Sivu: 3 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123
Tulokset 61:st 72:een 72:sta
  1. #61
    Jokainen tietysti uskoo mit haluaa ja se ei varmaan ole keltn pois.
    Min tiedn ett kun ajan vesisateessa ljysili ei lmpene ja kun sinne psee kosteaa ilmaa se tiivistyy kylmn pintaan ja muuttaa ljysilin ylosan harmaaksi. Jos tm syntyisi palamis tuotteena pitisi se vesi olla ljyn joukossa eik ljy silin ylosassa.

    Mutta kuten todettua niin kukin tyylilln.
    Elm on onneksi mutkikasta
  2. #62
    Jos kyseess on kuivasumppumoottori, jossa on erillinen ljysili, niin tottakai silin ylosa on viilempi kuin ljyn tyttm osa silit. Tllin kondensaatio tietysti tapahtuu siell miss on siihen otolliset olosuhteet. Havaintosi ei siis todista uskomustasi.

    Vaikka jotkut niin kokevatkin, fysiikka ei ole mielipidekysymys.
  3. #63
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Jos kyseess on kuivasumppumoottori, jossa on erillinen ljysili, niin tottakai silin ylosa on viilempi kuin ljyn tyttm osa silit. Tllin kondensaatio tietysti tapahtuu siell miss on siihen otolliset olosuhteet. Havaintosi ei siis todista uskomustasi.

    Vaikka jotkut niin kokevatkin, fysiikka ei ole mielipidekysymys.
    Olen samaa mielt asiasta. Mielipide ei tee asiasta faktaa ja suure asiat ovat suhteellisia. Kun laskee kuinka paljon mnt pumppaa koneeseen kosteaa ilmaa sill yhdell litralla bensaa. Saattaa ksitt tai sitten ei.😉
    Elm on onneksi mutkikasta
  4. #64
    Tll vngtn vnkmisen ilosta pienist asioista jotka hukkuu yleiseen kohinaan. Veden syntyper ei kannata sen enemp mietti, tuleekos se kopmressiosta vai kondenssiosta, kunhan huolehtii ett huohotin on kunnossa ja kytt moottorin normi lmpiseksi viileill keleill. Kymtn moottori ei vett ker, ellei siin ole vuoto mist sadevesi psee sislle.
    Kyltason kurapyrilij.
  5. #65
    Kuten jo tuolla mainitsin oli huohotinputki tukossa. Tossa menee suoraan maahan se. Tm +mrt ja kylmt kelit oli varmaan se...
    You make me sick i make music
  6. #66
    Sinns vhn ohi aiheen, mutta pelkk ilmankosteus saa 2-t koneen mnnnrenkaat ruostumaan kiinni sylinteriin ja mys laakerit sypyvt pilalle. Vuosi kyttmttmn taivasalla ilman suojaljy saattaa riitt..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  7. #67
    Kikostelin parvekekukkalaatikon raudoista ja nahkasta tuulisuojan tuohon moottorin eteen
    Naurattaa itsekin n viritykset
    No jos ny kerkeis lmmet paremmin duunimatkan aikana
    Idean sain siit jutusta miss joku heebo ajeli harrikalla ympri alaskaa tms...?
    You make me sick i make music
  8. #68
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Ja jos et itse ole sattunut huomaamaan, niin vain otettu lke auttaa...
    Siihen vitutukseen, joka niin kovin usein ja monella nykyn kumpuaa asiantuntijan loputtomasta spekuloinnista
    sekundrisill aspekteilla ksill olevassa ongelmassa, ei valitettavasti ole viel lkett tuotteistettu.

    Sille olis tosin vahvassa kasvussa olevat markkinat.

    Varmaan tllekin toteamukselle tulisi kaikkien vittuuntuneiden hankkia "kokemusasiantuntijan"
    lausunto, ett sill olisi paskankaan merkityst, paikkansa pitvyydest nyt puhumattakaan.

    Sitten.... Tai no....

    Sanotaan kuitenkin vaan niin, ett jos ei ole hajuakaan mik on ongelma, mit on tekemss ja miksi,
    homma ei oikeen ole ns. hanskassa. Ihan sama kuinka kovin touhuaa ja mill auktorisoinnilla .

    Silloin tunnetun sketsihahmon kevyt heitto.... "Mit jb duunaaa", nasahtaa aika lailla asian ytimeen.

    Nin se vaan menee.... valitettavan usein.
    Menee siin tietty liian usein paljon muutakin. Nimittin vitusti hilloa ja muuta paukkua hukkaan. Varsinkin sit muuta.
    Eik niss juurikaan ole kyse tilaajan luokattomasta toimeksiannosta ja tahdonilmaisusta.....
    Eli tilataan selkesti muuta kuin loputonta ja posin irrallista, vaikkakin sinns paikkansa pitv jargonia.

    Hauskaa mys, ett muutoin sekundristenkin aspektien kanssa auringon tarkasti tumputtavat
    eivt poimi tstkn yht olennaista..... miksikhn?

    Nimittin sit, ett en ole vittnyt ett "kaikki".
    En liioin ole dissannut koulutusta, tutkintoja ja asiantuntijuutta sinlln.

    VAIN SIT, ETT SILL AMMUTAAN LIIAN USEIN JA PALJON TAIVAALLE!

    Viel silloinkin, kun tilaaja taluttaa metrin phn taulusta, kertoo napakympin olevan
    vistmtt aika lailla taulun keskiosassa..... jne.

    Mut jos ei silti hokaa, ei vaan hokaa .
    Legendaarisella sokealla Reetalla ja sen persreillkin olisi jo haukan katse moneen asiantuntijaan verrattuna.
    Aina tietysti, "paukkuja" myydess, kannattaa ladata muutama lipas taivaalle.
    Ei se haittaa vaikka se ryss siin kepin nokassa/keskell taulua viel kktt virnuilemassa kun
    todetaan, ett nynns loppu paukut... ja toinen ett.... loppu muuten rahatkin.

    Nin se "asiantuntijuus niin usein ostetaan ja myydn.
    Ei aina, mutta LIIAN USEIN.

    Turhan monen juristinkin... asianajajan kohdalla on ihan sama problematiikka ksiss.

    Kaveri kauppaa asianajoa, mutta toimittaakin... harvoja poikkeuksia lukuunottamatta PROSESSIN HOITAMISTA.

    Jlkimminen on toki vlttmtn elementti asianajossakin..... mutta se taulu keskustoineen on siltikin ihan muualla .

    Taas tuli t.... "mit jb duunaa"???
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #69
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Sinns vhn ohi aiheen, mutta pelkk ilmankosteus saa 2-t koneen mnnnrenkaat ruostumaan kiinni sylinteriin ja mys laakerit sypyvt pilalle. Vuosi kyttmttmn taivasalla ilman suojaljy saattaa riitt..
    se pytty ruostuu jossa on mnt alhaalla. joskus katselin kolmesylinterist kawasaki jota oli silytetty pitkn. Pytty mnt alhtaalla oli tysin ruostunut ja pilalla, mutta mnt ylhll sylinteri nytti tosi hyvlt.

    Tmn jlkeen olen yksipyttyisiss koneissa jttnyt ne talvisiln yms aina ns puristusta vasten. Tm on mys nelitahtisissa hyv, koska silloin venttiilit on kiinni. ja venttiilinjouset lep. ja muutenkin ei sylinteri ruostu kun aukot on kiinni.

    polkukynnistimell tm on helppo lyt, mutta muillakin esim vaihde pll knt takapyrst puristukseen asti. tai tynt pyr vaihde pll puristukseen.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  10. #70
    Jotkut laittaa pikkasen ljy tulpanreijist ja pyrytt pikkasen,ettnlevi,niin ei ruostu. Sama tyhjn tankkiin puoldesi ljy ja pyrittelee.
    On karannu aika kauas alkup aiheesta taas
    You make me sick i make music
  11. #71
    Periaatteessa jos homma on hanskassa, niin voi laittaa mp:n talven ajaksi pussiin ja sinne kaveriksi rasiallinen silikageeli tai kalsiumkloridia. Nuo imevt ilmankosteuden aika vhiin niin, ettei ruostumista tai kondensoitumista pitisi suuremmissa mrin esiinty.
    Jos homma ei ole hanskassa, niin silloin kevll koko skin sislt on umpihomeessa.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, krsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivt pid meist motoristeista.
  12.  
  13. #72
    Aiemmin ketjussa ehdotin vke laittamaan silyketlkin reillisell kannella, jotta svaihteluiden tuoman kondenssin mr tulisi selville.

    Laitoin itse talveksi kaksi pesty ja kuivattua tlkki, joiden kannessa on parin millin reik.

    Toinen tlkki on lasikuistilla, joten siihen ei sadevesi tai muukaan nesteminen vesi pse sislle. Lasikuistilla siksi, ett auringonvalo lis lmptilavaihtelua ja siten tlkin hengityst. Toinen tlkki on kevythirsisess pihavajassa enskan vierell. Siihenkn ei ulkoinen vesi pse. Tss tlkiss on muutama terksinen laakeriosa tuomassa pinta-alaa ja lmpkapasiteettia. ljy en laittanut kumpaakaan tlkkiin, jotta kondensoituneen veden mr olisi helposti nhtviss.

    Palataan kevll mahdolliseen saantoon.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123