Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 61:sta
  1. #1
    Heippa,

    Aloittelevana haluaisin kysy mielipiteitnne olisiko tm kypr ns. turha ostos vai voisiko olla ihan kyp? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ra-2000040010/
  2. #2
    Ei ikin avokypr, ei ikin.
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  3. #3
    Miksi ei avoa? Itsell ollut umpikyprien kanssa huurtumis ongelmaa mutta tosin olen kyttnyt vaan vanhoja kypri. Ilmeisesti uusissa ilman vaihtuu paremmin?
  4. #4
    Avokyprss j naama kokonaan suojaamatta.

    ECE-hyvksynt kertoo turvallisuuden olevan vaatimusten mukaisella tasolla, lishinnalla saattaa saada jonkin verran parempaa turvallisuutta, mutta mun nkemyksen mukaan psntisesti kyse on enemmn kyttmukavuudesta. Joten jos kypr tuntuu asialliselta ja istuu phn hyvin, kyll sen mun mielest periaatteessa uskaltaa ostaa.
    Jos mietit, mik pyr pitisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minkin tekisin.
  5. #5
    Lainaa Jokier kirjoitti Katso viesti
    Miksi ei avoa? Itsell ollut umpikyprien kanssa huurtumis ongelmaa mutta tosin olen kyttnyt vaan vanhoja kypri. Ilmeisesti uusissa ilman vaihtuu paremmin?
    Kuten @PoS sanoi, koko naama j suojaamatta. Lyhyesti, leukaluu j tysin vaille minknlaista suojaa. Mahdollisen trmyksen sattuessa, joka viel suurella todennkisyydell osuu ko. alueelle, on mukava ett mahdollisuudet kiinten ruoan symiseen on korkeammat sek puhuminen onnistunee helpommin. Kannattaa mietti kyprn tarjoamaa suojaa kokonaisvaltaisesti koko phn, eik vain aivojen osalta.

    Pinlock taas hoitaa huurtumisen ongelmaa..
    BMW R NineT
  6. #6
    Itse ajan yh potalla, jonka ostin 1987. Olen ajanut sill koko ikni. Tiedn, ei suojaa en kuten uusi.
    Ostin tuossa vlill uudenkin, mutta se pllittiin. Vitut.
    Kypr on hiukan erikoinen. Se on tyyliltn kuin crossikypr (crossityyliin muotoiltu leukaosa), mutta siin on vakiona katukyprn tyylinen kokovisiiri, joka istuu tysin muodokkaaseen leukaosaan.
    Aika bomber. Siin on mys lippa, jonka saa pois halutessaan niin ett kiinni j pelkk visiiri. Lippa "lent" yllttvn hyvin, ei ved pt yls tai alaspin. Hyvin aerodynaamisesti suunniteltu kypr. Onhan se vhn erikoisen nkist ajaa tonnista monttupotan nkisell kyprll, mutta h. Joo, ni kokokyprlle. Hengitt vain nenn kautta sateella niin ei huurru.
    Trke potassa on ett se on mukava ja hyvn nkinen, ja suojaa mys kasvoja.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  7. #7
    Kiitos asiallisista vastauksista. Mietin siis viel muita vaihtoehtoja kuin tuo avopotta.
    Honda VF750C Magna 1982
  8. #8
    Siin viel pn alueen osumaprosentit:

    ConstructCrashPhoto-599x268.jpg
    Ducati 899 Panigale

    "If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
    -Muhammad Ali
  9. #9
    Tm on silmt avaava kuva
    Honda VF750C Magna 1982
  10. #10
    Lainaa Jokier kirjoitti Katso viesti
    Miksi ei avoa? Itsell ollut umpikyprien kanssa huurtumis ongelmaa mutta tosin olen kyttnyt vaan vanhoja kypri. Ilmeisesti uusissa ilman vaihtuu paremmin?
    Umpikyprien "ilmanvaihdossa" visiirin huurtumista ajatellen on varsin suuria merkki- ja mallikohtaisia eroja.
    Nin jo lhtkohtaisesti ilman pinlockin tuomaa helpotusta.

    Shoein suhteen esim. on valtava ero esim. Neotecin ja GT-Airin vlill.

    Toisaalta hyvinkin "tiiviiksi" varustellun GT-Airin saa halutessaan hengittmn huomattavasti
    paremmin hankalassa keliss esim. taajama-ajossa availemalla/poistamalla leuan alapuolen tiivistyst.

    Tuo esitetty "osumakartta" kertoo todellakin varsin karua kytnnn kielt siit, mihin juhaa sattuu kun
    lht tulee.

    Ihan sama homma toimii jo polkupyrilyss.

    Joka ei noihin osumakarttoihin oikein halua uskoa, ei ole riittvsti sinkoillut kaksipyrisill.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #11
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Se on tyyliltn kuin crossikypr (crossityyliin muotoiltu leukaosa), mutta siin on vakiona katukyprn tyylinen kokovisiiri, joka istuu tysin muodokkaaseen leukaosaan.
    Aika bomber. Siin on mys lippa, jonka saa pois halutessaan niin ett kiinni j pelkk visiiri. Lippa "lent" yllttvn hyvin, ei ved pt yls tai alaspin. Hyvin aerodynaamisesti suunniteltu kypr. Onhan se vhn erikoisen nkist ajaa tonnista monttupotan nkisell kyprll, mutta h.
    M olen kymmenisen vuotta kyttnyt Arai Tour-X kypri jotka on krossipotan katuversio visiirill. Lippa ei aiheuta mitn ongelmia isoissakaan vauhdeissa ja kiva ajella kun lippa suojaa auringon ja katuvalojen hikisylt, pinlock pit ikkunan huurteettomana. Tuskin tulen muita kypri kyttmn, seuraavaksi samanlainen kun nykyinen on kohta vaihtokunnossa.

    ni tltkin kunnolliselle kokokyprlle, hinnalla ja merkill niin vli kunhan on mukava pss ja kuoreltaan jmkk eik mprimuovisen letku.
    Kyltason kurapyrilij.
  12. #12
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    M olen kymmenisen vuotta kyttnyt Arai Tour-X kypri jotka on krossipotan katuversio visiirill. Lippa ei aiheuta mitn ongelmia isoissakaan vauhdeissa ja kiva ajella kun lippa suojaa auringon ja katuvalojen hikisylt, pinlock pit ikkunan huurteettomana. Tuskin tulen muita kypri kyttmn, seuraavaksi samanlainen kun nykyinen on kohta vaihtokunnossa.
    Tour-X4:ll kolme kautta ajaneena pakko kommentoida... Itsell alkoi nykyisess pyrss otsa kipeyty tuossa kyprss, eik sispehmusteen vaihto auttanut. Pdyin vaihtamaan Shoei NXR:n, ja ero tuulenvastuksessa on todella huomattava. Allekirjoitan kyll tuon vitteesi, ett Tour-X4 on vakaa kypr, lippa on monesti hydyllinen, eik lippa tosiaan aiheuta mitn ylimrist vnt, nostetta tai painetta. Mutta tuo tuulenvastus kokonaisuudessaan on yllttvn paljon suurempi, kuin nykyaikaisessa "perinteisess" katukyprss. Sit vaan ei helposti huomaa ilman vertailukohtaa... En tied sitten millainen Shoei Hornet olisi, tai joku muu vastaava (noita visiirillisi advekyprihn on nyt aika monellakin merkill). Kannattaa kuitenkin tuokin yksityiskohta pit mieless mikli ajaa pyrll mill pt ei saa tuulensuojaan.
  13. #13
    Koko kypr sen olla pit sen huomaa kun joku isompi hottiinen trm kyprn se napsahtaa melko tervsti tai sit visiiriin levi jotakin mss.Onpa jokusaannut linnun visiiriins
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  14. #14
    Katukyprt on kevyempi pit pss kun lipalliset kyprt, mys usein hiljaisempia ja vhemmn niskaa rasittavia. Kyll siin TX:ss huomaa onko lippa ylhll tai alhaalla, toimii spoilerina tai siipen asennosta riippuen, ilman visiiri on ihan eri tuntuinen kypr motari vauhdeissa.

    Hornet on muuten ihan jees mutta lippa on siin koriste, kuten valitettavan monessa muussa lippakyprss miss lippa on laitettu liian yls eik siit ole mitn hyty hikisysuojana tai kivikaapparina kun etummainen ptt alkaa lennttmn soraa.

    Ja eilen tuli koppelo visiiriin metttiell, ei kiva tunne mutta siit molemmat selvisi pienen lepohetken jlkeen sikhdyksell ja niskan kolotuksella. Eik ollut eka kerta kun tipu kolahtaa suoraan ikkunaan.
    Kyltason kurapyrilij.
  15. #15
    Mie ajan 90 prosenttia miun katurtkilyst avokyprll (13? Vuotta vanha AGV)
    Enskalla enskakypr ja loput ajot avattavalla shuubertilla.

    Onneksi on oma leuka, niin ei tarvii muiden huolehtia siit...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  16. #16
    Lainaa Jokier kirjoitti Katso viesti
    Miksi ei avoa? Itsell ollut umpikyprien kanssa huurtumis ongelmaa mutta tosin olen kyttnyt vaan vanhoja kypri. Ilmeisesti uusissa ilman vaihtuu paremmin?
    Kelpaisko tm selitykseksi? Huurtumisongelma poistuu pinlock -kalvolla.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  17. #17
    Tuo JiiBeen osumatarkkuus kuva kertoo aika paljon.
    Noin 45 % osumista tulee visiirin ja leuan alueelle.
    Pekka
  18. #18
    Kahdesta kyprst olen onnistunut leuasta maalit hiomaan sorassa pois. Viiminen ei-fullface fillarikypr meni vuosi sitten haljenneena roskiin. Arvaatteko tuliko leuasta verta?
  19. #19
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mie ajan 90 prosenttia miun katurtkilyst avokyprll (13? Vuotta vanha AGV)
    Enskalla enskakypr ja loput ajot avattavalla shuubertilla.

    Onneksi on oma leuka, niin ei tarvii muiden huolehtia siit...
    S ootki mestarikuski, meidn muiden tytyy reenata viel suljetuilla alueilla.
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  20. #20
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    S ootki mestarikuski, meidn muiden tytyy reenata viel suljetuilla alueilla.
    Niinhn mie sanoin, siis kirjoitin...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  21. #21
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kelpaisko tm selitykseksi? Huurtumisongelma poistuu pinlock -kalvolla.
    Sain samat kuviot aikaiseksi kadulla.
    Kyll huokasin syvn, ett oli kunnon kypr, kun nin nuo naarmut!
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Braaaaap
  22. #22
    Tuolta on helppo katsoa miten kypr on menestynyt Sharpin iskutestiss:

    https://sharp.dft.gov.uk/
    Kawasaki ZZR1400, Solifer Export-64, Zundapp Bella
    x 2, Yamaha Virago 535
    Muulloin: 5 x Thtikeula (W186/W180/W123/C126/W210), alkaen vm 1952-
    Ex: Suzuki:-76,-82,Yamaha:-88,-92,-95,Kawasaki:XZ-9R/-99, ZX-12R/-00,ZZR1400/-09
  23. #23
    halpa vs kallis , halpa ei ole e-hyvksytty...
    https://www.youtube.com/watch?v=eBnioxhXkFA
    nuo on testailleet samalla tyylill muitakin laatukypri.

    Itse olen muutaman pikkulinnun tappanut headbangilla ja ihan naamalla. Pari kertaa on vastaantulevasta kuorma-autosta pomppinut peukalonpn kokoinen kivi suoraan visiiriin about suoraan silmn kohdalle.
  24. #24
    Kyllhn sit kannattaa kyprn muutama huntti pist. Itell on scorpionin kypr joka leuka-aukeava. Ei huurru eik vihell tuuli ja silmlasien kanssa kun skin pelaat niin auttaa kun pist tai ottaa pois leuka auki. Ja hiljasessa nopeudessa kiva ajaa naama ulkona. On viel intekroitu aurinkosuoja. Ja hyvin mahtuu viel asentamaan kyprpuhelimet. Psee/joutuu emnnn kanssa juttelee.
    Kawasaki zr7 vm-00, (ex kawasaki gpz500s)
  25. #25
    Suht halpa kypr voi olla mys sellainen, joka on alun perin aika kallis, eli ostaa alennuksesta. Syksy/talvi tai mallin vaihtuminen tiputtaa hintaa reippaasti, yleens 40-50%. Ja nit alennukseen menneit lyt parhaiten ulkomaisista nettikaupoista, joskus mys kotimaisesta kivijalasta, kuten tm viime talvena hankittu HJC RPHA ST. Ohjehinta Motonetiss oli 419 ja ostin 209,50. Samoihin hintoihin tai alle nit edelleen nettikaupoissa, kun tuli uusi malli. Aurinkovisiiri, D-lukko, hyv tuuletus, luja kuori jne. No eihn tst pitk ilo ollut radalla, muutama kerta, mutta p silyi kunnossa ja tappio -50%. En vit tt kypr parhaaksi mahdolliseksi, vaan ajatuksena halvemmasta kyprst. Muitakin lytyy runsaasti.
    HJC_ST_1.jpg
    HJC_ST_22.jpg
  26. #26
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Suht halpa kypr voi olla mys sellainen, joka on alun perin aika kallis, eli ostaa alennuksesta. Syksy/talvi tai mallin vaihtuminen tiputtaa hintaa reippaasti, yleens 40-50%. Ja nit alennukseen menneit lyt parhaiten ulkomaisista nettikaupoista, joskus mys kotimaisesta kivijalasta, kuten tm viime talvena hankittu HJC RPHA ST. Ohjehinta Motonetiss oli 419 ja ostin 209,50. Samoihin hintoihin tai alle nit edelleen nettikaupoissa, kun tuli uusi malli. Aurinkovisiiri, D-lukko, hyv tuuletus, luja kuori jne. No eihn tst pitk ilo ollut radalla, muutama kerta, mutta p silyi kunnossa ja tappio -50%. En vit tt kypr parhaaksi mahdolliseksi, vaan ajatuksena halvemmasta kyprst. Muitakin lytyy runsaasti.
    HJC_ST_1.jpg
    HJC_ST_22.jpg
    Taas olisi halpaa ja hyv tarjolla. HJC R-PHA 11 179,60, ovh 419.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/40034...mpikypara-MC-5
  27. #27
    Samalla periaatteella ostin X-Lite 702GT:n. Ovh Suomessa ~500. Sakemannilta lytyi alelaarista 250. Huippupisteet saanut sharpin testeiss.

    Sitten mennn kestoaiheeseen
    Mitenk nyt sitten jos ostaa "ylivuotisen" kyprn, niin eihn sen turvallinen kyttik ole en paskaakaan, jos kypr silyy suojaavana 3-5v valmistuspivst?
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  28. #28
    Mikhn teoria tuon 3-5v takana on? Jos kypr on abs:, niin se voi ehk hapertua auringossa, mutta kuitukypriss lujuus saadaan kuiduista (lasi, hiili, kevlar), jotka eivt kki (10v) mene miksikn. Ja hyllyss/laatikossa seisonut ei ole aurinkoa nhnytkn.

    Tuo Motonetin tarjous on kyll hyv jos noita vaan saa. Mallihan tuli viime vuonna.
  29. #29
    Siin on sellainen teoria, ett ajaessa kyprn tulee jatkuvasti painetta/iskuja ja styroksit antaa hiljalleen myden, eik en toimi halutulla tavalla onnettomuustilanteessa.
    Jos mietit, mik pyr pitisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minkin tekisin.
  30.  
  31. #30
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Mikhn teoria tuon 3-5v takana on? Jos kypr on abs:, niin se voi ehk hapertua auringossa, mutta kuitukypriss lujuus saadaan kuiduista (lasi, hiili, kevlar), jotka eivt kki (10v) mene miksikn. Ja hyllyss/laatikossa seisonut ei ole aurinkoa nhnytkn.

    Tuo Motonetin tarjous on kyll hyv jos noita vaan saa. Mallihan tuli viime vuonna.
    Toinen teoria on ett ilman happi, lmp, yms ja kytss, hiki (moninaisia yhdisteit), mekaaninen kuorma jne aiheuttavat sen vaimennusaineen, solumuovin ominaisuuksien heikkenemisen -> ei toimi kunnolla vaikka nytt olevan ok.

    En muista oliko nuo vuodet kyttik/silytysik/teknistik ja mitk oli varsinaiset vuodet.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJykt
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen