Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...t/uutiset/5967

    Mulla hajotettiin ohjauslukko muutama kuukausi sitten varkausyrityksen yhteydessä. Pyörä ei kuitenkaan lähtenyt varkaiden mukaan.

    OP-vakuutus ei uskonut varkausyritystä, kun ei muita jälkiä siitä ollut jäänyt.
  2. #2
    Jep. Minulla pari vuotta sitten ei uskottu varkausyritystä keskellä Gävleä. Kaadettu pyörä hotellin parkissa. Ohjauslukko päällä. Ei korvauksia varkausyrityksestä. Yhtiönä OP-Pohjola
  3. #3
    Lainaa BenaK kirjoitti Katso viesti
    http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...t/uutiset/5967

    Mulla hajotettiin ohjauslukko muutama kuukausi sitten varkausyrityksen yhteydessä. Pyörä ei kuitenkaan lähtenyt varkaiden mukaan.

    OP-vakuutus ei uskonut varkausyritystä, kun ei muita jälkiä siitä ollut jäänyt.
    Siis täh, koska mitään muuta (esim virtalukkoa) ei hajoitettu niin ei uskottu varkauden yritykseksi? Eikai tuota ohjauslukkoa kukaan huvikseenkaan riko, ellei oo suunnitellut sen viemistä.

    Suosittelen riitauttamaan tapauksen ja viemään vakuutuslautakuntaan (FINE) tuon keissin, onhan se nyt ihan selvää. Sen voi tehdä vuoden sisällä tapahtumasta.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  4. #4
    Tuli tästä mieleen se lukkotesti. Eli halvinkin U lukko on parempi, kuin kalleimmat vaijeriversiot.


    You make me sick i make music
  5. #5
    Tuntuuhan niitä rosmoja tosiaan riittävän, multa on tänä kesänä hävinnyt yksi LC4 ja yhdestä 10R:stä virtalukkoa yritetty porata auki. Eikä muuten ole vakuutusyhtiö reagoinut mitenkään tuohon Kawan tapaukseen, yhtiönä yllättäen OP. Pitänee varmaan soitella ja kysellä mikä on tilanne.
    1835
  6. #6
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Tuntuuhan niitä rosmoja tosiaan riittävän, multa on tänä kesänä hävinnyt yksi LC4 ja yhdestä 10R:stä virtalukkoa yritetty porata auki. Eikä muuten ole vakuutusyhtiö reagoinut mitenkään tuohon Kawan tapaukseen, yhtiönä yllättäen OP. Pitänee varmaan soitella ja kysellä mikä on tilanne.
    Tässä kohtaa laaja kasko voi olla hyödyksi. Jos ei kelpaa varkausyritykseksi niin sitten sen on pakko olla ilkivaltaa. Ja ilkivallasta ei mene edes bonukset.

    Tuossa nimimerkki Kaimaanin kaadetun pyörän tapauksessa voisi kyseeseen tulla myös pysäköintiturvasta korvattava vahinko (=tuntemattomaksi jääneen ajoneuvon aiheuttama). Pelkkä varkausvakuutus voi tosiaan olla kaadetun pyörän kohdalla vaikea tapaus, koska voihan siinä oikeasti olla joku vaan istunut huvikseen kyydissä ilman varkausaikomusta, ja pyörä on aidosti vahingossa nutullaan, tai sitten tosiaan jollakulla on ollut paha päivä ja on kaatanut pyörän tahallaan ilman aikomusta varastaa sitä.
  7. #7
    Juu ei mitään vakuutuksia op-ryhmään. 5 eri lääkärin toteama työtapaturma ei ole opn mielestä työtapaturma kun mulla ei ollut esim moottorisaha keskellä reisilihasta. Kusella voin käydä op-ryhmän tuulikaapissa ja kehoitan muita tekemään samoin.
  8. #8
    Noh, niillä on halvin kilvettömän pyörän vakuutus tällä hetkellä, joten käy sä tekemässä tuulikaappiin tarpeesi, ni mä ajan niiden vakuutuksilla rataa ympäri.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  9. #9
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Juu ei mitään vakuutuksia op-ryhmään. 5 eri lääkärin toteama työtapaturma ei ole opn mielestä työtapaturma kun mulla ei ollut esim moottorisaha keskellä reisilihasta. Kusella voin käydä op-ryhmän tuulikaapissa ja kehoitan muita tekemään samoin.
    Ite en ole mistään saanu niin hyvää palvelua vakuutusasioissa kuin Pohjola Sairaalassa keväisen kaadon jälkeen.
    Superbike #7
  10. #10
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tässä kohtaa laaja kasko voi olla hyödyksi. Jos ei kelpaa varkausyritykseksi niin sitten sen on pakko olla ilkivaltaa. Ja ilkivallasta ei mene edes bonukset.

    Tuossa nimimerkki Kaimaanin kaadetun pyörän tapauksessa voisi kyseeseen tulla myös pysäköintiturvasta korvattava vahinko (=tuntemattomaksi jääneen ajoneuvon aiheuttama). Pelkkä varkausvakuutus voi tosiaan olla kaadetun pyörän kohdalla vaikea tapaus, koska voihan siinä oikeasti olla joku vaan istunut huvikseen kyydissä ilman varkausaikomusta, ja pyörä on aidosti vahingossa nutullaan, tai sitten tosiaan jollakulla on ollut paha päivä ja on kaatanut pyörän tahallaan ilman aikomusta varastaa sitä.
    Kuiskaus vastatuuleen. Jos teolle ei ole silminnäkijöitä ja/tai esim. valvontakameran kuvaa = todisteita, niin aivan turha tehdä edes vahinkoilmoitusta.
    Oli vakuutustaso mitä tahansa... Business is business.
    MAD (mean absolute deviation)
  11. #11
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Kuiskaus vastatuuleen. Jos teolle ei ole silminnäkijöitä ja/tai esim. valvontakameran kuvaa = todisteita, niin aivan turha tehdä edes vahinkoilmoitusta.
    Oli vakuutustaso mitä tahansa... Business is business.
    No höpsis. Kyllähän laajakasko ainakin korvaa kaikki kolhut jos ei aivan selvä tapaus että olis ite tahallaan paskonut oman pyöränsä.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  12. #12
    Onko suomessa tulossa sama ilmiö kuin Englannissa, mutta täällähän käy tuolta euroopasta paljon jengiä pöllimässä, voisi kuvitella että se muutaman kesän ilmiö kun Ktm-merkkisiä pyöriä vietiin paljon oli

    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Business is business.
    Näihän se menee melkein aina..


    Mullakin op:ssa pyörävakuutus, koska se on halvin tällä hetkellä, muilla on monta tonnia kalliimpi. Myös autoon en saa muilta vakuutusyhtiöiltä kaskoa, koska on yli 25 vuotta vanhan..
    Ei kyllä sinällään ole ollut "ongelmia" korvauksien kanssa, kun yleensä niissä on "tunteet" mukana, siis kun puhutaan arvosta.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  13. #13
    Bemarista vietiin virtalukko pari viikkoa sitten. Siististi viety ei mitään jälkiä.
    IF korvasi tapauksen.
  14. #14
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Kuiskaus vastatuuleen. Jos teolle ei ole silminnäkijöitä ja/tai esim. valvontakameran kuvaa = todisteita, niin aivan turha tehdä edes vahinkoilmoitusta.
    Oli vakuutustaso mitä tahansa... Business is business.
    Kyllä ainakin auton lokasuojan maalasivat uusiksi ihan kiltisti ilman bonusmenetystä ilkivaltavakuutuksesta, kun siihen ilmestyi julkisella paikalla päivän aikana mystisiä teräviä iskujälkiä, joita ei voinut selittää toisella autolla kolhituksi. Toki yhtiö oli IF eikä Op-Pohjola.
  15. #15
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tässä kohtaa laaja kasko voi olla hyödyksi. Jos ei kelpaa varkausyritykseksi niin sitten sen on pakko olla ilkivaltaa. Ja ilkivallasta ei mene edes bonukset.
    Mulla on osakasko, mun mielestä siinä mainitaan palo, ilkivalta ja varkaus. Ja jos pyörä hajoaa matkalla, niin toimittavat sen lähimpään korjaamoon. Mutta miten tunnistaa, että jokin kolhu on ilkivaltaa?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  16. #16
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Mulla on osakasko, mun mielestä siinä mainitaan palo, ilkivalta ja varkaus. Ja jos pyörä hajoaa matkalla, niin toimittavat sen lähimpään korjaamoon. Mutta miten tunnistaa, että jokin kolhu on ilkivaltaa?
    Ilkivaltavakuutus korvaa nimensä mukaisesti ulkopuolisen tahallaan tekemiä vaurioita. Käytännössä tulkinta on pitkälti vakuutustarkastajan käsissä, ja sitten toki korvauskäsittelyssä tulee lopullinen päätös josta voi vielä valittaa vakuutuslautakuntaan. Joku yksittäinen kolhu tai naarmu varmaan lähtökohtaisesti ei mene ilkivallaksi ilman valvontakamerakuvaa tai silminnäkijää, kun vaurion aiheuttamisen tahallisuutta ei voi millään todentaa. Sitten taas joku koko kyljen mittainen avaimella vedetty ”kunnon viilto” lienee melko selvä tapaus. Rikosilmoitus vaaditaan aina, samoin ”tarkka aika ja paikka”. Jälkimmäinen on toki taas tapauskohtaista harkintaa vaativa ehto, esim jos pyörä oli viikon parkissa matkan ajan ja vaurio syntyi sillä aikaa, niin tuskin tuo ”epätarkkuus” aiheuttaa mitään ongelmaa, mutta taas päivittäisessä käytössä olevasta laitteesta ilmiselvästi ”tällä viikolla” ei riitä. Varmasti ehdoissa on myös yhtiökohtaisia eroja, ja siksi oman yhtiön ehdot kannattaa lukea ja myös ymmärtää, vaikka joskus kapulakieltä ovatkin.
  17.  
  18. #17
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Mulla on osakasko, mun mielestä siinä mainitaan palo, ilkivalta ja varkaus. Ja jos pyörä hajoaa matkalla, niin toimittavat sen lähimpään korjaamoon. Mutta miten tunnistaa, että jokin kolhu on ilkivaltaa?
    Voi vaihdella käytännöt eri yhtiöissä, mutta esim rikosilmoitus ilkivallasta auttaa monesti asian käsittelyä vakuutusyhtiön kanssa.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00