Tulokset 1:st 29:een 29:sta
  1. #1
    Bugynes Winter Tour 2018 ventyr

    On aika saattaa julkisuuteen vuoden 2018 BWT-moottoripyrretki. Matka suuntautuu jlleen Pykeijn kalastajakyln Jmeren rannalle. Ohjelmassa on ne perinteiset saunomiset uimisineen ja ruokailut herkkujen kera. Tll matkalla on uusi tavoite: ajaa moottoripyrill Nordkappiin.

    Ajankohta: 21.-28.1.2018
    Lht: Matkakoti Parkki, Kuhmo

    Viikonlopun vietmme Talvi-Talavisotajutausta ja sunnuntaiaamusella starttaamme kohti pohjoista. Mrnp tietty Pykeij. Ollaan pari yt Varanginvuonon rannalla ja lhdetn kohti Nordkappia. Kelivarauksia pistetn jokaiseen mahlolliseen vliin. Nordkappin jlkeen alkaa kotimatka. Jutauksella voi menn piv tai pari pitempn kuin ohjelmassa sanotaan.

    Paluumatka suunnitelmien mukaan tysin avoin ja iso arvoitus.

    Ryhmn koko max 10 eiku 11! pakkasen- ja sivutuulenkestv motoristia. Psyvaatimukset ovat yksinkertaiset: talviajokelpoinen pyr sek talviajoon kouliutunut motoristi. Tarkempi ohjelma ja reitti julkaistaan myhemmin.

    Edit 28.1.

    Ohjelma

    21.1. Su Kuhmo-Sodankyl, ypyminen Hotelli Karhu

    22.1. Ma Sodankyl-Pykeij, majoittuminen, sauna ja uimakoulu, Bugynes Opplevelser

    23.1. Ti Pykeijss, ajopiv jonnekin jos hyv keli, sauna ja uimakoulun jatkokurssi

    24.1. Ke Pykeijst kohti Honningsvgia, (varasuunnitelmat?), ypyminen Nordkapp Vandrerhjem Hostel

    25.1. To Nordkappiin, (varasuunnitelmat), ypymn jonnekin (Olderfjord, Lakselv?), paluumatkasuunnitelmat

    Ilmoittautuminen shkpostitse tommi.lindstrom t gospelriders piste fi.
    Viimeksi muokannut: TommiTL; 28.12.2017 klo 13:34. Syy: update
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  2. #2
    Loma-anomus vetmn
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  3. #3
  4. #4
    Jopas alkoi. Htyy avata mappi ja hyllymetri rojektia varten!
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  5. #5
    Mukana jos viel mahtuu...???
  6. #6
    Kohta mennn varasijoille eli jonotusnumeroita jaellaan👍
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  7. #7
  8. #8
    jaahas.. varmin konsti pilaamtumiselle on ollu innokas ilimoottautumine..tm ois hyv tavoite ptepisteeksi operaatiolle luutkuntoon.. .. vjussiki kvi kaffella tuossa ni ihmeteltiin mitenhn onnistuis pykeija. ensitavoitteena uuenvuojen ajot jossain kessulla.. ja siit pikkuhiljaa sitte..
    R1100GS ja uusi elm alkoi..
    ex K12LT "01
    ex R1100RT
    ex DR 650
  9. #9
    Nyt on jo yhdeksn varmaa mukana ja yksi ehk. Hienoa!
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  10. #10
    Mahtaako tll reissulla saada pivitetty seuraavat lisenssit tai kelpuutustodistukset?

    CWO 4 tai CWO 5B ? ( Cold Weather Operative- ride)
    LVR 2 ? ( Low Visibility Ride )
    ESW 7 ? ( Extreme Side Wind- ride )
    ION 5 tai ION 6D ? ( Instrument Operative Night- ride )

    Tai sitten edes:

    RIC 6D:t ? ( Riding Icing Conditions )

    ..menee kelppurit kohta vanhaksi, etenkin kun ompi vain trooppisia kelej niss eteln tukikohdassa...?
  11. #11
    AKKURAT! Eihn tlle voi mitn! Viel tuli kaksi ilmoittautumista. Pakko oli varmistella saadaanko majoitustilaa ja kvihn tuuri. Tytyy kohta liikennetiedotteita ryhty vsmn.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  12. #12
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Mahtaako tll reissulla saada pivitetty seuraavat lisenssit tai kelpuutustodistukset?

    CWO 4 tai CWO 5B ? ( Cold Weather Operative- ride)
    LVR 2 ? ( Low Visibility Ride )
    ESW 7 ? ( Extreme Side Wind- ride )
    ION 5 tai ION 6D ? ( Instrument Operative Night- ride )

    Tai sitten edes:

    RIC 6D:t ? ( Riding Icing Conditions )

    ..menee kelppurit kohta vanhaksi, etenkin kun ompi vain trooppisia kelej niss eteln tukikohdassa...?
    Kurssiohjelmaan kyll kuuluu direktiivipivien osalta lisenssien uudistaminen. Lisn on hyvksytyn opetussuunnitelman mukainen WKR 1-3 eli White Knuckles Ride.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  13. #13
    Valitettavasti en ole saanut viel varmistusta ett saanko tist vapaata tuolloin
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  14. #14
    No nih. Varaukset vahvistettu. Makuupussia ei tarvihe ottaa painoksi kun jokaisessa paikassa tyrkyttvt liinavaatteita, en itse ota pussia mukaan olleskaan niin mahtuu lumiketjut paremmin.

    Sodankyl Hotelli Karhu: check
    Pykeij Olgan talo (ja sauna): check
    Honningsvg Nordkapp Vandrerhjem Hostel: check

    Paluumatka suunnitelmien mukaan tysin avoin ja iso arvoitus.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  15. #15
    Lainaa TommiTL kirjoitti Katso viesti
    No nih. Varaukset vahvistettu. Makuupussia ei tarvihe ottaa painoksi kun jokaisessa paikassa tyrkyttvt liinavaatteita, en itse ota pussia mukaan olleskaan niin mahtuu lumiketjut .
    Yamaha T700
  16. #16
    No nyt varmistui etten pse. Ensi kerralla sitten...
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  17. #17
    Aloitusviestiin pivityst.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  18. #18
    Ja kertauksen vuoksi:

    Convoy driving

    In difficult weather and road surface conditions the road may be closed off completely or there may be a convoy system in operation.

    A convoy system means that you have to wait for a sufficient number of vehicles to line up and then follow behind a snowplough as it leads the convoy across the particularly difficult stretch of road.

    Ten points to remember when driving convoy:

    1. For safety reasons, only a limited number of vehicles are allowed in each convoy. Insufficiently prepared and equipped motorists may be turned away from the column by the snow plough operators.

    2. Vehicles in a convoy must be technically adequate and fitted with winter tires. Tire chains are compulsory for vehicles above 3.5 tonnes. Participants in the convoy must be equipped with winter clothes.

    3. Keep a flashlight, a tow rope, an ice scraper and a snow shovel within easy reach.

    4. While driving in a convoy, never lose sight of the car in front of you.

    5. Maintain a steady speed.

    6. Avoid foggy windows by adjusting your ventilation system to supply cold air to your front windscreen.

    7. While in convoy, ensure visibility by using your blinking emergency lights.

    8. Remain in the convoy at all times. Do not attempt to leave or turn away from the column.

    9. Stay in your vehicle even if you have to stop or the convoy comes to a halt.

    10. Please do not use your cellular phone while driving in convoy, as telephone transmission capacity is limited.

    Last updated: 12 February 2014

    (Kohdat 3. ja 6. sovellettuna titty!)
  19. #19
    Kohta 10 korostettuna ja alleviivattuna.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  20. #20
    Ja vallitsevaa keli, tai mahdollista turistisesonkia voipi tsiigailla lhes reaaliaikaisesti sitten tlt: (vartin vlein pivityst..)

    ~ Vartti menee suuntaansa ajaessa, (normikeli), ja saapumiset siten about 11:15 ja 12:15 ja nyt "sesongin aikaan" jopa 19:45..

    Toki arkistostakin lytyy sitten, jos missasit ja nkyvyytt riitt......
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 31.12.2017 klo 14:12.
  21. #21
    Lhell on lhthetki. Ryhmn koko on pienentynyt "force majeure". No eip tartte tehd Liikennevirastolle saattueilmoituksia.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  22. #22
    Kelikameran havainto nooooooooopiasti pohojoosta kohden painelevasta letkasta tnn Saariseln kohilla...

    45309663936f865e1ffe22603e5fd0f928548b8bd32566877a7f1bb83f5f1fa7d7716982.jpg

    ...tosin pelekt pervalot, mutta kuitennii.....
  23. #23
    BWT - 18 "lentue" Ntmn kaupalla jtelill, ja rantapalloja ostelemassa.....
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  24. #24
    BWT18 saapunut tukikohtaan. Sauna ja Jmeri testattu. Kelit hienot.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  25. #25
    Rapport i dag: Gongratulations! &
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  26. #26
    BWT18 VENTYR on saatettu loppuun onnistuneesti ja siit suuri kiitos kaikille osallistujille! Kiitokset mys kaikille mytjnnittjille kotikatsomoissa. Meill oli kaksi suurta tavoitetta: uiminen Jmeress ja kynti Nordkappissa. Molemmat saimme nppiin. Kuusi motoristia lhti matkalle ja kaikki psivt maaliin. Tosin Nordkappissa kvi vain nelj mutta on erittin trke tuollaisen retken aikana pit mieless realistinen ote ja mieli tosiasioita kohtaan. Kappiin luvattiin aika kovaa keli joten Lakselvissa pidettiin kuljettajakokous ja nm kaksi rohkeaa uskalsivat jtt Kappin kierroksen pois, siit heille pisteet.

    Kylmin mitattu lmptila oli -33,4'C Tana Brussa ja kovin tuuli Ifjordfjelletin tienoilla (ei mitattu) jossa pyrt kulkivat hienossa sivukenossa. Korkein kosteus oli Jmeress (uintiosuus) ja kovin lumituisku Nordkappissa jossa nkyvyys oli hetkittin nollassa. Matkaa allekirjoittaneelle kertyi 4224km sek 8 matkapiv. Kuvia kertyi hurjasti ja videomateriaalia suunnattomasti.

    Yritn koostaa kuva-albumia ja juutuupiin elokuvaa lhiaikoina.

    Kiitoksin,
    Tommi Lindstrm
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  27. #27
    Moro

    Tss yhden mukana olleen tiivis video reissusta. Jos vain joskus olet talvella matkamoottoripyrily ajatellut, niin toteuta se, on todellakin mahtavaa. Kiitokset viel Tommillle ja koko muulle porukalle.

    https://youtu.be/kKCnfW5EUEc
    Yamaha T700
  28. #28
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    Moro

    Tss yhden mukana olleen tiivis video reissusta. Jos vain joskus olet talvella matkamoottoripyrily ajatellut, niin toteuta se, on todellakin mahtavaa. Kiitokset viel Tommillle ja koko muulle porukalle.

    https://youtu.be/kKCnfW5EUEc
    Kommeeta kahottavvoo
    Jos ORGin ohjeita on uskominen, niin suolavedess ajettu rtk pits olla ruostunut pieniksi murusiksi...
  29.  
  30. #29
    Kyl Roofin ptk on hyv! N omat tuotteet pyrkii vaan kovin pitkiksi...

    https://youtu.be/Eqc9iM6LyhM
    Gospel Riders

    tommilindstrom