Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 67:sta
  1. #1
    Suzuki RG500 hakusessa, jos löytyy niin viestiä yksityisviestillä tai soittamalla.


    Puh; 0504403350

    Oscar
  2. #2
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Nuo on nykyään harvinaisia kuin vesi Saharassa, mutta suosittelen lämpimästi jos löytyy. Tuo vehje on puhdasta adrenaliinia. Itseä harmittaa loppuelämän, kun minulle tarjottiin vuonna 1999 Yamaha RD 500 LC halvalla purettuna pahvilaatikoihin. Kaikki osat tallessa ja katteet mint-kuntoiset. Olisin saanut sen kasaan..
    Tiedän yhden kaverin Turun lähellä, jolla on mint-kuntoinen punamustavalkea RG 500. Se on ollut sillä jo vuosikymmenen, ei välttämättä myy.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  3. #3
    Ei noita ruuhkaksi asti tarjolla ole, mutta jos tosissaan on ostohousut jalassa niin viikossa-parissa tuommoisen saa kotiinsa.

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...=PS&scopeId=MB

    http://www.motorcyclenews.com/bikes-.../suzuki/rg500/

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...=PS&scopeId=MB
    .
  4. #4
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Joo kyllä noita rahamiehille yhä löytyy, ja tulee varmaan löytymäänkin jostain Euroopasta aina. Alle viiden tonnin ei tuskin kannata enää haaveilla edes romusta. Ei toi 15 000e nyt tietysti sinänsä ole paha, jos vehkeen todella haluaa ja vaihtoehtona olisi uuden pyörän osto. Onko säikeen aloittajalla aikaisempaa 2T-kokemusta? Pitäisin sitä varsinkin tuo Yamahan kohdalla lähes välttämättömänä. Enempi huoltamisessa ja säätämisessä.

    Etenkin tuo Jammu on vähän kuin Beethovenin entinen konserttipiano. Tulppien kärkivälit, öljypumpun säädöt, oikeat öljyt, kaasarien säädöt, Ylen Paskan Vääntö Systeemin voi onneksi lukita helposti auki ja vetää töpselit irti, jolloin ajamisesta tulee entistä hektisempään (kivempaa). Omista kolmepuolikkaista lukitsin aina systeemin auki. Yhdestä jopa hitsattiin systeemin aukot umpeen pytyissä muistaakseni, kun systeemi on vähän vuotoherkkä. Öljypumpun säädin lähes täysille aina. Ei näkynyt karstaa.

    Toi Suzuki on ehken himpun kuluttaystävällisempi, yksinkertaisempi, jos helppoutta haluaa. Olisi aika hauska nähdä joskus jonkinlainen ajoneuvorekisterin ajo, josta kävisi ilmi montako noita kumpaakin yhä on Suomessa kilvissä. Jammuja veikkaan ehkä 5kpl, Suzukeja ehkä pari enemmän. Puhdas arvaus. Itse jos ostaisin niin tilaisin erikoiskilven RD-500 ilman muuta. Ei se tuon hintaisessa suuri lisäkulu olisi.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  5. #5
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Joo kyllä noita rahamiehille yhä löytyy, ja tulee varmaan löytymäänkin jostain Euroopasta aina. Alle viiden tonnin ei tuskin kannata enää haaveilla edes romusta. Ei toi 15 000e nyt tietysti sinänsä ole paha, jos vehkeen todella haluaa ja vaihtoehtona olisi uuden pyörän osto. Onko säikeen aloittajalla aikaisempaa 2T-kokemusta? Pitäisin sitä varsinkin tuo Yamahan kohdalla lähes välttämättömänä. Enempi huoltamisessa ja säätämisessä.

    Etenkin tuo Jammu on vähän kuin Beethovenin entinen konserttipiano. Tulppien kärkivälit, öljypumpun säädöt, oikeat öljyt, kaasarien säädöt, Ylen Paskan Vääntö Systeemin voi onneksi lukita helposti auki ja vetää töpselit irti, jolloin ajamisesta tulee entistä hektisempään (kivempaa). Omista kolmepuolikkaista lukitsin aina systeemin auki. Yhdestä jopa hitsattiin systeemin aukot umpeen pytyissä muistaakseni, kun systeemi on vähän vuotoherkkä. Öljypumpun säädin lähes täysille aina. Ei näkynyt karstaa.

    Toi Suzuki on ehken himpun kuluttaystävällisempi, yksinkertaisempi, jos helppoutta haluaa. Olisi aika hauska nähdä joskus jonkinlainen ajoneuvorekisterin ajo, josta kävisi ilmi montako noita kumpaakin yhä on Suomessa kilvissä. Jammuja veikkaan ehkä 5kpl, Suzukeja ehkä pari enemmän. Puhdas arvaus. Itse jos ostaisin niin tilaisin erikoiskilven RD-500 ilman muuta. Ei se tuon hintaisessa suuri lisäkulu olisi.
    Olen värkänny 2-tahteja vaikka ja kuinka kauan. Tehokkain mitä olen ajanut on oma 60hp Banshee. Mutta ehdottamasti itekki erikoiskilven hommaan kyseiseen pyörään sitten kun sellasen saan. Alkaa olee rahatkin sen verran kasassa että sais mintissä kunnossa olevan RG:een briteistä. Vähän huolestuttaa toi maahantuonti ja siihen liittyen rekisteröinti koska en ole ikinä tehny mitään vastaavaa.
  6. #6
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa oscu776 kirjoitti Katso viesti
    Olen värkänny 2-tahteja vaikka ja kuinka kauan. Tehokkain mitä olen ajanut on oma 60hp Banshee. Mutta ehdottamasti itekki erikoiskilven hommaan kyseiseen pyörään sitten kun sellasen saan. Alkaa olee rahatkin sen verran kasassa että sais mintissä kunnossa olevan RG:een briteistä. Vähän huolestuttaa toi maahantuonti ja siihen liittyen rekisteröinti koska en ole ikinä tehny mitään vastaavaa.
    Hyvä. Hyvin se rekisteröinti onnistuu, itse ostin yhden tax-free Kawan 2000-luvun alussa, katsastutin ja rekisteröin ja maksoin verot. Noita näkyy välillä liikkuvan Euroopassa kymppitonnilla, joskus hivenen allekin.
    Viidellätoista tonnilla saa valita. Jos en ihan väärin muista, niin noita RD-jammuja tuotiin aikanaan Suomeen 30kpl. Kuulin tiedon kauan sitten, en muista mistä. Veikkaan että Suzukeja suunnilleen sama määrä. Kova kato käynyt. Niiden pyttyjä ym. sälää näkyy välillä liikkuvan romiksilla, moni päätynyt valitettavasti romikselle kun ei ole omistaja hyvän päälle ymmärtänyt. Jokunen varmaan myyty Ruotsiin, ym ulkomaille.

    Joskus muuten katselin netistä, että Ruotsissa noita liikkuu enemmän. Ostohousut jalassa kannattaa ehkä ensin metsästää Ruotsista. Voi ajaa kotiin. Suzukilla olen ajanut tyypit, Jammua en ole nähnyt kuin purettuna pahvilootiin mutta vuosia sitten olen kaksi kertaa nähnyt Jammun myynnissä netissä. Niitä on pari kolme neljä yksilöä kyllä maassa. Jos olette lukijat nähneet Jammun livenä Suomessa, niin kertokaa havainnoistanne. Kolmepuolikkaaseen Jammuun mulla olisi kotona mint-kuntoinen maahantuojan huoltokirja, se puhelinluettelon kokoinen ja paksuinen pläjäys.

    Se oli ihan keskustassa se moottoripyöräliike, jonka myyjä minulle 1999 tuota Jammua tarjosi pahvilaatikoissa. Oliko Uudenmaankatu? niillä hoodeilla, Eerikinkatu, jne. en nyt muista enää liikkeen nimeä. Kun muistaisi niin tekisi mieli soittaa entiselle omistajalle, että mitä niille pahvilootille kävi. Jossain liiterin nurkassa tietysti ehkä vieläkin. Kymppitonnin pyörä. Nyt jarrutan Tästä aiheesta voisi helposti turista vaikka kuinka.

    Edit: tuo liike oli Moto Hiko Kalevankadulla. Bengt Haikola vaikuttaa kuolleen 2015.
    Missä lienee Hikon vanhat rojut?
    Viimeksi muokannut: Zen; 18.09.2017 klo 10:57.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  7. #7
    Lainaa oscu776 kirjoitti Katso viesti
    Vähän huolestuttaa toi maahantuonti ja siihen liittyen rekisteröinti koska en ole ikinä tehny mitään vastaavaa.
    Etsit pyörän, ja sovit kauppahinnan myyjän kanssa. Mikäli haluat että pyörä pysyy varattuna sinulle, maksa varaushinta etukäteen.

    Sovit myyjän kanssa että he hoitavat pyörän paperit kuntoon, ja siirtävät omistuksen sinulle maksun jälkeen.

    Järjestät pyörälle kyydin kotiin (tai pyydät myyjää järjestämään sen)

    Lykkäät pyörän kotona talliin.

    Tämän jälkeen kaikessa rekisteröintiin ja verotukseen liittyvissä asioissa neuvoo lähin katsastusasema. Paperit mukaan, ja kerrot mitä olet ostanut. Neuvot saat ihan varmasti. Toki, samat neuvot löydät tullin sivuilta.
    Ensikertalaiselle tuo on ehkä hämmentävää paperien vatkausta, mutta ei missään tapauksessa semmoinen homma etteikö onnistu. Koska et pyörää luultavammin ajoon heti ota, on homma vieläkin helpompaa kun ei tarvita väliaikaisia tarrakilpiä.

    Käytännössä tuo homma helpoimmin menee:
    - viet pyörän papereineen maahantulo katsastukseen ja korjaat mahdolliset puutteet
    - lähetät auto/mp veroilmoituksen tulliin katsastuksen jälkeen
    - odotat auto/mp veropäätöstä->maksat sen
    - haet kilvet konttorilta

    Homma hoidettu.
    .
  8. #8
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Hyvä. Hyvin se rekisteröinti onnistuu, itse ostin yhden tax-free Kawan 2000-luvun alussa, katsastutin ja rekisteröin ja maksoin verot. Noita näkyy välillä liikkuvan Euroopassa kymppitonnilla, joskus hivenen allekin.
    Viidellätoista tonnilla saa valita. Jos en ihan väärin muista, niin noita RD-jammuja tuotiin aikanaan Suomeen 30kpl. Kuulin tiedon kauan sitten, en muista mistä. Veikkaan että Suzukeja suunnilleen sama määrä. Kova kato käynyt. Niiden pyttyjä ym. sälää näkyy välillä liikkuvan romiksilla, moni päätynyt valitettavasti romikselle kun ei ole omistaja hyvän päälle ymmärtänyt. Jokunen varmaan myyty Ruotsiin, ym ulkomaille.

    Joskus muuten katselin netistä, että Ruotsissa noita liikkuu enemmän. Ostohousut jalassa kannattaa ehkä ensin metsästää Ruotsista. Voi ajaa kotiin. Suzukilla olen ajanut tyypit, Jammua en ole nähnyt kuin purettuna pahvilootiin mutta vuosia sitten olen kaksi kertaa nähnyt Jammun myynnissä netissä. Niitä on pari kolme neljä yksilöä kyllä maassa. Jos olette lukijat nähneet Jammun livenä Suomessa, niin kertokaa havainnoistanne. Kolmepuolikkaaseen Jammuun mulla olisi kotona mint-kuntoinen maahantuojan huoltokirja, se puhelinluettelon kokoinen ja paksuinen pläjäys.

    Se oli ihan keskustassa se moottoripyöräliike, jonka myyjä minulle 1999 tuota Jammua tarjosi pahvilaatikoissa. Oliko Uudenmaankatu? niillä hoodeilla, Eerikinkatu, jne. en nyt muista enää liikkeen nimeä. Kun muistaisi niin tekisi mieli soittaa entiselle omistajalle, että mitä niille pahvilootille kävi. Jossain liiterin nurkassa tietysti ehkä vieläkin. Kymppitonnin pyörä. Nyt jarrutan Tästä aiheesta voisi helposti turista vaikka kuinka.

    Edit: tuo liike oli Moto Hiko Kalevankadulla. Bengt Haikola vaikuttaa kuolleen 2015.
    Missä lienee Hikon vanhat rojut?
    Kyllä näin on, Hiko kuoli elokuussa 2015 ja hänen aisaparinsa "Korppu" jo vuosia aiemmin. Hiko asusteli viimeiset 10-15v. Thaimaassa joten eiköhän ne rojut päätyneet konkurssipesän huutokauppaan jo ajat sitten.
  9. #9
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Hyvä. Hyvin se rekisteröinti onnistuu, itse ostin yhden tax-free Kawan 2000-luvun alussa, katsastutin ja rekisteröin ja maksoin verot. Noita näkyy välillä liikkuvan Euroopassa kymppitonnilla, joskus hivenen allekin.
    Viidellätoista tonnilla saa valita. Jos en ihan väärin muista, niin noita RD-jammuja tuotiin aikanaan Suomeen 30kpl. Kuulin tiedon kauan sitten, en muista mistä. Veikkaan että Suzukeja suunnilleen sama määrä. Kova kato käynyt. Niiden pyttyjä ym. sälää näkyy välillä liikkuvan romiksilla, moni päätynyt valitettavasti romikselle kun ei ole omistaja hyvän päälle ymmärtänyt. Jokunen varmaan myyty Ruotsiin, ym ulkomaille.

    Joskus muuten katselin netistä, että Ruotsissa noita liikkuu enemmän. Ostohousut jalassa kannattaa ehkä ensin metsästää Ruotsista. Voi ajaa kotiin. Suzukilla olen ajanut tyypit, Jammua en ole nähnyt kuin purettuna pahvilootiin mutta vuosia sitten olen kaksi kertaa nähnyt Jammun myynnissä netissä. Niitä on pari kolme neljä yksilöä kyllä maassa. Jos olette lukijat nähneet Jammun livenä Suomessa, niin kertokaa havainnoistanne. Kolmepuolikkaaseen Jammuun mulla olisi kotona mint-kuntoinen maahantuojan huoltokirja, se puhelinluettelon kokoinen ja paksuinen pläjäys.

    Se oli ihan keskustassa se moottoripyöräliike, jonka myyjä minulle 1999 tuota Jammua tarjosi pahvilaatikoissa. Oliko Uudenmaankatu? niillä hoodeilla, Eerikinkatu, jne. en nyt muista enää liikkeen nimeä. Kun muistaisi niin tekisi mieli soittaa entiselle omistajalle, että mitä niille pahvilootille kävi. Jossain liiterin nurkassa tietysti ehkä vieläkin. Kymppitonnin pyörä. Nyt jarrutan Tästä aiheesta voisi helposti turista vaikka kuinka.

    Edit: tuo liike oli Moto Hiko Kalevankadulla. Bengt Haikola vaikuttaa kuolleen 2015.
    Missä lienee Hikon vanhat rojut?
    Mielenkiintoista tekstiä

    Mahtaakoha olla noita ruotsin sivustoja olla enempää kun blocket? norja,tanska ym lähinaapurimaat olis oiva vaihtoehto kun italia on aika kaukana ja muitten kokemuksien perusteella joihinki ei kannata luottaa esim 7,500 täyskunnossa oleva RG oli myynnissä ja juttelin äijän kanssa noista papereista, homma selkeni siihen että pyörä ei ollu edes myyjän nimissä.
  10. #10
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Toi on vähän hankala joo, jos ulkomainen pyörä ei ole myyjänsä nimissä. Suomessahan tuo tuntuu nykyään olevan jo enemmän sääntö, kuin poikkeus. Soittelin kolmen eri Hondan perään täällä Suomessa ja ostettuani raportin niistä Akelta huomasin, että yksikään niistä ei ollut myyjänsä omistama. Tämä toki olisi ostotilanteessa tullut ilmi, mutta mä tilaan aina ton raportin Akelta pyörästä kun ei se maksa kun sen kolme euroa. Sitten täytyy vain pyytää ja varmistaa, että pyörän oikea rekisteriin merkitty omistaja saapuu kaupantekotilanteeseen tekemään luovareita.

    Pyörien myyntikäytäntö on muutenkin Suomessa muuttunut siitä kun itse niitä viimeksi myin 2000-luvun alussa.
    Nykyään myytävät pyörät näyttävät usein olevan liikennnekäytöstä poistettuja, eikä niillä kuulemma silloin saisi ajaa edes kotiinsa kaupan jälkeen. Ennen pyörät olivat seisontavakuutuksessa, jonka jälkeen uusi omistaja sai ajaa pyörällä 7vrk, eli rauhassa kotiinsa. Jos ei omista esim älypuhelinta, niin miten ajaa liikennekäytöstä poistettu pyörä kotiinsa kaupan jälkeen? Mä olen aika vanhaa koulua, outoja tälläiset systeemit. Ennen tehtiin luovarit, ja se oli siinä, viikko aikaa ajaa ostos kotiin.
    Viimeksi muokannut: Zen; 30.09.2017 klo 11:16.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  11. #11
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Etsit pyörän, ja sovit kauppahinnan myyjän kanssa. Mikäli haluat että pyörä pysyy varattuna sinulle, maksa varaushinta etukäteen.

    Sovit myyjän kanssa että he hoitavat pyörän paperit kuntoon, ja siirtävät omistuksen sinulle maksun jälkeen.

    Järjestät pyörälle kyydin kotiin (tai pyydät myyjää järjestämään sen)
    Pieni varoituksen sananen. Em. tapa toimii varmasti rehellisten ja kivijalkakauppojen kanssa.
    MUTTA tuo on myöskin yksi yleisimmistä kusetuskeinoista... Pikku varausmaksu etukäteen ja niitä et sitten enää näe. Hyvä kusettaja vie loputkin kauppasummasta. Kuinka moni haluaa maksaa 15000€ etukäteen ja odottaa että pyörä rahdataan kotiovelle

    Toki elämässä pitää ottaa riskejä. Kannattaa kuitenkin googlemapsin avulla tarkastaa osoite. ettei se ole pellon laita keskellä ei mitään.
    Ja siinä vaiheessa, jos viestissä vilahtaakin sana westernunion tai moneygram. Juokse karkuun ja lujaa...
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  12. #12
    Lainaa Heska kirjoitti Katso viesti
    Pieni varoituksen sananen. Em. tapa toimii varmasti rehellisten ja kivijalkakauppojen kanssa....
    .
    Juuri näin. Mikäli yksityiseltä ostaa, itse paikalle, tai joku tunnettu välittäjä tekemään kaupat ja paperit ennen mitään maksuja.
    Kivijalkakauppojen kanssa kun on riittävän tunnettu/hyvämaineinen peluri, niin etäkaupat/maksut ovat suht' turvallista kauraa.
    .
  13. #13
    Jos aloittaja ei ole liittynyt Performance Bikesin foorumille niin sinne tunnukset ja kyttäilemään. Briteissä noita liikkuu jatkuvasti myynnissä projekteista mint-kuntoisiin vitriinipeleihin.

    http://pbmagforum.co.uk/
  14. #14
    Hikon konkurssi huutokaupasta tuli minulle sinivalkoinen RG500:nen. Ja lähti minulta ilman moottoria jonnekkin
    Tuusulan suunnalle... Kone meni parempaan käyttötarkoitukseen樂

    Noita pyöriä on tuotu Suomeen itseasiassa aika paljon. Niitä on jäljelläkin vaikka kuinka paljon. Osa jonkinlaisena
    projekteina odottamassa motivaatiota, osa näitä omistavista ei myy mihinkään hintaan näitä. Itse tiedän ainakin 6 kpl näitä. Ja omat romut siihen kaupan päälle.

    Muistaakseni Bensowi tuonut yli 60 kpl näitä. Viellä 90-luvun lopussa näitä sai 10 000-15 000 markalla. Nyt ei tuon verran euroja riitä...😬

    Vakiorungossa ei hirveästi kehumista ole, mutta nykyajan iskunvaimentimilla, renkailla yms saa tehtyä ihmeitä.
  15. #15
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Mulla tarjottiin oliko vuonna 2000 RG:etä muistaakseni 14 000mk. Syitä miksi en ostanut olivat se että A. mulla oli jo hyvä pyörä just silloin, B. vehje oli maalattu kokonaan mattamustaksi pensselillä ja C, koska halusin Jammun. Siellä jossain, jos teillä on mattamusta RG, niin mä olen tyypännyt sitä Tuo maalaaminen kuvastaa aika hyvin miten noita arvostettiin 90-luvulla. Ei juuri yhtään. Moottori parempaan käyttöön, Bilteman purkista uusi väri pintaan.

    Maahantuojille soittamallahan nuo tuontimäärät varmaan selviäisivät. Akella voisi varmaan myös tehdä ajon mistä näkisi montako on rekisterissä.Oli siellä Hikolla myös RD:kin pahvilootissa ainakin sillä hetkellä, kun kävin. Missä lie nyt. On toki myös mahdollista, että mulla menee muistissa Hiko sekaisin sen toisen Kalevankadulla olleen MP-liikkeen kanssa, jossa nykyinen Hondani on ollut historiatietojen mukaan aikanaan myynnissä. Motokulma Pinolo oli sen puljun nimi. Nykyään näkyy romiksilta löytyvän RD:en osia. TM aikanaan testasi laajasti RD:en, ja siinä jutussa muistaakseni mainittiin maahantuontimäärä. RD:tä tuli vain yhtenä vuotena se erä mikä tuli.
    Viimeksi muokannut: Zen; 06.10.2017 klo 10:55.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  16. #16
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti

    Oli siellä Hikolla myös RD:kin pahvilootissa ainakin sillä hetkellä, kun kävin. Missä lie nyt. On toki myös mahdollista, että mulla menee muistissa Hiko sekaisin sen toisen Kalevankadulla olleen MP-liikkeen kanssa, jossa nykyinen Hondani on ollut historiatietojen mukaan aikanaan myynnissä. Motokulma Pinolo oli sen puljun nimi.
    ihan oftopikkinä, mutta Hikolla oli firmoja niin paljon ettei niistä pysy perillä erkkikään.

    Moto Hiko, Moto Kolo (MP-kolo), Pinolo, Motokulma, Onnenpoika, Puhallus, Nelikko Oy, Cycle City, Big Bike, HIT ja mitä muita nyt niitä olikaan kaikki, HIKON firmoja.
    Osa näistä helsingissä ja osa muualla ja osa edellisistä oli yhtiön virallisia nimiä ja osa aputoiminimiä esim. jos muistan oikein niin ostin Ducatin Motokulmasta, mutta kuitissa luki Pinolo.

    Ja kaikki ylläoleva muistinvaraisesti joten joitain virheellisiä väitteitäkin saattaa joukossa olla. Esim. MP-kolo Hietaniemenkadulla saattoi olla Korpun bisnes siellä autotallissa itse liikkeen takana, mutta se kadunvarrella ollut liike oli Hikon. Onnenpoika oli Nervanderin- ja Dagmarinkadun kulmassa ja HIT:ssä kävin kerran mutten tarkkaan muista missä se oli, mutta linja-autoaseman reunalla jonkun talon kellarissa (tais olla se talo missä oli Anttila)
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 06.10.2017 klo 13:11.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  17. #17
    Kattelinpa huvikseen Trafin datasta juuri ennen liikennekäytöstäpoiston aikakautta eli parin vuoden takaa syksyltä 2015.

    43kpl RG500 ollut silloin rekisterissä ja liikenteessä. 41kpl myyty Suomeen niistä uutena 1985-1990 ja 2kpl rekisteröity käytettynä (2012 vm 1985 ja 2013 vm 1990). Nämä molemmat käytettynä maahantuodut on muuten Ruokolahdella ja siellä on lisäksi yksi alkuperäinen Suomi-RG500. Onkohan samalla omistajalla, ainakin postinumeron alku on sama? Samoin Heinola pomppaa esiin (5kpl).

    Tässä vielä kaikkien sijainnit tuolloin:
    Oulu
    Valkeakoski
    Ruokolahti
    Oulu
    Hamina
    Vihti
    Seinäjoki
    Helsinki
    Helsinki
    Rovaniemi
    Saarijärvi
    Heinola
    Heinola
    Vantaa
    Forssa
    Laukaa
    Heinola
    Espoo
    Pori
    Vaasa
    Kaarina
    Masku
    Seinäjoki
    Heinola
    Kotka
    Nurmes
    Pöytyä
    Riihimäki
    Parikkala
    Vantaa
    Heinola
    Lieto
    Helsinki
    Hamina
    Ylöjärvi
    Seinäjoki
    Imatra
    Hamina
    Järvenpää
    Kirkkonummi
    Vantaa
    Ruokolahti
    Ruokolahti

    Sitten on toki lisäksi rekisteröimättömät, rekisteristä poistetut tms projektit, jotka ei trafin tietoihin tule.
  18. #18
    RD 500 on 19kpl, joista 3kpl rekisteröity käytettynä 2008, 2011 ja 2013. Ruokolahdella ja Heinolassa näitäkin...

    Sijainnit:
    Mynämäki
    Lieto
    Imatra
    Nokia
    Sipoo
    Kouvola
    Sipoo
    Pieksämäki
    Joensuu
    Pirkkala
    Hamina
    Ruokolahti
    Imatra
    Heinola
    Espoo
    Kontiolahti
    Somero
    Nurmijärvi
    Kotka
  19. #19
    Tuo Parikkalan yksilö oli pahvilaatikoissa vielä pari vuotta sitten. Varmaan yhä. Oli 90-luvulla aikamoisen jalostuksen kohteena ja kai kulkikin varsin hyvin. Muistan teinivuosina monesti kuulleeni ujelluksen kesäyössä. Aika monasti myös päivällä. Taisipa yksi naapuri koittaa pelkillä paisareilla kiitävää peliä tai kuskia kerran ampuakkin. Ei osunut mutta lehteen pääsi silti.
  20. #20
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    RD 500 on 19kpl, joista 3kpl rekisteröity käytettynä 2008, 2011 ja 2013. Ruokolahdella ja Heinolassa näitäkin...

    Sijainnit:
    Mynämäki
    Lieto
    Imatra
    Nokia
    Sipoo
    Kouvola
    Sipoo
    Pieksämäki
    Joensuu
    Pirkkala
    Hamina
    Ruokolahti
    Imatra
    Heinola
    Espoo
    Kontiolahti
    Somero
    Nurmijärvi
    Kotka
    Kiitos! Tämä on hienoa faktaa. Sipoossa kaksi! Luku on yllättävänkin suuri ajatellen etten ole koskaan nähnyt yhtään tien päällä livenä. RG:eitä olen nähnyt muutaman livenä. Tuo Ekun luku 60 tuodusta RG:estä pitänee tämän datan varjossa varmaan paikkansa, samoin kuin muistelmani 30 tuodusta RD:estä. Kato on kummankin tyypin kohdalla ollut noin kolmasosa ajan myötä ilmeisesti. Kolme RD:etä tuotu käytettynä Suomeen.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  21. #21
    Moi

    Et pystyisi katsomaan haulla paljon löytyy 250 RGV:eetä?

    Niinkuin sanoin, että pyöriä on kyllä. Nämähän on tarkoitettu korjaamiseen tallissa ei ajelemiseen tiellä😁

    RGV250 rungossa tiedän yhden Itä-Suomen suunnasta omani lisäksi. Se kilvettömässä rungossa omani ihan suomipyörässä. Ostin sen ihan 250 moottorilla vuonna 1999... Pitkä tie ja paljon mäntiä ollaan kuljettu. Odottanut motivaatiota muutaman vuoden tuossa...
  22. #22
    Tämä on sen verran mielenkiintoinen ja faktoja sisältävä ketju, että mode voisi tämän varmaan jakaa ja siirtää vaikka merkkikeskusteluun ettei häviä aikanaan kun aloittaja löytää itselleen etsimänsä pyörän ja ilmoitus vanhentuu.

    Sen verran pitää ottaa osaa, että tutulla kaverilla oli aikanaan Riihimäellä uutena ostamansa RD500 (jonka vaihtoi vuonna -88 jenkkiautoon joka hänellä edelleen on) sekä sitten joskus vuosituhannen vaihteessa käytettynä ostettu RD500 joka oli pitkään konevikaisena. Minäkin olen kaikenlaista mielenkiintoista yrittänyt ahkerasti valokuvata, mutta arvatkaapa tuliko tuosta RD500:sta otettua yhtään kuvaa. Juu ei, mitäs sitä nyt kaverin pyörää kuvaamaan kun sitä näki säännöllisesti kumminkin. Ehkä RD500 ei matkapyöräksi ole varsinaisesti tarkoitettu, mutta niin vain tämä kaveri sillä teki reissun Riihimäki - Muonio - Kiiruna - Narvik - Skibotn - Muonio - Riihimäki.
  23. #23
    Katsoin myös 250 RGV:t, taisi olla jotain reilut parikymmentä. Aprilia RS250 oli 4kpl. Ei yhtään NSR250. Katson tarkemmin maanantaina kun oon aineiston äärellä.
  24. #24
    menee ihan OTks mut oisko mahdollista et voisit vilkasta ton hrd;n ja yamaha xj650 turbon määrät kans ??
    jossulla on kert pääsy sellasiin tietoihin, pliis..

    Kiitos ja anteeksi sekä pahoittelut
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  25. #25
    MC21:siä 250 NSR:ärriä pitäisi olla 2 kpl Suomen rekisterissä? Lampinen Racing aikoinaan tuonut maahan jollain erikoisluvilla. Toinen tosi hieno Rothmanssi ja toinen vakioväreillä. MC28 NSR250 tai VJ23 RGV250 SP ei ole ollenkaan. MC28 siittä todella erikoinen, että pyörään tulee virrat päälle luottokortin kaltaisella kortilla樂
    HRC:een kortilla saa ihmeitä aikaan.... Digitaaliseen nopeusmittariin muuttuu tämän jälkeen jäähdytysnesteen lämpötila... Yhtenä todellisena erikoisuutena Ruotsin Suzukin maahantuoja on tyyppihyväksyttänyt 18 kpl VJ23 250 RGV:eetä Ruotsiin. En tiedä millä keinolla, mutta ainoot EU alueella (PL Englanti) mitkä on kilvissä...

    Oon koittanut metsästää näitä viimeset 15 vuotta ilman tulosta. Kannattaa tutustua noihin. Kertakaikkiaan hienoja laitteita. RGV katteissa lukee "Made with Grand Prix Spirit". Ei paljon oikeimmassa vois olla.
  26. #26
    Joo kyllä, sotken tätä soppaa vielä lievillä epäolennaisuuksilla. Yksi Hikon firmoista oli Ilotalo, joka sijaitsi Vantaan Hiekkaharjussa Heinätiellä. Nykyään siinä taitaa olla päiväkoti.
    Toisekseen, keväällä 2004 Katriinantiellä oli, muistaakseni Cycle Worldin konkurssihuutokauppa ja siellä oli kaupan sinivalkoinen RG 500, ilman pakoputkia, mikäli oikein muistan. Senkö nimim. Eku osti? Itse olin Yamaha RD 250 LC:n perässä, mutta vähävarainen ei pystynyt kilpailemaan sellaisten kanssa joilla pakka tuntui olevan kunnossa. Silläpä en siitä RG:stä edes uskaltanut haaveilla, olisipahan saattanut olla mitä melkoisin Moolokin kita.
  27. #27
    Haminan RG 500 on ollut uudesta lähtien samalla omistajalla. Olen yrittänyt ostaa sitä yli kymmenen vuotta - onnistumatta siinä.

    Tero K
  28. #28
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    menee ihan OTks mut oisko mahdollista et voisit vilkasta ton hrd;n ja yamaha xj650 turbon määrät kans ??
    jossulla on kert pääsy sellasiin tietoihin, pliis..

    Kiitos ja anteeksi sekä pahoittelut
    Jatketaan tätä offtopicia.
    https://www.trafi.fi/tietopalvelut/t..._mallitilastot

    Siitä latailemaan Excel-tiedostoja, joista selviää rekisterissä oleva kappalemäärä.
    Exceli on nimeltään "liikennekäytössä olevat muut ajoneuvot"

    Tuota sun XJ650 turboa ei näytä olevan yhtään rekisterissä (v. 2016). Mutta on siellä muuten rapiat 17700 eri mallia ja 167 658 kpl ajoneuvoa.
    Braaaaap
  29. #29
    Jep, tiedot on noista kaikille julkisista trafin avoin data-julkaisuista. Ne tulee aina kvartaaleittain sen hetkisestä tilanteesta mitä on rekisterissä ja liikennekäytössä. Avainsana tuossa on juurikin liikennekäytössä, poistomahdollisuuden jälkeen datassa olevien pyörien määrä on romahtanut. Tuossa 2015 syksyn aineistossa (josta ketjussa tulleet tiedot on otettu) on 223907 pyörää (vrt. aiemmassa viestissä mainittuun). Sen jälkeen rekisteröityjä pyöriä voi katsella vaikka tullin (nyk. verottajan) verotilastoista. Tällaisten vanhojen ja harvinaisten pyörien kohdalla pysyy aika hyvin kärryillä mitä on tuotu maahan... Joiden CBR:n ja Gixereiden kyttäys on vähän turhaa

    Ei ole noita NSR250:ia tuolloin ollut liikennekäytössä. Olisko ollut jo pidempään poistettuna rekisteristä? Varmasti niitä tallien perukoilla on kilpureina, projekteina tms ja muistan itsekin nähneeni joskus noista kuvia. Tullut näitä vähän kytättyä jos myynnissäkin jossain olisi...

    Sen verran vielä ketjun aiheesta, että Iisalmen kauppahallissa on ainakin Tepin RG500 näytillä: http://www.iisalmi.fi/Suomeksi/Palve...vuori-nayttely
  30.  
  31. #30
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    menee ihan OTks mut oisko mahdollista et voisit vilkasta ton hrd;n ja yamaha xj650 turbon määrät kans ??
    jossulla on kert pääsy sellasiin tietoihin, pliis..

    Kiitos ja anteeksi sekä pahoittelut
    HRD merkkiä on kaikkiaan vain 4kpl. 3kpl mallinimellä "SILVER HORSE WH125" ja yksi "1C/124". Sijainnit 2kpl Nurmijärvi, 1kpl Parainen ja 1kpl Sauvo (IC/124).

    XJ650 turboja on ainakin 7kpl, voi olla enemmänkin kun XJ650-mallisia on niin paljon ja jos joissain on puuttuvat tiedot. 3kpl on tuotu maahan käytettynä 1999, 2002, 2004. Sijainteina Karkkila, Vantaa, Kuusamo, Taivassalo, Savonlinna, Varkaus 2kpl.

    Datan ongelma on juuri tuo, että tietoja on laitettu miten sattuu ja osa puuttuu. Yleensä parhaat ja oikeiten olevat tiedot on merkki ja iskutilavuus. Sitten mallinimelle on 2 eri kenttää ja ne on pääosin ok, joko jommassa kummassa on malli mainittu oikealla mallinimellä tai sitten sinne päin olevalla. Varsinkin käytettynä maahantuoduissa tuo mallinimi on sinne päin, esim VTR SP Hondia merkattu mm RC51, 1000VTR SP, SP, VTR SP tms. Sitten kun ottaa kaikki mahdollisuudet huomioon ja muilla tiedoilla saa naarattua osan tuloksista pois, esim. niistä joissa ei ole ollenkaan mallinimeä niin teho, tilavuus, paino, leveys tms määreillä saa pudoteltua turhat pois.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen