Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 60:een 60:sta
  1. #31
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Siinä on sellainen teoria, että ajaessa kypärään tulee jatkuvasti painetta/iskuja ja styroksit antaa hiljalleen myöden, eikä enää toimi halutulla tavalla onnettomuustilanteessa.
    Kirjoitin tuohon ylivuotisuuteen liittyen. Eli kypärä on ollut pitkään hyllyssä. Käytössähän se styroksin kaltainen aine ja koko laitos kuluu jonkin verran ja on hyvä joskus uusia, valmistajien mukaan mieluusti useinkin. Mutta ei se styroksikaan koville joudu ellei konttaa kunnolla ja silloinhan kypärä tietysti menee uusiksi. Kypärän sisällähän on erikseen pehmustukset, joillakin jopa huppu ja hiuksetkin, eli styroksi ei happane suoraan ihoa vasten.

    Styroksin kaltaiset aineet kestävät myös maassa mullan/hiekan alla pakkaset, helteet ja sateet routaeristeinä talon/tien iän, joten ei ne ihan pienestä ota itseensä.
    Viimeksi muokannut: hidas57; 25.10.2017 klo 21:38.
  2. #32
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Taas olisi halpaa ja hyvää tarjolla. HJC R-PHA 11 179,60€, ovh 419€.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/40034...mpikypara-MC-5
    Näistä sellainen huomio, että koot eivät mene normaalisti. Koot ovat normaalia pienempiä ja esim. L on 58-59cm. Kaikki Rpha:t samalla tavoin merkattu.
    ...
  3. #33
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Näistä sellainen huomio, että koot eivät mene normaalisti. Koot ovat normaalia pienempiä ja esim. L on 58-59cm. Kaikki Rpha:t samalla tavoin merkattu.
    Kyllä sama L menee omaan päähän kuin muissakin kokeilemissani. X-liten joissakin malleissa menee jopa M, koska niissä on hyvin pehmeät toplingit. Pääni on hitusen yli 59cm.
  4. #34
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Taas olisi halpaa ja hyvää tarjolla. HJC R-PHA 11 179,60€, ovh 419€.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/40034...mpikypara-MC-5
    Kiitti vinkistä. Kävin korjaa vikan M kokosen parempaan talteen.
    Superbike #7
  5. #35
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kiitti vinkistä. Kävin korjaa vikan M kokosen parempaan talteen.

    Peukkua.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #36
    Näyttipä taas hauskalta kun kaatumatautiset turvallisuushysteerikot kävi maalailemassa uhkakuvia, voi taivas.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  7. #37
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Mitenkä nyt sitten jos ostaa "ylivuotisen" kypärän, niin eihän sen turvallinen käyttöikä ole enää paskaakaan, jos kypärä säilyy suojaavana 3-5v valmistuspäivästä?
    Ainakin Arai ja käsittääkseni myös Shoei rajaavat kypärässä olevan 5v takuun siten, että valmistuspäivästä 7v on takaraja. Siihen asti asiamukaisesti säilytetty ja hoidettu kypärä on siis lähtökohtaisesti kunnossa. Isommilla kauppiailla tyypillisesti nämä merkkituotteet päätyvät alelaariin tuossa kohtaa kun 2v hyllyikä alkaa tulla täyteen. Varmaan vanhempiakin ylivuotisia myydään, mutta lopultahan ollaan saman asian äärellä, että kuinka turvallisuushakuinen ostaja on.

    Itse en ole vielä yhtään kypärää jaksanut yli kolmea vuotta katsella, vaan ruoho on ollut aina vihreämpää kaupan hyllyssä, joten ainakaan minulla ei muodostu ylivuotisuus ongelmaksi.
  8. #38
    Ite ostin tuommosen:

    http://m.motonet.fi/fi/tuote/4003403...mpikypara-MC-1

    En pidä kyllä enään pahan hintasena. Koko kesän oon katellu alennuksia tuosta is-17 potasta. Näyttäisi olevan saanut sharpin testissä 5 tähteä
    Honda CB600F Hornet 1998
  9. #39
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Ainakin Arai ja käsittääkseni myös Shoei rajaavat kypärässä olevan 5v takuun siten, että valmistuspäivästä 7v on takaraja. Siihen asti asiamukaisesti säilytetty ja hoidettu kypärä on siis lähtökohtaisesti kunnossa. Isommilla kauppiailla tyypillisesti nämä merkkituotteet päätyvät alelaariin tuossa kohtaa kun 2v hyllyikä alkaa tulla täyteen. Varmaan vanhempiakin ylivuotisia myydään, mutta lopultahan ollaan saman asian äärellä, että kuinka turvallisuushakuinen ostaja on.

    Itse en ole vielä yhtään kypärää jaksanut yli kolmea vuotta katsella, vaan ruoho on ollut aina vihreämpää kaupan hyllyssä, joten ainakaan minulla ei muodostu ylivuotisuus ongelmaksi.
    Mulla on ratakäytössä edelleen 2010 ostettu Shoein X-Spirit. Eihän se sisusta enää ihan niin mukava ole kuin uutena, mutta ajaa asiansa. Aina kun olen uuden kypärän hankkinut, olen ollut naamallani (kirjaimellisesti) kahden päivän sisään. Toi Shoei päässä pysyy pystyssä paljon paremmin. Katotaan nyt keväällä, että missä vaiheessa ton uuden HJC:n uskaltaa kiskasta päähän.
    Superbike #7
  10. #40
    Radallakin tuhotuista kypäristä ja muista varusteista voi saada korvauksen kotivakuutuksesta. Itsellä jäi yrittämättä kun laitoin raadon roskiin melko pikaisesti, enkä silloin tiennyt mahdollisuudesta. Yhtiö ei tosin välttämättä kuulemma vaadi kampetta edes näytille.
  11. #41
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  12. #42
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Senkin turvallisuushysteerikko.
    Superbike #7
  13. #43
    Ensi maanantaina lähden Thaimaahan moporeissulle.
    Vuokrataan kaverien kanssa skootterit sieltä kolmeksi viikoksi
    Ostan sieltä jonkun halvan ja hyvän kypärän skootteriajoja varten.

    Jos minusta ei kuulu mitään marraskuun lopun jälkeen, se kypärä on kai tappanut minut.
    Pekka
  14. #44
    Löin toissa kesänä 20 kertaa 1 kg:n painoisella lekalla betonilattialla olevan Marushin 999RS kypärän yläosaan...En saanut sillä ollenkaan reikää kuoreen.... melko sitkeää ainetta
    Ei kiinnosta pätkääkään
  15. #45
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Löin toissa kesänä 20 kertaa 1 kg:n painoisella lekalla betonilattialla olevan Marushin 999RS kypärän yläosaan...En saanut sillä ollenkaan reikää kuoreen.... melko sitkeää ainetta
    Tuossa näkyy justiinsa se, millaista on ABS-muovi, iskunkestävyys on ihan vitsi. Muovikypäristä puheenollen, toista se on polykarbonaatin kanssa, aikoinaan sain käsiini kaadetun Grexin kypärän ja taoin sitä tieteen nimissä isoimmalla löytämälläni lekalla, eikä siihen oikeastana jäänyt mitään jälkeä. Komeasti se kyllä pomppasi aina lyötäessä (missä taas näkyy kuitukypärän etu).
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  16. #46
    Taas olisi halpaa ja hyvää tarjolla. HJC R-PHA 11 179,60€, ovh 419€.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/40034...mpikypara-MC-5
    Kiitti vinkistä. Kävin korjaa vikan M kokosen parempaan talteen.
    Etkä käynyt...minä sain koko Motonetin viimosen perjantaina! Periaatteessa ei ollut tarve uusia kypärää, mutta olihan tuo ihan liian halpa tarjous ja pakettiin kuulu vielä tumma visiiri ja pinlock samaan laatikkoon. Jos ensi kesänä ajelisi enemmän kun on uusi kypäräkin!

    Joskus saa halvalla hyvää!
    Honda CBR 954RR -02
  17. #47
    Minulla on aika vanha Shoei XR1000 potta käytössä, ajattelin siirtää sen autuaammille ajomaille tulevan suvena ja nyt kysynkin onko jollain oikeasti hiljainen kypärä käytössä ? Olen yrittänyt netin syövereistä arvoja kaivella mutta db-arvot ei kerro kaikkea, hiljaisempikin ääni riipii jos taajuus on v-mäinen. Tarkoitus mennä MP-messuille sovittelemaan ainakin seuraavia: Schubert SR2, Airoh ST701 ja Shoei NXR, muita ? Onko näistä konkretiaa kellään ? Varmasti kaikki kuupat ei omaan päähän sovi anatomian puolestakaan mutta se selviää sitten sovittamalla.
    Nakupyörällä siis ajan ja ei haittaa vaikka aerodynamiikka on sen verran kohdillaan ettei pää mene korkkiruuville kun vilkaisee sivulle.
    Pääpaino siis melussa mutta pinlock ja aurinkovisiiri olisi hyvä olla jo vakiona ja umpikypärä on hakusessa, ei avattava.
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  18. #48
    Lainaa runner67 kirjoitti Katso viesti
    Minulla on aika vanha Shoei XR1000 potta käytössä, ajattelin siirtää sen autuaammille ajomaille tulevan suvena ja nyt kysynkin onko jollain oikeasti hiljainen kypärä käytössä ? Olen yrittänyt netin syövereistä arvoja kaivella mutta db-arvot ei kerro kaikkea, hiljaisempikin ääni riipii jos taajuus on v-mäinen. Tarkoitus mennä MP-messuille sovittelemaan ainakin seuraavia: Schubert SR2, Airoh ST701 ja Shoei NXR, muita ? Onko näistä konkretiaa kellään ? Varmasti kaikki kuupat ei omaan päähän sovi anatomian puolestakaan mutta se selviää sitten sovittamalla.
    Nakupyörällä siis ajan ja ei haittaa vaikka aerodynamiikka on sen verran kohdillaan ettei pää mene korkkiruuville kun vilkaisee sivulle.
    Pääpaino siis melussa mutta pinlock ja aurinkovisiiri olisi hyvä olla jo vakiona ja umpikypärä on hakusessa, ei avattava.
    Jos Shoei sulle sopii niin suosittelen GT-Air. Ei sekään niin hiljainen ole että ilman tulppia pärjäisi, mutta enpä ole ilman tulppia pärjännyt millään kypärällä.
    Pinlock ja aurinkovisiiri löytyy ja sitä saa muuten DD-lukolla kun kyselee oikeasta liikkeestä.
  19. #49
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Jos Shoei sulle sopii niin suosittelen GT-Air. Ei sekään niin hiljainen ole että ilman tulppia pärjäisi, mutta enpä ole ilman tulppia pärjännyt millään kypärällä.
    Pinlock ja aurinkovisiiri löytyy ja sitä saa muuten DD-lukolla kun kyselee oikeasta liikkeestä.
    Otetaan tämäkin listalle, kyllä minäkin tulppia käytän kun ajan yli 50 km siivua mutta 26 km työmatkalla en ole käyttänyt, vanhalla Shoeilla alkaa päässä humista yli 100 km vedoissa jos tulpat unohtuu. DD-lukko on jees.
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  20. #50
    Lainaa runner67 kirjoitti Katso viesti
    Minulla on aika vanha Shoei XR1000 potta käytössä, ajattelin siirtää sen autuaammille ajomaille tulevan suvena ja nyt kysynkin onko jollain oikeasti hiljainen kypärä käytössä ? Olen yrittänyt netin syövereistä arvoja kaivella mutta db-arvot ei kerro kaikkea, hiljaisempikin ääni riipii jos taajuus on v-mäinen. Tarkoitus mennä MP-messuille sovittelemaan ainakin seuraavia: Schubert SR2, Airoh ST701 ja Shoei NXR, muita ? Onko näistä konkretiaa kellään ? Varmasti kaikki kuupat ei omaan päähän sovi anatomian puolestakaan mutta se selviää sitten sovittamalla.
    Nakupyörällä siis ajan ja ei haittaa vaikka aerodynamiikka on sen verran kohdillaan ettei pää mene korkkiruuville kun vilkaisee sivulle.
    Pääpaino siis melussa mutta pinlock ja aurinkovisiiri olisi hyvä olla jo vakiona ja umpikypärä on hakusessa, ei avattava.
    Mulla ja ikäloppu 1100xr komeilla grafikoilla ja whisper-kauluksella. En ole vielä hijaisempaa kypärää ajanut. Seuraava täytynee olla nxr ja jos tuohon saa samantyyppisen kauluksen, ostan heti. Nxr pitäs olla vielä hieman kevyempi kuin vanha ruoska mikä mulle on jo erinomainen.

    En nyt arvostele kenenkään ajotottumuksia, mutta pitääkö pyöräilyn tuntua samalta, kuin ajaisit s-mersua? Itsellä aika äänekäs nakupyörä, eikä ainakaan tuolla potalla häiritse äänet mitenkään. Sitä meteliä pitää vähän kuuluakin.
  21. #51
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Mulla ja ikäloppu 1100xr komeilla grafikoilla ja whisper-kauluksella. En ole vielä hijaisempaa kypärää ajanut. Seuraava täytynee olla nxr ja jos tuohon saa samantyyppisen kauluksen, ostan heti. Nxr pitäs olla vielä hieman kevyempi kuin vanha ruoska mikä mulle on jo erinomainen.

    En nyt arvostele kenenkään ajotottumuksia, mutta pitääkö pyöräilyn tuntua samalta, kuin ajaisit s-mersua? Itsellä aika äänekäs nakupyörä, eikä ainakaan tuolla potalla häiritse äänet mitenkään. Sitä meteliä pitää vähän kuuluakin.
    Ei minuakaan pyörän äänet haittaa, vaan ajoviimasta tuleva melu. sen vuoksi en aja ilman tulppia millään pyörällä enkä millään kypärällä. Mulla oli myös edellinen kypärä tuo XR1100 joka oli selkeästi meluisampi kuin GT-Air tai jopa aiempi ikäloppu Shoei Raid.
  22. #52
    Lainaa runner67 kirjoitti Katso viesti
    Minulla on aika vanha Shoei XR1000 potta käytössä, ajattelin siirtää sen autuaammille ajomaille tulevan suvena ja nyt kysynkin onko jollain oikeasti hiljainen kypärä käytössä ? Olen yrittänyt netin syövereistä arvoja kaivella mutta db-arvot ei kerro kaikkea, hiljaisempikin ääni riipii jos taajuus on v-mäinen. Tarkoitus mennä MP-messuille sovittelemaan ainakin seuraavia: Schubert SR2, Airoh ST701 ja Shoei NXR, muita ? Onko näistä konkretiaa kellään ? Varmasti kaikki kuupat ei omaan päähän sovi anatomian puolestakaan mutta se selviää sitten sovittamalla.
    Nakupyörällä siis ajan ja ei haittaa vaikka aerodynamiikka on sen verran kohdillaan ettei pää mene korkkiruuville kun vilkaisee sivulle.
    Pääpaino siis melussa mutta pinlock ja aurinkovisiiri olisi hyvä olla jo vakiona ja umpikypärä on hakusessa, ei avattava.
    Jätetään suosiolla tulppavääntö sivuun tässä kohtaa.
    Keskustelu tuon suhteen on varsin modernilla tavalla polarisoitunutta,
    vaikka molemmilla navoilla on aika lailla yhtä hyvä tai huono elellä.
    Ihan sama homma kuin tipuliivien kanssa.
    Moni on aivan varmasti heittänyt henkensä tai loukkaantunut niiden puutteen takia.....
    Yllättävän moni on kuitenkin selvinnyt ikänsä kondiksessa ilman niitä(kin).

    Eli argumentoinnin johdonmukaisuudesta kannattaa ja tuleekin olla herkillä.
    "Hyvä" ei tarkoita täydellistä, eikä tyhjennä pajatsoa. Ei useinkaan, eikä edes joka kerta.

    Mut joo.....

    Olipa ruukun merkki mikä tahansa ja varustelu halutunlainen, "laadun" kanssa vähintään yhtä ratkaiseva
    asia äänimaailman suhteen, nakupyöränkin kanssa, on ISTUVUUS JA ERITYISESTI ALAOSAN TIIVEYS..

    Jopa saman, laadukkaankin merkin malliston (umpi/avattavat) kesken on samaan kuulaan
    suht suuria eroja erityisesti siinä miten ne "tiivistyy" paikalleen.
    Noissa on myös melko suuria eroja... ööö.... sanotaanko rakenteellisen äänimaailman suhteen jos
    jätetään ajoviimat pois.

    Eli ISTUVUUS tarkoittaa ja merkitsee paljon muutakin kuin pelkkää mukavuutta ja puristamattomuutta.

    Testitulokset ja vertailut äänitasojen suhteen kertovat kyllä oman osansa kokonaisuudessa, mutta
    miten ne ilmenevät ja toteutuvat käytännössä eri kuskeilla.... Se selviää vain erikseen kokeilemalla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #53
    Kuka nakupyörällä ajaa, tai ainakin sellaisella jossa olematon pleksi, ei juurikaan tiedä millainen meteli voi aiheutua melkein kaikista keskikokoisista plekseistä. Tarkoitan sellaista jonka läpi ei katsella, vaan sen korkeus jää alle leukatason. Omassakin laitteessa kun hiukan nostaa itseään ylös ajaessa, niin meteli muuttuu vapaassa ilmavirrassa miellyttävän tasaiseksi suhinaksi normaalin repivän metakan sijaan. Hyvänkään kypärän avulla ei homma ratkea, mutta huonolla kypärällä asiat ovat tietysti vielä huonommin. Ja ei sen pleksinkään tuunaus pääsääntöisesti mitään auta.
  24. #54
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Vuosimalli 1987. Yhä käytössä. Soundit just sopivat.
    Kymmenen vuotta seurustelua satawattisen Marshallin kanssa aikanaan huolehtii siitä, etteivät pienet suhinat enää suuremmin haittaa Oli mulla 2000-luvulla uudempikin potta, mutta joku mulkku pölli sen. Tämä kypärä on helvetin mukava. Se uudempi oli jotenkin sellainen ahdistavan tiivis. Tällä potalla ajettu 270km/h.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  25. #55
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Mulla ja ikäloppu 1100xr komeilla grafikoilla ja whisper-kauluksella. En ole vielä hijaisempaa kypärää ajanut. Seuraava täytynee olla nxr ja jos tuohon saa samantyyppisen kauluksen, ostan heti. Nxr pitäs olla vielä hieman kevyempi kuin vanha ruoska mikä mulle on jo erinomainen.

    En nyt arvostele kenenkään ajotottumuksia, mutta pitääkö pyöräilyn tuntua samalta, kuin ajaisit s-mersua? Itsellä aika äänekäs nakupyörä, eikä ainakaan tuolla potalla häiritse äänet mitenkään. Sitä meteliä pitää vähän kuuluakin.
    Sama kuin XJ900:lla, ei tässä mitään ässämesen äänimaailmaa haeta vaan sitä että tuulen ja ilmavirran vonkuminen korvissa pienenisi. Moottorin äänien kuuluminen on sen sijaan puolet ajonautinnosta ja kyllä sitä kuuluukin myös tuolla minun keksinnöllä
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  26. #56
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ensi maanantaina lähden Thaimaahan moporeissulle.
    Vuokrataan kaverien kanssa skootterit sieltä kolmeksi viikoksi
    Ostan sieltä jonkun halvan ja hyvän kypärän skootteriajoja varten.

    Jos minusta ei kuulu mitään marraskuun lopun jälkeen, se kypärä on kai tappanut minut.
    Hyvin pärjäsin ostamallani Index Titan 7 kypärällä. Hinta 37 €.
    Se joutui kerran koetuksellekin, kun kaaduin hiekkatiellä osuttuani syvään yllättävään monttuun.
    Tuli vain pieniä naarmuja. Kypärään ja mieheen.

    https://www.youtube.com/watch?v=vVH9fj3gI8Y
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 16.11.2017 klo 17:15.
    Pekka
  27. #57
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Kuka nakupyörällä ajaa, tai ainakin sellaisella jossa olematon pleksi, ei juurikaan tiedä millainen meteli voi aiheutua melkein kaikista keskikokoisista plekseistä. Tarkoitan sellaista jonka läpi ei katsella, vaan sen korkeus jää alle leukatason.
    Alussa ajelin katteellisilla ja nyt lähemmäs 20v nakuilla, ja voin allekirjoittaa tuon väitteen täysin. Moni asiaa tarkemmin tuntematon on sitä mieltä, että ei nakulla voi ajaa, kun ei ole katetta suojaamassa tuulelta. Alle 200 vauhdeissa asia on pikemminkin päinvastoin. Matala plexi ohjaa kaikki pyörteet suoraan kypärään ja meteli ja pään heilunta on sen mukainen. Nakussa kypärään tulee tasainen pyörteetön ilmavirta, joka ei pauku eikä ravistele.

    Omassa x-lite 702GT:ssä on sellainen piirre, että meteli lisääntyy kun nostaa päätä ylöspäin. Kyykkyasennossa leuka alhaalla on paljon hiljaisempi. Eli ei paras mahdollinen nakupyöräkypärä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  28. #58
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Alussa ajelin katteellisilla ja nyt lähemmäs 20v nakuilla, ja voin allekirjoittaa tuon väitteen täysin. Moni asiaa tarkemmin tuntematon on sitä mieltä, että ei nakulla voi ajaa, kun ei ole katetta suojaamassa tuulelta. Alle 200 vauhdeissa asia on pikemminkin päinvastoin. Matala plexi ohjaa kaikki pyörteet suoraan kypärään ja meteli ja pään heilunta on sen mukainen. Nakussa kypärään tulee tasainen pyörteetön ilmavirta, joka ei pauku eikä ravistele.
    Vaikka meneekin ohi ketjun aiheen, niin samaa mieltä. Omassa nakussa oli pieni pleksi joka sopivissa vauhdeissa vain pahensi asiaa juuri tuolla tavalla. Tuli testattua ajoa pleksillä ja ilman, kyllä se ilman on vaan parempi.
  29. #59
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Toinen teoria on että ilman happi, lämpö, yms ja käytössä, hiki (moninaisia yhdisteitä), mekaaninen kuorma jne aiheuttavat sen vaimennusaineen, solumuovin ominaisuuksien heikkenemisen -> ei toimi kunnolla vaikka näyttää olevan ok.

    En muista oliko nuo vuodet käyttöikää/säilytysikää/teknistäikää ja mitkä oli varsinaiset vuodet.
    Kolmas teoria on, ainakin näin kauppakoulut aikoinaan käyneenä, että valmistaja haluaa myydä enemmän tuotteitaan. Minkähän tuotteen valmistaja edes haluaisi nykyään lanseerata tuotteen, joka kestää esim. kaksi kertaa kauemmin kuin kilpailijan tms? Takana on ne ajat, kun äitimuori ekan pyykinpesukoneen osti ja sitä menestyksellä sellaiset 25 vuotta käytti. Hieno tuote, mutta huonoa bisnestä. Hyvä jos nykyisillä pääsee sen viisi vuotta ennen totaalituhoa.

    Kypärä on siitä metka laite, että materiaaleja ei voi huonontaa kestämään lyhyempää aikaa, samalla menettämättä turvallisuusominaisuuksia. Täällä puhutaan Arain ja Shoein antamasta suosituskäyttöiästä ja nämä ovatkin ns. laatukypärien valmistajia, jotka eivät varmasti halua menettää mainettaan. Tässä siis yksi menekinedistämiskeino muiden joukossa ja kun näitä juttuja täällä lukee, tuntuu toimivan hienosti.

    Eiköhän liene jokaisen oma asia, millainen ruukku päässään ajaa, eiks je, eikä se jeesustelemalla miksikään muutu.

    P.S. Vielä tuohon huurtumisongelmaan. Minulla Shoei Multitec (siis se vanha paska, joka olisi pitänyt iän puolesta uusia jo ajat sitten, mutta jota on käytetty niin vähän, etten hölmöksi rupea) toimii pinlockin kanssa ihan kivasti, mutta mun toiset öögat eli silmälasit alkaa sitten huurtua ja näkyvyys nolla. Jotain pitäisi noille keksiä.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  30.  
  31. #60
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Kolmas teoria on, ainakin näin kauppakoulut aikoinaan käyneenä, että valmistaja haluaa myydä enemmän tuotteitaan. Minkähän tuotteen valmistaja edes haluaisi nykyään lanseerata tuotteen, joka kestää esim. kaksi kertaa kauemmin kuin kilpailijan tms? Takana on ne ajat, kun äitimuori ekan pyykinpesukoneen osti ja sitä menestyksellä sellaiset 25 vuotta käytti. Hieno tuote, mutta huonoa bisnestä. Hyvä jos nykyisillä pääsee sen viisi vuotta ennen totaalituhoa.
    Tästä kuluttaja saa syyttää kyllä ihan itseään. Kuluttaja ei ole valmis maksamaan kestävyydestä, vaan haluaa paljon ominaisuuksia ja mahdollisimman edullisesti. Kuka ostaisi kestävän pesukoneen jossa linkouskin on hidas ja ilman hienoja ominaisuuksia, kun tarjolla on huipputeknisiä A++++ energialuokan tuotteita samaan hintaan? Ja kyllähän näitäkin kestävien koneiden valmistajia on, mutta hinta on tosiaan ihan eri luokkaa.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12