Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Moro,

    Mulla kävi ikävä juttu mun SMC-R kanssa kun moottorista valui öljyt ulos ja leikkas kiinni moottoritiellä. Tarvitsen nyt ison kasan osia noin 1200-1500 € edestä, jotta saan mopon kuntoon. Hankalaa tässä on se, että asun Thaimaassa, jossa kyseiseen malliin ei ole osia saatavilla KTM:ltä. Jos tilaavat täällä Euroopasta, osat maksavat 3 x normaalihinnan ja kuljetus kestää +6 viikkoa.

    Olisiko mitään fiksuja ideoita mistä saisin osat halvimmalla? Suomessa ainakin näyttäisi olevan aika ylihintaisia (esim Motokeidas) verrattuna muihin Euroopan maihin. Englannissa ainakin paljon halvempaa ja riippuen osien määrästä ja arvosta, halvempaa myös postikulujen kera. Ideana siis tilata osat Suomeeen, jotta kaverini voi tuoda ne mulle tänne Thaimaahan.

    Onko kukaan tilannut Jerseystä osia? Bikersjersey myy KTM osia halvalla koska niissä ei ole ALV:ia. Mutta varmaankin Suomeen tilatessa tällaiset isot kuljetukset jäävät aina tulliin ja ALV:it pitää maksaa? Juttuhan tässä se että osien päämäärä on Thaimaa joten ALV:ia ei perjaatteessa tulisi maksaa, mutta en tiedä miten se on tällaisessa tilanteessa mahdollista järjestää.

    Thaimaahan suoraan tilaamisella välttäisi ALV:in, mutta suuri riski että jää paikallisen korruptioituneen tullin saaliiksi, jotka kiristävät helposti +50% hinnasta.
  2. #2
    Vähän oudolta kuulostaa motokeitaan ylihinnoittelu, jotain siellä tilannut. Bikeword Raisio ainakin ollut kilpailukykyinen Kotarin osissa koska ei tule toimituskuluja (noutaa itse liikkeestä) osat tulleet myös yleensä nopeasti.
    K8-1000
  3. #3
    Päämäärällä ei ole väliä, jos kaverisi ottaa ne vastaan Suomessa, menee osista tullit + alvit mikäli ne tilataan EU:n ulkopuolelta. Eli +24% alv +3.7% tulli hintoihin lisää, mikäli Suomen kautta ne ohjaat. Esim jenkeistä ja kanadasta suomeen tilaamiani moottoripyörän osia on, joka kerta käynyt tullin kautta, niin pienet kuin isotkin paketit. Eli jos tosiaan tilaat ne vaikka jenkeistä, varaudu siihen, että tullissa käyvät.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  4. #4
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Vähän oudolta kuulostaa motokeitaan ylihinnoittelu, jotain siellä tilannut. Bikeword Raisio ainakin ollut kilpailukykyinen Kotarin osissa koska ei tule toimituskuluja (noutaa itse liikkeestä) osat tulleet myös yleensä nopeasti.
    On tossa aika isot hintaerot jos vertaa esim. sylinteri + mäntä: €798 Motokeitaassa vs. £591 (€662) Englannista AMS4KTM. Tietenkin jos halvempia osia tilaa, ei välttämättä kannata jos tulee isot postikulut.

    Lainaa Ktm609 kirjoitti Katso viesti
    Olen tulossa Thaimaahan marraskuun 30 päivä...
    Matkalaukuissa on tilaa jos ei nyt ihan tolkuttomasti..
    Olen vajaan viikon Pattayalla ja sitten menen Sisaketiin...
    Voin auttaa jos on tarvetta..
    Kiitos! Mulla on kaveri tulossa kans joka lupautu tuomaan nämä osat toivottavasti muutaman viikon päästä. Jos jostain syystä ei onnistu, otan yhteyttä

    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Päämäärällä ei ole väliä, jos kaverisi ottaa ne vastaan Suomessa, menee osista tullit + alvit mikäli ne tilataan EU:n ulkopuolelta. Eli +24% alv +3.7% tulli hintoihin lisää, mikäli Suomen kautta ne ohjaat. Esim jenkeistä ja kanadasta suomeen tilaamiani moottoripyörän osia on, joka kerta käynyt tullin kautta, niin pienet kuin isotkin paketit. Eli jos tosiaan tilaat ne vaikka jenkeistä, varaudu siihen, että tullissa käyvät.
    Kiitti vinkeistä, Jersey tosiaan kuuluu Isoon Britanniaan mutta ei ALV:in piiriin. Ei varmaan tässätapauksessa kannata sieltä tilata, vaan Englannista ALVeineen. Mietin kans, että voiskohan Suomesta ostaa näitä varaosia verovapaana (Global Blue yms. tax free shopping) jolloin veronpalautuksen voi noutaa lentokentällä. Pitäisi tässätapauksessa kyllä olla ite tavaroita hakemassa, koska vaatimus on pysyvä osoite ulkomailla.
  5. #5
    KTM-Versand.de

    Tollasen linkin sain itse joltain toiselta foorumilaiselta. Ite kuitenkin tilasin motokeitaalta koska osat olivat sen verran halpoja että olisin säästänyt 20€ loppupeleissä. Mutta jos tulee tilattua kalliimpaa osaa niin tuolta säästää helposti. En tiedä onko minkälainen hinta verraten englantiin. Saksasta suomeen postikulut menivät painon mukaan.

    http://www.ktm-versand.de/shop_conte.../1?selected=72

    Tossa on hinnat postikuluista suomeen. Toivottavasti järjestyy osat ja pääset taas ajelee!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. #6
    Lainaa kotari555 kirjoitti Katso viesti
    On tossa aika isot hintaerot jos vertaa esim. sylinteri + mäntä: €798 Motokeitaassa vs. £591 (€662) Englannista AMS4KTM. Tietenkin jos halvempia osia tilaa, ei välttämättä kannata jos tulee isot postikulut.
    Tarkoitin oudolla lähinnä sitä että jollain liikkeellä on "varaa" myydä kalliimmalla kuin ulkomaiset kaupat, kuitenkin niin helppoa tehdä ostoksia kaikkialta maailmasta. BW:ssä olen asioinut tiskillä hintoja kyselemässä ja kaikki KTM osat on olleet hinnaltaan sellaisia ettei mun ole kannattanut ulkomailta tilata. Tosin en ole juuri 200-300 kalliimpia osia tarvinnut. Tietty voi alennuksia saada motokeitaaltakin kun sitä kysyy, varsinkin paikanpäällä.
    K8-1000
  7. #7
    Lainaa kotari555 kirjoitti Katso viesti
    On tossa aika isot hintaerot jos vertaa esim. sylinteri + mäntä: €798 Motokeitaassa vs. £591 (€662) Englannista AMS4KTM. Tietenkin jos halvempia osia tilaa, ei välttämättä kannata jos tulee isot postikulut.
    Onko tuossa Brittien hinnassa alv. mukana vai ei?
    Jos ei ole niin hintaero on järkyttävät 5€ Brittien hyväksi.

    Äkkiseltään katsoen tuo AMS4KTM ilmoittaa alvittomat hinnat ja lisää sen alvin vasta check out vaiheessa hintaan.
  8.  
  9. #8
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Onko tuossa Brittien hinnassa alv. mukana vai ei?
    Jos ei ole niin hintaero on järkyttävät 5€ Brittien hyväksi.

    Äkkiseltään katsoen tuo AMS4KTM ilmoittaa alvittomat hinnat ja lisää sen alvin vasta check out vaiheessa hintaan.
    Kyllä tossa on mun mielestä ALV. hinnoissa mukana - se on vaan lopussa ilmoitettu erikseen.