Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
Kolmas teoria on, ainakin nin kauppakoulut aikoinaan kyneen, ett valmistaja haluaa myyd enemmn tuotteitaan. Minkhn tuotteen valmistaja edes haluaisi nykyn lanseerata tuotteen, joka kest esim. kaksi kertaa kauemmin kuin kilpailijan tms? Takana on ne ajat, kun itimuori ekan pyykinpesukoneen osti ja sit menestyksell sellaiset 25 vuotta kytti. Hieno tuote, mutta huonoa bisnest. Hyv jos nykyisill psee sen viisi vuotta ennen totaalituhoa.
Tst kuluttaja saa syytt kyll ihan itsen. Kuluttaja ei ole valmis maksamaan kestvyydest, vaan haluaa paljon ominaisuuksia ja mahdollisimman edullisesti. Kuka ostaisi kestvn pesukoneen jossa linkouskin on hidas ja ilman hienoja ominaisuuksia, kun tarjolla on huipputeknisi A++++ energialuokan tuotteita samaan hintaan? Ja kyllhn nitkin kestvien koneiden valmistajia on, mutta hinta on tosiaan ihan eri luokkaa.