Sivu: 2 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:st 60:een 61:sta
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Siin on sellainen teoria, ett ajaessa kyprn tulee jatkuvasti painetta/iskuja ja styroksit antaa hiljalleen myden, eik en toimi halutulla tavalla onnettomuustilanteessa.
    Kirjoitin tuohon ylivuotisuuteen liittyen. Eli kypr on ollut pitkn hyllyss. Kytsshn se styroksin kaltainen aine ja koko laitos kuluu jonkin verran ja on hyv joskus uusia, valmistajien mukaan mieluusti useinkin. Mutta ei se styroksikaan koville joudu ellei konttaa kunnolla ja silloinhan kypr tietysti menee uusiksi. Kyprn sisllhn on erikseen pehmustukset, joillakin jopa huppu ja hiuksetkin, eli styroksi ei happane suoraan ihoa vasten.

Styroksin kaltaiset aineet kestvt mys maassa mullan/hiekan alla pakkaset, helteet ja sateet routaeristein talon/tien in, joten ei ne ihan pienest ota itseens.
    Viimeksi muokannut: hidas57; 25.10.2017 klo 21:38.
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Taas olisi halpaa ja hyv tarjolla. HJC R-PHA 11 179,60, ovh 419.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/40034...mpikypara-MC-5
    Nist sellainen huomio, ett koot eivt mene normaalisti. Koot ovat normaalia pienempi ja esim. L on 58-59cm. Kaikki Rpha:t samalla tavoin merkattu.
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Nist sellainen huomio, ett koot eivt mene normaalisti. Koot ovat normaalia pienempi ja esim. L on 58-59cm. Kaikki Rpha:t samalla tavoin merkattu.
    Kyll sama L menee omaan phn kuin muissakin kokeilemissani. X-liten joissakin malleissa menee jopa M, koska niiss on hyvin pehmet toplingit. Pni on hitusen yli 59cm.
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Kiitti vinkist. Kvin korjaa vikan M kokosen parempaan talteen.
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti

Peukkua.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Nyttip taas hauskalta kun kaatumatautiset turvallisuushysteerikot kvi maalailemassa uhkakuvia, voi taivas.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 50.
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Mitenk nyt sitten jos ostaa "ylivuotisen" kyprn, niin eihn sen turvallinen kyttik ole en paskaakaan, jos kypr silyy suojaavana 3-5v valmistuspivst?
    Ainakin Arai ja ksittkseni mys Shoei rajaavat kyprss olevan 5v takuun siten, ett valmistuspivst 7v on takaraja. Siihen asti asiamukaisesti silytetty ja hoidettu kypr on siis lhtkohtaisesti kunnossa. Isommilla kauppiailla tyypillisesti nm merkkituotteet ptyvt alelaariin tuossa kohtaa kun 2v hyllyik alkaa tulla tyteen. Varmaan vanhempiakin ylivuotisia myydn, mutta lopultahan ollaan saman asian rell, ett kuinka turvallisuushakuinen ostaja on.

Itse en ole viel yhtn kypr jaksanut yli kolmea vuotta katsella, vaan ruoho on ollut aina vihremp kaupan hyllyss, joten ainakaan minulla ei muodostu ylivuotisuus ongelmaksi.
    Ite ostin tuommosen:

http://m.motonet.fi/fi/tuote/4003403...mpikypara-MC-1

En pid kyll enn pahan hintasena. Koko kesn oon katellu alennuksia tuosta is-17 potasta. Nyttisi olevan saanut sharpin testiss 5 thte
    Honda CB600F Hornet 1998
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Ainakin Arai ja ksittkseni mys Shoei rajaavat kyprss olevan 5v takuun siten, ett valmistuspivst 7v on takaraja. Siihen asti asiamukaisesti silytetty ja hoidettu kypr on siis lhtkohtaisesti kunnossa. Isommilla kauppiailla tyypillisesti nm merkkituotteet ptyvt alelaariin tuossa kohtaa kun 2v hyllyik alkaa tulla tyteen. Varmaan vanhempiakin ylivuotisia myydn, mutta lopultahan ollaan saman asian rell, ett kuinka turvallisuushakuinen ostaja on.

Itse en ole viel yhtn kypr jaksanut yli kolmea vuotta katsella, vaan ruoho on ollut aina vihremp kaupan hyllyss, joten ainakaan minulla ei muodostu ylivuotisuus ongelmaksi.
    Mulla on ratakytss edelleen 2010 ostettu Shoein X-Spirit. Eihn se sisusta en ihan niin mukava ole kuin uutena, mutta ajaa asiansa. Aina kun olen uuden kyprn hankkinut, olen ollut naamallani (kirjaimellisesti) kahden pivn sisn. Toi Shoei pss pysyy pystyss paljon paremmin. Katotaan nyt kevll, ett miss vaiheessa ton uuden HJC:n uskaltaa kiskasta phn.
    Radallakin tuhotuista kyprist ja muista varusteista voi saada korvauksen kotivakuutuksesta. Itsell ji yrittmtt kun laitoin raadon roskiin melko pikaisesti, enk silloin tiennyt mahdollisuudesta. Yhti ei tosin vlttmtt kuulemma vaadi kampetta edes nytille.
    RRRR!
    S1000RR+BETA 250RR 2T JA SAASTAMOINEN
    Ensi maanantaina lhden Thaimaahan moporeissulle.
    Vuokrataan kaverien kanssa skootterit sielt kolmeksi viikoksi
    Ostan sielt jonkun halvan ja hyvn kyprn skootteriajoja varten.

Jos minusta ei kuulu mitn marraskuun lopun jlkeen, se kypr on kai tappanut minut.
    Pekka
    Lin toissa kesn 20 kertaa 1 kg:n painoisella lekalla betonilattialla olevan Marushin 999RS kyprn ylosaan...En saanut sill ollenkaan reik kuoreen.... melko sitke ainetta
    Kawasaki ZZR1400, Solifer Export-64, Zundapp Bella
    x 2, Yamaha Virago 535
    Muulloin: 5 x Thtikeula (W186/W180/W123/C126/W210), alkaen vm 1952-
    Ex: Suzuki:-76,-82,Yamaha:-88,-92,-95,Kawasaki:XZ-9R/-99, ZX-12R/-00,ZZR1400/-09
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Lin toissa kesn 20 kertaa 1 kg:n painoisella lekalla betonilattialla olevan Marushin 999RS kyprn ylosaan...En saanut sill ollenkaan reik kuoreen.... melko sitke ainetta
    Tuossa nkyy justiinsa se, millaista on ABS-muovi, iskunkestvyys on ihan vitsi. Muovikyprist puheenollen, toista se on polykarbonaatin kanssa, aikoinaan sain ksiini kaadetun Grexin kyprn ja taoin sit tieteen nimiss isoimmalla lytmllni lekalla, eik siihen oikeastana jnyt mitn jlke. Komeasti se kyll pomppasi aina lytess (miss taas nkyy kuitukyprn etu).
    Jos mietit, mik pyr pitisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minkin tekisin.
    Etk kynyt...min sain koko Motonetin viimosen perjantaina! Periaatteessa ei ollut tarve uusia kypr, mutta olihan tuo ihan liian halpa tarjous ja pakettiin kuulu viel tumma visiiri ja pinlock samaan laatikkoon. Jos ensi kesn ajelisi enemmn kun on uusi kyprkin!

Joskus saa halvalla hyv!
    Honda CBR 954RR -02
    Minulla on aika vanha Shoei XR1000 potta kytss, ajattelin siirt sen autuaammille ajomaille tulevan suvena ja nyt kysynkin onko jollain oikeasti hiljainen kypr kytss ? Olen yrittnyt netin syvereist arvoja kaivella mutta db-arvot ei kerro kaikkea, hiljaisempikin ni riipii jos taajuus on v-minen. Tarkoitus menn MP-messuille sovittelemaan ainakin seuraavia: Schubert SR2, Airoh ST701 ja Shoei NXR, muita ? Onko nist konkretiaa kelln ? Varmasti kaikki kuupat ei omaan phn sovi anatomian puolestakaan mutta se selvi sitten sovittamalla.
    Nakupyrll siis ajan ja ei haittaa vaikka aerodynamiikka on sen verran kohdillaan ettei p mene korkkiruuville kun vilkaisee sivulle.
    Ppaino siis melussa mutta pinlock ja aurinkovisiiri olisi hyv olla jo vakiona ja umpikypr on hakusessa, ei avattava.
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
    Lainaa runner67 kirjoitti Katso viesti
    Minulla on aika vanha Shoei XR1000 potta kytss, ajattelin siirt sen autuaammille ajomaille tulevan suvena ja nyt kysynkin onko jollain oikeasti hiljainen kypr kytss ? Olen yrittnyt netin syvereist arvoja kaivella mutta db-arvot ei kerro kaikkea, hiljaisempikin ni riipii jos taajuus on v-minen. Tarkoitus menn MP-messuille sovittelemaan ainakin seuraavia: Schubert SR2, Airoh ST701 ja Shoei NXR, muita ? Onko nist konkretiaa kelln ? Varmasti kaikki kuupat ei omaan phn sovi anatomian puolestakaan mutta se selvi sitten sovittamalla.
    Nakupyrll siis ajan ja ei haittaa vaikka aerodynamiikka on sen verran kohdillaan ettei p mene korkkiruuville kun vilkaisee sivulle.
    Ppaino siis melussa mutta pinlock ja aurinkovisiiri olisi hyv olla jo vakiona ja umpikypr on hakusessa, ei avattava.
    Jos Shoei sulle sopii niin suosittelen GT-Air. Ei sekn niin hiljainen ole ett ilman tulppia prjisi, mutta enp ole ilman tulppia prjnnyt milln kyprll.
    Pinlock ja aurinkovisiiri lytyy ja sit saa muuten DD-lukolla kun kyselee oikeasta liikkeest.
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Jos Shoei sulle sopii niin suosittelen GT-Air. Ei sekn niin hiljainen ole ett ilman tulppia prjisi, mutta enp ole ilman tulppia prjnnyt milln kyprll.
    Pinlock ja aurinkovisiiri lytyy ja sit saa muuten DD-lukolla kun kyselee oikeasta liikkeest.
    Otetaan tmkin listalle, kyll minkin tulppia kytn kun ajan yli 50 km siivua mutta 26 km tymatkalla en ole kyttnyt, vanhalla Shoeilla alkaa pss humista yli 100 km vedoissa jos tulpat unohtuu. DD-lukko on jees.
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
    Mulla ja ikloppu 1100xr komeilla grafikoilla ja whisper-kauluksella. En ole viel hijaisempaa kypr ajanut. Seuraava tytynee olla nxr ja jos tuohon saa samantyyppisen kauluksen, ostan heti. Nxr pits olla viel hieman kevyempi kuin vanha ruoska mik mulle on jo erinomainen.

En nyt arvostele kenenkn ajotottumuksia, mutta pitk pyrilyn tuntua samalta, kuin ajaisit s-mersua? Itsell aika neks nakupyr, eik ainakaan tuolla potalla hiritse net mitenkn. Sit meteli pit vhn kuuluakin.
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Mulla ja ikloppu 1100xr komeilla grafikoilla ja whisper-kauluksella. En ole viel hijaisempaa kypr ajanut. Seuraava tytynee olla nxr ja jos tuohon saa samantyyppisen kauluksen, ostan heti. Nxr pits olla viel hieman kevyempi kuin vanha ruoska mik mulle on jo erinomainen.

En nyt arvostele kenenkn ajotottumuksia, mutta pitk pyrilyn tuntua samalta, kuin ajaisit s-mersua? Itsell aika neks nakupyr, eik ainakaan tuolla potalla hiritse net mitenkn. Sit meteli pit vhn kuuluakin.
    Ei minuakaan pyrn net haittaa, vaan ajoviimasta tuleva melu. sen vuoksi en aja ilman tulppia milln pyrll enk milln kyprll. Mulla oli mys edellinen kypr tuo XR1100 joka oli selkesti meluisampi kuin GT-Air tai jopa aiempi ikloppu Shoei Raid.
    Jtetn suosiolla tulppavnt sivuun tss kohtaa.
    Keskustelu tuon suhteen on varsin modernilla tavalla polarisoitunutta,
    vaikka molemmilla navoilla on aika lailla yht hyv tai huono elell.
    Ihan sama homma kuin tipuliivien kanssa.
    Moni on aivan varmasti heittnyt henkens tai loukkaantunut niiden puutteen takia.....
    Yllttvn moni on kuitenkin selvinnyt ikns kondiksessa ilman niit(kin).

Eli argumentoinnin johdonmukaisuudesta kannattaa ja tuleekin olla herkill.
    "Hyv" ei tarkoita tydellist, eik tyhjenn pajatsoa. Ei useinkaan, eik edes joka kerta.

Mut joo.....

Olipa ruukun merkki mik tahansa ja varustelu halutunlainen, "laadun" kanssa vhintn yht ratkaiseva
    asia nimaailman suhteen, nakupyrnkin kanssa, on ISTUVUUS JA ERITYISESTI ALAOSAN TIIVEYS..

Jopa saman, laadukkaankin merkin malliston (umpi/avattavat) kesken on samaan kuulaan
    suht suuria eroja erityisesti siin miten ne "tiivistyy" paikalleen.
    Noissa on mys melko suuria eroja... .... sanotaanko rakenteellisen nimaailman suhteen jos
    jtetn ajoviimat pois.

Eli ISTUVUUS tarkoittaa ja merkitsee paljon muutakin kuin pelkk mukavuutta ja puristamattomuutta.

Testitulokset ja vertailut nitasojen suhteen kertovat kyll oman osansa kokonaisuudessa, mutta
    miten ne ilmenevt ja toteutuvat kytnnss eri kuskeilla.... Se selvi vain erikseen kokeilemalla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Kuka nakupyrll ajaa, tai ainakin sellaisella jossa olematon pleksi, ei juurikaan tied millainen meteli voi aiheutua melkein kaikista keskikokoisista plekseist. Tarkoitan sellaista jonka lpi ei katsella, vaan sen korkeus j alle leukatason. Omassakin laitteessa kun hiukan nostaa itsen yls ajaessa, niin meteli muuttuu vapaassa ilmavirrassa miellyttvn tasaiseksi suhinaksi normaalin repivn metakan sijaan. Hyvnkn kyprn avulla ei homma ratkea, mutta huonolla kyprll asiat ovat tietysti viel huonommin. Ja ei sen pleksinkn tuunaus psntisesti mitn auta.
    Vuosimalli 1987. Yh kytss. Soundit just sopivat.
    Kymmenen vuotta seurustelua satawattisen Marshallin kanssa aikanaan huolehtii siit, etteivt pienet suhinat en suuremmin haittaa Oli mulla 2000-luvulla uudempikin potta, mutta joku mulkku plli sen. Tm kypr on helvetin mukava. Se uudempi oli jotenkin sellainen ahdistavan tiivis. Tll potalla ajettu 270km/h.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Honda CBR 1000 F
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti

Sama kuin XJ900:lla, ei tss mitn ssmesen nimaailmaa haeta vaan sit ett tuulen ja ilmavirran vonkuminen korvissa pienenisi. Moottorin nien kuuluminen on sen sijaan puolet ajonautinnosta ja kyll sit kuuluukin mys tuolla minun keksinnll
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ensi maanantaina lhden Thaimaahan moporeissulle.
    Vuokrataan kaverien kanssa skootterit sielt kolmeksi viikoksi
    Ostan sielt jonkun halvan ja hyvn kyprn skootteriajoja varten.

Jos minusta ei kuulu mitn marraskuun lopun jlkeen, se kypr on kai tappanut minut.
    Hyvin prjsin ostamallani Index Titan 7 kyprll. Hinta 37 .
    Se joutui kerran koetuksellekin, kun kaaduin hiekkatiell osuttuani syvn yllttvn monttuun.
    Tuli vain pieni naarmuja. Kyprn ja mieheen.

https://www.youtube.com/watch?v=vVH9fj3gI8Y
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 16.11.2017 klo 17:15.
    Pekka
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Ja ei sen pleksinkn tuunaus psntisesti mitn auta.
    Juuri nin, saattaa kyd jopa pin vastoin. Huonoin kokemus aikoinaan, kun vaihdoin K 1200 RS:n tmn nkisen pleksin. BH037HP_1_80.jpg Suhinat varmaan tuplaantuivat, vaikka tarkoitus oli hieman toinen..

Tmn tyyppisist kuitenkin parempia kokemuksia MRA-115181.jpg
    Viimeksi muokannut: J@ck; 17.11.2017 klo 12:39.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Kuka nakupyrll ajaa, tai ainakin sellaisella jossa olematon pleksi, ei juurikaan tied millainen meteli voi aiheutua melkein kaikista keskikokoisista plekseist. Tarkoitan sellaista jonka lpi ei katsella, vaan sen korkeus j alle leukatason.
    Alussa ajelin katteellisilla ja nyt lhemms 20v nakuilla, ja voin allekirjoittaa tuon vitteen tysin. Moni asiaa tarkemmin tuntematon on sit mielt, ett ei nakulla voi ajaa, kun ei ole katetta suojaamassa tuulelta. Alle 200 vauhdeissa asia on pikemminkin pinvastoin. Matala plexi ohjaa kaikki pyrteet suoraan kyprn ja meteli ja pn heilunta on sen mukainen. Nakussa kyprn tulee tasainen pyrteetn ilmavirta, joka ei pauku eik ravistele.

Omassa x-lite 702GT:ss on sellainen piirre, ett meteli lisntyy kun nostaa pt ylspin. Kyykkyasennossa leuka alhaalla on paljon hiljaisempi. Eli ei paras mahdollinen nakupyrkypr.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Alussa ajelin katteellisilla ja nyt lhemms 20v nakuilla, ja voin allekirjoittaa tuon vitteen tysin. Moni asiaa tarkemmin tuntematon on sit mielt, ett ei nakulla voi ajaa, kun ei ole katetta suojaamassa tuulelta. Alle 200 vauhdeissa asia on pikemminkin pinvastoin. Matala plexi ohjaa kaikki pyrteet suoraan kyprn ja meteli ja pn heilunta on sen mukainen. Nakussa kyprn tulee tasainen pyrteetn ilmavirta, joka ei pauku eik ravistele.
    Vaikka meneekin ohi ketjun aiheen, niin samaa mielt. Omassa nakussa oli pieni pleksi joka sopivissa vauhdeissa vain pahensi asiaa juuri tuolla tavalla. Tuli testattua ajoa pleksill ja ilman, kyll se ilman on vaan parempi.
  30.  
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Toinen teoria on ett ilman happi, lmp, yms ja kytss, hiki (moninaisia yhdisteit), mekaaninen kuorma jne aiheuttavat sen vaimennusaineen, solumuovin ominaisuuksien heikkenemisen -> ei toimi kunnolla vaikka nytt olevan ok.

En muista oliko nuo vuodet kyttik/silytysik/teknistik ja mitk oli varsinaiset vuodet.
    Kolmas teoria on, ainakin nin kauppakoulut aikoinaan kyneen, ett valmistaja haluaa myyd enemmn tuotteitaan. Minkhn tuotteen valmistaja edes haluaisi nykyn lanseerata tuotteen, joka kest esim. kaksi kertaa kauemmin kuin kilpailijan tms? Takana on ne ajat, kun itimuori ekan pyykinpesukoneen osti ja sit menestyksell sellaiset 25 vuotta kytti. Hieno tuote, mutta huonoa bisnest. Hyv jos nykyisill psee sen viisi vuotta ennen totaalituhoa.

Kypr on siit metka laite, ett materiaaleja ei voi huonontaa kestmn lyhyemp aikaa, samalla menettmtt turvallisuusominaisuuksia. Tll puhutaan Arain ja Shoein antamasta suosituskyttist ja nm ovatkin ns. laatukyprien valmistajia, jotka eivt varmasti halua menett mainettaan. Tss siis yksi menekinedistmiskeino muiden joukossa ja kun nit juttuja tll lukee, tuntuu toimivan hienosti.

Eikhn liene jokaisen oma asia, millainen ruukku pssn ajaa, eiks je, eik se jeesustelemalla miksikn muutu.

P.S. Viel tuohon huurtumisongelmaan. Minulla Shoei Multitec (siis se vanha paska, joka olisi pitnyt in puolesta uusia jo ajat sitten, mutta jota on kytetty niin vhn, etten hlmksi rupea) toimii pinlockin kanssa ihan kivasti, mutta mun toiset gat eli silmlasit alkaa sitten huurtua ja nkyvyys nolla. Jotain pitisi noille keksi.
    Triumph Rocket 3 Touring -09
    Suzuki DR 650RS -90 (SolluSuitsa ilman Sollua)
Sivu: 2 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123 ViimeinenViimeinen