaan perseest ja syvlt.

Nyt kun vakuutusjututkin ovat aika jrkevi ja kaikkiin saa suoraan tydet bonukset, on alkanut hert ajatus toisen pyrn hankkimisesta. Penskana ajelin piikkienduroilla mkill/mummolassa ja enskalla mys piikkiajan. Isona pyrn ollut aina katupeli ja nakuilla menty viimeiset kohta 20v. Jossain vliss oli vanha reuhka 250 RM leikkikaluna ja kiinalainen crossimallin maantiemnkkri, mist itse asiassa tykksin kovasti, mutta maantieajoon se ei ole tarkoitettu. Muuten todella kiva laite jos olisi viel ollut vhn ruudikkaampi ja parempi alustaltaan.

Tlt pohjalta mik mahtaisi olla oikea laite? Sorateit ja vastaavia riitt tllpin. Maantiellkin pitisi jotenkin pst, samoin kaupungissa/taajamassa. Voimaa jonkin verran, eik mikn 250kg matkamhk. Ei ikivanha ruoska, eik pommitekniikalla. Budjetista vaikea sanoa, mutta ei nyt kymmeni tuhansia kuitenkaan. Kavereilla oli muinoin jotain 80-90-luvun DR600 ja vastaavia ja siihen aikaan ne olivat ihan menevi vehkeit.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

Katselin tuossa ktm shkenskaa ja alko kyl kiinnostaa... Tuohan olis ihan eliittipeli kyd vhn illasta rlls.
    Ducati HM1100s + GsxR1000 k7
    http://www.youtube.com/user/weeboom1
    Sama ongelma tll! Olen ts kuukauden verran kattonut sopivaa kakkos prr ja mieless on hankkia joku +200 kuutioinen enduro jolla sais ajella huoletomasti tiet pitkin, ja talvella ehk jll. Ongelma onkin enemmn rahassa.. Mutta yritn lyt thn jonkinlaisen budjetti ratkaisun.

Harmi kun AVK oli just GASGAS myynniss, mist olis jrki hinnalla voinut saada soivan pelin, mutta se meni!
    Aprilia RST 1000 Futura -03
    400 EXC RFS koneella eli -07 vanhempi. Kestv ja nyr moottori jolla on helppo ajaa maastossa mutta onnistuu mys viikonlopun makkara reissut.
    Kyltason kurapyrilij.
    Itse haaveilen hnda XR400R rtkst.

Ei liian iso, mutta ei liian pienikn.
    Siin on (melkein) alusta.
    Ei liian HC, ett pit mnt vaihtaa viikon vlein.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

Date the ban will be lifted: Ei koskaan
    500 kotari.... ,harmittaa kuin menin aikonaan luopumaan sellaisesta...,mahtava pyr myskin supermotona.....
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Olen kyttilyt XR400 mallia useamman vuoden. Noita on jtvn vhn tarjolla, ja niit harvoja joita olen nhnyt ovat olleet karseassa kunnossa. Ei noita oikein ole edes Saksassa tarjolla.
    .
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Olen kyttilyt XR400 mallia useamman vuoden. Noita on jtvn vhn tarjolla, ja niit harvoja joita olen nhnyt ovat olleet karseassa kunnossa. Ei noita oikein ole edes Saksassa tarjolla.
    Samaan ptelmn on tllkin pdytty.
    Sen takia olen mys syrjsilmll vilkuillut DRZ susukia, mutta taitaa olla niin, ett ehk sittenkin 660 jamaha...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

Date the ban will be lifted: Ei koskaan
    seh noissa npprn kokoisis on se vika ett jutauksella kun muilla kahvipaussi niin ite vaihtaa mnt....
    eli huolto on pikkasen taajassa.......noi miss huotovlit on tunteja
    Ei se nyt noin vakavaa ole. Mnnnvaihtotuntimrt on kovaa kytt ajatellen tehty, humppakuski kurittaa konetta niin lujaa korkeintaan sngell.
    Moni ajaa isommilla enskanelareilla ljyj ja filsuja vaihdellen kunnes koneesta kuulee ett on rempan aika. Se on helposti kymmeni tuhansia kilsoja. Mit se yksi suhari oli juuri uudella 500EXC:ll vetnyt?
    ittell kun on drz-sukisuki, nimenomaan kakkopyrn duksulle, niin kyll sit voi suositella... kurapyrien suzuki bandit. voimakkaaseen rppilyyn ominaisuudet ehk vhn puutteelliset mutta on kuitenkin kiva kierrell lhiseudun sorateit ja monen pivn reissutkin onnistuu pienell lisvarustuksella ja oikealla asenteella. tekniikkaongelmia ei luonnollisestikkaan ole.

monet vanhemmat n 600 cc ilmajhy japsipelit ajaa samaa asiaa mut drz on kuiteski jo hivenen modenimpi, esim nestejhy ja shkstartti
    taasen modernimmat 600 pelit esim bemarilta ja yamahalta ovat raskaampia

kevyemp pin menness yamalla on wr-mallisto

sithn on tietysti kotkat ja husset eli valinnanvaraa aiheessa on

tuosta opiskelemaan http://www.matkaendurot.net/forum/vi...68d1f093607538
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
    Onko nuo kotarit mistn kotoisin? Minulle jnyt KTM:st vhn sellainen kuva (80-luvulta lhtien), ett tarvikeosista kyhtty laite, joka kest kest tai sitten hajoaa. Noita 690 malleja saisi aika edullisestikin. KTM taitaa olla nykysuomessa hittimerkki. Onhan ne olleet kevyit ja tehokkaita kautta aikojen, ei siin mitn.

referenssin oli se RM250 ehk 50hv tmv ja sen alle ei hupilaitetta ehk haluaisi.

Joskus junnuna aikoinaan katselin suurella mielenkiinnolla tekniikan maailmasta testej DR600 ja XL600 ym 45hv laitteista. Niill olen joskus kokeillut ja sanotaan ett50hv on aika minimi ja yli on extraa hauskuuskertoimeen.

Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    Katselin tuossa ktm shkenskaa ja alko kyl kiinnostaa... Tuohan olis ihan eliittipeli kyd vhn illasta rlls.
    Just tallilla juttelin aiheesta ja on kuulema muuten kiva, mutta akkujen kapasiteetti on vain viel liian pieni.
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Onko nuo kotarit mistn kotoisin? Minulle jnyt KTM:st vhn sellainen kuva (80-luvulta lhtien), ett tarvikeosista kyhtty laite, joka kest kest tai sitten hajoaa. Noita 690 malleja saisi aika edullisestikin. KTM taitaa olla nykysuomessa hittimerkki. Onhan ne olleet kevyit ja tehokkaita kautta aikojen, ei siin mitn.

referenssin oli se RM250 ehk 50hv tmv ja sen alle ei hupilaitetta ehk haluaisi.

Joskus junnuna aikoinaan katselin suurella mielenkiinnolla tekniikan maailmasta testej DR600 ja XL600 ym 45hv laitteista. Niill olen joskus kokeillut ja sanotaan ett50hv on aika minimi ja yli on extraa hauskuuskertoimeen.
    On tuo kottaraisen laatu nykysin vhn eri maailmasta kuin 80-90 lukujen taitteessa. Loistavia ja helppohuoltoisia pelej. 690 kottaraista olisin sun alkuperseen tarpeeseen ehdottanut, tarkemmin viel 690 enduroo ja siihen kylkeen motovanteet niin on aika monikyttnen peli. Jos voimanpuute alkaa uhkaamaan niin ly nokan ja tysrnnin niin tn taas ihan eri tavalla.
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Just tallilla juttelin aiheesta ja on kuulema muuten kiva, mutta akkujen kapasiteetti on vain viel liian pieni.
    Varmaan onkin joo vhnk vakavampaan harrasteluun.

Eiks tuosta vaan tullu uus generaatio just ainakin mainostelun perusteella, eli 40% lis kapaa?
    Hansiksella ky yksi kaveri shkKotarilla, Muistelen kuulleeni ett vajaan pari kiekkaa ajaa ennen kuin alkaa rajoittaa tehoa. Samoin mit itse kvin Electric Arenalla taannoin niit koittamassa, loppuu vehkeest virta kauan ennenkuin harrastelijakuskilta kunto.
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti

Ei liian iso, mutta ei liian pienikn.
    Siin on (melkein) alusta.
    Ei liian HC, ett pit mnt vaihtaa viikon vlein.
    Alkavat vaan olla vhn liian vanhaa tekniikkaa, parempaa samalla kestolla tullut jo. Joskus 5 vuotta takaperin yhden syksyn ja talven tynsin xr600r:lla metsteit. Ihan helkkarin hauskaa hommaahan se oli. Metsn se oli liian korkee ja painava.

Hauska muuten ett tollasen 600cc yksisylinterisen sai ekalla polkasulla kyntiin vaikka mist pakkasesta, jos vaan oli sdiss venat. Jos ei ollu, niin ei tyylii ikin.
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    690 kottaraista olisin sun alkuperseen tarpeeseen ehdottanut, tarkemmin viel 690 enduroo ja siihen kylkeen motovanteet niin on aika monikyttnen peli. Jos voimanpuute alkaa uhkaamaan niin ly nokan ja tysrnnin niin tn taas ihan eri tavalla.
    Tuolta pohjalta taitaa pitt lhte asiaa tuumailemaan ja opiskelemaan. Koluamattomia sorateit on tllpin loputtomasti ja asfalttitiet on koluttu moneen kertaan. Tuo 690 enduro on viel aika kevytkin speksien mukaan. Mihinkn suohon ei ole tarkoitus lhte punnertamaan pyr silmkkeest.

Mys XT660R sopii hyvin tuohon tarkoitukseen, on vhn painavampi, laiskempi ja huonommalla alustalla mutta vastapainoksi tulee ksittmtn kestvyys ja luotettavuus. Itell tuollainen on ja helkatin tyytyvinen pyrn, kaksi 690 Enduroa on ollut eik ole oranssikuume noussut ja tuskin nousee vaikka vlill on tullut ajettua 690 ja 701:st. XTR on myynniss vain siksi ett tarvitsen enemmn isoille teille enk saa tuosta tehty mieleist siihen kyttn.

600 kokoluokassa mys BMW G 650 X-Challenge on verteenotettava vaihtoehto.

Vaikka KTM on nostanut laatua huimasti vuosien varrella niin siit huolimatta 690:ss ei osata tehd ongelmattomia shkj, eik monessa muussakaan mallissa. Suojaamattomia ja vrin reititettyj johtoja jotka ajan kanssa hiertyy kuparille ja sitten ihmetelln mik on vikana. Ruiskusuuttimen puhdistukseen ja nokan seuraajien vaihtoon kannattaa orientoitua, samoin tankin kiinnityspuslien vaihtoon. Muuten 690 on parasta mit tuossa kokoluokassa on tarjolla ja kestvll tekniikalla.

Jos on tarkoitus ajaa mys maastossa niin suosittelen suoraan kisaenskaa. Edell mainitut pyrt kyll sopii sinnekkin mutta ainakin 690 ja XTR:ss on niin pitk ykknen ett hankalimmat paikat on tuskaa eik ylipaino helpota tilannetta. Kisaenskalla esim EXC alkaa ajamisen hauskuus hahmottua ja on mys trkeen hienoja ajaa sorateill. Mit kestvyyteen tulee niin siit on yht monta mielipidett kun on omistajaa, jrkevll kytll ja huollolla 400-500 moottoreilla ajaa helposti +400h avaamatta konetta, jopa 600-700h lukemiin on psty reissukytss ja sen jlkeen vaihdettu pelkstn mnt. Sekakytss rasitukset on ihan eri kun tehdaskuskin kisakytss joten ei kannata tuijottaa 45-90h koneremontin suosituksia. Asiaa voi verrata mys toisinpin, isot katupyrien koneet kest joku 200-300tkm mutta kun mopo viedn radalle niin kone voi olla jopa yllttvn lyhytikinen.
    Kyltason kurapyrilij.
    Mikhn tommoinen olisi: SWM SuperDual
    https://www.nettimoto.com/swm/superdual-t/2169397
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
    Moi !

Itsell on iso Gessu ja kakkospyrksi halusin suhteellisen kevyen ja helppohuoltoisen makkaraenskan joka olisi edullinen hankkia ja simppeli itsekin huoltaa. Valkokilpinen jotta siirtymt voi ajaa.

Pdyin sitten Jammun TTR600 malliin, joka alustaltaan ky loistavasti soralle sek metspoluille.
    hlins takana ja Paioli edess - toimii.

Painoa vajaa 140 kg joten viel jaksaa punnertaa metsss pystyyn. ljyt vaihtuu 3000km vlein , kone on luotettava ja helppo huoltaa, perusjapsi ilmajhytekniikkaa.

Tehoja tss ei ihan hirveesti ole mutta omalla kohdalla kuskilta loppuu taito ennen kuin pyrst tehot.
    Shkstarttia ei ole mutta kun tuon oppii tuntemaan niin hyvin lhtee polkemalla kyntiin.
    Osia saa viel mm Kedo verkkokaupasta saksasta.

Yksi on ollut jo pitkn nettimotossa myynniss
    https://www.nettimoto.com/yamaha/tt-...e=22&efrom=550
    ------------
    BMW R1200GS
    Yamaha TT600R

Ext:
    Suzuki GR 650
    Suzuki GSX 750
    Honda Firestorm x 2
    Honda CBR 1000F
    Triumph Trophy 1200
    EXC:nkin kyttnotto kannattaa aloittaa sill ett purkaa muovit ja tankin jonka jlkeen reititt shkjohdot paremmin, teippaa suojaamattomat liitinten tienoot, niputtaa uusiksi, laittaa nurkkakohtiin muovisukkaa suojaksi ja crc contact protect sprayta liittimiin. Itse shkosissa ei ole ongelmaa, johdotukset tehtaalta on vaan tehty sinne pin.

Laittaa isomman tankin, lispleksi tuulensuojaksi, penkkiin uudet pehmusteet ja levemmt jalkatapit niin niill ajaa pitknkin ptkn.

ADVriderill tarina kun EXC500:lla ajetaan Uudesta-Seelannista Amerikan halki http://advrider.com/index.php?thread...d-now.1181912/
    Viimeksi muokannut: an13; 22.10.2017 klo 15:14.
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    600 kokoluokassa mys BMW G 650 X-Challenge on verteenotettava vaihtoehto.
    Jostain luin, ett yksipyttyisiss bemareissa on kiinalaiset Loncinin tekemt moottorit. Minulla on lumilingossa Loncin ja hyv mylly se on ollut . Millaisia lie bemarit muuten laadultaan?

Kyll se tuollainen maantiekelpoinen enska on hakusessa. Ei mantsakisapeli, eik nordkapista kapkaupunkiin matkajuhta. Mantsapoluille ei ole hinkua. Sorateit, metsautoteit, soramonttuja ja vastaavia kierrell leppoisaan tahtiin ilman verenmakua.

G650 Xchallengessa on Rotaxin tekem moottori. Kiinalaiset Loncinit tulivat vasta G650GS ja Sertao malleihin.
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Jostain luin, ett yksipyttyisiss bemareissa on kiinalaiset Loncinin tekemt moottorit. Minulla on lumilingossa Loncin ja hyv mylly se on ollut . Millaisia lie bemarit muuten laadultaan?

Kyll se tuollainen maantiekelpoinen enska on hakusessa. Ei mantsakisapeli, eik nordkapista kapkaupunkiin matkajuhta. Mantsapoluille ei ole hinkua. Sorateit, metsautoteit, soramonttuja ja vastaavia kierrell leppoisaan tahtiin ilman verenmakua.
    640 Adventure, ainakin itselle tm on ollut se paras jokapaikan pyr.
    Tysin oma ja rajoittunut mielipide tietty, mutta on vaan toiminut omiin sekalaisiin tarpeisiin enemmn kuin hyvin.
    Ite oon ajatellut vastaavaa ja vakavasti harkitsen Yamahan pikkutenere eli sit 660 yksimukista. Arvelen ett itse tarvitsen kuitenkin laukkua sun muuta ja pitisi pysty ajamaan joku tonnin pikku siirtymkin silloin tllin niin se rajaa aika hyvin nm spesiaalimmat pois
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
    CBR 125R 07/2016 jlkikasvulla ajossa
    Mulla oli pari vuotta xt660r, sitten vaihdoin 690 enduron ja kyllhn se on aivan eri tasolla hauskanpitoon verrattuna jammuun. Jammulla menee siirtymt mukavammin, mutta kun alkaa toiminta niin kotka on vaan niin paljon parempi.

Keulan saa kaasulla yls neljll ensimmisell vaihteella kun jammu nousee vaivoin kakkosella ja mielummin vain sutasee tyhj. Ajodynamiikka on siis paljon parempi maastossa kun pit ylitt joku este ja keula ei kynn hiekassa tai lumella. Ja painoero...

Viikonlopouna tuli kyty kotkalla Sotkamossa yht. 860 km, paikoin tiet jss niin oli aika adventurea
    Siit inspist ja sit nettimotosta sopivaa aihioo etsimn
    https://www.instagram.com/scramblerstrackers/
    (Aika monta sivua lytyy mopedeita. Kuvaa klikkaamalla saa listietoja)
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 23.10.2017 klo 14:02.
    Braaaaap
    Joku scramblerin tyylinen oli mys mietteiss, mutta nyt kallistunut mieleli enemmn enduron suuntaan. Tuollainen maaratapyrn tyylinen kyll pitisi olla hyv vieda soratiet loivassa sladissa

30.  
    Omistan tll hetkell kolmekin pyr, mutta Fireblade on myynniss. Kakkospyrn on siis Honda VF500F. Kilometrej siihen tuli kesn aikana noin 1000. Bladeen 10 000, ja ihan nyt syksyll ostamaani VFR:n n. 400.

VF:ll ajelen lhinn isni luona maaseudulla. Kaikenmoisia pikkuteit kuljeksin sill. Eihn se mikn sorapyr ole, mutta kuitenkin huomattavasti parempi sorateill, kun Blade. En oikeastaan edes tied, miksi ostin sen, mutta sill ajaminen saa hyvlle tuulelle. Kaikkea pient siin saisi rempatakin. Yksi ajatukseni olikin, ett puran sit ihan opikseni. Mutta olkoon nyt, kun kerran toimii ja on ajokunnossa. Katsellaan ensi kesn taas... Voihan sen myyntiinkin pist, jos joku haluaa. Tai toisaalta, voisihan siit rakentaa jotakin... jotakin muuta kuin jonkun naurettavan bomberin.
    Maailma on leluni. Tai sitten min olen maailman lelu.
    Nyxt CBR900RR -97, VFR750F -94 ja VF500F -84; Ext: SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen