Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 67:een 67:sta
  1. #61
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Eku kirjoitti Katso viesti
    Yksi todellinen erikoisuus näissä 76-80 luvun RGB:ssä oli se, että vaihdekiksin sai kummalle puolelle moottoria tahansa! Brittipyörissä se oli vissiin joskus oikealla niin Suzukin tehdas teki moottorin sillälailla, että vaihteita pystyi vaihtamaan kummalta puolelta tahansa...
    Olen miettinyt että miksi se vaihdekiksi on ylipäätään nykypyörissä vedetty vasemmalle puolelle. Vaihteensiirtomekanismihan on käytännössä kaikissa pyörissä oikealla puolella, ja koneen läpi on vaan vedetty se vaihdekiksin akseli. Onko joskus sitten japsien kopsatessa brittipyöriä ajateltu jotenkin etä vasemman oikeanpuolinen liikenne tai mallisuojaa tai jotain.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #62
    Lainaa Eku kirjoitti Katso viesti
    Tosta kisa RGB500:sesta sen verran, että siinnä on kaikki magnesiumia, lohkoista, kuivakytkimen pyörivistä osista,kaasareista, luistiventtiilien kansista, kaasukahvan rungosta! yms... lähtien. Alumiinitankki ja kaikki tehty niin kevyeksi mitä voi. Ja kun katu RG:ssä on 2 kampiakselia ( yksi 2 sylinterille) niin tossa RGB:ssä on neljä. Siis ainakin jossain malleissa.

    Yksi todellinen erikoisuus näissä 76-80 luvun RGB:ssä oli se, että vaihdekiksin sai kummalle puolelle moottoria tahansa! Brittipyörissä se oli vissiin joskus oikealla niin Suzukin tehdas teki moottorin sillälailla, että vaihteita pystyi vaihtamaan kummalta puolelta tahansa...

    Linkissä kuva:
    M
    http://www.rg500delta.com/RGB500-_RG500.html


    Toi Nova Racing on tehnyt jo 80-luvun puolivälistä noita parempia laatikoita noihin katu RG500:siin. Oli pitkän aikaa pois tuotannosta, mutta joskus 2003 alkoivat tehdä niitä uudestaan. Nämä tehdään umpiteräksedtä ja en ole kuullut, että ketään saa niitä rikki. Jos kukkaro kestää niin saa kuivakytkintä, suorahampaista ensiövetoa yms..

    Linkki:

    http://www.novaracing.co.uk/ProductS...DryClutch.html


    OOWEE: Kumpi sulla oli loppu luistilevyt vai ne bakeliitit niissä luistilevyjen kannessa? Niillä bakeliiteillä on paha tapa vanhemmiten irrota siitä imuaukon kohdalta. Varsinkin jos niitä joku mennyt viilaamaan isommaksi. Suzuki on aikojen saatossa muuttanut paremmaksi molempia sekä kansia ja luisteja. Myöskin ne muistot kuluu ajan mittaan.

    Niin ja laittoiko Bensowin aikoihin Tomppa S. noi sun pyörät aina?

    Itsellä on hiilikuitu luistilevyt ja kova-anodisoidut billet luistien kannet... Ei ole enään bakelitiit männän ja imukanavan välissä... Myöskin 4 kpl näitä painaa aika paljon vähemmän kun 4 peltistä. Vähemmän pyörivää massaa aina parempi...

    Kaiken kaikkiaan RG500:nen on ihan hyvä ja aika kestävä peli. Kaikista pahin on nämä "viritysvelhot" mitkä ei tiedä yhtään mitä tekee ja pilaa koko moottorin... Mulla on tossa laatikossa sellaisia luistilevyjä mitkä näkee jo silmällä, että ovat kaikki erilaisia. Miten joku meinaa, että tällainen moottori toimii jos joka osa on erilainen...
    Minulla oli niin, että ne luistilevyjen "napaosat" oli aivan väljät kampiakselin pooreihin.
    Vanhemmiten myös kaasuttimen luistit oli aika väljät kaasuttimien runkoihin.
    Oikeanpuoleisen takakaasuttimen kohokammion neulaventtiilli ei ollut enää tiivis josta johtuen siitä sylinteristä tupasi tulppa pimahtamaan. Mutta mä ajoinkin sillä pyörällä melkein 90000 km
  3. #63
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli näitä kaksi uutena -85 ja -87.
    -85 ei uutena kiertänyt kunnolla mutta sitä kun Bensowilla pojat vähän laittoi niin kyllä sitten rupesi pelittämään.
    -87 oli uudesta asti sellainen että se kiersi pitkälle yli punarajan, tosin suuremmissa nopeuksissa tuli sitten raja vastaan mitä se niillä tehoilla kulki.
    RG oli aika tarkka säädöille, ja uutena tosi rikkaalla. Kun laittoi kaasarit balanssiin, vaihtoi katukäyttöön 115 suuttimet (raahommiin 125, vakio 120) ja nosti neuloja pykälällä niin sitten se "lauloi".
    Yleensäkin kone tykkäsi kun se "viimeisteltiin" kunnolla, skrubut pois kanavista ja niin pois päin.
    Laatikoissa ei sinänsä ollut sen kummempaa vikaa mutta kun niitä käytettiin kisahommissa demppamattomilla vanteilla (=ei kumivaimentimia rataspakassa) ja vaihteita ilman kytkintä niin sitä se ei oikein kestänyt.
    Sylinterien/mäntien materiaalit oli hyvin matsattu, mullakin vielä 50.000 kohdalla sylinterit oli ihan mitoillaan.
    Itsellä oli siinä -87:ssa Jollymoton putket ja Astraliten leveämmänt vanteet jotka antoi jo mahdollisuuden käyttää kunnon renkaita eikä mitään retkipyörän mallisia kuten RG:n alkuperäiset gummit.
    Alkuperäiset vanteet on 2.50-16 ja 2.75-17, minulla oli 3.50-17 ja 4.50-17 ja renkaat sen mukaan.
    Onnenpoika olet kun noita on tallissasi on majaillut! Itse kävin Bensowin koeajokiertueella muistaakseni v85 maistamassa ja täytyy sanoa että laitteessa oli kyllä Kikkeliä moniin muihin sen ajan laitteisiin verrattuna. Taisivat kertoa että laite oli Tapsa Virtasen käytössä ollut joku testi tms. laite, tiedä sitten oliko, mutta kyllä rätisi mukavasti ja vetojakin oli sen ajan laitteeksi. Yritin muistella hintaa, mutta en saa aivan tarkkaa mieleen. Olisko voinut olla jotain 42000 mk. Sinä muistanet tarkemmin.
  4. #64
    Lainaa nenoat kirjoitti Katso viesti
    Onnenpoika olet kun noita on tallissasi on majaillut! Itse kävin Bensowin koeajokiertueella muistaakseni v85 maistamassa ja täytyy sanoa että laitteessa oli kyllä Kikkeliä moniin muihin sen ajan laitteisiin verrattuna. Taisivat kertoa että laite oli Tapsa Virtasen käytössä ollut joku testi tms. laite, tiedä sitten oliko, mutta kyllä rätisi mukavasti ja vetojakin oli sen ajan laitteeksi. Yritin muistella hintaa, mutta en saa aivan tarkkaa mieleen. Olisko voinut olla jotain 42000 mk. Sinä muistanet tarkemmin.
    Ilmeisesti saman laitteen olen tyypittänyt. Ja saman tarinan paikallinen dealeri kertoi pyörästä. Fiilis oli kun neljä piikkiä samassa paketissa.
    KL Service kx250x -23
  5. #65
    mielenkiintoista faktaa kappalemääristä,imatralla 3kpl rd 500 joihin olen päässyt tekemään kone remontit,yksi juuri työn alla
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  6. #66
    Lainaa Eku kirjoitti Katso viesti
    Mulla tuli toisesta koneesta romut läpi lohkoista ja toisen rattaiden kytkentäpinnat ihan loppu. Heti kun alkaa vaihteet hyppimään pois päältä niin välittömästi remonttia. Toi mistä tuli romut läpi korjattiin hitsaamalla, mutta vaihteistonakselit pyöri vähän naheasti sen jälkeen. Ei nyt tökkinyt, mutta ei ihan niinkuin kuuluisi. Noitten lohkojen hitsailu on vähän kyseenalaista. Varmaan toi hitsauslämpö niitä hieman muutti. Reikä oli nimittäin ihan miehekäs... No kerrankin tosta kasettivaihteistosta on jotain hyötyä. Nopea remontoida.

    OOWEE sä ostit noi uutena ja mä ostin melkein 20 vuotta vanhana lukuisien omistajien jälkeen.

    Olis kiva kokeilla tollasta RG500 nykypäivän jousituksella, jarruilla, swingillä, vanteilla yms... Niinkuin OOWEE sanoi noi alkuperäiset on otettu jostain Tour De Francesta.

    Jolly Motot on kova sana. Mulla on tohon RGV runkoon modattu niistä putket. Alkuperäiset RG500 putket on jotain sellaista mitä ei moni uskoisikaan... Varmaan 15 kiloa ei ole kaukana mitä Jollyilla saa painoa pois...
    työn alla nykyaikaisilla specseillä
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  7.  
  8. #67
    Lainaa MGAngus kirjoitti Katso viesti
    Tyga:n putket. Aika hyvin antavat lisäpotkua joka alueelle.
    ja mahtavat saundit
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123